Дана розробка уроку допоможе формувати знання учнів про новий вид декоративно-прикладного мистецтва – обє`мну аплікацію з паперу, або торцювання; ознайомити з технікою торцювання; вчити учнів виготовляти мозаїку технікою торцювання; розвивати творчу уяву, оригінальне мислення; виховувати повагу до національних кольорів; естетичне ставлення до навколишнього середовища.
Тема. Мозаїка. Торцювання (контурне). Основні прийоми роботи та послідовністьвиконання мозаїки технікою торцювання. Практична робота: виготовлення мозаїки технікою торцювання.
Мета. Формувати знання учнів про новий вид декоративно-прикладного мистецтва – обє`мну аплікацію з паперу, або торцювання; ознайомити з технікою торцювання; вчити учнів виготовляти мозаїку технікою торцювання; розвивати творчу уяву, оригінальне мислення; виховувати повагу до національних кольорів; естетичне ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: гофрований кольоровий папір; простий олівець; дерев`яні палички або стержень від ручки; картон; клей; ножиці; малюнки та зразки мозаїки; мультимедійна дошка та проектор; ноутбук; магнітофон.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Привітайтесь до гостей: «Добрий день!»
Тепер тихенько поверніться,
Один одному всміхніться,
На урок старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, час вже починати.
2. Перевірка готовності до уроку.
Кожен з Вас вже постарався –
До уроку приготувався.
Тож девіз тепер згадаймо
І урок вже починаймо.
Девіз уроку діти говорять хором
Руки твої - найкращий скарб
Коли умієш їм дати лад.
ІІ. Ознайомлення з планом уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Розгадування шифрування
Мотивація навчальної діяльності.
Тема. Мозаїчне торцювання.
Завдання:
Фізкультхвилинка « Україна»
Бесіда про Батьківщину
Ми не випадково виконували фізкультхвилинку під пісню про Україну. Послухайте, будь ласка, невеличке оповідання В. О. Сухомлинського « Відлітають журавлі»
Був ясний осінній день. Тихо надворі, у повітрі пливуть павутинки. А в блакитному небі - ключ журавлів. Пролетіли журавлі над селом, потім повернулись, покружляли й знову полетіли. Але за селом, недалеко від лісу, сіли журавлі на землю. Довго сиділи, немов радились про щось. Чому це журавлі кружляли над селом, а потім сіли біля лісу? Бо вони вирушають у далеку дорогу. Летять у теплий край. Та хоч і теплий, але чужий.
Чому той край для птахів чужий? (Думки учнів). Послухайте, як пояснює це автор. ( Дочитує ):
Бо батьківщина там, де народився, зріс і почав літати. Тож їм і тяжко розлучатися зі своєю Вітчизною.
А як зветься наша Батьківщина?
Україна – наша держава, а у кожної держави є свої символи. Які державні символи вам відомі?
Вірш Прапор
Прапор - це державний символ,
Він є в кожної держави
Це для всіх ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм;
Синє небо, жовте жито;
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо
Ми з ним дужі і єдині,
Ми навіки вже народом,
Українським в Україні.
Сьогодні ми створимо мозаїчне панно «Державний прапор України». Працювати ми будемо під девізом:
Знаки волі, знаки слави – наші символи держави.
Показ зразка мозаїки – Державний прапор України.
Робота з підручником – читання інструкції виготовлення панно на с. 17.
Повторення правил безпечної поведінки (слайд – залишається до кінця уроку)
VI. Повторення правил безпеки під час роботи.
VII. Практична робота учнів у групах.(під музичний супровід)
-Що вони означають?
Після того як ви визначилися з видом виробу, необхідно заготовити папір для «торцівок». Це повинні бути квадратики, нарізані з гофрованого паперу. Розмір сторони — від 1 до 3 см, кількість — залежно від площі або об’єму виробу. Заготовку, на яку будуть кріпитися «торцівки», можна заздалегідь намазати клеєм, але за бажанням клей наносять на кожний окремий елемент виробу.
Виготовлення «торцівок» вимагає охайності. Отже, у правій руці в тебе паличка для торцювання, у лівій — квадратик паперу. Приклади паперовий листочок центром до кінця палички і, притримуючи його, акуратно зімни папір, обертаючи паличку. Обтискуючи папір, не натискай занадто сильно, щоб не порвати його. У результаті в тебе вийде маленький пухнастий конус. Після цього, не знімаючи конуса зі стержня, приклей його до заготовки так, щоб вершина конуса виявилася склеєною з поверхнею заготовки, а складочки такої собі «гвоздички» «дивилися» на тебе. Приклеюючи «кольорові сторчаки», пам’ятай: що щільніше один до одного вони розміщені на поверхні виробу, то пухкіше і охайніше він буде виглядати.
Кожну наступну «торцівочку» приклеюй поряд з попередньою. Намагайся розміщувати їх щільно одну до одної, щоб не залишалося проміжків.
Мозаїку в техніці торцювання можна виконувати суцільно або по контуру. Можна заповнити тло навколо візерунка. Вийде маленький пухнастий килимок.
VІІІ. Практична робота.
(Наклеєння торцівок на шаблони).
ІХ. Оцінювання та демонстрація дитячих робіт.
( Учні створюють колективну аплікацію « Державний прапор України»)
А зараз кожен учень розмістить свої сердечко на карті України, щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших сердець. Цю карту ми повісимо у класі і будемо завжди пам’ятати, що ми – громадяни своєї України.
Х. Підсумок уроку.
- З якою технікою роботи з папером ми сьогодні працювали?
- Діти, чи виконали ми завдання нашого уроку ?
- З якою технікою ознайомились ?
-Чи сподобалось вам працювати у техніці торцювання ?
ХІ. Враження від уроку.
- Я вам дякую за урок та співпрацю. Ну а кожен індивідуально зможе висловити свої враження від уроку за допомогою кольорових смужок. Виходячи з класу ви на ватман будете клеїти смужечку. Якщо урок сподобався, то приклейте зелену смужку, а якщо ні, то червону.