До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок з математики у 3-му класі

Про матеріал

3 клас

Математика

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи).Розв'язування нерівностей способом випробовування. Творча робота над задачею.

Мета: опрацювати прийом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через десяток; удосконалювати вміння розв'язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій; розвивати увагу ,пам'ять математичне мовлення,творче мислення,навички самоконтролю; формувати обчислювальні навички; сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ; виховувати активну життєву позицію, бажання дотримуватися здорового способу життя.

Обладнання: ПК ,проектор,мультимедійний дидактичний матеріал,наочний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: змагання.

Хід уроку

I Організація класу

1)Привітання

  • -Встаньте, діти, всі скоріш, посміхніться всі миліш.
  • - В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь , що ви, як я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.(Вітаються, повернувшись до присутніх).
  • Всі сідайте тихо, діти,
  • Домовляємося не шуміти,
  • Руку гарно підіймати,
  • На уроці не дрімати,
  • А знання мершій хапати.
  • Тож гаразд, часу не гаєм
  • І урок вже починаєм.

2) Вправа «Очікування»

3) Настрій

ІІ.Актуалізація опорних знань

1)Перевірка домашнього завдання ( робота в парах ) (слайди)

Завдання:обміняйтеся зошитами і перевірте домашнє завдання один у одного. Якщо завдання виконане правильно , на полі простим олівцем поставте знак оклику.

-Хто отримав знак оклику?

2)Каліграфічна хвилинка. Гра «Живі числа» (робота в групах)

Завдання:Із цифр 9,7,2, утворіть шість трицифрових чисел. Пропишіть їх каліграфічно у порядку зростання та прочитайте утворене слово.

279 297 729 792 927 972

ф у т б о л (слайди)

-Яку гру називають футболом?

-Які футбольні клуби вам відомі?

(Італія – «Мілан» , Іспанія – «Барселона» , Англія – «Ліверпуль» , Київ – «Динамо» , Донецьк – «Шахтар»).

-Назвіть відомих вам українських футболістів

(Олег Блохін- тренер «Динамо»,

Ребров,Воронін,Шевчук

Андрій Шевченко – колишній капітан «Динамо», провів 61 гру, забив 27 голів)

(презентація)

3)Мотивація навчальної діяльності

- Тож і ми сьогодні пограємо у футбол, але математичний, а замість забивати голи – м'ячі, ми їх будемо збирати за кожне правильно виконане завдання. Команда, набравша найбільшу кількість м'ячів, вийде переможцем. І кожен учень сьогодні отримає оцінку капітаном команди.

-Які риси характеру розвиває футбол?

(Спритність,швидкість,увагу,кмітливість,почуття дружби,силу волі)

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

Дає здоров'я – спорт, вагу – солодкий торт,

Мед – працьовиті бджоли, знання глибокі – школа. (слайди)

- Рух – джерело здоров'я, робота м'язів тіла, а розумова праця – робота мозку та органів чуття .Народна мудрість говорить: «Нема більшого багатства, як здоров'я ваше».Лікар і видатний вчений Ральф Грінс у своїх роботах писав: «Досконале й квітуче здоров'я є природним станом життя. Бог ніколи не створював хвороб – це творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити». (слайди)

III Оголошення теми та мети уроку

  • -Отже, корисно займатися спортом, розвивати розум, тож на уроці математики ми будемо розвивати увагу, кмітливість, швидкість рахунку, логічне мислення, почуття дружби,також додавати трицифрові числа.
  • -А навчальну мету ви мені скажете в кінці уроку і які зустрічалися геометричні фігури протягом уроку.
  • 1) Усний рахунок

- Щоб на уроці було цікаво, пограємо в «Математичний футбол» (презентація)

2) Математичний диктант (№ 714)

3) Гра «Хто швидше» (№ 715)

4) Настрій

5) Точечний масаж

IV Актуалізація знань

1)Пояснення, алгоритм додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд (уривок з мультимедійного програмного засобу) (слайди)

37

25

62

V Вивчення нового матеріалу

1) Інтерактивна вправа «Кооперативне навчання»

- Спершу розгляньте числовий вираз, обчисліть, виведіть алгоритм письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд.

- Обміняйтесь між групами доповідачами та поділіться своїми алгоритмами.

- Звіримо результат.

Запам'ятайте правило.

  • -Як ваш настрій?

2) Розвиток навичок письмового додавання трицифрових чисел. Самостійна робота з наступною перевіркою

- Виконайте обчислення самостійно за № 717 (4 учні біля дошки)

3)Відтворення ознак здорового способу життя

  • -В наш час, коли людина живе в умовах забрудненого середовища, особливо постає питання збереження здоров'я. Саме тому, з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.
  • -Давайте пригадаємо ознаки здорового способу життя (режим дня, правильне харчування, фізкультура, спілкування з іншими, чергування роботи і відпочинку).
  • ( слайди)
  • -Тож зараз я запрошую на чергування праці і відпочинку – на фізкультхвилинку.

VI Мультимедійна фізкультхвилинка. (мультимедія)

VII Закріплення вивченого матеріалу

1)Робота над задачею (колективно)

  • -Чи знаєте, ви, що дихання - це природна потреба людини. Щоб легені більше вміщували повітря, потрібно їх розвивати. Хто знає як?(цьому сприяє ранкова гімнастика, посильна фізична праця, заняття спортом і фізкультурою, рухливі ігри на свіжому повітрі).
  • -Розв'яжете задачу – дізнаєтеся, що корисніше бігати чи ходити.

Під час ходьби людина вдихає за хвилину 9л повітря, а під час бігу – у 5 разів більше. Скільки літрів повітря вдихає людина за 2 хвилини під час бігу?

Ходьба, 1 хв – 9 л

Біг, 1 хв - ?, у 5 разів більше

Біг, 2 хв - ? л

  • 1)9 х 5 = 45 (л) – за 1 хв під час бігу
  • 2)45 + 45 = 90 (л)

Відповідь: За 2 хвилини під час бігу – 90 літрів.

Висновок: Корисніше бігати, бо збільшується об'єм повітря в легенях

2)Творча робота над задачею (робота в групах)

Завдання: Скласти задачу, щоб шукане число стало – ходьба за 2 хвилини.

Біг, 1 хв - 45, л

Ходьба, 1 хв - ? л у 5 разів менше

Ходьба, 2 хв -? л

  • 1)45 : 5 = 9 (л) – за 1 хв під час ходьби
  • 2)9 х 2 = 18 (л)

Відповідь: за 2 хвилини під час ходьби – 18 літрів

  • 3)Психогімнастика
  • 4)Настрій

4)Задача на логіку (слайди)

  • -

VIII Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів

  • 1)Щоб ви не були на останньому місці – треба тренуватись. А ще потренуєте розумові здібності.
  • Д\з: № 720 (1,2), 721.

2) гра «Мікрофон»

- Чи сподобався вам урок?

- Чи справдилися ваші очікування?

- Якою була навчальна мета уроку?

- Що було легким, а що важким?

- Які геометричні фігури вам зустрілися під час уроку?

- Давньогрецький лікар Гіпократ виявив зв'язок між здоровою людиною і її характером. Він стверджував, що здорові люди завжди в доброму настрої, менше втомлюються, завжди активні, гарно навчаються. Здоров'я – дар Божий. Його потрібно шанувати, берегти.

Друже, щоб здоровим бути,

Треба навички здобути,

Про здоров'я турбуватись.

Перш за все не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити,

І ніколи не палити.

3)Перегляд відеоролика (презентація)

- Давайте зараз переглянемо наш мультимедійний журнал «Здоровий спосіб життя 3-В» і зробимо висновок, чи роблять учні нашого класу все, щоб зберегти і зміцнити здоров'я? (відеоролик)

- На цьому наш урок закінчено. А щоб він запам'ятався надовго, фанклуб команди «Динамо» просили вас пригостити ось цими цукерками.

Перегляд файлу

3  клас

Математика

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи).Розв’язування нерівностей способом випробовування. Творча робота над  задачею.

Мета: опрацювати прийом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через десяток; удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій; розвивати увагу ,пам'ять математичне мовлення,творче мислення,навички самоконтролю;  формувати обчислювальні навички; сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ; виховувати активну життєву позицію, бажання дотримуватися здорового способу життя.

Обладнання: ПК ,проектор,мультимедійний дидактичний матеріал,наочний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: змагання.

Хід уроку

I Організація класу

    1)Привітання

  • Встаньте, діти, всі скоріш, посміхніться всі миліш.
  •  В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь , що ви, як я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.(Вітаються, повернувшись до присутніх).

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляємося не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мершій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.

     2)  Вправа «Очікування»

     3) Настрій

    ІІ.Актуалізація опорних знань

    1)Перевірка  домашнього  завдання    ( робота в парах )                         (слайди)

     Завдання:обміняйтеся зошитами і перевірте домашнє завдання один у одного. Якщо завдання виконане правильно , на полі простим олівцем поставте знак оклику.

     -Хто отримав знак оклику?

     2)Каліграфічна хвилинка. Гра «Живі числа» (робота в групах)

     Завдання:Із цифр 9,7,2, утворіть шість трицифрових чисел. Пропишіть їх каліграфічно у порядку зростання та прочитайте утворене слово.

                                                    279    297    729    792    927    972   

                                                      ф        у        т         б       о         л                (слайди)

     -Яку гру називають футболом?

    -Які футбольні клуби вам відомі?

     (Італія – «Мілан» , Іспанія – «Барселона» , Англія – «Ліверпуль» , Київ – «Динамо» , Донецьк – «Шахтар»).

    -Назвіть відомих вам українських футболістів

     (Олег Блохін- тренер «Динамо»,

      Ребров,Воронін,Шевчук

      Андрій Шевченко – колишній капітан «Динамо», провів 61 гру, забив 27 голів)      

                                                                                                                       (презентація)

      3)Мотивація навчальної діяльності

      - Тож і ми сьогодні пограємо у футбол, але математичний, а замість забивати голи – м’ячі, ми їх будемо збирати за кожне правильно виконане завдання. Команда, набравша найбільшу кількість м’ячів, вийде переможцем. І  кожен учень сьогодні отримає оцінку капітаном команди.   

     -Які риси характеру розвиває футбол?

      (Спритність,швидкість,увагу,кмітливість,почуття дружби,силу волі)

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

                                           Дає здоров’я – спорт, вагу – солодкий торт,

                                          Мед – працьовиті бджоли, знання глибокі – школа.    (слайди)

     -  Рух – джерело здоров’я, робота м’язів тіла, а розумова праця – робота мозку та органів чуття .Народна мудрість говорить: «Нема більшого багатства, як здоров’я ваше».Лікар і видатний вчений Ральф Грінс у своїх роботах писав: «Досконале й квітуче здоров’я є природним станом життя. Бог ніколи не створював хвороб – це творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити».  (слайди)

 III Оголошення теми та мети уроку      

  • Отже, корисно займатися спортом, розвивати розум, тож на уроці математики ми будемо розвивати увагу, кмітливість, швидкість рахунку, логічне мислення, почуття дружби,також додавати трицифрові числа.
  • А навчальну мету ви мені скажете в кінці уроку і які зустрічалися геометричні фігури протягом уроку. 
  1.  Усний рахунок  

      - Щоб на уроці було цікаво, пограємо в «Математичний футбол»       (презентація)

             2)   Математичний диктант (№ 714)

             3)   Гра «Хто швидше» (№ 715)

             4)  Настрій

             5) Точечний масаж

  IV Актуалізація знань

           1)Пояснення, алгоритм додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд (уривок з мультимедійного програмного засобу)                                          (слайди)

       37

       25   

       62

  V Вивчення нового матеріалу

          1)  Інтерактивна вправа «Кооперативне навчання»

       - Спершу розгляньте числовий вираз, обчисліть, виведіть алгоритм письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд.

       - Обміняйтесь між групами доповідачами та поділіться своїми алгоритмами.

       - Звіримо результат.

Запам’ятайте правило.

  • Як ваш настрій?

        2)   Розвиток навичок письмового додавання трицифрових чисел. Самостійна робота з наступною перевіркою

      - Виконайте обчислення самостійно за № 717       (4 учні біля дошки)

        3)Відтворення ознак здорового способу життя

  • В наш час, коли людина живе в умовах забрудненого середовища, особливо постає питання  збереження здоров’я. Саме тому, з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.
  • Давайте пригадаємо ознаки здорового способу життя (режим дня, правильне харчування, фізкультура, спілкування з іншими, чергування роботи і відпочинку). 

                                                                                                               ( слайди)         

  • Тож зараз я запрошую  на чергування праці і відпочинку – на фізкультхвилинку.

VI Мультимедійна фізкультхвилинка.                                                (мультимедія)

VII Закріплення вивченого матеріалу

           1)Робота над задачею (колективно)

  • Чи знаєте, ви, що дихання - це природна потреба людини. Щоб легені більше вміщували повітря, потрібно їх розвивати. Хто знає як?(цьому сприяє ранкова гімнастика, посильна фізична праця, заняття спортом і фізкультурою, рухливі ігри на свіжому повітрі).
  • Розв’яжете задачу – дізнаєтеся, що корисніше бігати чи ходити.

Під час ходьби людина вдихає за хвилину 9л повітря, а під час бігу – у 5 разів більше. Скільки літрів повітря вдихає людина за 2 хвилини під час бігу?

                Ходьба, 1 хв – 9 л

                Біг,         1 хв - ?, у 5 разів більше

                Біг,         2 хв - ? л

  1. 9 х 5 = 45 (л) – за 1 хв під час бігу
  2. 45 + 45 = 90 (л)

      Відповідь: За 2 хвилини під час бігу – 90 літрів.

      Висновок: Корисніше бігати, бо збільшується об’єм повітря в легенях

                  2)Творча робота над задачею (робота в групах)

Завдання: Скласти задачу, щоб шукане число стало – ходьба за 2 хвилини.

                     Біг,        1 хв - 45, л

                     Ходьба, 1 хв - ? л у 5 разів менше

                     Ходьба,  2 хв -? л

 

  1. 45 : 5 = 9 (л) – за 1 хв під час ходьби
  2. 9 х  2 = 18 (л)

      Відповідь: за 2 хвилини під час ходьби – 18 літрів

  1. Психогімнастика
  2. Настрій

                 4)Задача на логіку                                                                            (слайди)

 

  •  

                                 

VIII Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів

  1. Щоб ви не були на останньому місці – треба тренуватись. А ще потренуєте розумові здібності.

Д\з: № 720 (1,2), 721.   

           2) гра «Мікрофон»

      -   Чи  сподобався вам урок?  

      -   Чи справдилися ваші очікування? 

      -    Якою була навчальна мета уроку?

      -    Що було легким, а що важким?

      -    Які геометричні фігури вам зустрілися під час уроку?

-  Давньогрецький лікар Гіпократ виявив зв'язок між здоровою людиною і її характером. Він стверджував, що здорові люди завжди в доброму настрої, менше втомлюються, завжди активні, гарно навчаються. Здоров’я – дар Божий. Його потрібно шанувати, берегти.

Друже, щоб здоровим бути,

                                                         Треба навички здобути,

Про здоров’я турбуватись.

Перш за все не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити,

І ніколи не палити.

 

          3)Перегляд відеоролика                                                                        (презентація)

    -  Давайте зараз переглянемо наш мультимедійний  журнал «Здоровий спосіб життя 3-В» і зробимо висновок, чи роблять учні нашого класу все, щоб зберегти і зміцнити здоров’я?              (відеоролик)

          - На цьому наш урок закінчено. А щоб він запам’ятався надовго,  фанклуб  команди «Динамо»  просили вас пригостити ось цими цукерками.

 

 




 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 липня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку