19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Відкритий урок з всесвіту "Значення води для живої природи. Джерела забруднення води. Способи очищення води"

Про матеріал
Мета:формування уявлення про значення води в природі та житті людини; розвивати уміння висловлювати ціннісні судження про збереження чистоти води та її екологічного використання; виховувати бережливе ставлення до природи, екологічну свідомість.
Перегляд файлу

Тема:   Значення води для живої природи. Джерела забруднення води. Способи очищення води.

 

Мета:формування уявлення про значення води в природі та житті людини; розвивати уміння висловлювати ціннісні судження про збереження чистоти води та її екологічного використання; виховувати бережливе ставлення до природи, екологічну свідомість.

 

Обладнання: журнали, блок-картки, відеоматеріали, обладнання для дослідження.

 

Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань.

 

Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, парна, групова.

 

Хід уроку

І Організаційний момент

1. Привітання для створення позитивного настрою.

Вчитель: Один, два, три, чотири, п’ять

Прошу всіх рівненько встать

Сьогодні урок – відкритий для всіх

Багато гостей! Тож вітаємо їх.

Діти: Доброго дня!

Ми вам бажаємо здоров’я й добра.

Вчитель: А тепер послухайте яку загадку приготували для вас   лаксики:

Восени земля прекрасна!Як завжди прийшла я вчасно

І у селах, і в містах  -

Всюди … (осінь золота)

  • А чому лаксики приготували таку загадку?

(тиждень був на тему «Золота осінь»)

 

ІІ Основна частина

  1. Запитання та завдання до мал.. на ст.36-37
  • Що зображено на світлинах? (одне й те саме дерево в різні місяці осені).
  • Лаксики пропонують назвати всі осінні місяці і записати назву місяця на кожній світлині.
  1. Відгадування загадок
  • Знаю всі стежки довкола
  • Що ведуть малят до школи
  • Вчасно птахам нагадаю,

Хто у вирій відлітає,

Як його звуть? (вересень)

  • В лісі виросли опеньки,

довгоногі і тоненькі,

На деревах листя жовкне,

В двері стукає місяць … (жовтень)

  • Капа з неба, дахів, стріх

Дощ холодний, перший сніг.

Погорів без листя сад.

Що за місяць? (листопад)

 

  1. Хвилинка спостережень
  • А що допомагало вам дізнатись, який це місяць осені? (листя зелене, жовте, без листя).
  • Позначте можливу температуру.
  • Зафарбуйте умовні позначки, якими можна позначити зображену на світлинах погоду.
  • Наведіть лінію, яка ілюструє висоту положення Сонця на небосхилі в цю пору року
  • Розфарбуйте зображення моделі Землі, яка ілюструє положення Землі відносно Сонця восени.

Гра «Чарівний листочок» (діти під музику передають осіннє листя   . Коли музика зупиняється то дитина, у руках якої залишається листочок – дає відповідь на запитання).

  • Потрібно було навести на небосхилі?... (середню лінію, тому що..).
  • Модель Землі, яка ілюструє положення Землі відносно Сонця восени це … (верхня, тому що…).
  • Розкажи про зміни у природі за світлинами (листя жовтіє, опадає, температура повітря стає нижчою, частіше йдуть дощі, сонце опускається нижче).

Ой які ви молодці!

Ще раз хором повторіть

Назви місяців скажіть

Перший місць – вересень,

Другий місяць – жовтень,

Третій місяць – листопад.

Артикуляційні вправи: «Вітерець», «Грибок».

  1. Актуалізація опорних знань
  • Створення проблемної ситуації (послухайте казку):

В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи перестали співати. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб». Люди копали день і ніч.

- Що знайшли люди?

- Нам Мудрець передав частинку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими (виймаю пляшку з водою).

- Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

- Звідки ж прибула до нас краплинка?

Дати відповідь на це запитання вам допоможе відповідь до загадки:

Я і хмарка, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І скляною бути можу! (Вода)

- Королевою нашого сьогоднішнього уроку буде вода, а наша краплинка просто відірвалася від неї.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні ми дізнаємося про значення води для живої природи.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  • Хто пригадає і розкаже нашим лаксикам які властивості має вода? Яка вона? (вода в рідкому стані безбарвна, прозора, не має запаху, смаку та форми).
  • В яких трьох станах ми можемо спостерігати воду? (гра «Котився м’ячик»).
  • Яка вода падає з хмар на землю влітку? (дощ)
  • Який це стан води? (рідкий)
  • Яка вода випаровується з носика чайника, що стоїть на вогні? (пара).
  • В якому стані перебуває вода? (газоподібному).
  • Якою буває вода взимку? (сніг, лід).
  • Який це стан води? (твердий).

Вправа на збереження зору: «Яблучко».

  1. Робота з журналом

Парна робота

Завдання на ст. 40:

  1. Що зображено на світлинах?
  • Позначте зайву світлину.
  • Розкажіть за світлинами про значення води для живої природи.
  1. Разом із сусідом по парті позначте світлини із зображенням придатної для пиття води. Пояснити, чому важливо вживати якісну воду нам допоможе прислів’я, яке ви зараз складете ( на дошці: Без води немає життя)

 

Дискусія «Чи можна пити джерельну воду?» () вправа «Дискусійна шкала»

Так     Не знаю     Ні

 

Висновок: пити джерельну воду не можна, бо на око не можливо визначити, які речовини розчинені у ній.

Вправи для збереження постави.

Завдання № 3

Обведи олівцем зеленого кольору запис назви того, що розчиняється у воді, а олівцем червоного кольору  - запис назви того, що забруднює воду.

  • Як ви розумієте слова: «Закривай міцніше кран, щоб не витік океан»?
  • Хто неощадливо використовує воду? (дівчинка).
  • Воду треба берегти, використовувати її економно. Якщо у вашій оселі з крана капає вода, то за добу витікає близько 20 літрів води.
  • Давайте уявимо, що на всій планеті зникла вода. Що трапиться? Людина може прожити без води лише 3 дні!

Отже, ми вияснили, що без води неможливе життя на Землі.

 

Завдання №4

Дайте оцінку вчинкам людей. Запишіть номери світлин відповідно до переліку джерел забруднення води.

  • На жаль, таких ситуацій в житті багато.
  • Який висновок ми маємо зробити для себе сьогодні?

Висновок: воду треба берегти, бо без води життя немає.

 

Завдання №5

Зараз ми скориставшись довідкою, визначимо, який спосіб очищення води зображено на кожній світлині.

Гімнастика для пальців: «Переплетені гілки».

  1. Дослідницька діяльність (групова робота)

Що краще фільтрує воду  - чистий пісок чи тканина.

Познач зображення малюнка з кращим фільтром.

 

ІІІ Підведення підсумків.

Рефлексія

  • Ви сьогодні молодці. Зараз ви за допомогою завдання № 7 поясните лаксикам, за яких умов відбувається перехід води з одного стану в інший (один учень зачитує початок речення , інший – продовження).
  • За що ми повинні подякувати водичці? (за те, що вона дає життя, а без води усе загине).
  • Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій. Чи потрібна вам вода?для чого? Наприклад,

Я кухар – вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.

Я квітка – вода мені потрібна, бо я хочу пити.

Я дерево – вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.

Я ряска – я живу у воді.

Я пташка – я хочу пити.

Я рибка -  у воді я дихаю.

Я дельфін – я живу у воді.

Я мама – у воді я перу білизну.

Я бабуся – у воді я розчиняю сіль, цукор, оцет , щоб консервувати овочі та фрукти.

Я шофер – водою я мию машину.

Я аптекар – за допомогою води я роблю ліки.

Я робітник – працюю на заводі. Вода мені потрібна, щоб охолоджувати готову продукцію.

Я продавець. Влітку я продаю напої, цим захищаю людей від перегрівання.

Я пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.

  • За що ми повинні подякувати водичці? (за те, що вона дає життя, а без води усе загине).

Отже, воду потрібно охороняти, берегти, не забруднювати, використовувати дбайливо, бо (разом): дуже всім вона потрібна. Адже в світі без води : ні туди і ні сюди!

 

 

 

1

 

doc
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку