На даному уроці:
- узагальнимо та систематизуємо знання з теми «Додавання раціональних чисел», - сформуємо навички і уміння по темі «Віднімання раціональних чисел», - повторимо правила додавання та віднімання раціональних чисел,
- закріпимо виконання відповідних дій та вдосконалимо їх.
Тема: Віднімання раціональних чисел
Мета:
Тип уроку: формування навичок і вмінь.
Обладнання: конспект, підручник, картки для індивідуальної роботи, дидактичні матеріали
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання з теми «Додавання раціональних чисел», сформуємо навички і уміння по темі «Віднімання раціональних чисел», повторимо правила додавання та віднімання раціональних чисел, закріпимо виконання відповідних дій та вдосконалимо їх.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні у нас тема уроку: Віднімання раціональних чисел.
Відкрийте, будь ласка, зошити, запишіть число і класна робота і тема
V. Актуалізація опорних знань
Вправа. Інтерв”ю
Щоб додати додатне і від’ємне числа, треба знайти різницю їх модулів і перед результатом поставити знак числа з більшим модулем.
То точка з координатою а переміститься по координатній прямій на b одиничних відрізків праворуч.
То точка з координатою а переміститься по координатній прямій на -b одиничних відрізків ліворуч.
Щоб додати два від’ємних числа, треба додати їх модулі і перед результатом поставити знак мінус.
Щоб знайти різницю двох чисел, можна до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику.
якщо ab, то різниця a-b є від’ємна
Якщо a a-b є додатна
Індивідуальна картка роботи із «слабкими учнями»
Розв’язати рівняння за зразком: а)х+7=4; б) х-4=-3; х=4+(-7); х=-3+4; х=-3. х=1. Так само розв’яжіть рівняння, заповнивши пропуски. а) х+5=2; б) х-2=-5; х=…+(…); х=….+…. х=….. х=……
|
1. Виконання вправ Робота в парах
1) Назвіть числа, протилежні даним: |
|||
І група |
ІІ група |
ІІІ група |
IV група |
-7,5 |
0 |
3,08 |
-125 |
2) Не виконуючи додавання вкажіть приклади, в яких сума додатна: |
|||
-379 + 7,35 |
9,65 + ( -127) |
-180,8 + 180,8 |
398,6+ ( -398,2) |
3) Обчисліть значення виразів:
|
|||
-0,5 + 0,6 |
0,7 + (-3,8) |
-12 + ( -2,3) |
2,9 + ( -5,4) |
4). Перевірьте, чи правильно знайдена різниця: Поясніть помилку в неправильно розв'язаному прикладі. |
|||
0,789- (-1392)= 1392,789
|
0,5-(-160)= -159,5
|
546-(-0,26)=546,26 |
60-(-1,5)=58,5 |
4) Знайдіть приклад у якому неправильно виконана заміна віднімання на додавання:
|
|||
2-10=2+(-10)
|
-4-3=-4+(-3)
|
-4-3=-4+3
|
-15-(-21)=-15+21
|
6). Знайдіть різницю:
|
|||
-20,4-(-3,4);
|
-20,4-3,4;
|
20,4-3,4;
|
20,4-(-3,4).
|
2. Робота з підручником
Вправи 994, 996, 997
VІ. Підсумок уроку:
1. Яка тема нашого уроку була сьогодні?
2. Як знайти різницю двох чисел?
3. Яке число, додатне чи від'ємне, отримаємо, якщо від меншого числа віднімемо більше?
4. Яке число, додатне чи від'ємне, отримаємо, якщо від більшого числа віднімемо менше?
VІІ. Домашнє завдання: п. 36( вивчити) ст.. 278,п. ( повторити),
розв'язати письмово № 995, 998 додатково 1002.
VІІІ. Рефлексія
Учні працюють з відкритими реченнями, продовжуючи їх:
«На сьогоднішньому уроці ми дізналися …»
«Найбільше мені сподобалось…»
«Найважливішим відкриттям для мене було …»
«Я тепер знаю…»