Відкриття літературної студії "СЛОВО-ЗБРОЯ!

Про матеріал
Сценарій доцільно використати як позаурочний захід відкриття творчої спільноти. Зорієнтований на учнів 7-11 класів. Для вивчення творчого потенціалу учителів та учнів.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\1612669679_62-p-krasivii-fon-dlya-dokumenta-word-64.png 

Автор та засновниця літературної студії – вчитель української мови, літератури та зарубіжної літератури Канівської спеціалізованої школи

E:\Робота 6 школа\Тиждень\завантаження (1).jpgІ-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов Канівської міської ради ОТГ Черкаської області

МОРОКОВА Ольга Іванівна

 

Відкриття літературної студії

«СЛОВО-ЗБРОЯ»

(Ніжна вальсова фонова музика, учні передають осіннє листя і діляться враженнями від поезії, природи і …війни)

 

Учениця 1:   Під шум гармат і стогони тривог

Осінній лист у танці закружляє.

 

Учень 1:   Де всі ми рівні, поряд з нами Бог…

Ця осінь нам всі плани поміняє.

 

Учениця 2:  Іде війна, у кожного свій фронт,

А осінь нас усіх наздоганяє.

 

Учень 2:   Курличуть журавлі серед дощів й тривог…

І осені тут спокою немає.

 

Учениця 3:   Запеклий бій - жадобні вороги…

Навіть листок оцей запам’ятає.

 

Учень 3:   А ти відчуй – твори, пиши й твори.

Ця осінь нас усіх перевіряє.

 

Учениця 4:   Палкі слова в запеклому бою -

У осені своя на них картина.

 

Учень 4:   Життєвий бій, де всі ми за одну –

За перемогу - з нами осінь-днина.

 

Учень 5:   Пишіть, творіть, записуйте, кажіть,

А зараз просто тихше, помовчіть.

 

Учениця 5:  Згадаймо тих, хто осінь нам подарував,

А сам на полі бою твердо впав.

(хвилина мовчання)

 

 

Учениця 1:   Але сьогодні все життя іде…

C:\Users\User\Desktop\1612669679_62-p-krasivii-fon-dlya-dokumenta-word-64.pngМи щиро воїнам подякуєм за це.

 

Учень 1:   Оскільки наша зброя – слово золоте!

Від нього жоден ворог не втече!

(Герої сідають)

Вчитель-ведуча:  Саме тому ми вирішили теж підсилити свій фронт – створити літературну студію – місце сили, наснаги і творчого терпіння. Взявши до рук свою лексичну зброю, ми щохвилини підтримуватимемо наших захисників і словом, і думкою, і поезією.

Для чого? Що? Як? Чому? Відповіді на всі ці питання ви зараз побачите і почуєте, а головне – частково приєднаєтесь до нас, адже творити може кожен, якщо є бажання та воля.

Учениця 2: Воля, свобода  - це все для творця?

Правда тяжка дуже ноша ось ця?

Ти за свободу воюєш, печеш

Від рідного слова повік не втечеш.

Ось так сьогодні думаю вже я

А що писав Сковорода?

 

Учень 2: Читає поезію Г. Сковороди «De libertate».

 

Вчитель: Проводить із глядачами дискусію на тему «Хто така вільна людина? Що означають поняття «Свобода слова, думки, почуттів»

 

Учениця 1: Перше правило, яке сьогодні ми встановлюємо у своїй студії: ПІЗНАЙ СЕБЕ! (Зображення на презентації)

 

Вчитель: Пропоную присутнім відчути себе поетами і створити свій сенкан. Починаємо створювати СЕНКАН.

1 слово назва – Те, що вам перше приходить в голову

(Глядачі записують 1 слово-іменник)

 

Учень 3:  Потік думок, фантазій і любові…

Чи зможеш ти творити без тривоги?

 

Учениця3:  Я пробую, і це моє життя.

Така ось я, розрада й втіха ця.

Читає власну поезію.

 

Учень 3: І друге правило важливе теж від нас:

«Люди, будьте взаємно красивими!»

Настав вже час!

 

Вчитель: Поетизуємо далі. Придумайте 2 рядок – два прикметники (який?)про себе.

C:\Users\User\Desktop\1612669679_62-p-krasivii-fon-dlya-dokumenta-word-64.png 

Учень 4:   Краса і радість ходять поруч завжди.

У них свої пригоди, ігри, мандри.

 

Учениця 4 читає оду «До радості».

 

Учень 4:  Третє правило – «Contra spem spero» -

Без надії таки сподіватися і крізь сльози сміятись.

 

Вчитель: Створюємо 3 рядок нашого сенкана – 3 дієслова: Що ви любите найбільше робити?

 

Учень 5:  І що ж? у вічності свої закони:

Боротися крізь терни й заборони.

Учениця 5: читає вірш Тараса Шевченка.

 

Відео: діти за кордоном читають українські вірші.

 

Учениця 5: Наше четверте правило : Борітеся –Поборете!

 

Вчитель: 4 рядок сенкана – фраза із 4 слів – девіз вашого життя із 4 слів!

 

Учениця 1:  Невже ця суть невинна і проста:

Що все вкладається у зброю і слова?

Для чого це писати, все творити?

Взяв зброю і на поле бою – жити.

 

 

Учень 1:  Не говори усе, що знаєш.
Те, що говориш, добре знай.
Перш думай, як сказати маєш,
І кожне слово підбирай.
Бо рідне слово — не полова,
Словечко кожне має зміст.
Повинна бути гарна мова.
До неї треба мати хист
І мудрість також треба мати,
Бо слово — зброя! Добре знай!
То ж перш, як слово промовляти,
Свого сумління запитай.

 

Вчитель:Створюємо завершення поезії – слово- підсумок. 5 рядок – 1 синонім до першого слова.

 

Презентація своїх творінь глядачами.

C:\Users\User\Desktop\1612669679_62-p-krasivii-fon-dlya-dokumenta-word-64.png 

Вчитель: Згадаймо слова величної Лесі Українки:

 «Слово, моя ти єдиная зброє,

Ми не повинні загинуть обоє!

Може, в руках невідомих братів

Станеш ти кращим мечем на катів.»

 

Учениця 2: Ми вірим в те, що скоро перемога!

Учень 2: І кожен слово кине тут за те!

Учениця 3: І хоч чекає нас тяжка дорога,

Учень 3: Ми зробим діло зовсім непросте.

Учениця 4: Ми будемо творити і цим жити!

Учень 5: Наперекір усім тривогам і боям!

Учень 1: І якщо нам судилося залити фундамент цей

Учениця 1: То слава Україні, смерть всім ворогам!

Учень 1: І буде Україна – найміцніш держава!

Всі разом: Тож смерть всім ворогам! Героям слава!

 

 

Діти і вчителі читають власні поезії під музичний супровід.

 

 

docx
Додано
21 січня 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку