Виготовлення державного прапора методом торцювання

Про матеріал

Дана розробка уроку допоможе формувати знання учнів про новий вид декоративно-прикладного мистецтва – обє`мну аплікацію з паперу, або торцювання; ознайомити з технікою торцювання; вчити учнів виготовляти мозаїку технікою торцювання; розвивати творчу уяву, оригінальне мислення; виховувати повагу до національних кольорів; естетичне ставлення до навколишнього середовища.

Перегляд файлу

Тема. Мозаїка. Торцювання (контурне). Основні прийоми роботи та послідовністьвиконання мозаїки технікою торцювання. Практична робота: виготовлення мозаїки технікою торцювання.

 

Мета. Формувати знання учнів про новий вид декоративно-прикладного мистецтва – обє`мну аплікацію з паперу, або торцювання; ознайомити з технікою торцювання; вчити учнів виготовляти мозаїку технікою торцювання; розвивати творчу уяву, оригінальне мислення; виховувати повагу до національних кольорів; естетичне ставлення до навколишнього середовища.

 

Обладнання: гофрований кольоровий папір; простий олівець; дерев`яні палички або стержень від ручки; картон; клей; ножиці; малюнки та зразки мозаїки; мультимедійна дошка та проектор; ноутбук; магнітофон.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Привітайтесь до гостей: «Добрий день!»

Тепер тихенько поверніться,

Один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, час вже починати.

2. Перевірка готовності до уроку.

Кожен з Вас вже постарався –

До уроку приготувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Девіз уроку діти говорять хором

Руки твої  - найкращий скарб

Коли умієш їм дати лад.

  • Діти, що ви чекаєте від нашого уроку ?

ІІ. Ознайомлення з планом уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

    1.Розгадування шифрування

  • Розгадайте шифрування і скажіть, над якою темою ми почали працювати ?
  • Вірно, ми почали працювати над темою  МОЗАЇКА
  • То ж з яких матеріалів виконують мозаїку ?  (з кольорових каменів, керамічних плиток, кольорової гальки, пластмаси та інших матеріалів )
  • А з чого ми з вами робили мозаїку ? (з паперу)
  • А ось один майстер із Карпат робить мозаїку із зовсім незвичайного матеріалу. Увага на екран ( відео « Прикарпатець створює мозаїки з яєчної шкаралупи)!
  1. Повідомлення теми, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні ми продовжимо вчитися працювати в техніці мозаїчного торцювання і виконаємо такі завдання ( на дошці):

Тема. Мозаїчне торцювання.

Завдання:

  1. Продовжувати вчитися працювати в техніці мозаїчного торцювання;
  2. Складати мозаїку ;
  3. Бути акуратними і точними;
  4. Виховувати почуття гордості за нашу Батьківщину.
  • Отже, в нас мозаїка в техніці торцювання, а саме контурне торцювання.

 

  1.               Розповідь учителя.
  • Аплікація з паперу знайома всім ще з дитинства. Ми з вами ознайомимося з технікою торцювання, з основними прийомами роботи. Поробки з кольорового паперу приваблюють не тільки дітей, а й дорослих. До того ж, папір у наш час є найдоступнішим матеріалом.

Фізкультхвилинка « Україна»

Бесіда про Батьківщину

Ми не випадково виконували фізкультхвилинку під пісню про Україну. Послухайте, будь ласка, невеличке оповідання В. О. Сухомлинського « Відлітають журавлі»

  Був ясний осінній день. Тихо надворі, у повітрі пливуть павутинки. А в блакитному небі - ключ журавлів. Пролетіли журавлі над селом, потім повернулись, покружляли й знову полетіли. Але за селом, недалеко від лісу, сіли журавлі на землю. Довго сиділи, немов радились про щось. Чому це журавлі кружляли над селом, а потім сіли біля лісу? Бо вони вирушають у далеку дорогу. Летять у теплий край. Та хоч і теплий, але чужий.

Чому той край для птахів чужий? (Думки учнів). Послухайте, як пояснює це автор. ( Дочитує ):

 Бо батьківщина там, де народився, зріс і почав літати. Тож їм і тяжко розлучатися зі своєю Вітчизною.

А як зветься наша Батьківщина?

Україна – наша держава, а у кожної держави є свої символи. Які державні символи вам відомі?

Вірш   Прапор

    Прапор - це державний символ,

    Він є в кожної держави

     Це для всіх ознака сили,

    Це для всіх ознака слави.

    Синьо-жовтий прапор маєм;

    Синє небо, жовте жито;

    Прапор свій оберігаєм,

   Він святиня, знають діти.

   Прапор свій здіймаєм гордо

   Ми з ним дужі і єдині,

   Ми навіки вже народом,

   Українським в Україні.

  1. Планування трудових дій

Сьогодні ми створимо мозаїчне панно «Державний прапор України». Працювати ми будемо під девізом:

Знаки волі, знаки слави – наші символи держави.

Показ зразка мозаїки – Державний прапор України.

Робота з підручником – читання інструкції виготовлення панно на с. 17.

Повторення правил безпечної поведінки (слайд – залишається до кінця уроку)

VI. Повторення правил безпеки під час роботи.

  • З ножицями поводитись обережно
  • Не тримати ножиці вістрям догори
  • Під час різання не вставати з місця
  • Передавайте ножиці закритими і кінцями вперед
  • Клей наносити пензликом
  • При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою
  • Не торкайтесь обличчя й очей брудними руками
  • Користуйтесь серветкою для витирання рук
  • Закінчивши роботу, клей щільно закрийте, пензлик помийте і добре вимийте руки

VII. Практична робота учнів у групах.(під музичний супровід)

  • Ми будемо працювати з 2-ма кольорами: синім і жовтим.
  • Що це за кольори ?

     -Що вони означають?

Після того як ви визначилися з видом виробу, необхідно заготовити папір для «торцівок». Це повинні бути квадратики, нарізані з гофрованого паперу. Розмір сторони — від 1 до 3 см, кількість — залежно від площі або об’єму виробу. Заготовку, на яку будуть кріпитися «торцівки», можна заздалегідь намазати клеєм, але за бажанням клей наносять на кожний окремий елемент виробу.

Виготовлення «торцівок» вимагає охайності. Отже, у правій руці в тебе паличка для торцювання, у лівій — квадратик паперу. Приклади паперовий листочок центром до кінця палички і, притримуючи його, акуратно зімни папір, обертаючи паличку. Обтискуючи папір, не натискай занадто сильно, щоб не порвати його. У результаті в тебе вийде маленький пухнастий конус. Після цього, не знімаючи конуса зі стержня, приклей його до заготовки так, щоб вершина конуса виявилася склеєною з поверхнею заготовки, а складочки такої собі «гвоздички» «дивилися» на тебе. Приклеюючи «кольорові сторчаки», пам’ятай: що щільніше один до одного вони розміщені на поверхні виробу, то пухкіше і охайніше він буде виглядати.

Кожну наступну «торцівочку» приклеюй поряд з попередньою. Намагайся розміщувати їх щільно одну до одної, щоб не залишалося проміжків.

Мозаїку в техніці торцювання можна виконувати суцільно або по контуру. Можна заповнити тло навколо візерунка. Вийде маленький пухнастий килимок.

VІІІ. Практична робота.
(Наклеєння торцівок на шаблони).

ІХ. Оцінювання та демонстрація дитячих робіт.
( Учні створюють колективну аплікацію « Державний прапор України»)

А зараз кожен учень розмістить свої сердечко на карті України, щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших сердець. Цю карту ми повісимо у класі і будемо завжди памятати, що ми – громадяни своєї України.

Х. Підсумок уроку.
- З якою технікою роботи з папером ми сьогодні працювали?

 - Діти, чи виконали ми завдання нашого уроку ?

 - З якою технікою ознайомились ?

  -Чи сподобалось вам працювати у техніці торцювання ?

  • Я вважаю, що ви потрудились славно. Народне прислів`я каже «Маленька праця краща за велике безділля».

 

ХІ. Враження від уроку.

- Я вам дякую за урок та співпрацю. Ну а кожен індивідуально зможе висловити свої враження від уроку за допомогою кольорових смужок. Виходячи з класу ви на ватман будете клеїти смужечку. Якщо урок сподобався, то приклейте зелену смужку,  а якщо ні, то червону.



 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мидянко Ярослава Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маркулинець Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Купар Іванна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Трудове навчання 3 клас (Веремійчик І. М., Тименко В. П.)
Додано
1 березня 2018
Переглядів
5658
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку