Відрізок. Довжина відрізка.

Про матеріал
Мета: повторити й уточнити зміст понять «точка», «відрізок», «геометрична фігура»; сформувати вміння розпізнавати відрізки, зображувати їх за допомогою лінійки, описувати поняття «відрізок», «точка»; повторити співвідношення між основними одиницями вимірювання відрізків.
Перегляд файлу

І.Подільність чисел  Тема 1. Подільність чисел. Прості і складені числа.

Урок № 7

Тема.  Розв'язування задач

Мета: розширити систему знань учнів про означення і способи зна­ходження НСД і НСК кількох чисел корисними властивостями НСД і НСК кількох чисел і вдосконалювати вміння знаходити НСД і НСК у різних випадках.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Оскільки всі вправи домашньої роботи є аналогами завдань, що були виконані на попередньому уроці, на цьому етапі уроку мож­на зібрати зошити на перевірку.

 

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Обчисліть:

а) 5+ 0,8;

б) 0,2 · 4;

в) 13 · 11;

г) 1250 : 5;

0,23 + 0,7;

2,1 · 3;

21 · 11;

100 : 25;

0,76 0,3;

6 : 10;

14 · 5;

25 · 16;

2,54 2;

2,1 : 7;

232 · 5;

87 · 13 + 132

  1. Серед записаних чисел 2; 7; 13; 15; 24; 30; 45 знайдіть ті, що:

а) є простими; б) є складеними; в) діляться на 3; г) діляться на 5.

  1. Знайдіть НСК (a; b), НСД (а; b), якщо дано розклад а і b на прості множники: а) а = 2 · 3 · 52; b = 32 · 5; б) а = 23 · 5; b = 3 · 72.

 

III. Поглиблення знань учнів

Основна мета уроку — це пропедевтика теми «Зведення дробів до найменшого спільного знаменника та скорочення дробів», тому на цьому уроці слід добре відпрацювати такі моменти:

а) знаходження НСК двох взаємно простих чисел та одну з ознак взаємно простих чисел;

б) знаходження НСК і НСД двох чисел, одне з яких ділиться на інше;

в) знаходження НСК двох чисел із властивості .

Для більш свідомого сприйняття матеріалу можна запропонувати уч­ням завдання, що допоможуть їм самим «відкрити» ці властивості.

  1. Розкладіть на прості множники числа: а) 35 і 27; б) 24 і 25; в) 48 і 49.
    Знайдіть НСК і НСД цих чисел. Яку закономірність ви помітили?
  2. Чи ділиться: а) 70 на 35; б) 144 на 36; в) 216 на 108? Розкладіть ці числа
    на прості множники і знайдіть їх НСК і НСД. Яку закономірність ви
    помітили?
  3. Знайдіть НСК і НСД чисел: а) 20 і 60; б) 45 і 30; в) 24 і 25.
    Порівняйте добуток НСК і НСД кожної пари з добутком чисел кожної пари. Яку закономірність ви помітили?

Вочевидь більшість учнів зробить правильні припущення і вчителеві тільки залишиться сформулювати властивості НСК і НСД двох чисел і записати їх у вигляді конспекту 6.

 

Конспект 6

НСК (a; b) · НСД (a; b) = ab.

а) Якщо НСД (a; b) = 1 (a, b взаємно   прості), то НСК(a; b) = ab.

б) Якщо а ділиться на b,

то НСК(a; b) = а; НСД (a; b) = b.

Приклад

НСД (12; 13) = 1 (послідовні числа), тому НСК(12; 13) = 12 · 13.

Приклад

24 112, тому НСК (24; 12) = 24;

НСД (24; 12) = 12

 

IV. Відпрацювання навичок

Перед початком розв'язування вправ учителю слід ще раз наголо­сити на тому, що відтепер до завдань на знаходження НСК і НСД треба ставитися більш свідомо, враховуючи моменти, зазначені в конспекті 6, а саме: чи не є числа взаємно простими (а такими без перевірки є або два простих числа, або два послідовних нату­ральних числа), чи не діляться одне на одне або чи не відомо якісь два компоненти з формули залежності між НСК і аb.

 

І рівень

Усні вправи

  1. Знайдіть НСК і НСД чисел: а) 2 і 3; б) 2 і 4; в) 13 і 7; г) 25 і 5; д) 6 і 8.
  2. Відомо, що НСД (a; b) = 3·5. Знайдіть НСК(a; b), якщо

а) аb = 105; б) ab = 45; в) аb = 165.

 

ІІ, ІІІ рівні

Письмові вправи

  1. Уздовж дороги від пункту А до пункту В поставлено стовпи через кожні 45 м. Ці стовпи вирішили замінити іншими, поставити їх на відстані 60 м один від одного. Знайдіть відстань від пункту А до най­ближчого стовпа, який буде стояти на місці колишнього. (Яка най­менша може бути відстань між містами А і В?)
  2. Тетяна купила в магазині яйця і поклала їх в невеличкий кошик. До­рогою вона збагнула, що кількість яєць ділиться на 2 і 3, і 5, і 10, і 15. Скільки яєць купила Тетяна? Чи правильним буде розв'язання: 2·3·5·10·15 = 4500 яєць? Як правильно розв'язати задачу?

 

IV. Підсумок уроку

Як рефлексію можна запропонувати тестові завдання.

 

Варіант 1

Варіант 2

1. Яке з наведених чисел є найбільшим спільним дільником чисел

210 і 231?

1) 21; 2) 11; 3) 7; 4) 3

154 і 385?

1)7; 2) 11; 3)77; 4) 10

2. Знайдіть найменше спільне кратне чисел 6 і 10 (16 і 12)

1) 60; 2) 6; 3) 30; 4) 10

1) 12; 2) 16; 3) 192; 4) 48

3. У якій з поданих пар чисел взаємно прості?

1) 84 і 99; 2) 75 і 77; 3)35 і 45; 4) 220 і 174

1)140 і 220; 2) 63 і 99; 3)70 і 153; 4) 150 і 385

4. Яке з наведених чисел дорівнює сумі найбільшого спільного дільника та найменшого спільного кратного чисел 45 і 60?

1) 65; 2) 135; 3) 195; 4) 75

4. Яке з наведених чисел дорівнює сумі найменшого спільного кратного і найбільшого спільного дільника чи­сел 225 і 45?

1) 180; 2) 270; 3) 100; 4) 15

 

VI. Домашнє завдання

Домашня самостійна робота № 1

Варіант 1

1°. Випишіть всі прості числа, які більші за 10 і менші за 20.

2°. Розкладіть на прості множники число 420.

3°. Знайдіть НСД (42, 56) і НСК (42, 56).

4°. Знайдіть розв'язок нерівності 25 < х < 35, який є спільним дільником чисел 52 і 78.

5. Яке найбільше двоцифрове число ділиться на 13?

Варіант 2

1°. Випишіть усі прості числа, які більші за 20 і менші за 30.

2°. Розкладіть на прості множники число 280.

3°. Знайдіть НСД (28, 42) і НСК (28, 42).

4°. Знайдіть розв'язок нерівності 10 < х < 25, який є спільним дільником чисел 52 і 84.

5. Яке найменше трицифрове число ділиться на 13?

6. Знайдіть суму всіх дільників числа 70.

Варіант 3

1°. Випишіть всі прості числа, які більші за 30 і менші за 40.

2°. Розкладіть на прості множники число 540.

3°. Знайдіть НСД (88, 121, 484) і НСК (88, 121, 484).

4°. Знайдіть розв'язки нерівності 100 < х < 200, кратні числам 9 і 21.

5. Яке найменше трицифрове число ділиться на 17?

6. Знайдіть суму всіх дільників числа 60.

Варіант 4

1°. Випишіть усі складені числа, які більші за 40 і менші за 50.

2°. Знайдіть розв'язки нерівності 90 < х < 190, кратні числам 8 і 14.

3°. На скільки НСК (42, 56, 70) більше за НСД (42, 56, 70)?

4°. Розкладіть на прості множники число 2200.

5. Яке найменше чотирицифрове число взаємно просте з числом 42?

6. Знайдіть суму всіх дільників числа 50.

 

Підготуватися до усного заліку. Запитання до заліку (див. с. 30)

1

С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
1 березня 2020
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку