Тема уроку. Відсоткові розрахунки. Формула складних відсотків.
Мета уроку: закріпити знання учнів про формули розв'язування основних задач на відсотки. Продовжити роботу над виробленням умінь застосовувати вивчені формули для розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Повторити розв'язання задач на складання та розв'язування математичних моделей.
Тип уроку: закріплення знань, відпрацювання вмінь.
Наочність та обладнання: опорний конспект № 24.
Хід уроку
I. Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
II. Перевірка домашнього завдання
На цьому етапі уроку можна провести роботу з перевірки домашнього завдання за зразком або перевірити рівень засвоєння основних знань та вмінь учнів на попередньому уроці, запропонувавши їм виконати тестові завдання (див. нижче).
Тестові завдання
Варіант 1
а) 24%; б) 42%; в) 70%; г) 170%.
а) 24 кг; б) 2,4 кг; в) 38,4 кг; г) 3,84 кг.
а) 4320 грн; б) 480 грн; в) 442 грн; г) 475,2 грн.
а) 20100 грн; б) 21000 грн; в) 24200 грн; г) 22000 грн.
Варіант 2
а) 80%; б) 48%; в) 8%; г) 84%.
а) 50 кг; б) 5 кг; в) 3,2 кг; г) 32 кг.
а) 4950 грн; б) 544,5 грн; в) 45 грн; г) 450 грн.
а) 10400 грн; б) 40000 грн; в) 14000 грн; г) 14 400 грн
III. Формулювання мети і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Оскільки на попередньому уроці було розглянуто найпростіші задачі на відсотки, то цілком логічно на даному уроці продовжити роботу з формування вмінь розв'язувати задачі на відсоткові розрахунки більш високого рівня складності. Отже, основна мета даного уроку полягає в тому, щоб закріпити знання учнів про формули розв'язування задач на відсотки, а також продовжити роботу над виробленням умінь виконувати дії відповідно до цих формул.
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Усні вправи
1) 25% від числа 28; 2) 40% від числа 30; 3) 125% від числа 36.
1) число, 20% якого дорівнює 18; 2) число, 60% якого дорівнює 120.
1) число 7 від числа 35; 2) число 24 від числа 32.
1) 1000 · ; 2) 1000 · .
V. Відпрацювання вмінь
Письмові вправи
Для розв'язування на уроці пропонуються вправи такого змісту:
Методичний коментар
Як було сказано вище, серед задач, які мають бути розв'язані на даному уроці, є задачі, що описують ті самі ситуації, що і на попередньому уроці, хоча мають більш високий рівень складності.
Для кращого закріплення знань учнів та свідомого виконання дій при розв'язанні всіх запропонованих вправ бажано вимагати від учнів коментарів, що спираються на вивчені формули відсоткових розрахунків.
VI. Підсумки уроку
Контрольні запитання
VII. Домашнє завдання
Самостійна робота
Варіант 1
Розв'яжіть задачі.
Варіант 2
Розв'яжіть задачі.