25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Виховний захід "Математика і моя майбутня професія"

Про матеріал
Мета даного виховного заходу: • ознайомити учнів з роботою людей різних професій і прикладними задачами, які їм приходиться щодня вирішувати; • стимулювати інтерес учнів до здобуття нових знань; • збагачувати учнів теоретичними знаннями з технічних та інших дисциплін • виховувати любов до математики як науки.
Перегляд файлу

Сценарій шкільного  математичного вечора

 

для учнів 5-9 класів

 

 «  Математика  і  моя  майбутня   професія»

 

              Підготувала вчитель

                    Погірцівської СЗШ І-ІІст.

                    Витичак І.І.

 

 

 

 

 

 

 

Мета :

  • ознайомити учнів   з роботою  людей  різних професій і прикладними задачами, які їм  приходиться  щодня вирішувати;
  • стимулювати інтерес учнів   до здобуття нових знань;
  • збагачувати учнів теоретичними  знаннями з технічних та інших дисциплін
  • виховувати любов до математики як науки.

Обладнання: листки з текстами прикладних задач ,

                      вислови  відомих людей про математику ,

                      підказки для гри з уболівальниками .

Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди  з пяти учнів 8-9 класів  у виборі учасників команди беруть участь учні їхніх класів .   Враховуються  знання учнями  математики  , їх  винахідливість , уміння прийти  на  допомогу.

 

Зал прикрашений висловами відомих людей про математику:

 

«Математика – цариця наук». К.Гаусс.

«Найбільшу   радість тілу дає світло сонця , найбільшу радість духові– ясність математичної істини».  Леонардо да Вінчі.

«Математика – це більше ,як наука, це – мова наук.» Н.Бор.

«Математика – цариця наук , її улюблениця – істина.   Її  вбрання – простота.

Палац цієї володарки оточений тернами. І щоб досягти його , кожному доводиться пробиватися  крізь хащі.  Краса його відкривається тільки розуму».Ян Снядецький

«Найвище призначення математики знаходити порядок у хаосі , який нас оточує.»  Н.Віннер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий 1.  Чудовий світ , в якому ми живемо,

                     Виховуєм  дітей , в них розум розвиваємо

                     І вічну славу мудрецям  співаємо

                     Гігантську працю їхню з радістю вивчаємо.

Ведучий 2.       Так! Математику потрібно вчити!

                          Хто ми без неї є? Природи діти.

                          А з нею – ми творці чудес ,

                          Вона в  пізнанні  ніби сонце світить ,

                          А без неї пізнання – тяжкий хрест.

Ведучий 1. Цариця всіх  наук  вітає ,

                    Тих , хто до залу хоче завітати ,

                    І  вам   усім  повідомляє ,

                    Чому вона проводить свято.

Математика.     Я справді трохи  притомилася ,

                           Віками довгими  трудилася ,

                           Вам ,людям , скрізь допомагала ,

                           Ні вдень , ні  вночі  не спочивала ,

                           Вам розрахунки  я  робила ,

                           Щоб  міст над  річкою звести ,

                           Щоб літаки  конструювати ,

                           Щоб шлях морями провести ,

                           Щоб піднялись нові заводи,

                           Щоб  космос  людям  підкорився ,

                           Щоб  корисні   знайти  породи ,

                           Щоб   телевізор   в  дім   з’явився

                           Всі  механізми і машини ,

                           Усі комп’ютери  й верстати

                           Допомогла зробити  людям 

                           Моя  Величність  назавжди.

                           Але не буду  більше  вихвалятися ,

                           Давайте  будемо  змагатися

                           Розпочинати  вечір  час.

Ведучий  2.

                   На вечір  ми запрошуємо учнів,

                   Що  в восьмому  й  дев’ятому  навчаються,

                   Що вміють   вже  розв'язувать  задачі

                   І  вибирать  професію  збираються.

Математика

                    Сьогодні   розв’яже кожна  команда

                     Всі мої   кращі  життєві задачі

                     Хай переможе   найкращий !

                     Всім  побажаю  удачі.!

Команди  вишикувані  кожна  біля свого  столу.Їм  пропонують  свої задачі представники  різних професій.   На розв’язування  кожної задачі  дається     5 хв.  Під час  роботи над задачею  , вмикаються  музичні паузи ,а також  проводяться  ігри   та вікторини  з уболівальниками. Розгляд  задач  виконує незалежне журі.  Враховується  правильність ,  оригінальність і  швидкість розв’язання  задачі .

Задачі  від   представників різних  професій.

1. Хлібороб.

Я  з діда-прадіда хлібороб

Золоте зерно вирощую.

А рахувати  скільки  буде хліба,

Я математику  запрошую.

 

Задача.

За день комбайнер зібрав пшеницю з 8 га поля по 4125кг  з одного гектара.

Скільки  зерна було зібрано за день ?

   Скільки зерна зберуть п’ять комбайнів   за день.

 

2. Штукатур

А тепер задача   вам  від  штукатура ,

Бо  стіна будинку – геометрична фігура.

 

Задача

Штукатуру  потрібно оштукатурити  стіну  будинку  розмірами  5×10,5 м .

Яка вартість виконаної  роботи , якщо  вартість  штукатурки  становить  50  гривень.?

 

3. Банкір.

Я, банкір , приніс  задачу

Про кредит і про доход ,

Про рахунки  та прибутки

Математики здобутки.

 

Задача

  У день народження сина його батько поклав  у банк  500 грн  на ощадний рахунок  під 5%  річних  із  щорічним нарахуванням  відсотків.  Яка сума  грошей буде на цьому  рахунку  через  2 роки ?

 

 

4.Продавець.

   А тепер задача  ця

   Буде вам  від продавця.

 

Задача

Продавець газети «Планета кросвордів»  знизив  ціну за номер  з 1,5грн  до

1 грн  при цьому  кількість проданих  екземплярів збільшилась від 200 до 250.Чи варто було знижувати ціну?

5. Хімік-технолог.

У 200 гр розчину міститься  50гр  солі .Скільки води слід  додати до розчину ,щоб вийшов розчин концентрації  10%  ?

 

6. Біолог.

  Сокіл пролітає відстань між  містами  за   3 год 45 хв  із середньою швидкістю 300км/год . За який  час  подолає цю відстань  поштовий голуб , якщо його швидкість  на 150 км/год менша ?

 

 

Розваги  для   уболівальників.

І. Гра «Підказки»

Слова потрібно відгадати за допомогою трьох підказок.

 

Помилки.

1.За це знижують оцінки.

2.Відмінники  їх роблять рідко.

3. На них вчаться.

 

Площа

1.Звичайно знаходяться  в центрі міста.

2.Вимірюється  у квадратних одиницях.

3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину.

 

Геометрія

  1. У ній одних теорем штук сто.
  2. Буває Евкліда ,а  буває Лобачевського.
  3. З грецької  перекладається  як землемірство.

 

Логіка

  1. Вона потрібна ,щоб  не говорити  дурниць.
  2. Коли одне випливає  з  іншого.
  3. Буває математична  , а буває  жіноча.

Трапеція

  1. На ній  виступають акробати.
  2. Буває в пташиній  клітці.
  3. Один  із  видів   чотирикутників.

Пі.

       1.Це постійно роблять немовлята.

       2. Знамените  число.

       3.  Відношення довжини кола до діаметра.

Дзвоник

  1. Найприємніше  на уроці.
  2. Найнеприємніше на перерві.
  3. Буває ще й останній.

ІІ. Конкурс пісень ,що містять у собі числа.

Наприклад

« Одна калина за вікном»,

« Ой ,на горі два дубки»,

« Ой у полі три криниченьки».

« Чотири пори року у тобі»

«Шістнадцять юних літ так скоро ви пройшли»

«Пісенька про п’ять хвилин»

«Два веселі гусі»

 

ІІІ.  Конкурс  «Тренуй  увагу».

Двоє уболівальників одночасно говорять два  різних слова , а учасник конкурсу повинен визначити ,хто яке слово назвазав. Потім говоритимуть одночасно три слова, чотири і т.д.. Виграє той ,хто визначить найбільшу кількість слів.

ІV. Руханка « У дядька Томаса сім синів»

У дядька Томаса сім синів.

Сім синів  у дядька Томаса.

Вони граються вони сміються.

Вони веселі завжди.

 

Учасники, співаючи пісню, після команди « Права рука» починають рухати в такт правою рукою, «Ліва рука» додають до правої ще і лву руку і т.д.  «права нога», «ліва нога», «праве око», «ліве око», «голова».

Команда додається на кожен новий куплет.

 

 

Ведучий 1.  Вельмишановне журі.! Оголосіть , будь ласка , результати змагань команд.

(Журі оголошує результати конкурсу )

Ведучий  2. Ми дійшли до фінішу . Змагання закінчилися. Дякуємо командам та уболівальникам  за любов та увагу до математики. Надіємося , що ви будете успішно її використовувати у своєму житті.

Пісня про математику( Сл.М.Студецького, музика О.Гавеллі).

 

Сила точної науки ,

Що створив наш геній,

Дала зброю людям в руки

В праці їх щоденній.

 

Приспів.

Найдавніша на планеті

Між наук цариця,

Математика – ти наша

Вірна помічниця.

Чи будинок зводиш, друже,

Чи пливеш морями,-

Скрізь вона тобі послужить

Всюди вона з нами.

 

На заводі і в друкарні

В відкритті галактик ,

Навіть лікар у лікарні

Мусить її знати.

 

Любі числа , теореми,

Формули чудові,-

Ви професій незліченних

Друзі і основа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Сценарії
Додано
4 березня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку