Урок з математики у 3-му класі

Про матеріал

3 клас

Математика

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи).Розв'язування нерівностей способом випробовування. Творча робота над задачею.

Мета: опрацювати прийом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через десяток; удосконалювати вміння розв'язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій; розвивати увагу ,пам'ять математичне мовлення,творче мислення,навички самоконтролю; формувати обчислювальні навички; сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ; виховувати активну життєву позицію, бажання дотримуватися здорового способу життя.

Обладнання: ПК ,проектор,мультимедійний дидактичний матеріал,наочний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: змагання.

Хід уроку

I Організація класу

1)Привітання

  • -Встаньте, діти, всі скоріш, посміхніться всі миліш.
  • - В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь , що ви, як я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.(Вітаються, повернувшись до присутніх).
  • Всі сідайте тихо, діти,
  • Домовляємося не шуміти,
  • Руку гарно підіймати,
  • На уроці не дрімати,
  • А знання мершій хапати.
  • Тож гаразд, часу не гаєм
  • І урок вже починаєм.

2) Вправа «Очікування»

3) Настрій

ІІ.Актуалізація опорних знань

1)Перевірка домашнього завдання ( робота в парах ) (слайди)

Завдання:обміняйтеся зошитами і перевірте домашнє завдання один у одного. Якщо завдання виконане правильно , на полі простим олівцем поставте знак оклику.

-Хто отримав знак оклику?

2)Каліграфічна хвилинка. Гра «Живі числа» (робота в групах)

Завдання:Із цифр 9,7,2, утворіть шість трицифрових чисел. Пропишіть їх каліграфічно у порядку зростання та прочитайте утворене слово.

279 297 729 792 927 972

ф у т б о л (слайди)

-Яку гру називають футболом?

-Які футбольні клуби вам відомі?

(Італія – «Мілан» , Іспанія – «Барселона» , Англія – «Ліверпуль» , Київ – «Динамо» , Донецьк – «Шахтар»).

-Назвіть відомих вам українських футболістів

(Олег Блохін- тренер «Динамо»,

Ребров,Воронін,Шевчук

Андрій Шевченко – колишній капітан «Динамо», провів 61 гру, забив 27 голів)

(презентація)

3)Мотивація навчальної діяльності

- Тож і ми сьогодні пограємо у футбол, але математичний, а замість забивати голи – м'ячі, ми їх будемо збирати за кожне правильно виконане завдання. Команда, набравша найбільшу кількість м'ячів, вийде переможцем. І кожен учень сьогодні отримає оцінку капітаном команди.

-Які риси характеру розвиває футбол?

(Спритність,швидкість,увагу,кмітливість,почуття дружби,силу волі)

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

Дає здоров'я – спорт, вагу – солодкий торт,

Мед – працьовиті бджоли, знання глибокі – школа. (слайди)

- Рух – джерело здоров'я, робота м'язів тіла, а розумова праця – робота мозку та органів чуття .Народна мудрість говорить: «Нема більшого багатства, як здоров'я ваше».Лікар і видатний вчений Ральф Грінс у своїх роботах писав: «Досконале й квітуче здоров'я є природним станом життя. Бог ніколи не створював хвороб – це творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити». (слайди)

III Оголошення теми та мети уроку

  • -Отже, корисно займатися спортом, розвивати розум, тож на уроці математики ми будемо розвивати увагу, кмітливість, швидкість рахунку, логічне мислення, почуття дружби,також додавати трицифрові числа.
  • -А навчальну мету ви мені скажете в кінці уроку і які зустрічалися геометричні фігури протягом уроку.
  • 1) Усний рахунок

- Щоб на уроці було цікаво, пограємо в «Математичний футбол» (презентація)

2) Математичний диктант (№ 714)

3) Гра «Хто швидше» (№ 715)

4) Настрій

5) Точечний масаж

IV Актуалізація знань

1)Пояснення, алгоритм додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд (уривок з мультимедійного програмного засобу) (слайди)

37

25

62

V Вивчення нового матеріалу

1) Інтерактивна вправа «Кооперативне навчання»

- Спершу розгляньте числовий вираз, обчисліть, виведіть алгоритм письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд.

- Обміняйтесь між групами доповідачами та поділіться своїми алгоритмами.

- Звіримо результат.

Запам'ятайте правило.

  • -Як ваш настрій?

2) Розвиток навичок письмового додавання трицифрових чисел. Самостійна робота з наступною перевіркою

- Виконайте обчислення самостійно за № 717 (4 учні біля дошки)

3)Відтворення ознак здорового способу життя

  • -В наш час, коли людина живе в умовах забрудненого середовища, особливо постає питання збереження здоров'я. Саме тому, з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.
  • -Давайте пригадаємо ознаки здорового способу життя (режим дня, правильне харчування, фізкультура, спілкування з іншими, чергування роботи і відпочинку).
  • ( слайди)
  • -Тож зараз я запрошую на чергування праці і відпочинку – на фізкультхвилинку.

VI Мультимедійна фізкультхвилинка. (мультимедія)

VII Закріплення вивченого матеріалу

1)Робота над задачею (колективно)

  • -Чи знаєте, ви, що дихання - це природна потреба людини. Щоб легені більше вміщували повітря, потрібно їх розвивати. Хто знає як?(цьому сприяє ранкова гімнастика, посильна фізична праця, заняття спортом і фізкультурою, рухливі ігри на свіжому повітрі).
  • -Розв'яжете задачу – дізнаєтеся, що корисніше бігати чи ходити.

Під час ходьби людина вдихає за хвилину 9л повітря, а під час бігу – у 5 разів більше. Скільки літрів повітря вдихає людина за 2 хвилини під час бігу?

Ходьба, 1 хв – 9 л

Біг, 1 хв - ?, у 5 разів більше

Біг, 2 хв - ? л

  • 1)9 х 5 = 45 (л) – за 1 хв під час бігу
  • 2)45 + 45 = 90 (л)

Відповідь: За 2 хвилини під час бігу – 90 літрів.

Висновок: Корисніше бігати, бо збільшується об'єм повітря в легенях

2)Творча робота над задачею (робота в групах)

Завдання: Скласти задачу, щоб шукане число стало – ходьба за 2 хвилини.

Біг, 1 хв - 45, л

Ходьба, 1 хв - ? л у 5 разів менше

Ходьба, 2 хв -? л

  • 1)45 : 5 = 9 (л) – за 1 хв під час ходьби
  • 2)9 х 2 = 18 (л)

Відповідь: за 2 хвилини під час ходьби – 18 літрів

  • 3)Психогімнастика
  • 4)Настрій

4)Задача на логіку (слайди)

  • -

VIII Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів

  • 1)Щоб ви не були на останньому місці – треба тренуватись. А ще потренуєте розумові здібності.
  • Д\з: № 720 (1,2), 721.

2) гра «Мікрофон»

- Чи сподобався вам урок?

- Чи справдилися ваші очікування?

- Якою була навчальна мета уроку?

- Що було легким, а що важким?

- Які геометричні фігури вам зустрілися під час уроку?

- Давньогрецький лікар Гіпократ виявив зв'язок між здоровою людиною і її характером. Він стверджував, що здорові люди завжди в доброму настрої, менше втомлюються, завжди активні, гарно навчаються. Здоров'я – дар Божий. Його потрібно шанувати, берегти.

Друже, щоб здоровим бути,

Треба навички здобути,

Про здоров'я турбуватись.

Перш за все не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити,

І ніколи не палити.

3)Перегляд відеоролика (презентація)

- Давайте зараз переглянемо наш мультимедійний журнал «Здоровий спосіб життя 3-В» і зробимо висновок, чи роблять учні нашого класу все, щоб зберегти і зміцнити здоров'я? (відеоролик)

- На цьому наш урок закінчено. А щоб він запам'ятався надовго, фанклуб команди «Динамо» просили вас пригостити ось цими цукерками.

Перегляд файлу

3  клас

Математика

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи).Розв’язування нерівностей способом випробовування. Творча робота над  задачею.

Мета: опрацювати прийом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через десяток; удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій; розвивати увагу ,пам'ять математичне мовлення,творче мислення,навички самоконтролю;  формувати обчислювальні навички; сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ; виховувати активну життєву позицію, бажання дотримуватися здорового способу життя.

Обладнання: ПК ,проектор,мультимедійний дидактичний матеріал,наочний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: змагання.

Хід уроку

I Організація класу

    1)Привітання

  • Встаньте, діти, всі скоріш, посміхніться всі миліш.
  •  В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь , що ви, як я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.(Вітаються, повернувшись до присутніх).

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляємося не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мершій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.

     2)  Вправа «Очікування»

     3) Настрій

    ІІ.Актуалізація опорних знань

    1)Перевірка  домашнього  завдання    ( робота в парах )                         (слайди)

     Завдання:обміняйтеся зошитами і перевірте домашнє завдання один у одного. Якщо завдання виконане правильно , на полі простим олівцем поставте знак оклику.

     -Хто отримав знак оклику?

     2)Каліграфічна хвилинка. Гра «Живі числа» (робота в групах)

     Завдання:Із цифр 9,7,2, утворіть шість трицифрових чисел. Пропишіть їх каліграфічно у порядку зростання та прочитайте утворене слово.

                                                    279    297    729    792    927    972   

                                                      ф        у        т         б       о         л                (слайди)

     -Яку гру називають футболом?

    -Які футбольні клуби вам відомі?

     (Італія – «Мілан» , Іспанія – «Барселона» , Англія – «Ліверпуль» , Київ – «Динамо» , Донецьк – «Шахтар»).

    -Назвіть відомих вам українських футболістів

     (Олег Блохін- тренер «Динамо»,

      Ребров,Воронін,Шевчук

      Андрій Шевченко – колишній капітан «Динамо», провів 61 гру, забив 27 голів)      

                                                                                                                       (презентація)

      3)Мотивація навчальної діяльності

      - Тож і ми сьогодні пограємо у футбол, але математичний, а замість забивати голи – м’ячі, ми їх будемо збирати за кожне правильно виконане завдання. Команда, набравша найбільшу кількість м’ячів, вийде переможцем. І  кожен учень сьогодні отримає оцінку капітаном команди.   

     -Які риси характеру розвиває футбол?

      (Спритність,швидкість,увагу,кмітливість,почуття дружби,силу волі)

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

                                           Дає здоров’я – спорт, вагу – солодкий торт,

                                          Мед – працьовиті бджоли, знання глибокі – школа.    (слайди)

     -  Рух – джерело здоров’я, робота м’язів тіла, а розумова праця – робота мозку та органів чуття .Народна мудрість говорить: «Нема більшого багатства, як здоров’я ваше».Лікар і видатний вчений Ральф Грінс у своїх роботах писав: «Досконале й квітуче здоров’я є природним станом життя. Бог ніколи не створював хвороб – це творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити».  (слайди)

 III Оголошення теми та мети уроку      

  • Отже, корисно займатися спортом, розвивати розум, тож на уроці математики ми будемо розвивати увагу, кмітливість, швидкість рахунку, логічне мислення, почуття дружби,також додавати трицифрові числа.
  • А навчальну мету ви мені скажете в кінці уроку і які зустрічалися геометричні фігури протягом уроку. 
  1.  Усний рахунок  

      - Щоб на уроці було цікаво, пограємо в «Математичний футбол»       (презентація)

             2)   Математичний диктант (№ 714)

             3)   Гра «Хто швидше» (№ 715)

             4)  Настрій

             5) Точечний масаж

  IV Актуалізація знань

           1)Пояснення, алгоритм додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд (уривок з мультимедійного програмного засобу)                                          (слайди)

       37

       25   

       62

  V Вивчення нового матеріалу

          1)  Інтерактивна вправа «Кооперативне навчання»

       - Спершу розгляньте числовий вираз, обчисліть, виведіть алгоритм письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд.

       - Обміняйтесь між групами доповідачами та поділіться своїми алгоритмами.

       - Звіримо результат.

Запам’ятайте правило.

  • Як ваш настрій?

        2)   Розвиток навичок письмового додавання трицифрових чисел. Самостійна робота з наступною перевіркою

      - Виконайте обчислення самостійно за № 717       (4 учні біля дошки)

        3)Відтворення ознак здорового способу життя

  • В наш час, коли людина живе в умовах забрудненого середовища, особливо постає питання  збереження здоров’я. Саме тому, з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.
  • Давайте пригадаємо ознаки здорового способу життя (режим дня, правильне харчування, фізкультура, спілкування з іншими, чергування роботи і відпочинку). 

                                                                                                               ( слайди)         

  • Тож зараз я запрошую  на чергування праці і відпочинку – на фізкультхвилинку.

VI Мультимедійна фізкультхвилинка.                                                (мультимедія)

VII Закріплення вивченого матеріалу

           1)Робота над задачею (колективно)

  • Чи знаєте, ви, що дихання - це природна потреба людини. Щоб легені більше вміщували повітря, потрібно їх розвивати. Хто знає як?(цьому сприяє ранкова гімнастика, посильна фізична праця, заняття спортом і фізкультурою, рухливі ігри на свіжому повітрі).
  • Розв’яжете задачу – дізнаєтеся, що корисніше бігати чи ходити.

Під час ходьби людина вдихає за хвилину 9л повітря, а під час бігу – у 5 разів більше. Скільки літрів повітря вдихає людина за 2 хвилини під час бігу?

                Ходьба, 1 хв – 9 л

                Біг,         1 хв - ?, у 5 разів більше

                Біг,         2 хв - ? л

  1. 9 х 5 = 45 (л) – за 1 хв під час бігу
  2. 45 + 45 = 90 (л)

      Відповідь: За 2 хвилини під час бігу – 90 літрів.

      Висновок: Корисніше бігати, бо збільшується об’єм повітря в легенях

                  2)Творча робота над задачею (робота в групах)

Завдання: Скласти задачу, щоб шукане число стало – ходьба за 2 хвилини.

                     Біг,        1 хв - 45, л

                     Ходьба, 1 хв - ? л у 5 разів менше

                     Ходьба,  2 хв -? л

 

  1. 45 : 5 = 9 (л) – за 1 хв під час ходьби
  2. 9 х  2 = 18 (л)

      Відповідь: за 2 хвилини під час ходьби – 18 літрів

  1. Психогімнастика
  2. Настрій

                 4)Задача на логіку                                                                            (слайди)

 

  •  

                                 

VIII Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів

  1. Щоб ви не були на останньому місці – треба тренуватись. А ще потренуєте розумові здібності.

Д\з: № 720 (1,2), 721.   

           2) гра «Мікрофон»

      -   Чи  сподобався вам урок?  

      -   Чи справдилися ваші очікування? 

      -    Якою була навчальна мета уроку?

      -    Що було легким, а що важким?

      -    Які геометричні фігури вам зустрілися під час уроку?

-  Давньогрецький лікар Гіпократ виявив зв'язок між здоровою людиною і її характером. Він стверджував, що здорові люди завжди в доброму настрої, менше втомлюються, завжди активні, гарно навчаються. Здоров’я – дар Божий. Його потрібно шанувати, берегти.

Друже, щоб здоровим бути,

                                                         Треба навички здобути,

Про здоров’я турбуватись.

Перш за все не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити,

І ніколи не палити.

 

          3)Перегляд відеоролика                                                                        (презентація)

    -  Давайте зараз переглянемо наш мультимедійний  журнал «Здоровий спосіб життя 3-В» і зробимо висновок, чи роблять учні нашого класу все, щоб зберегти і зміцнити здоров’я?              (відеоролик)

          - На цьому наш урок закінчено. А щоб він запам’ятався надовго,  фанклуб  команди «Динамо»  просили вас пригостити ось цими цукерками.

 

 




 

 

docx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
1618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку