Тема: Значення води для живої природи. Джерела забруднення води. Способи очищення води.
Мета:формування уявлення про значення води в природі та житті людини; розвивати уміння висловлювати ціннісні судження про збереження чистоти води та її екологічного використання; виховувати бережливе ставлення до природи, екологічну свідомість.
Обладнання: журнали, блок-картки, відеоматеріали, обладнання для дослідження.
Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань.
Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, парна, групова.
Хід уроку
І Організаційний момент
1. Привітання для створення позитивного настрою.
Вчитель: Один, два, три, чотири, п’ять
Прошу всіх рівненько встать
Сьогодні урок – відкритий для всіх
Багато гостей! Тож вітаємо їх.
Діти: Доброго дня!
Ми вам бажаємо здоров’я й добра.
Вчитель: А тепер послухайте яку загадку приготували для вас лаксики:
Восени земля прекрасна!Як завжди прийшла я вчасно
І у селах, і в містах -
Всюди … (осінь золота)
(тиждень був на тему «Золота осінь»)
ІІ Основна частина
Хто у вирій відлітає,
Як його звуть? (вересень)
довгоногі і тоненькі,
На деревах листя жовкне,
В двері стукає місяць … (жовтень)
Дощ холодний, перший сніг.
Погорів без листя сад.
Що за місяць? (листопад)
Гра «Чарівний листочок» (діти під музику передають осіннє листя . Коли музика зупиняється то дитина, у руках якої залишається листочок – дає відповідь на запитання).
Ой які ви молодці!
Ще раз хором повторіть
Назви місяців скажіть
Перший місць – вересень,
Другий місяць – жовтень,
Третій місяць – листопад.
Артикуляційні вправи: «Вітерець», «Грибок».
В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи перестали співати. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб». Люди копали день і ніч.
- Що знайшли люди?
- Нам Мудрець передав частинку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими (виймаю пляшку з водою).
- Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.
- Звідки ж прибула до нас краплинка?
Дати відповідь на це запитання вам допоможе відповідь до загадки:
Я і хмарка, і туман,
І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І скляною бути можу! (Вода)
- Королевою нашого сьогоднішнього уроку буде вода, а наша краплинка просто відірвалася від неї.
Вправа на збереження зору: «Яблучко».
Парна робота
Завдання на ст. 40:
Дискусія «Чи можна пити джерельну воду?» () вправа «Дискусійна шкала»
Так Не знаю Ні
Висновок: пити джерельну воду не можна, бо на око не можливо визначити, які речовини розчинені у ній.
Вправи для збереження постави.
Завдання № 3
Обведи олівцем зеленого кольору запис назви того, що розчиняється у воді, а олівцем червоного кольору - запис назви того, що забруднює воду.
Отже, ми вияснили, що без води неможливе життя на Землі.
Завдання №4
Дайте оцінку вчинкам людей. Запишіть номери світлин відповідно до переліку джерел забруднення води.
Висновок: воду треба берегти, бо без води життя немає.
Завдання №5
Зараз ми скориставшись довідкою, визначимо, який спосіб очищення води зображено на кожній світлині.
Гімнастика для пальців: «Переплетені гілки».
Що краще фільтрує воду - чистий пісок чи тканина.
Познач зображення малюнка з кращим фільтром.
ІІІ Підведення підсумків.
Рефлексія
Я кухар – вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.
Я квітка – вода мені потрібна, бо я хочу пити.
Я дерево – вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.
Я ряска – я живу у воді.
Я пташка – я хочу пити.
Я рибка - у воді я дихаю.
Я дельфін – я живу у воді.
Я мама – у воді я перу білизну.
Я бабуся – у воді я розчиняю сіль, цукор, оцет , щоб консервувати овочі та фрукти.
Я шофер – водою я мию машину.
Я аптекар – за допомогою води я роблю ліки.
Я робітник – працюю на заводі. Вода мені потрібна, щоб охолоджувати готову продукцію.
Я продавець. Влітку я продаю напої, цим захищаю людей від перегрівання.
Я пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.
Отже, воду потрібно охороняти, берегти, не забруднювати, використовувати дбайливо, бо (разом): дуже всім вона потрібна. Адже в світі без води : ні туди і ні сюди!
1