Відкритий урок у 7 класі "Гляди, не забудь -людиною будь" (за поезією Р. Кіплінга "Якщо"

Про матеріал
Матеріали допоможуть вчителю підготувати урок на високому методичному рівні. Урок побудований на інтеграції з предметом "англійська мова"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Людина – найдивовижніше творіння на Землі. 

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Темою нашого уроку буде: Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…»

Номер слайду 11

In 1995 the British mediacorporation of ВВС is in the transmission "Bookworm" offered to the audience to choose more favourite British verse of all times. A verse became a winner Кіплінга "If", written in 1910, that collected more voices, than next 5 verses, together.

Номер слайду 12

Проблемне питання. Як стати Справжньою Людиною?Дороговказ уроку If you can fill the unforgiving minute With sixty seconds’ worth of distance run, Yours is the Earth and everything that’s in it, And – which is more – you’ll be a Man, my son!Rudyard Kipling

Номер слайду 13

Літературне лото «Знайомий Кіплінг»

Номер слайду 14

Літературне лото «Знайомий Кіплінг»

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Дослідження твору Р. Кіплінга «Якщо» І строфа Як вистоїш, коли всі проти тебе— Упали духом і тебе кленуть, і Як всупереч усім ти віриш в себе, А з їх невіри також візьмеш суть; Якщо чекати зможеш ти невтомно, Оббріханий — мовчати і пройти Під поглядом ненависті, притому Не грати цноти ані доброти;Через які життєві випробування проходить людина? 2. Як веде в такій ситуації себе справжня людина?3. Які риси для цього їй необхідні?

Номер слайду 19

Результати аналізу І строфи. За будь — яких життєвих негараздів вистояти, не впасти духом, невтомно чекати свого часу і «не грати цноти», тобто  не виправдовуватися, не загравати, коли тебе оббрешуть, а залишатися  правдивим, таким, яким ти є насправді — людиною.

Номер слайду 20

Дослідження твору Р. Кіплінга «Якщо» ІІ строфа Як зможеш мріять — в мрійництво не впасти, І думать — не творити думки культ, Якщо Тріумф, зарівно як Нещастя, Сприймеш як дим і вітер на віку; Якщо стерпиш, як з правди твого слова Пройдисвіт ставить пастку на простих, Якщо впаде все, чим ти жив, і знову Зумієш все почати — і звести;1. Від чого застерігає Кіплінг людину ? 2. Чому автор порівнює Тріумф і Нещастя?3. Назвіть риси характеру, які повинна в собі виховувати справжня людина для подолання життєвих труднощів ?

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Дослідження твору Р. Кіплінга «Якщо» ІІІ строфа Якщо ти зможеш в пориві одному Поставить все на карту — і програть, А потім — все спочатку, і нікому Про втрати й слова навіть не сказать; Якщо ти змусиш Серце, Нерви, Жили Служити ще, коли уже в тобі Усе згоріло, вигасло — лишилась Одна лиш Воля — встоять в боротьбі;1. Про які труднощі говориться у цій строфі? 2. Що ж в такій ситуації повинна робити справжня людина?

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Дослідження твору Р. Кіплінга «Якщо» ІV строфа Як зможеш гідно річ вести з юрбою І з Королем не втратиш простоти, Якщо усі рахуються з тобою — На відстані, яку відміриш ти; Якщо ущерть наповниш біг хвилини Снагою дум, енергією дій, Тоді весь світ тобі належить, сину, І більше: ти — Людина, сину мій. `1. Яку алегорію втілено в образах юрби і Короля?2. Які чесноти повинна мати справжня людина, щоб не загубитися в юрбі та не пнутися до високих чинів

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Тема та ідея поезії “Якщо”

Номер слайду 29

Переклади твору Р. Кіплінга

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Каледоскоп цікавих думок

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Коло думок Що ж, на думку Кіплінга, треба зробити, щоб мати право називатися Людиною?

Номер слайду 36

Програма дій для кожного І група Якості справжньої Людини ІІ група

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Перегляд файлу

                                         

Тема уроку за програмою:

 

 

 

 

 

 

 

 

Художня назва уроку:

«Гляди, не забудь – людиною будь!»

А2

 

 Мета уроку: А3

 

 

 

 

Дизайн уроку:

  • карта світу;
  • книжкова виставка по творчості письменника;
  • епіграф до уроку;
  • словник;
  • портрет  Р. Кіплінга
  • дидактичний і роздатковий матеріал до уроку
  • Технічні засоби навчання:
  •   мультимедійна презентація;
  •   музичний супровід
  •   відеоролик у вигляді буктрейлеру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Офіційно\Картинки на сайт\24.pngПеребіг уроку

 

І. Етап орієнтації

 1. Привітання  А1  (слайд № 1)

 

2. Психологічна установка на урок    (слайд №2 -3)

- Сьогодні у нас незвичайний урок – урок пошуку життєвих істин. Надіюсь, що для цього   ваш мозок наповниться міцними знаннями,серце безмірною любов’ю, а душа буде завжди відкрита для розуміння прекрасного. Я впевнена, що сьогоднішня наша зустріч запам’ятається Вами  назавжди і залишить у вашому серці помітний слід.

 

C:\Users\Юра Пилипов\Desktop\Безымянный.png

3. Мотивація навчальної  діяльності (слайд №4)

- Сьогодні ми поведем розмову про людину – найяскравіше творіння на Землі.

 

 

 

Картинки по запросу людина і всесвіт

(слайд №5)

 

  • (учень під супровід  спокійної мелодії виразно декламує напам’ять поезію)

Картинки по запросу ти знаєш що ти людина

 

  •                  Моніторинг анкетування « Я  - людина » (слайд №6)

Проведене анкетування свідчить, що проблема взаємовідносин людини із навколишнім оточенням актуальна для вашого віку  і потребує дослілдження .

  •                  Заочна екскурсія по книжковій виставці та інтернет ресурсів (слайд №7-8)

(презентація  матеріалів, які розкривають цю тему)

 

 

 

 

 

 

 

 

 (слайд №9)

Поезія Р. Кіплінга «Якщо», яка буде предметом нашого вивчення на уроці, теж  розповідає  як залишитися   Людиною з великої літери при будь-яких життєвих обставинах і робити вчинки на користь усім.

 Написано вірш у 1910 році

 ІІ. Етап цілепокладання

D:\Офіційно\Картинки на сайт\24.png1.Оголошення теми уроку  (слайд 10)

 

Темою нашого  уроку буде:

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». А2

 

(запис її в зошит)

 

2.Презентація мети

 -На сьогоднішньому уроці ви станете активними дослідниками  на уроці, поринете у прекрасний світ поезії англійського письменника Р. Кіплінга, розкриєте багатство його вірша «Якщо», зробите висновки щодо моральних цінностей  і зрозумієте вічні земні істини.

 

 

 

 

А3

 «Цікавинки- звідусіль» (слайд № 11)

In 1995 the British mediacorporation of ВВС is in the transmission "Bookworm" offered to the audience to choose more favourite British verse of all times. A verse became a winner Кіплінга "If", written in 1910, that collected more voices, than next 5 verses, together.

 

  • У 1995 році британська медіа-корпорація ВВС в своїй передачі «Книгоїд» запропонувала  глядачам обрати найулюбленіший британський вірш усіх часів.  Переможцем став  вірш Кіплінга «If», написаний в 1910 році, який  набрав більше голосів, ніж наступні 5 віршів, разом узяті.

3.Очікувані результати за програмою:

 

 Духовне випробування людини

Учень/учениця

Ключові компетентності

  • набуває навичок ухвалювати життєво важливі рішення (НЛ-2);
  • навчається долати труднощі (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • виразно читає художній текст, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаного  твору;
  • розкриває  моральні  проблеми у творі  письменника, актуальність проблематики для сьогодення;
  • визначає у творі  антитези і анафору , пояснює, як вони реалізовані у творі;
  • порівнює оригінал й художній переклад (фрагмент) твору  митця  (за умови володіння іноземною мовою);
  • висловлює власне ставлення до порушених у творі  моральних проблем

Редьярд Кіплінг (18651936). «Якщо…».

 (ТЛ)Поглиблення понять про вірш.

(ЛК) Утілення поезії «Якщо»  Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо).

(УС). Українські переклади твору «Якщо».

(ЕК) Порівняння оригіналу і художнього перекладу (фрагменту) вірша «Якщо» Р.Кіплінга  (за умови володіння учнями іноземною мовою).

(МЗ) іноземна мова

 

 

3.Постановка проблемного питання  і презентація епіграфу(слайди  №12)

«Як стати СпражньоюЛюдиною?»

 

 

Картинки по запросу моральні цінності  людини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу моральні цінності  людиниКартинки по запросу моральні цінності  людиниКартинки по запросу моральні цінності  людини

 

 

 

 

 

 

Виховуй у собі Людину – ось що найголовніше!

 

ІV. Етап роботи над темою уроку

  •                  Літературне лото «Знайомий Кіплінг» (для отримання ключа для дослідження)

 А) Вчитель англійської мови  А5 (слайд №14)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

 Б) Вчитель зарубіжної літератури (слайд №14)

 

Картинки по запросу презентація кіплінг  поезія якщо     Картинки по запросу моральні цінності  людини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ланцюжок навчальних ситуацій

  1.               Перегляд бук трейлера до поезії  (слайд №15)

   У поезії «Якщо»  звучать віра в силу і мужність людини,  яскраво відображено її здатність переборювати труднощі на шляху до високої мети.

 

  1.               Лексичний  коментар до тексту  (слайд №16)
  2.               А6 +Прослуховування мелодекламації  вірша   (слайд №17)
  •                   Англійський письменник Дж. Р. Кіплінг свій життєвий досвід хоче передати своєму синові і пише вірш одним реченням  у формі листа....

Аналітичне дослідження  твору Р. Кіплінга «Якщо»

 з використанням  куба Блума)

І група

І строфа(слайд №18)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І І група

ІІ строфа(слайд №20)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+фізхвилинка слайд № 22

І  група

ІІІ строфа(слайд №23)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+ А8 «Цікавинки- звідусіль» (слайд № 25)

 

 

 

C:\Users\Юра Пилипов\Desktop\Безымянныймититоолл.png

 

І  група

ІV строфа(слайд №26)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ мовознавців про художні засоби твору(слайд №27)

 

 Анафора (грецьк. anaphora — піднесення) — єдинопочаток. Одна з
риторичних фігур; вживаний на початку віршованих рядків з...

 

 (слайд №28)

 

  • Картинки по запросу знак питання  до творуЯка тема вірша Кіплінга “ Якщо…” ?

(  роздуми про сеанс людського життя;

Вчить, як праведно прожити на Землі)

  • Що прагнув донести до читачів автор?

Ідея твору звучить у заключних рядках: “ Тільки тій Людині належить Земля, яка знає, для чого вона живе ”).

Поетичний карнавал «Переклади вірша «Якщо»( слайд №29)

 

 

5.Прослуховування  уривку з твору підготовленими учнями мовою оригіналу слайд №30)

Картинки по запросу презентація кіплінг  поезія якщо


IF
(Уривок)
If you can keep your head when all about you

Are losing theirs and blaming it on you,
If you can trust yourself when all men doubt you.

But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,

Or being lied about, don't deal in lies.

Or being hated, don't give way to hating,
And yet don't look too good, nor talk too wise;

If you can dream-and not make dreams your master,
If you can think-and not make thoughts your aim,

If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same;

If you can bear to hear the truth you've spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools.

Or watch the things you gave your life to, broken.
And stoop and build'em up with worn-out tools...

 


А9 + ЗАВДАННЯ З ОРИГІНАЛОМ

+ А 10Каледоскоп видатних думок «Поради Кіплінга» оригіналу слайд №31)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Людина, яка керуватиметься Кіплінговими «заповідями», завжди буде силь­ною, справедливою, мудрою. Вона збереже себе, свій народ і цілий світ. Саме за цих умов, вважає Кіплінг, людина має право називатися Людиною та володіти найкращим дарунком у світі — планетою Земля.

Хвилинка відпочинку слайд №32)

 

 

Картинки по запросу скарбниця мудрості

  1. Не йди найлегшим шляхом. Вибирай завжди шлях найважчий. Переборення труднощів підносить людину.
  2. Пташка красна пір’ям, а людина – знаннями й гарними вчинками.
  3. Красива людина не вродою, а душею та вчинками.
  4. Не чиніть зла, воно гидке і кривди не робіть нікому, бо кривда щастя не дає, а зло обмежує свободу.
  5. Все те, що ти робиш комусь, робиш собі!
  6. Якщо ти байдужий до інших, ти не заслуговуєш називатися людиною.

У світі мистецтва

  • Відеоролик переспіву   поезії В. Стусом «Синові» слайд 33
  • Прослуховування пісні українського співака і актора К.Булкіна слайд34

Картинки по запросу моральні цінності  людини

Слайд 35

Що ж, на думку Кіплінга, треба зробити, щоб мати право називатися Людиною?

(Бути стійким у випробуваннях, залишатися самим собою,  робити добрі справи, не втрачати гідності,  не шкодувати себе, постійно працювати над собою. Якщо ти зможеш так жити, то світ, випробувавши тебе, відступить і належатиме тобі, бо ти – Людина!)

 

№ 36

             Програма дій для кожного І група

              Якості справжньої Людини ІІ група

                    (за Кіплінгом)

Бути в житті борцем.

Допомагати іншим, стати кращим.

Долати зло – означає творити добро.

Сприймати життя в усіх його барвах (темних і яскравих).

Долати труднощі та знаходити сили піднятися, почати спочатку.

Пам’ятати про інших, про справедливість.

Усе робити на повну силу, по совісті, з радістю до життя.

Бути собою; доброта; розважливість, стійкість; воля; чесність; наполегливість;

цілеспрямованість, рішучість, оптимізм; мужність; людяність і простота; честь і совість; активність; розуміння свого призначення.

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 37

Картинки по запросу бути людиною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

  У вірші Кіплінга «Якщо…» яскраво відображено здатність Людини бороти труднощі на шляху до високої мети. Ідеал Кіплінга – перемога активного творчого духу над усім закляклим, перевага високих моральних і етичних цінностей над нетривкими матеріальними здобутками, вміння йти своїм шляхом у житті.

 

№ 38«Заповіт  матері Терези»

А11


        Життя – це шанс. Скористайся ним.

        Життя – це краса. Милуйся нею.

        Життя – це мрія. Здійсни її.

        Життя – це виклик. Прийми його.

        Життя – це обов’язок. Виконай його.

        Життя – це гра. Стань гравцем.

        Життя – це цінність. Цінуй його!

        Життя – це скарб. Бережи його.

        Життя – це любов. Насолоджуйся нею.

        Життя – це таїна. Пізнай її.

        Життя – це юдоль бід. Перебори усе.

        Життя – це пісня. Доспівай її.

        Життя - це боротьба. Почни її.

        Життя – безодня невідомого – не бійся, вступи в неї.

        Життя – удача. Шукай цю мить!

        Життя таке чудове – не згуби його.

        Це твоє життя. Борони його.

 

 


Світлина від Написано серцем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               «Виховуй у собі Людину – ось що найголовніше!
  2. Коли ти знаєш ціну щохвилини, коли від неї геть - усе береш, тоді я певен: ти єси               людина і землю всю своєю назовеш.
  3.                                                              Р.Кіплінг
  4. «Не забудь Людиною б удь
  5. Учіться радіти життю, поспішайте робити добро, тримайтесь з гідністю за будь-яких обставин – і будете щасливі – вчить житейська мудрість.

Моральні якості, які уславлюють поети у віршах, надзвичайно важливо цінувати і виховувати в собі. Адже залишатися сильною особистістю за будь-яких умов – найважливіше завдання кожного.

  Сьогодні ми міркували: якими ми є, чи відповідаємо тим критеріям людяності, які утверджують своєю поезією Симоненко, Кіплінг. Треба гідно прожити життя, лишити добрий слід на землі. Бо призначення людини – творити добро, жити відповідно до законів людської моралі.

 

Світлина від Так люблю той Львів, що бракує ми слів.

Прослуховування пісні «Ящасливий «

 

 

 

 

 

4.Саморефлексія учнів та оцінювання їхньої діяльності на уроці

VI. Домашнє завдання:

В. Стус говорив: «Добре вчити такі вірші, які Тебе зворушують, напам'ять.  А потім Ти їх повторюєш – і вдумуєшся в них –  і все більше відчуваєш,      усе більше розумієш.    Інакше кажучи – підростаєш на такому вірші.  Добре, коли пам'ять береже такі вірші.» (Василь Стус   «Листи до сина»). Тому домашнєзавдання-вивчити

 

 

      

 

 

zip
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
9 серпня 2021
Переглядів
2277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку