Відкритий урок з математики на тему: «Множення складених іменованих чисел на двоцифрові числа. Розв'язування і порівняння задач."»
Підготувала
вчитель початкових класів
Веренка Крістіна Романівна
2020/2021 н.р.
Дата_____________
Тема: «Множення складених іменованих чисел на двоцифрові числа. Розв'язування порівняння задач."»
Мета: ознайомити учнів із множенням складених іменованих чисел на двоцифрові числа; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження числа за двома різницями, порівнювати їх умови і розв’язання; закріплювати уміння роз’язувати задачі на знаходження числа за його дробом.
Обладнання: презентація, відеоматеріал.
Хід уроку
1.1.Привітання
1.2.Організація класу
За допомогою https://www.mentimeter.com учні вписують, що вони очікують від уроку.
Який ми сьогодні день вже на острові? (Третій) Яке сьогодні число? (9 квітня). Запишіть у зошити число, класна робота. Зараз ми з вами дізнаємося , яке повідомлення для нас приготували Алекс та Марті.
Ми з вами сьогодні на уроці спробуємо допомогти нагодувати лева Алекса. Для цього нам знадобляться наші знання про іменовані числа та письмове множення на двоцифрове число, адже сьогодні ми з вами будемо вчитися множити іменоване число на двоцифрове число. Також ми будемо сьогодні розв'язувати і порівнювати задачі.
2.1.Каліграфічна хвилинка
-Яке число називають іменованим?
Знайдіть масу лева та зебри . Це і є число вашої каліграфічної хвилинки. (350)
3.Актуалізація та корекція опорних знань
3.1.Завдання для опитування
Щоб допомогти леву потрібно дещо пригадати. Будьте уважні.
Подати в кілограмах : 2т 320кг, 5ц 30кг ( 2320кг, 530 кг)
3.2.Усний рахунок
1ц : 20= 5кг 1т-20кг=980кг 2кг500г*2=5000г=5кг
4.Вивчення нового матеріалу
А тепер ми можемо з вами дізнатися скільки м'яса нам потрібно.
4.1. № 943 (Пояснення нового матеріалу)
Маса одного ящика з м'ясом 42ц 65кг. Знайди масу 28 таких ящиків.
42ц 65кг*28=1194ц 20кг
Тож потренуємося обчислювати такі вирази.
4.2. Виконання №944
7ц 8кг*45=31860 кг= 318 ц 60 кг
24кг 800г*35=868000 г = 868 кг
5м 25см*24=12600 см= 126 м
5.Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу
У вас є одна задача від лева та одна від зебри. Наше завдання розв'язати та порівняти ці задачі. Почнемо з задачі лева.
5.1.№ 945
Задача 1
Один капітан перевіз кораблем 560 ц м'яса, а інший- 490 ц. Перший зробив на 2 рейси більше, ніж другий. Скільки рейсів зробив кожен капітан, якщо вантажність корабля однакова?
1)560-490=70(ц)- на стільки більше;
2)70:2=35(ц)-за 1 рейч;
3)560:35=16(р.)- 1 капітан;
4)490:35=14(р.)
Відповідь: перший капітан зробив 16 рейсів, а другий-14 рейсів.
Фізкультхвилинка
Задача 2
Два капітани перевезли кораблем м'ясо. Один зробив 16 рейсів, а другий – 14. Перший капітан перевіз на 70ц більше , ніж другий. Скільки м'яса перевіз кожен капітан ?
1)16-14=2(р.) – на стільки більше;
2)70:2= 35(ц) – за 1 рейс;
3)16*35=560(ц)- 1 капітан;
4)14*35=490(ц)
Відповідь: перший капітан перевіз 560 ц м'яса, а другий – 490ц.
Аналіз задачі
-Про що задача? Скільки перший капітан перевіз? Скільки другий?
- Яке питання в задачі? Чи можемо ми одразу розв'язати її?
-Що будемо шукати в першій дії? Що в другій? А в третій? Четвертій?
-Розгляньте короткі умови до цих задач. Чим вони схожі? Чим відрізняються?
6.Підсумок уроку
-Тож підсумуємо. Що ми сьогодні вивчали?
-Оцінювання своєї роботи. Якщо вам було важко виконувати завдання на біфштексі ви берете червоне сердечко, якщо виникли трудності – жовте, а якщо було легко – зелене.
-Дякую, що допомогли нагодувати нашого Алекса. Бажаємо також і Вам смачного апетиту.