Виготовлення кулястих композицій

Про матеріал
Нестандартна форма проведення заняття дає гуртківцям можливість отримати та перевірити знання, вміння та навички школярів в цікавій, ігровій формі, сприяє розвитку їх креативного, творчого та критичного мислення, активному пізнанню школярів. В розробці використані інтерактивні методи (кооперативного навчання – «робота в парах», колективно – групового навчання – вправи «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Дерево рішень»; дидактична гра «Квітковий аукціон» дозволить визначити обсяг і глибину наявних знань гуртківців).
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення кулястих композиції.

Мета: а) навчальна – ознайомити гуртківців з головними елементами та принципами композиції в техніці європейського аранжування, технічним аспектом виготовлення композицій  з ниток  з кулястою основою;

б) розвиваюча -  розвивати творчу,  інтелектуальну, комунікативну компетенції, критичне та творче мислення, естетичні смаки;

вдосконалювати навики роботи в команді (роботи у групах);

в) виховна - виховувати працьовитість, старанність, акуратність у виконанні роботи, бережливе ставлення до використовуваних матеріалів та оточуючого середовища.

Обладнання:  мультимедійна презентація,  ножиці, шаблони, клей, джгутова нитка, попередньо виготовлена основа композиції ( з джгутових ниток на надувній кульці).

Методи і прийоми: робота в групах, асоціативний кущ, вправа «Очікування»

Тип заняття: комбінований

Форма проведення :  заняття - гра  

Інноваційність заняття :

-         нестандартна форма проведення заняття  дає  гуртківцям можливість отримати та перевірити  знання, вміння та навички школярів в цікавій, ігровій формі,  сприяє розвитку їх креативного, творчого  та критичного мислення, активному пізнанню школярів;

-         використання інтерактивних методів (кооперативного навчання – «робота в парах», колективно – групового навчання – вправи «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Дерево рішень»; дидактична гра «Квітковий аукціон» дозволить визначити обсяг і глибину наявних знань гуртківців).

 

Хід заняття

1.Організаційний момент

Вступне слово, хвилинка поезії

     Сьогодні у нас незвичайне заняття,

    Сьогодні ми зробимо ще один крок

    У творчу країну, країну майстрів,

Де все оживає й стає чарівним.

Вправа «Посмішка»:  Посміхніться, діти,  один одному і побажайте  творчої та успішної  роботи на занятті.

Мотиваційна вправа: Сьогодні до нас на заняття  ми очікуємо  гостю.

А хто вона, ви  дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку:

                                             За вікном  на  гілці,

Ніби гра  хтось на сопілці.

                                            Сад і гай розвеселяє,

                                            Швидко скрізь вона літає,

                                            Безліч мошок поїдає.

                                                                                      /Пташка

 ( кліпарт – аніма  пташки на екрані ноутбука, спів пернатих).

Фронтальна бесіда:

Вправа «Мікрофон»: перерахуйте відомих вам співочих птахів.

/Відповіді дітей.

-         На які дві групи можна поділити названих вами пернатих?

 /Зимуючі та перелітні.

ІІ. Повідомлення теми та мети  заняття

          Наближається холодна пора року, більша частина птахів вже відлетіли на зимівлю у теплі краї, але зимуючі птахи теж потребують нашої  допомогти. Адже їм важко  пережити період, коли природний корм практично недоступний, а організм через холод вимагає навіть більшої, ніж звичайно, кількості їжі для підтримання постійної температури тіла. Тому на сьогоднішньому занятті наші вироби ми виготовимо у вигляді імпровізованого гніздечка – будиночка для пташки.

На вас чекає ще одне екологічне завдання – свій виріб виготовити із відходів тих  матеріалів, які залишилися, наприклад, з попередніх занять.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

          Давайте розглянемо ці матеріали (клаптики мішковини та стрічок, джгут).

Повторення правил ТБ:

      Перед початком я хочу нагадати вам про правила безпечної роботи з ножицями та іншими інструментами.

     Вимоги безпеки під час роботи:

-         утримування в порядку і чистоті робоче місце, не допускати захаращення його сміттям;

-         при роботі з термопістолетом бути обережним, щоб не попектися;

-         слідкувати за рухами і положенням ножниць.

     Санітарно – гігієнічні вимоги:

-         до початку роботи вимити руки,

-         роботи перерви при необхідності.

Вправа «Дерево рішень» (поділ на групи по 2-3 чол., кожній групі видається якийсь один  матеріал (мішковина, стрічки, фісташкова шкарлупа, джгутові нитки) та необхідні супутні матеріали (термоклей, декоративний дріт, ПВА, джгутова нитка…),  з яких треба самостійно виготовити заготовки – декор для майбутньої композиції: листочки, «квіточки» (їх кількість має відповідати кількості присутніх гуртківців). На роботу  виділяється 30 хвилин. 

Поробки складають в коробку.

-         Молодці, ви вправно виконали це завдання.

IV. Основна частина

Дидактична гра «Квітковий аукціон»: А зараз давайте пограємось.  А для того, щоб наша гра була чесною і неупередженою, я пропоную встановити по черговість відповідей. 

/Гуртківці по черзі підходять до «чарівної скриньки»

 та витягують картку – номерок.

-         Попрошу  сісти в коло  відповідно до порядкових номерів.

-         Почергово із скриньки витягують та голосно зачитують картку із запитанням:

    з червоного конверта - стосуються термінології з попередніх гурткових занять, за вірну відповідь отримують жетон червоного кольору; 

    з зеленого конверта – загальні запитання, які стосуються квіткових рослин; за вірну відповідь – зелений жетон.

       Якщо гравець не знає відповіді, може, за бажанням, передати запитання комусь із гуртківців.

       В кінці гри отримані жетони обмінюють на деталі, які гуртківці можуть використати для створення  композиції.

Міні – лекція:

       Перш ніж ми перейдемо до збору  виробу, хочу звернути вашу увагу, що кулясті композиції призначені для всебічного огляду, тому їх деталі слід розміщувати рівномірно з усіх боків; підставка теж повинна бути невисокою.

       Топіарій, або як їх ще називають «дерево щастя», - звичайна прикраса для інтер’єру в європейській стилістиці і є символом достатку та благополуччя в домі. Це чисто декоративна річ, а не копія якогось дерева, його можна виготовити із квітів, стрічок, природних матеріалів, крупи, і т.д.

V. Практична  частина.

  Створення гуртківцями кулястої  композиції «Будиночок пташки» із деталей, одержаних за жетони ( 30 хвилин).

Демонстрація робіт

 

VI.  Рефлексія

- Чи здійснились ваші очікування при виготовленні композиції ?

- Хто хоче поділитись своїми враженнями від нашого заняття?

 

VII. Підсумок  заняття.

 

Дякую вам, діти, за гарну роботу,  ви – креативні, творчі, сучасні. І ваші роботи сьогодні - ще один доказ цього.

 

docx
Додано
12 березня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку