Прикметник ВКОНТАКТЕ
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навчальних досягнень із даної теми; розвивати творчі здібності школярів; підтвердити думку, що сучасний урок української мови може бути не тільки корисним, а й цікавим та креативним; виховувати любов до рідного слова, почуття прекрасного
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Форма уроку: урок – інтернет - подорож.
Обладнання: екран та мультимедійний проектор, презентація, індивідуальні картки, роздавальний матеріал.
Прикметник — це частина мови,
без неї нам не обійтись.
Ти вслухайсь в слово пречудове,
йому, як другові, всміхнись
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Добро дня, любі мої діти. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Тому прошу всіх розсістися на свої місця зручніше і всі разом рушити у світ сучасних технологій.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Погодьтеся зі мною, що не завжди уроки української мови вам цікаві. Складні правила та орфограми, безліч вправ та завдань. Але я вас запевняю, що сьогоднішній наш урок подарує вам тільки приємні емоції та теплі спогади. Тож, давайте починати.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Робота над матеріалом, що узагальнюється.
Ви добре знаєте, що сьогодні ми з вами будемо узагальнювати раніше набуті знання до теми «Прикметник». Давайте прочитаємо епіграф та переконаємось у цьому.
Але тема нашого уроку трохи незвичайна «Прикметник ВКОНТАКТЕ». Як ви розумієте її? Чого ви очікуєте від уроку?
Давайте разом з вами визначимо основні цілі та завдання, які ми ставимо перед собою на уроці:
закріпити, поглибити та узагальнити знання про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
розвивати усне та писемне мовлення, уміння виділяти головне в навчальному матеріалі, розвивати самостійне мислення.
мислити креативно та нестандартно
вміти застосовувати вивчений матеріал у нетрадиційних умовах.
ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання завдань.
У сучасному світі дуже багато інформації, яку ви можете вільно отримати з будь – яких джерел.
-Звідки ви дізнаєтесь про останні події в світі?
-Чи зареєстровані ви в соціальних мережах?
Отже, уявіть собі, що така частина мови, як прикметник теж зареєструвалася ВКОНТАКТЕ. Вам здається це дивним? Ви б хотіли мати собі такого друга? Для чого це вам?
Ми сьогодні будемо не раз звертатися до сторінки Прикметника ВКОНТАКТЕ. Ми будемо з вами виконувати завдання, які розміщені на стінці сторінки Прикметника. Ми познайомимось з його друзями, проаналізуємо фотографії та залишемо свої коментарі. Але, перш за все запишіть тему у зошит та пригадайте, про що ви пишете у статусі ВКОНТАКТЕ?
Давайте переглянемо, що написано у Прикметника
(Епіграф уроку)
Давайте з вами поговоримо про прикметник
1.«Вірю не вірю».
Завдання. Вашій увазі пропонується 10 питань, на які ви маєте дати стверджувальну чи заперечну відповідь. Якщо ви погоджуєтесь з питанням, то підніміть праві руку, якщо ні – ліву.
1. Прикметник – це службова частина мови.
2. Прикметник означає дію.
3. Відповідає на питання чий? який?
4. Частіше за все прикметник у реченні виступає означенням.
5. Прикметник має два ступені порівняння
6. Прикметник має три лексико – граматичні розряди.
7. Прикметники мають повну і короткі форми.
8. Прикметники завжди пишуться тільки разом..
9. Прикметник не змінюється за відмінками
10.Прикметник змінюється за числами й родами.
Правильна відповідь.
1. Ні
2. Ні
3. Так
4. Так
5. Так
6. Так
7. Так
8. Ні
9. Ні
10. Так
Молодці! А тепер давайте подивимось з вами на схему. Спробуємо узагальнити наші знання та швиденько пригадати, про що ми з вами говорили на попередніх уроках.
http://rebus1.com/pictures/656.jpg
3.« У світі ребусів»
Я думаю, що кожен з вас любить розв'язувати різного роду ребуси, кросворди, логічні завдання. Це дуже цікаво та захопливо.
Я пропоную вам сьогодні теж трохи погратися та розв'язати декілька ребусів. Але у нас з вами урок української мови, тому ми трохи ускладнимо завдання.
Завдання. Необхідно знайти зашифровані прикметники та утворити всі можливі ступені порівняння. З кожним розгаданим словом скласти речення.
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/ea529064-8f11-4994-ae97-0e12aa6766b0.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/092c19f4-a12b-460c-a593-7443ed74b16b.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/aa3fb602-5399-45e2-9554-e48c44958067.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/29467060-43e4-490c-82b7-6d4ab5aaedb1.png
Правильні відповіді.
1.Сміливий – сміливіший, більш сміливий, найсміливіший, найбільш сміливий.
2.Тонкий – тонший, більш тонкий, найтонший, найменш тонкий.
3.Короткий – коротший, більш короткий, найкоротший, найменш короткий.
4.Мудрий – мудріший, більш мудрий, наймудріший, найбільш мудрий.
5.«Розгадай мене»
Завдання. Розгадати кросворд. Уписати в порожні клітинки прикметники з часткою не відповідно до поданих характеристик
По горизонталі: 1. Той, якого не можна перемогти, перебороти. 2. Той, який заслуговує на осуд, викликає заперечення чого-небудь. 6. Той, який не може довго всидіти на одному місці.
По вертикалі: 3. Той, якого не можна побачити. 4. Той, без якого не можна обійтися. 5. Той, який не міняє свого положення. 7. Який не має відхилень від чого-небудь.
Правильні відповіді:
1. Нездоланий.
2. Негативний.
3. Незримий.
4. Необхідний.
5. Непорушний.
6. Непосидючий.
7. Неухильний
7. | |||||||||||||||
3. | 4. | ||||||||||||||
1. | 5. | ||||||||||||||
2. | |||||||||||||||
6. | |||||||||||||||
ІV. Підбиття підсумків уроку
Ми сьогодні з вами цікаво попрацювали, узагальнили знання з теми, помандрували сторінкою Прикметника ВКОНТАКТЕ. Я думаю, що такий урок вам запам'ятається і стане в нагоді при підготовці до контрольної роботи. Всі матеріали уроку ви знайдете на сторінці ВКОНТАКТЕ. Також ви зможете додати собі нового друга.
Метод «Мікрофон»
Дайте відповіді на запитання, використовуючи якомога більше прикметників у своєму мовленні
V . Оцінювання учнів
VІ. Домашнє завдання: Підготуватися до контрольної роботи, скласти лінгвістичну розповідь про прикметник як самостійну частину мови. Залишити свої коментарі на сторінці ВКОНТАКТЕ про проведений урок.
Прикметник ВКОНТАКТЕ
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навчальних досягнень із даної теми; розвивати творчі здібності школярів; підтвердити думку, що сучасний урок української мови може бути не тільки корисним, а й цікавим та креативним; виховувати любов до рідного слова, почуття прекрасного
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Форма уроку: урок – інтернет - подорож.
Обладнання: екран та мультимедійний проектор, презентація, індивідуальні картки, роздавальний матеріал.
Прикметник — це частина мови,
без неї нам не обійтись.
Ти вслухайсь в слово пречудове,
йому, як другові, всміхнись
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Добро дня, любі мої діти. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Тому прошу всіх розсістися на свої місця зручніше і всі разом рушити у світ сучасних технологій.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Погодьтеся зі мною, що не завжди уроки української мови вам цікаві. Складні правила та орфограми, безліч вправ та завдань. Але я вас запевняю, що сьогоднішній наш урок подарує вам тільки приємні емоції та теплі спогади. Тож, давайте починати.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Робота над матеріалом, що узагальнюється.
Ви добре знаєте, що сьогодні ми з вами будемо узагальнювати раніше набуті знання до теми «Прикметник». Давайте прочитаємо епіграф та переконаємось у цьому.
Але тема нашого уроку трохи незвичайна «Прикметник ВКОНТАКТЕ». Як ви розумієте її? Чого ви очікуєте від уроку?
Давайте разом з вами визначимо основні цілі та завдання, які ми ставимо перед собою на уроці:
ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання завдань.
У сучасному світі дуже багато інформації, яку ви можете вільно отримати з будь – яких джерел.
Отже, уявіть собі, що така частина мови, як прикметник теж зареєструвалася ВКОНТАКТЕ. Вам здається це дивним? Ви б хотіли мати собі такого друга? Для чого це вам?
Ми сьогодні будемо не раз звертатися до сторінки Прикметника ВКОНТАКТЕ. Ми будемо з вами виконувати завдання, які розміщені на стінці сторінки Прикметника. Ми познайомимось з його друзями, проаналізуємо фотографії та залишемо свої коментарі. Але, перш за все запишіть тему у зошит та пригадайте, про що ви пишете у статусі ВКОНТАКТЕ?
Давайте переглянемо, що написано у Прикметника
(Епіграф уроку)
Давайте з вами поговоримо про прикметник
Завдання. Вашій увазі пропонується 10 питань, на які ви маєте дати стверджувальну чи заперечну відповідь. Якщо ви погоджуєтесь з питанням, то підніміть праві руку, якщо ні – ліву.
1. Прикметник – це службова частина мови.
2. Прикметник означає дію.
3. Відповідає на питання чий? який?
4. Частіше за все прикметник у реченні виступає означенням.
5. Прикметник має два ступені порівняння
6. Прикметник має три лексико – граматичні розряди.
7. Прикметники мають повну і короткі форми.
8. Прикметники завжди пишуться тільки разом..
9. Прикметник не змінюється за відмінками
10.Прикметник змінюється за числами й родами.
Правильна відповідь.
1. Ні
2. Ні
3. Так
4. Так
5. Так
6. Так
7. Так
8. Ні
9. Ні
10. Так
Молодці! А тепер давайте подивимось з вами на схему. Спробуємо узагальнити наші знання та швиденько пригадати, про що ми з вами говорили на попередніх уроках.
Ви дуже кмітливі та енергійні. Давайте з вами спробуємо трохи порозважатись та заразом пригадаємо групи прикметників за значенням.
Розкажіть, які лексико - граматичні розряди прикметників ви знаєте.
Дайте коротку характеристику кожній групі прикметників.
Молодці, я впевнена, що з наступним завданням ви впораєтесь з великим задоволенням.
Завдання. Перед вами хмаринка зі слів. У ній перемішалися 9 прикметників. Ваше завдання – відшукати прикметники та розподілити їх за трьома разрядами.
Правильна відповідь.
Якісні: великий, теплий, сміливий.
Відносні: вовняна, нижній, осінній.
Присвійні: батьків, заячий, лисячий.
http://rebus1.com/pictures/656.jpg
Я думаю, що кожен з вас любить розв’язувати різного роду ребуси, кросворди, логічні завдання. Це дуже цікаво та захопливо.
Я пропоную вам сьогодні теж трохи погратися та розв’язати декілька ребусів. Але у нас з вами урок української мови, тому ми трохи ускладнимо завдання.
Завдання. Необхідно знайти зашифровані прикметники та утворити всі можливі ступені порівняння. З кожним розгаданим словом скласти речення.
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/ea529064-8f11-4994-ae97-0e12aa6766b0.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/092c19f4-a12b-460c-a593-7443ed74b16b.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/aa3fb602-5399-45e2-9554-e48c44958067.png
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/29467060-43e4-490c-82b7-6d4ab5aaedb1.png
Правильні відповіді.
Завдання. Розгадати кросворд. Уписати в порожні клітинки прикметники з часткою не відповідно до поданих характеристик
По горизонталі: 1. Той, якого не можна перемогти, перебороти. 2. Той, який заслуговує на осуд, викликає заперечення чого-небудь. 6. Той, який не може довго всидіти на одному місці.
По вертикалі: 3. Той, якого не можна побачити. 4. Той, без якого не можна обійтися. 5. Той, який не міняє свого положення. 7. Який не має відхилень від чого-небудь.
Правильні відповіді:
1. Нездоланий.
2. Негативний.
3. Незримий.
4. Необхідний.
5. Непорушний.
6. Непосидючий.
7. Неухильний
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV. Підбиття підсумків уроку
Ми сьогодні з вами цікаво попрацювали, узагальнили знання з теми, помандрували сторінкою Прикметника ВКОНТАКТЕ. Я думаю, що такий урок вам запам’ятається і стане в нагоді при підготовці до контрольної роботи. Всі матеріали уроку ви знайдете на сторінці ВКОНТАКТЕ. Також ви зможете додати собі нового друга.
Метод «Мікрофон»
Дайте відповіді на запитання, використовуючи якомога більше прикметників у своєму мовленні
V . Оцінювання учнів
VІ. Домашнє завдання: Підготуватися до контрольної роботи, скласти лінгвістичну розповідь про прикметник як самостійну частину мови. Залишити свої коментарі на сторінці ВКОНТАКТЕ про проведений урок.