Урок подорож
Тема уроку: Сума кутів трикутника
«Недостатньо тільки отримувати знання,
треба знати їх застосування.
Недостатньо тільки бажати, треба діяти»
Гете
Цілі:
формування предметних компетентностей:
Очікувані результати: учні повинні знати означення трикутника,класифікацію трикутників за кутами,теорему про суму кутів трикутника та її наслідки,нерівність трикутника; розв’язувати задачі, що передбачають знаходження суми кутів трикутника, визначати вид трикутника за його кутами, , визначати чи існує такий трикутник.
Обладнання: таблиці, картки,презентація«Cума кутів трикутника», ноутбук, телевізор .
Тип уроку: урок застосування знань, вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Орінтація, мотивація діяльності (підготовка до активної навчальної діяльності)
ІІ. Цілепокладання
1. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку.
Вступне слово вчителя:
2. Мотивація навчального процесу.
Діти ми живемо з вами у віці нових стрімких відкриттів. Це і інформаційні технології, супутникове телебачення, атомні електростанції, міжнародна торгівля. Щоб належно користуватися такими відкриттями, а тим паче робити нові, потрібні знання. Тому ще з шкільної лави ви повинні бути зацікавленими в тому, щоб здобути знання і вміння.
Які асоціації викликає у вас слово „урок”?
У – успіх...
Р – робота...
О – обізнаність, обдарованість...
К – компетентність, користь...
Сподіваюся, що сьогодні на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати власну обдарованість і компетентність.
Девізом нашого уроку є слова: „ Міцні знання – гарантія успіху ”
А епіграфом до уроку є слова відомого німецького вченого Гете:
«Недостатньо тільки отримувати знання, треба знати їх застосування.
Недостатньо тільки бажати, треба діяти»
Отже, давайте діяти, щоб багато дізнатися на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. Станція « Теоретична»
1.
А тепер повторивши теоретичний матеріал за темою «Сума кутів трикутника», кожному з вас потрібно заповнити таблицю, записуючи в клітинці відзначивши знаком +(так), -(ні).
Теоретична самостійна робота
Заповнити таблицю, відзначивши знаком +(так), -(ні).
1 |
Сума кутів рівнобедреного трикутника дорівнює 190. |
|
2 |
Трикутник не може мати два тупих кута |
|
3 |
Трикутник може мати два прямих кута |
|
4 |
Сума зовнішніх кутів прямокутного трикутника, взятих по одному при кожній вершині дорівнює 180. |
|
5 |
Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90 |
|
6 |
Коли один з гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 45, то він є рівнобедреним. |
|
7 |
Величина кожного кута рівностороннього трикутника дорівнює 30 |
|
8 |
Якщо кути трикутника пропорційні числам 1, 2 і 3, то він є прямокутним. |
|
Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала. Максимальна кількість балів за таблицю – 4 бала. На виконання завдання 4 хвилини.
1 |
Сума кутів рівнобедреного трикутника дорівнює 190. |
- |
2 |
Трикутник не може мати два тупих кута |
+ |
3 |
Трикутник може мати два прямих кута |
- |
4 |
Сума зовнішніх кутів прямокутного трикутника, взятих по одному при кожній вершині дорівнює 180. |
- |
5 |
Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90 |
+ |
6 |
Коли один з гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 45, то він є рівнобедреним. |
+ |
7 |
Величина кожного кута рівностороннього трикутника дорівнює 30 |
- |
8 |
Якщо кути трикутника пропорційні числам 1, 2 і 3, то він є прямокутним. |
+ |
ІV. Станція « Рисунків». Розв’язування задач на готових рисунках
Середній рівень
V. Станція «Письмока ». Розв’язування задач
Достатній рівень
1. Знайдіть кути трикутника, якщо відомо, що один кут трикутника в тричі менше другого і на 200 більше третього.
Високий рівень
3. Кут між бісектрисою і висотою, які проведені з однієї вершини трикутника, дорівнює 10, а один із двох інших кутів трикутника дорівнює 70. Знайдіть невідомі кути трикутника.
Розв'язання
Нехай АВС – заданий умові трикутник, у якого <A=70, ВН і ВВ1 – відповідно висота і бісектриса, проведені з вершини В. З ∆АВН <B=.............................
Тоді <АВВ1 = ..................
VII. Станція «Проектна». Захист проектів на тему «Застосування суми кутів трикутника навколо нас».
VI. Станція « Дослідницька»
. Розв’язування задач дослідницького характеру.
Самостійна робота.
Учням пропонується самостійно розв'язати три задачі, умови яких записані на відкидній дошці.
Перший варіант. Кут при основі рівнобедреного трикутника у два рази більший, ніж кут при вершині. Знайти кути цього трикутника .
Відповідь: 720. 360. 720.
Другий варіант. Висота, проведена з бічної сторони рівнобедреного трикутника, поділяє навпіл кут між основою та бісектрисою кута при основі. Знайти кути цього трикутника.
Відповідь: 720. 360. 720.
Третій варіант Висота, проведена з бічної сторони рівнобедреного трикутника, поділяє навпіл кут між основою та бісектрисою кута при основі. Довести,що бісектриса кута при основі дорівнює цій основі.
Після обговорення способу розв’язування задач шляхом складання рівнянь і правильності одержаних відповідей, учням повідомляється, що цей трикутник особливий, він отримав назву «Золотого». Далі учні переходять до визначення властивостей цього трикутника.
Користуючись розв'язаними задачами, учні встановлюють, що «Золотий» – це такий рівнобедрений трикутник, у якого:
- кут при основі в два рази більший, ніж кут при вершині (відповідні величини цих кутів – 720 і 360);
- висота, проведена до бічної сторони, поділяє навпіл кут між основою та бісектрисою кута при основі;
- бісектриса кута при основі дорівнює цій основі.
VIIІ. Станція підсумкова
1.
2.Повідомлення домашнього завдання.
3.Рефлексія.
1. - Розтуліть, будь ласка, свою ліву долоню і покладіть на неї той досвід, з яким ви прийшли сьогодні на урок. Відчуйте вагомість вашого досвіду, його цінність та значимість для вас. А тепер покажіть, будь ласка, свою праву долоню і покладіть на неї ту інформацію і той досвід, який ви здобули сьогодні. Відчуйте, чим є для вас цей досвід та його цінність. І коли я скажу: «Готово! Давай!» - ви з’єднаєте дві долоні разом – об’єднаєте два досвіди, минулий і сьогоднішній. Отже, ГОТОВО! ДАВАЙ!
2. Метод «Чотири ЩО?»
3. Метод «Похвали себе».
Учні вказують на позитивні сторони своєї роботи на уроці.
На скільки балів ти оцінив би себе?
4.Цінування,оцінювання
Виставлення і коментування оцінок
Заключне слово вчителя: Ось і закінчився урок. Молодці, ви добре попрацювали.
Отже, я Вам бажаю гарних успіхів у вивченні математики та пізнанні світу !!!