Відкритий урок з укр.мови у 6 класі "Числівник"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку української мови у 6 класі з теми "Числівник" містить багато цікавинок,використано прислів'я,приказки,фразеологізми.
Перегляд файлу

Тема: Вживання числівників у мовленні. Особливості вживання числівників на позначення дат, часу.

Мета: Закріпити знання учнів про правильне вживання числівників у мовленні, формувати вміння правильно записувати й вимовляти їх, уживати порядкові числівники на позначення дат, часу  доби.

          Сприяти зміцненню навичок розрізнення їх за значенням, розрядами й будовою. Розвивати творчі вміння використовувати числівники у власних висловлюваннях, розвивати логічне мислення, уяву. Виховувати любов до рідного краю, повагу до фольклору як скарбниці народного досвіду та свідчення спостережливості й дотепності народу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань.

Девіз уроку: Нам є чим пишатися!

Хід уроку

  1.               Організація класу.
  2.               Ознайомлення учнів з темою, метою уроку. Мотивація навчальної діяльності:
  •                 Введення учнів у спроектоване поняттєво-термінологічне поле.
  •                 Психологічна настанова щодо опрацювання обраної теми під загальним девізом «Нам є чим пишатися!».

   Наша країна – Україна! У нас є родючі поля, високі гори, широкі ріки. Ми маємо неоціненну матеріальну й культурну спадщину, а наш фольклор – це скарбниця народного досвіду, спостережливості, дотепності. Й на основі опрацьованого матеріалу ви ще раз упевнитеся, що нам є чим пишатися!  

  1. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок шестикласників:

Інтерактивний метод «Мозковий штурм»

  •                 Що означає числівник?
  •                 На які питання відповідає числівник?
  •                 За значенням і граматичними ознаками числівники поділяються на: (кількісні, порядкові).
  •                 На які розряди поділяються кількісні числівники? (цілі, дробові, збірні).          
  •                 Як поділяються числівники за будовою? (прості, складні, складені).
  •                 Як пишуться складні числівники?
  •                 Як пишуться складені числівники?
  •                 У якому відмінку вживаються назви місяців у датах? (тільки у родовому відмінку: перше лютого, з Восьмим березня).
  •                 У якому відмінку стоїть іменних після числівників тисяча, мільйон, мільярд, після дробових числівників? (у родовому: тисяча тонн, сім десятих відсотка).
  •                 У складних числівниках на позначення сотень від 200 до 900 відмінюються (обидві частини).

Розподільний диктант

I варіант – складні числівники

II варіант  - складені числівники

П’ятдесят

Двадцять дев’ять

Шістдесят

Двісті дев’яносто три

Вісімдесят

Три чверті

Вісімсот

Дві п’яті

Чотириста

 

 

  1. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

Попрацюємо з прислів’ями, приказками, фразеологізмами, загадками, скоромовками, тому що вони посідають особливе місце у нашому житті, це те джерело, з якого хочеться пити й пити, щоб утамувати душевну спрагу.

Інтерактивний метод «Акваріум»

  •                 Розучіть скоромовку, назвіть числівники:

Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок – сорок морок.

  •                 Серед запропонованих предметів оберіть 2-3 і пригадайте про них загадки з числівниками.

Робота в парах

Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням, поставте числівники у потрібній формі:

2 чоботи - пара

Схожі між собою (переважно негатив)

За 2  кроки

Дуже близько

Палиця на 2  кінці

Позитивні та негативні наслідки чогось одночасно

Міряти 1  міркою

Однаково (про дію)

В 1  упряжці

Разом з кимось працювати

7  вода на киселі

Про щось неякісне

5  колесо до воза

Про щось неякісне

Не змогти зв’язати 2 слова

Про неспроможність висловлювати думку

3  півні не співали

Дуже рано

7  п’ятниць на тиждень

Про людину, яка часто змінює рішення

Дивитися в 100 очей

Дивитися пильно, уважно

Бути на 7 небі

Дуже зрадіти

9 вал

Найбільша небезпека

До 7 поту

Виснажлива праця

7 мішків гречаної вовни

Нісенітниця

 

Робота з підручником

  • Вправа 425 (письмово)

Відгадайте загадки. Перепишіть їх, на місці крапок уставляючи числівники, де можливо, збірні.

  • Вправа 422 (усно)

Опишіть графічну роботу Якова Гніздовського «Вівці в кошарі», уживаючи числівники.

  • Вправа 427 (письмово). Прислів’я!

Перепишіть прислів’я, на місці крапок уставте, де потрібно, знак м’якшення.

(Опрацювання ілюстрацій до українських прислів’їв, приказок).

Робота з мультимедійною дошкою:

«Нам є чим пишатися!»

  •      Прочитайте речення, числа передайте словами. Визначте числівники на позначення цілих і дробових чисел. Укажіть числівники прості, складні, складені.
  •                 Т. Шевченку встановлено сімсот дванадцять пам’ятників в Україні і сімдесят п’ять за кордоном у двадцяти шести країнах світу.
  •                 Найбільша річка України – Дніпро. На її басейн припадає шістдесят відсотків водних ресурсів. Середній річний стік становить п’ятдесят три цілих і п’ять десятих кілометра.
  •                 Говерла – найвища точка України. Її висота – дві тисячі шістдесят один метр або дві цілих і шістдесят одна сота кілометра над рівнем моря. Маршрут для туристів на гору був відкритий у тисяча вісімсот вісімдесятому році.
  •                 Софія Київська

Нестор датував заснування храму тисяча тридцять сьомим роком. Висока дзвіниця – сімдесят шість метрів. А вже як подасть «голос» тридцятитонний дзвін, відлитий у тисяча сімсот п’ятому році  київським майстром Афанасієм Петровичем…

  •                 Міст імені Патона – один із мостів через Дніпро у Києві. Перший у світі суцільнозварний міст  довжиною тисяча п’ятсот сорок три метра.

І це далеко не увесь перелік, чим ми можемо пишатися!

 

Робота з мультимедійною дошкою:

Уживання числівників на позначення часу( пояснення вчителя).

Робота з підручником (повторити правило).

Вправа 456 (усно).

Передайте числа словами, а іменники – назви місяців поставте у потрібній формі.

  1. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Подумати і дати відповіді на запитання кросворду:

  1. У непрямих відмінках іменник і числівник стоять в одному (відмінку).
  2. Сьома вода на (киселі).
  3. Означають кількість частин, виділених у складі цілого числівника (дробові).
  4. Як пишуться складні числівники? (разом)
  5. Наша рідна мова - (українська).
  6. Іменники при дробових числівниках завжди вживаються в родовому відмінку (однини чи множини)?
  7. Що означає фразеологізм «бути на сьомому небі»?
  • Відповіді на запитання вчителя ( уживання числівників на позначення часу, дат).     

 

В

І

Д

М

І

Н

К

1.У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.К

И

С

Е

Л

І

 

 

 

 

 

 

Д

3.Р

О

Б

О

В

І

 

 

 

 

 

 

Р

4.А

З

О

М

 

 

 

 

 

У

К

Р

А

5.Ї

Н

С

Ь

К

А

 

 

 

 

 

О

Д

6.Н

И

Н

И

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

7.А

Д

І

С

Т

Ь

 

  1. Підсумок уроку.
  2. Домашнє завдання:

а) Вправа 456 (II). Дайте відповідь на запитання «котра година»?

б) Міні-твір «Моя родина». При написанні твору використати числівники на позначення дат.

 

 

 

 

 

 

 

2 чоботи - пара

Схожі між собою (переважно негатив)

За 2  кроки

Дуже близько

Палиця на 2  кінці

Позитивні та негативні наслідки чогось одночасно

Міряти 1  міркою

Однаково (про дію)

В 1  упряжці

Разом з кимось працювати

7  вода на киселі

Про щось неякісне

5  колесо до воза

Про щось неякісне

Не змогти зв’язати 2 слова

Про неспроможність висловлювати думку

3  півні не співали

Дуже рано

7  п’ятниць на тиждень

Про людину, яка часто змінює рішення

Дивитися в 100 очей

Дивитися пильно, уважно

Бути на 7 небі

Дуже зрадіти

9 вал

Найбільша небезпека

До 7 поту

Виснажлива праця

7 мішків гречаної вовни

Нісенітниця

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку