Виготовлення кусудами «Куля «Побажань»

Про матеріал
Навчити виготовляти виріб об’ємної форми з паперу в техніці оригамі; сформулювати уявлення про техніку «Кусудами», удосконалювати навички роботи з папером; удосконалювати навички роботи у групі, розвивати творчі здібності і мислення, розвивати бажання вчитися новому ,спостережливість, акуратність у роботі; розвивати творчу уяву; виховувати пошану до культури інших народів; розвивати бажання вчитися новому, працелюбність, естетичні смаки, відповідальність за колективну роботу.
Перегляд файлу

Виготовлення кусудами «Куля «Побажань»

Мета Навчити виготовляти виріб об’ємної форми з паперу в техніці оригамі;  сформулювати уявлення про техніку «Кусудами», удосконалювати навички роботи з папером;  удосконалювати навички роботи у групі, розвивати творчі здібності і мислення, розвивати бажання вчитися новому ,спостережливість, акуратність у роботі; розвивати творчу уяву; виховувати пошану до культури інших народів;  розвивати бажання вчитися новому, працелюбність, естетичні смаки, відповідальність за колективну роботу.

Обладнання : папір, зразки виробу,  клей, ножиці,  мультимедійна презентація, музичний супровід.

 

Хід заняття

1.Організаційний момент

1.1Привітання

Шановні гості, ми раді вітати Вас у нашому класі тут Ви побачите багато цікавого,  саме тут і зараз ви навчитеся творити дива своїми руками.

1.2.Створення психологічного комфорту

Погляньте один на одного, посміхніться один одному, подаруйте свою посмішку нашим гостямі скажімо собі:

Я найкращий …. 

Ти найкращий ….

Ми найкращі …..

Прошу сідаємо із  хорошим настроєм розпочинаємо наше заняття.

1.3.Девіз заняття

В колі друзів краще працювати

Легше думати і вироби виготовляти

 

2.Актуалізація опорних знань

2.1 Вправа «Очікування»

Отож для початку вправа «Очікування» і я підготувала для вас підказку, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття.

Я очікую …..

Я сподіваюся….

 Я чекаю…..

2.2вправа «Мікрофон»

Діти, а давайте згадаємо, що ми знаємо про мистецтво орігамі і ознайомимо з ним наших гостей.

Учень

Чаклун, що створив кольоровий папір:

 Червоний і синій з орнаментом зір,

Впевнений був, що сидячи в хаті,

 Можна щось дивне зробити з квадратів:

Казкових метеликів, тигрів і зайців

 Можна створити лиш рухами пальців.

Ми пропонуємо разом із нами

Вивчити техніку орігамі! 

  Слово «орігамі» в японській мові складають два ієрогліфа. Один з них, ієрогліф «орі», перекладається як «складання», інший – «камі» - означає «папір», з чого ми робимо висновок, що мова йде про мистецтво складання  паперу.

Батьківщиною орігамі стала Японія.

Ще у 12 – 16 століттях японські аристократи і придворні повинні були володіти певними навичками в мистецтві згортання.

Наприклад, записки, складені у вигляді метелика, журавля, квітки, або абстрактної геометричної фігури, були символом дружби і доброго побажання близькій людині.

Ними вдавалося іноді висловити більше уваги, любові, чим це можна зробити словами. Вміння складати  стало одним з ознак гарної освіти і вишуканих манер.

 

3.Мотивація навчальної діяльності

3.1.Демонстрація готового виробу

Вчитель демонструє гарні паперові кулі – кусудами, дає можливість учням їх розглянути, висловити свої думки.

Гарно? Хотіли би ви зробити одну із таких куль? Як ви думаєте  це складно зробити?

Сьогодні я вам розповім про них і навчу як можна зробити одину із таких куль. протягом нашого заняття працюючи у групі ви встигните зробити таке диво.

3.2 Розповідь про кусудаму

Вчитель: сьогодні ми спробуємо навчитися робити чудові кулі – кусудами. Варіанти їх можуть бути досить різноманітні. ( вчитель демонструє кілька кусудам, коментує кожну з точки зору виконання) Кусудами неперевершені зовні, але не менш прекрасна і їх історія.  

  Кусудами найдавніший декоративний традиційний японський виріб. «Кусурі» на японській означає «ліки», «тама» - «куля». Отже слово «кусудама» можна перекласти як «лікарська куля».

  Кусудами часто підвішували в кімнаті хворого. Отримавши в подарунок подібну роботу, як правило, зроблену кількома виконавцями, захворівши людина мимоволі буде сприймати її як символ побажання скорого одужання – своєрідний знак спільної уваги і турботи. Така психологічна підтримка безумовно допомагає одужанню.

3.3Правила роботи у техніці орігамі

 Вчитель: Діти, а давайте пригадаємо основні правила при виготовленні фігур в техніці «орігамі». Поділіться , будь ласка, секретами своєї майстерності.

Учень  Щоб вийшла красива і охайна робота, треба слідкувати за тим, щоб лінії згину були чіткими і рівними.

Учень Кути квадрату повинні співпадати при згинання аркуша.

Учень  Якщо виріб складається з кількох модулей, його необхідно склеїти невеликою кількістю клею ПВА.

3.4. Правила техніки безпеки на занятті

– Нагадаємо основні правила техніки безпеки під час занять гуртка:

Правила користування ножицями .

1). Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

2). Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

3). У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

4). Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

5). Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.

Після роботи ножиці склади, бажано в чохол.

 

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися  серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

Не заважати сусіду працювати;

стежити, щоб не розлити клей;

роботу виконувати охайно;

3.5.Правила роботи у групі

 Для чого, на вашу думку, ви об'єднані в групи? (Щоб виконати певну роботу).

Від чого буде залежати кінцевий результат вашої роботи? (від внесеної частки роботи кожного).

 Завдання кожної групи - виготовити кулю «Побажань»"кусудама".

Подивіться уважно на кусудаму. Зі скількох частин вона складається? (з п’яти).

Скільки потрібно таких «квітів»  12

Якщо  неправильно чи неохайно виготовить свою деталь, то чи може весь виріб бути виконаний правильно? Чи не зіпсує ця помилка весь виріб? (Так, зіпсує).

 Ви візьміть листочок паперу і разом зі мною спробуйте виготовити модуль.

Ви помітили, що це лише одна частинка . Коли кожен із вас виконає свою деталь, ви зможете виготовити чудовий виріб.

Давайте узгодимо правила роботи кожної групи групи. Які будуть пропозиції?

Розмовляти пошепки.

Взаємодопомога.

Не заважаємо іншим групам.

 

4. Практична робота.

4.1 що потрібно для роботи

Класична кусудама, по суті, самий простий шар, який складається з шести однакових частин. Робити його зовсім не складно.

Отже, приступимо до виготовлення кулі. Для початку підготуємо робоче місце і всі необхідні матеріали.

Нам знадобиться:

— кольоровий папір

— ножиці

— клей

  • стрічка

4.2. Релаксація

 

  Перед кожним з вас на столі лежать аркушики паперу – це той матеріал, з яким ви будете працювати                

«Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці.

4.3 Поетапне виконання роботи.

Базова форма «Подвійний трикутник»

  • Складаємо квадратний листок по діагоналі.
  • Ще раз по другій діагоналі.
  • Перевертаємо листок гіркою і складаємо навпіл.
  • Повертаємо і складаємо навпіл в іншому напрямку.
  • Перевертаємо модель. Складаємо дві протилежні сторони моделі до центру.
  • Розгладьте модель.  Базова форма «Подвійний трикутник» готова.
  • Згинаємо крильця до центру.
  • Усі крильця. Модуль готовий. Потрібно зробити 5 таких модулів.
  • Беремо п’ять модулів.
  • З’єднуємо вставляючи лапки один в другий.
  • І згинаємо.
  • З’єднуємо так п’ять модулів.
  • Робимо зірку.
  • Беремо її.
  • І трохи вивертаємо на іншу сторону.
  • Залишаємо тоді , коли отримаємо квітку.
  • Тепер потрібно зробити 12 таких квітів і за допомогою клею зєднати усі частини.
  • Кусудама «побажань» готова.

5.Підсумок

  Вправа Незакінчене речення.

Мені було цікаво…

Мені було легко…

Мені було важко…

Я дізнався….

Я навчився…

Я захотів….

 

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку