Тема: Виготовлення кулястих композиції.
Мета: а) навчальна – ознайомити гуртківців з головними елементами та принципами композиції в техніці європейського аранжування, технічним аспектом виготовлення композицій з ниток з кулястою основою;
б) розвиваюча - розвивати творчу, інтелектуальну, комунікативну компетенції, критичне та творче мислення, естетичні смаки;
вдосконалювати навики роботи в команді (роботи у групах);
в) виховна - виховувати працьовитість, старанність, акуратність у виконанні роботи, бережливе ставлення до використовуваних матеріалів та оточуючого середовища.
Обладнання: мультимедійна презентація, ножиці, шаблони, клей, джгутова нитка, попередньо виготовлена основа композиції ( з джгутових ниток на надувній кульці).
Методи і прийоми: робота в групах, асоціативний кущ, вправа «Очікування»
Тип заняття: комбінований
Форма проведення : заняття - гра
Інноваційність заняття :
- нестандартна форма проведення заняття дає гуртківцям можливість отримати та перевірити знання, вміння та навички школярів в цікавій, ігровій формі, сприяє розвитку їх креативного, творчого та критичного мислення, активному пізнанню школярів;
- використання інтерактивних методів (кооперативного навчання – «робота в парах», колективно – групового навчання – вправи «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Дерево рішень»; дидактична гра «Квітковий аукціон» дозволить визначити обсяг і глибину наявних знань гуртківців).
Хід заняття
1.Організаційний момент
Вступне слово, хвилинка поезії
Сьогодні у нас незвичайне заняття,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
У творчу країну, країну майстрів,
Де все оживає й стає чарівним.
Вправа «Посмішка»: Посміхніться, діти, один одному і побажайте творчої та успішної роботи на занятті.
Мотиваційна вправа: Сьогодні до нас на заняття ми очікуємо гостю.
А хто вона, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку:
За вікном на гілці,
Ніби гра хтось на сопілці.
Сад і гай розвеселяє,
Швидко скрізь вона літає,
Безліч мошок поїдає.
/Пташка
( кліпарт – аніма пташки на екрані ноутбука, спів пернатих).
Фронтальна бесіда:
Вправа «Мікрофон»: перерахуйте відомих вам співочих птахів.
/Відповіді дітей.
- На які дві групи можна поділити названих вами пернатих?
/Зимуючі та перелітні.
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття
Наближається холодна пора року, більша частина птахів вже відлетіли на зимівлю у теплі краї, але зимуючі птахи теж потребують нашої допомогти. Адже їм важко пережити період, коли природний корм практично недоступний, а організм через холод вимагає навіть більшої, ніж звичайно, кількості їжі для підтримання постійної температури тіла. Тому на сьогоднішньому занятті наші вироби ми виготовимо у вигляді імпровізованого гніздечка – будиночка для пташки.
На вас чекає ще одне екологічне завдання – свій виріб виготовити із відходів тих матеріалів, які залишилися, наприклад, з попередніх занять.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Давайте розглянемо ці матеріали (клаптики мішковини та стрічок, джгут).
Повторення правил ТБ:
Перед початком я хочу нагадати вам про правила безпечної роботи з ножицями та іншими інструментами.
Вимоги безпеки під час роботи:
- утримування в порядку і чистоті робоче місце, не допускати захаращення його сміттям;
- при роботі з термопістолетом бути обережним, щоб не попектися;
- слідкувати за рухами і положенням ножниць.
Санітарно – гігієнічні вимоги:
- до початку роботи вимити руки,
- роботи перерви при необхідності.
Вправа «Дерево рішень» (поділ на групи по 2-3 чол., кожній групі видається якийсь один матеріал (мішковина, стрічки, фісташкова шкарлупа, джгутові нитки) та необхідні супутні матеріали (термоклей, декоративний дріт, ПВА, джгутова нитка…), з яких треба самостійно виготовити заготовки – декор для майбутньої композиції: листочки, «квіточки» (їх кількість має відповідати кількості присутніх гуртківців). На роботу виділяється 30 хвилин.
Поробки складають в коробку.
- Молодці, ви вправно виконали це завдання.
IV. Основна частина
Дидактична гра «Квітковий аукціон»: А зараз давайте пограємось. А для того, щоб наша гра була чесною і неупередженою, я пропоную встановити по черговість відповідей.
/Гуртківці по черзі підходять до «чарівної скриньки»
та витягують картку – номерок.
- Попрошу сісти в коло відповідно до порядкових номерів.
- Почергово із скриньки витягують та голосно зачитують картку із запитанням:
з червоного конверта - стосуються термінології з попередніх гурткових занять, за вірну відповідь отримують жетон червоного кольору;
з зеленого конверта – загальні запитання, які стосуються квіткових рослин; за вірну відповідь – зелений жетон.
Якщо гравець не знає відповіді, може, за бажанням, передати запитання комусь із гуртківців.
В кінці гри отримані жетони обмінюють на деталі, які гуртківці можуть використати для створення композиції.
Міні – лекція:
Перш ніж ми перейдемо до збору виробу, хочу звернути вашу увагу, що кулясті композиції призначені для всебічного огляду, тому їх деталі слід розміщувати рівномірно з усіх боків; підставка теж повинна бути невисокою.
Топіарій, або як їх ще називають «дерево щастя», - звичайна прикраса для інтер’єру в європейській стилістиці і є символом достатку та благополуччя в домі. Це чисто декоративна річ, а не копія якогось дерева, його можна виготовити із квітів, стрічок, природних матеріалів, крупи, і т.д.
V. Практична частина.
Створення гуртківцями кулястої композиції «Будиночок пташки» із деталей, одержаних за жетони ( 30 хвилин).
Демонстрація робіт
VI. Рефлексія
- Чи здійснились ваші очікування при виготовленні композиції ?
- Хто хоче поділитись своїми враженнями від нашого заняття?
VII. Підсумок заняття.
Дякую вам, діти, за гарну роботу, ви – креативні, творчі, сучасні. І ваші роботи сьогодні - ще один доказ цього.