Відкритий урок на тему "Travelling"

Про матеріал
Інтерактивній урок із засвоєнням та актуалізацією вивченого лексико-граматичного матеріалу теми.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Traveling

Цілі уроку:

Практична:    1. Формувати навички учнів сприймання на слух.

                          2. Вчити висловлювати власну думку на тему "Traveling"

Освітня:          3. Розширити знання учнів про види подорожей, їх значення в

                           житті  людини.

 

Розвивальна: 4. Розвивати уяву, мовну здогадку та критичне мислення учнів.

                          5. Спонукати учнів логічно викладати свої думки, уміти

                           аргументувати власну відповідь.

                          6. Стимулювати пізнавально-комунікативну мотивацію.

                          7. Розвивати уміння працювати в парах.

 

Виховна:         8. Виховувати доброзичливість та допитливість.

                          9. Підтримувати інтерес до вивчення англійської мови.

 

Очікувані результати:

Учні повинні:

  • вживати вивчені лексичні одиниці в діалогічному та монологічному мовленні;
  • вживати модальне дієслово «must/mustn't;
  • уміти аудіювати текст, ігноруючи незнайомі слова;
  • вміти розповідати про подорожі та знати що потрібно брати з собою в подорож;
  • робити висновки щодо значення подорожей в житті людини.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, робота в парах.

 

Тип уроку: узагальнення навчальних досягнень учнів.

Методи і прийоми:     Проблемно-пошуковий,

                                 аудіо-візуальний метод,

      інтерактивні: "Асоціативний кущ", «Мікрофон», робота в

                                 парах.

 

Обладнання: підручник, тематичні та лексичні картинки, звукозапис, відеозапис, роздатковий мтаеріал.

 

 

 

 

 

The motto of our lesson: Travel broadens the mind, and raises the spirits

 

Хід уроку

І.  Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Привітання. (2 хв)

T: Good morning, dear children! I am glad to see you at our lesson. And let’s greet each other with the song of greeting “Hello. How are you?”

Today's motto of the lesson is Travel broadens the mind, and raises the spirits

How do you understand it?

 

Tongue twister (Скоромовка): Two trains travel together to Toyland.(2 хв)

Введення в іншомовну атмосферу

Загадки. Riddles: (3 хв)

1. I live on the sky. I am very hot but people love me.  (Sun)

2. You wear it on your head. (Hat)

3. You wear there on your feet, while walking on the beach. (Flip-flops)

4. You put it on your skin. It protects you from a sunburn. (Sunscreen)

5. You need to have it when you go abroad. (Passport).

6. You pack your clothes there while you are traveling. (Suitcase)

Основна частина уроку.

  1. Асоціативний кущ “Travelling”. (2хв)

T: Children, think of different ways of travelling and complete the Mind-Map.

                             by plane                       by train                 by bus

 

       by car                                                                                                      by ship

                                                              Travelling

 

                                     by bike                                           by helicopter

                                                                on foot

Speaking. Говоріння.

Тренування комунікативної фрази : I would like to travel by/on......next summer, because it is.... (4 хв)

     fast

     cheap

     interesting

     exciting

     comfortable

     unusual

     expensive

     funny

2. Watch the video and do the test. Перегляд відео та виконання тесту. Запис в зошитах.(4 хв.)

Test:

1. Where does the boy want to go?

a) to the International food festival                b) to the International art  festival       c) to the International movie festival                    d) to the International game festival               

2. Where will be the festival?

a) at Central Square          b) at Central Hotel       c) at Central Park      

d) at Central Palace

3. What can they try at the festival?

a) costumes    b) shoes        c) games         d) food

4. What activities will be at the festival?

a) live music and firework     b) dancing and pick nick     c) fishing an barbeque     d) football and quest

5. Where will boy and girl meet?

a)Yellow Station         b) Your Station            c) Yard Station             d) Young Station

6. What time will they meet?

a) 9:30          b)6:30        c) 11:30         d) 8:30    

3. Reading the text. (5хв)

Pre-text activities

Dou you know what places do people visit if they want to look at historic artifacts, pictures, sculptures etc?

 

 

Vocabulary

1

Department

Відділ

2

To include

Включати(входити до складу)

3

Entrance fee

Плата за вхід

4

Antique

Антикваріат

5

Exhibits

Виставковий експонат

6

Prehistoric

Доісторичний

7

To pay

Платити

Teacher: Let's read the text Ex. 1 p.61. Now mark the sentences True or False

4. Listening (3хв)

Ex. 2. p. 61 (Listening)

You will listen to the recorder twice and after that choose the correct answer.

Let's revise the vocabulary weather:

sunny, hot, below, above, foggy, rainy, cloudy.

5. Grammar practice. (5 хв.)

Work in groups. (Робота в групах) Let's discuss the main rules at the beach, at the museum and at the airport.

Must

Mustn't

 

 

 

 

 

 

6. Vocabulary practice (5 хв.)

work in pairs (робота в парах)

Find and write down 12 words

s

u

r

f

i

n

g

q

s

g

w

m

q

i

k

e

q

d

u

l

i

o

i

s

a

i

l

i

n

a

m

n

d

h

a

t

s

v

b

s

m

e

j

i

b

e

a

i

u

s

i

y

l

n

o

a

p

n

r

e

n

a

f

g

s

d

s

g

n

s

g

f

l

i

p

f

l

o

p

i

h

i

k

i

n

g

s

y

q

s

s

o

u

v

e

n

i

r

s

i

1                                            10

2                                            11

3           12

4

5

6

7

8

9

 

7. Speaking Practice.(4хв)

I am going to go......

I must (take)......

I mustn't......

the sea

the museum

the airport

the restaurant

the shop

the cinema

money

passport

camera

credit card

water

bag/packet

flip flops

eat before swimming

shout

run

talk during the film

smoke

stay at the sun for long

take photos

 

III. Заключний етап уроку:

1. Підведення підсумків (2хв.).

- Let us summarize our work. What new have you heard today? What rules have you remembered?

       2. Reflection. Рефлексія (1хв.)

What was interesting?

What was difficult?

What would you like to do the next lesson?

3.Виставлення оцінок (1 хв.).

-  You have worked very hard and actively. So, your mark is…

4. Домашнє завдання (2хв).

Впр.2  с.60 (Wb).

Скласти 12 речень з виразом to be going to.

Вивчити нові слова теми.

 

docx
Додав(-ла)
Галадза Іванна
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
9 вересня 2023
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку