Відкритий урок
з використанням інтерактивних технологій
з математики
Підготувала
Каштан Л.В.
2015р. листопад
Тема: Закріплення усного додавання і віднімання двоцифрових чисел.
Розв’язування задач.
Мета: створити умови для формування предметних компетенцій та
базових компетентностей:
закріплювати вміння виконувати усне додавання і віднімання двоцифрових чисел
з переходом через десяток;
вчити працювати над задачею;
розвивати вміння порівнювати і робити математичні узагальнення, логічне
мислення, пам’ять, увагу;
виховувати людяність, товариськість, готовність прийти на допомогу
товаришу, який потрапив у біду.
Обладнання: карта подорожі, комп’ютер , казкові герої, корабель.
Хід уроку
І. Організаційна частина (слайд 2)
- Я всміхаюсь сонечку.
- Здрастуй, золоте!
- Я всміхаюсь квіточці.
- Хай вона росте!
- Я всміхаюсь дощику.
- Лийся, мов з відра!
- Гостям посміхаюся.
- Зичу їм добра!
ІІ Повідомлення теми, мети і мотивація навчальної діяльності учнів
«Любі діти! У нас трапилася велика біда.
Під час шторму наший корабель розбився і нас розкидало на різні острова. Будь ласка, допоможіть нам знову бути разом.
Загадки
Перевозить у трюмах знання
Після плавання цей корабель
Повертається в рідний ….портфель
А як треба міліметри!
Рівно лінії проводить,
З олівцем за ручку ходить. Лінійка
Вона повідать може
Про все на світі білім
І дорослому і дітям
До знань веде доріжка
Коли з тобою …книжка
Океани і пустелі,
Гори, ріки і моря –
Мандрувати буду я!
Щоб по світу мандрувати,
Не виходжу я із хати,
Не сідаю у автобус,
А беру у руки..глобус
Із пенала помічницю
Я писати тільки вчуся
Зосереджуся, зберуся:
Крапка..рисочка..карлючка..
Наче пишем , - я і ..ручка
І не тільки я – весь клас!
Пишем гарно, як один!
Бо «обличчя учня» він. Зошит
П |
О |
Р |
Т |
Ф |
Е |
Л |
Ь |
|||||||||||||
|
Л |
І |
Н |
І |
Й |
К |
А |
|||||||||||||
|
К |
Н |
И |
Ж |
К |
А |
|
|||||||||||||
Г |
Л |
О |
Б |
У |
С |
|||||||||||||||
П |
Е |
Н |
З |
Л |
И |
К |
|
|
||||||||||||
|
Р |
У |
Ч |
К |
А |
|
|
|||||||||||||
З |
О |
Ш |
И |
Т |
||||||||||||||||
Прописати до кінця рядка
Перший острів «порахуй усно» (слайд 8, 9)
а) Назвати сусідів чисел 48, 53, 94
б) назвати число, яке складається з 5дес. і 3од.; 4дес. і 1од.; 9од.і 3од.
в) Як називаються числа при додаванні? А при відніманні?
г) як знайти невідомий доданок?
д) невідоме зменшуване?
- (слайд 9)З першою перешкодою ми впоралися. І тепер можемо забрати з острова Сімку.
Сімка – дівчинка – Фіксік дев’яти років. Тямуща і активна. Сімка завжди готова прийти на допомогу друзям. При цьому вона діє швидко і рішуче. Мандруємо далі. (слайд 10)
Другий острів «Математичний диктант» (слайд 11)
(слайд 11) ПЕРЕВІРЯЄМО: 4 13 13 20 20 30 37 18
(слайд 12)Герой, який нас вже зустрічає Нолик.
Нолик – молодший брат Сімки. За людськими мірками йому років п’ять. Він добрий. Йому часом не вистачає знань і досвіду, що заважає мати власну думку. Часто потрапляє у важкі ситуації, з яких сам не може вибратися.
Приклади (слайд 13)
50-28= (41-37)+29=
90-37= 30-6+3=
47-29= 63+7-4=
38+44 50-2+5=
77+15= 30+(27+6)
5 |
7 |
- |
9 |
= |
48 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
6 |
+ |
4 |
5 |
= |
61 |
2 |
8 |
- |
1 |
7 |
= |
11 |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
+ |
7 |
9 |
= |
90 |
3 |
7 |
- |
6 |
= |
31 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
4 |
+ |
2 |
9 |
= |
73 |
7 |
3 |
- |
4 |
5 |
= |
28 |
|
|
|
|
|
|
7 |
4 |
- |
1 |
5 |
= |
59 |
6 |
1 |
- |
1 |
7 |
= |
44 |
|
|
|
|
|
|
4 |
8 |
+ |
1 |
3 |
= |
61 |
9 |
0 |
- |
3 |
3 |
= |
57 |
|
|
|
|
|
|
4 |
0 |
- |
3 |
5 |
= |
5 |
(слайд 14)
Задача
У родині Фіксиків було для ремонту 60 телевізорів. Сімка відремонтувала 18 телевізорів, а Нолик – 17. Скільки телевізорів залишилося відремонтувати?
Було – 60т.
Відремонтували – 18т. і 17т.
Залишилося - ?т.
Сильніші учні складають вираз до задачі
60 – (18+17)=25 (т.)
Відповідь: 25 телевізорів залишилося відремонтувати.
Рухаємося далі. (слайд 20)Наступний острів «Геометричний» (слайд 21)
Накреслити прямокутник зі сторонами: довжина 4см, а ширина – 2см. Знайти периметр. (слайд 22)
Р = 4+4+2+2=12 (см)
Верта - цілеспрямована дівчинка в класі. Вона вміє добиватися того, що їй потрібно, не терпить поразок. Допомагає іншим виплутатися зі скрутного становища.
Вона підготувала вам завдання Логічна задача
Підсумок уроку
Домашнє завдання (слайд 28)
ст. 62 № 385,386