18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Відкритий урок на тему : "Жанрова палітна музичного мистецтва. Джаз. Витоки джазу".

Про матеріал
Жанрова палітна музичного мистецтва. Джаз. Витоки джазу. На сьогоднішній день ця тема є близька для дітей, відповідає часу, естетичним смакам , їхнім вимогам. Доцільним є використання музичних зразків різних джаз - бендів, зокрема і сучасних українських виконавців у цьому жанрі.
Перегляд файлу

 

 

ШУМСЬКА ШКОЛА МИСТЕЦТВ

 

Відкритий урок                    

   З МУЗИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

                    на тему:

«Жанрова палітра музичного мистецтва. Джаз. Витоки джазу».

 

 

                                                                Підготувала  та  провела

                                                              Викладач музично-теоретичних                                                                             

                                                              дисциплін

                                                              Нікітюк Ю.В.

                               

                             2020-2021 н.р.

Мета та завдання  уроку:

 

Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом), розглянути особливості понять «імпровізація», «музична імпровізація», ознайомити з історією виникнення джазу, розглянути напрями та інструменти джазу, ознайомити із творчістю видатних джазових виконавців та із термінологією джазової музики. 

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, надавати характеристику джазовим композиціям, вчити розпізнавати на слух інструменти в джазовій музиці. 

Виховувати ціннісне ставлення до джазової музики, , творчості видатних джазменів. інтерес до музичної культури  XX століття, художні смаки та  естетичні ідеали.

 

                                          Хід уроку

1. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

        -   Музичне вітання

        -   Вступна бесіда

2.Актуалізація опорних знань. Індивідуальне  опитування.

  • Що таке музичний стиль?
  • Які види музики ви знаєте?
  • Який незвичний музичний інструмент виконував адажіо В.А. Моцарта?
  • Які значення має слово «адажіо»?
  • Що означає поняття «стиль»?

3. Новий матеріал для засвоєння.

             - Розповідь про джазову музику: історію виникнення, відомих виконавців.

     -   Створення «Асоціативного куща»

    -    Вичення та усвідомлення поняття «імпровізація», (приклад вокальної та інструментальної імпровізації)

    -   Аналіз музичних творів

4.Закріплення та узагальнення набутих на уроці знань та вмінь учнів

5.Пояснення домашнього завдання

6.Оцінювання роботи учнів на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: ДЖАЗ. ТАНЦІ 20 СТ.

 

Джазовий музикант – це не виконавець.

 Він – творець, який будує на очах

у глядачів своє мистецтво.

Луї Армстронг

1.Учитель. (чит.)Упродовж багатьох уроків ви знайомилися з народною та класичною музикою, творами композиторів-романтиків. Однак, вивчали ви твори і сучасних композиторів, сучасні пісні. А чи знаєте ви, що сучасна естрадна музика виникла на основі джазу?

   Сьогодні на вас чекає незабутня подорож у Країну джазової музики. Ми ознайомимося з характерними ознаками і музичними інструментами джазу та джазовими музикантами. Чи готові ви подорожувати?

Для початку прошу вас розслабитися й налаштуватися на творчість. Заплющіть, будь- ласка, очі і уявіть свою найзаповітнішу мрію в кольорах. Тепер погляньте на екран.

На екрані яскрава картинка

-      Чи такою була ваша мрія?

Саме таким є джаз – яскравим, різнобарвним, витонченим.

Створення «Асоціативного куща». На окремих аркушах написані слова,учні самостійно формують визначення поняття «ДЖАЗ», потім записують у зошити

 

ДЖАЗ_ЦЕ   НАПРЯМ У МУЗИЦІ, ЩО ВИНИК НА МЕЖІ XIX- XX СТОЛІТЬ У США ЯК СИНТЕЗ АФРИКАНСЬКОЇ ТА ЄВРОПЕЙСЬКОЇ   КУЛЬТУР.

 

Імпровізація – це твір мистецтва, який створюється під час процесу виконання, або власне сам процес його створення.

Творче завдання №1. Ритмічна імпровізація. (Формування творчих компетенцій)

Давайте і ми поринемо в цей цікавий процес. Спробуємо зімпровізувати ритм за допомогою так званих «звучних жестів». Для імпровізації потрібна джазова тема. Пропоную тему-фразу з найпопулярнішого спірічуелсу «Lets my people go». . Пригадайте, синкопи – це зміщення акценту з сильної долі на слабку.

Для початку заспівайте її.

Тепер пропоную розділитися на три групи. Перша група буде декілька раз виконувати вокальну тему; друга -створюватиме клацання пальцями на сильну долю;на слабку долю маракаси-  третя  та четверта - плескатиме в долоні синкопований ритм.

Учитель. (чит.)Отже, перейдемо до історичних витоків музичного стилю.

Музиканти почали поєднувати енергійні ритми рабів, яких завозили з Африки, з простими мелодіями і співзвуччями європейців, які приїхали в Америку у пошуках кращого життя. Припускають, що саме слово «джаз» означало підбадьорюючий вигук у негрів.

Народився джаз у провулках річкових портів, у робочих селищах. Створювали його піаністи-аматори, віртуози на банджо та губних гармошках. Дуже часто джаз був їхньою єдиною радістю.

 

 

Новоспечені музиканти експериментували, вільно імпровізували. У своїй музиці вони почали широко використовувати багатоголосе звучання африканських барабанів. І, звичайно, вкладали в музику всю свою душу.

Характерними рисами джазу є :(Писати)

-      Імпровізація.

-      Гострий і гнучкий синкопований ритм (синкопи – це зміщення акценту з сильної на слабку долю).

-      Широке вживання ударних інструментів.

-      Виразна манера виконання, що вирізняється великою емоційністю.

Витоки джазу.(писати)

Класичний джаз сформувався на основі безлічі жанрових витоків, головні з яких спірічуелс, блюз, регтайм.

Учитель. Діти, тепер я познайомлю вас із джазовими виконавцями.

Одним з найвидатніших музикантів в історії джазу є ЛУЇ АРМСТРОНГ. Музичний критик Джон Колліер сказав про нього такі слова: «Якщо слово «геній» і означає щось у джазі, то воно означає Армстронг». Ви сьогодні вже мали змогу переконатися в красі й самобутності голосу Луї.

Луї Армстронг перетворив джаз із колективної музики в мистецтво солюючої гри – саме з нього почалась ера солістів-віртуозів. Він мав оригінальний голос, який відтворював не тільки слова, але й звуки різних музичних інструментів.

Учитель. Справедливим і влучним є вислів «Епоха джазу – це епоха Луї Армстронга». 

ПИСАТИ: Крім Армстронга, ще було багато яскравих представників джазу. Знаменитою джазовою співачкою є Елла Фіцджеральд,  видатними  майстрами  джазової інструментальної музики – Дюк Еллінгтон, Чарлі Паркер

Учитель. Наприкінці XIX століття виникає ще один музичний жанр, без якого джаз не існував би. Це - регтайм.

Словникова робота.

Писати «Регтайм» у перекладі означає «рваний ритм». Регтайм – це фортепіанна п’єса розважально-танцювального характеру, яка пронизана синкопами.Це поняття вже сьогодні ми згадували.

ЧИТАТИ  Учитель.ПИСАТИ  1930 роки – це одна з найяскравіших кульмінацій в еволюції джазу. З’являються біг-бенди – великі оркестри, що складаються з трьох духових квартетів (труби, тромбони, саксофони) і ритм-секції (гітара, фортепіано, контрабас і ударні інструменти).

Біг-бенди винайшли новий стиль джазу «свінг» - вільна манера гри. Знаменитими біг-бендами є оркестри Чіка Вебба, Дюка Еллінгтона, Каунта Бейсі.

АНАЛІЗ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ

Приголомшливим видовищем були «битви оркестрів». Солісти оркестрів своїми імпровізаціями доводили глядача до нестями. Кожен хотів довести свою неперевершеність, свою майстерність в імпровізації.

Учитель. Мистецтво джазу – одне з найяскравіших культурних явищ XX століття, яке вражає всіх.

 

4. Закріпллення та узагальнення теми уроку. Презентація відео

 

5.Пояснення домашнього завдання

 

Творче завдання: скласти акровірш зі словом джаз. Наприклад:

 

Джаз звучить,

Життя іде.

А мені цікаво стало,

Знов щось в серці вирувало.

 

6.Закріплення теми уроку.

Висловіть своє враження від джазу, склавши асоціативний ряд: джаз – яскравий, приголомшливий, сучасний, енергійний, емоційний, щирий, цікавий, витончений…

                         ЗАКРІПЛЕННЯ ТЕМИ:

 Виберіть правильне твердження.

Батьківщиною джазу є:

1) Вашингтон.

2) Лондон.

3) Новий Орлеан.

4) Київ.

Що вважається царицею джазу:

1) Імпровізація.

2) Барабан.

3) Солістка.

4) Мелодія.

Основними витоками джазу є:

1) Спірічуелс.

2) Кантрі.

3) Блюз.

4) Рок-н-рол.

5) Регтайм.

Що відрізняє блюз від спірічуелса?

1) Зміст.

2) Кількість виконавців.

3) Супровід.

4) Манера виконання.

Хто із перерахованих музикантів є найяскравішим представником джазу?

1) Фредді Меркюрі.

2) Луї Армстронг.

3) Елвіс Преслі.

4) Пол Маккартні.

5) Елла Фіцджеральд.

6) Дюк Еллінгтон.

 

 

 

 

 

 

 


           Використана література :

docx
Додав(-ла)
Нікітюк Юлія
Додано
28 лютого
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку