Виготовлення квітки маку з атласної стрічки

Про матеріал
Урок виготовлення квітки маку з атласної стрічки. Містить коротку історію виготовлення штучних квітів та технологію виготовлення виробу.
Перегляд файлу

Тема уроку.    Виготовлення квітки маку з атласних стрічок.

Мета уроку: розвиток ключових і предметних компетентностей: продовжити знайомити учнів з властивостями конструкційних матеріалів, правилами їх підбору, ознайомити учнів із способами виготовлення штучних квітів, формувати уявлення про якість виробу; розвивати пізнавальний інтерес, естетичні нахили учнів, уміння економно використовувати матеріали, сприяти розвитку, збагаченню мови, уваги, пам’яті, оволодіння основними логічними операціями; виховувати в учнів працелюбність, почуття взаємодопомоги.

Очікувані результати: учні мають загальні поняття про історію виготовлення штучних квітів, використовують інструменти і приладдя для їх виготовлення штучних, виконують роботу за інструкційними картами, розширюють кругозір, здібності до творчого мислення, відчуття прекрасного.

Наочність:  ноутбук, інструкційні картки, матеріали для практичної роботи.

Об’єкт праці: виріб квітка - мак з атласної стрічки.

Методи: бесіда з поясненням, демонстрування, робота в групах, «ажурна пилка», «мікрофон»

Обладнання: ножиці, атласна стрічка, голка, схема, булавки.

Міжпредметні зв’язки:  історія, українська література, образотворче мистецтво, музика.

Тип уроку: комбінований, майстер-клас.

                                                     Структура уроку
           І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Назвати асоціації ( які риси характеру допоможуть вам на уроці)?   МИ:

К- креативні                       З  -  захоплені                         С - скромні

В-веселі                                                                                   Т - терпеливі

І- ініціативні                                                                           Р - розумні

Т- трудівниці                                                                          І - індивідуальні

и                                                                                                Ч - чарівні

                                                                                                   К - кумедні

                                                                                                   и

Що очікуєте від сьогоднішнього уроку? Чого хочете навчитись?

 

ІІІ. Вивчення нового.

Розповідь вчителя (презентація):

Історія виникнення штучних квітів йде корінням далеке минуле. Існує думка, що штучні квіти подарував світові Стародавній Єгипет, вони були відомі єгиптянам ще в третьому тисячолітті до нашої ери, але є і ще більш ранні згадки про появу штучних квітів, які стосуються Стародавнього Китаю, тут квіти виготовляли з шовку, золота, порцеляни, а також з більш простих матеріалів, таких як пір'я, глина і пергамент.

Майстри, які займаються виготовленням квітів користувалися заслуженою повагою і прагнули у своїй роботі до точної передачі образу. Вважалося, що лише той, хто збагнув душу квітки, може передати її образ, свято оберігаючи свої секрети, вони передавали їх лише найдостойнішим.

Ченці середньовічної Європи, в основному в Італії та Іспанії , виготовляли штучні квіти в монастирях для потреб храмів; у Франції це мистецтво стало світським, там виникають великі центри ручного виробництва (Париж, Ліон).

Майстри мали секретами унікального ремесла - виготовлення штучних квітів з шовку, воску і паперу, які використовувалися як для прикраси інтер'єру монастирів і храмів, так і для статуй святих. Найбільш затребуваними в той час вважалися троянди, лілії і незабудки. Найвідомішою штучною квіткою в історії є Золота троянда (лат. - "Rosa aurea"), яку Папа, глава католицької церкви, у Неділю троянд (четвертий тиждень Великого посту у католиків) дарував особі при владі, яка відзначилася  за минулий рік найбільшими чеснотами. Ця традиція бере свій початок в 11 столітті і встановлена Папою Львом XI. Троянда має золоте стебло довжиною більше одного метра, на пелюстках квітки, що складається з окремих пелюсток вигравірувані ім'я Папи і різні чесноти тієї особи, якій троянда призначається. Листя троянди усипані крихітними діамантами, які зображують небесну росу.

Класична школа виготовлення квітів з тканини починає свій відлік з 1655 року. Саме в цьому році домініканські монахи вперше стали застосовувати желатин в квітковому ремеслі, просочення тканини гарячим желатином стала справжньою революцією в мистецтві створення квітів. До цього моменту квіти з тканини в Європі виготовляли шляхом скручування стрічки в клубок або у вигляді плоских розеток, прикрашаючи ними волосся і дамські туалети. Стрічкові розетки зазвичай приховували в собі маленькі скляні резервуари для духів і парфумерних олій.

 

До кінця 18 століття Італія, Франція, Богемія, Саксонія і Швейцарія стають основними постачальниками штучних квітів, з'являються новації в мистецтві виготовлення квітів з тканини: спеціалізовані інструменти, нові технології фарбування тканин. На весь 19 століття штучні квіти міцно закріплюються на корсажах, спідницях, капелюшках, віяла, парасольках, лацканах піджаків великосвітських дам і панів.Мова квітів стає дуже популярною в цей час в Європі, за допомогою квітів дами і кавалери висловлюють свої емоції, призначають побачення, освідчуються у коханні.

     

  У наших предків було дві улюблені рослини: калина та мак. Українці пов’язували значення маку з красою та молодістю.  Якщо квіти калини вишивали на сорочках для старших жінок, то маками прикрашали вишиванки незаміжніх дівчат. Мак також вважався символом роду. Саме завдяки ідеї родючості, мак часто використовували як обрядовий атрибут в сімейних і календарних святах. Вишивальниці особливо любили зображувати макові квіти на жіночих сорочках. Їх також часто поєднували з іншими популярними в Україні квітками – волошками. Червоні маки на білому або чорному полотні виглядають дуже яскраво, святково, жіночно та ошатно, тому не дарма сьогодні дівчата прагнуть купити вишиванку з маками

Розповіді (презентації) учениць.                     

Квіти-символи

  • мак — квітка мрій, символ родючості, краси та молодості;
  • цвіт вишні та яблуні — материнська любов та відданість;
  • ромашка — символ ніжності, вірності і кохання;
  • соняшник — символ відданості й вірності;
  • м’ята — оберіг дитини та її здоров’я;
  • волошки у віночку — символ людяності;
  • ружа, мальва і півонія — символи віри, надії, любові;
  • материнка — символ материнської любові;
  • калина — краса та дівоча врода;
  • лілея — дівочі чари, чистота;
  • безсмертник — символ здоров’я, загоює виразки і рани;
  • польовий дзвіночок — символ вдячності.

 ЗАГАДКА    Червоніють там де злаки, квіти поля дикі …. (маки)

 

 

ІV. Практична робота.

  • Правила т/б при роботі з ножицями та голками.
  • Виготовлення пелюсток маку (2 групи).
  • Виготовлення серединок квітки (2 групи).

Інтерактивна вправа «ажурна пилка» обмін чл.  груп. 2 на 2.

Групи учнів виконують заплановані завдання, учитель надає допомогу, коригує за необхідності роботу учнів, допомагає.

Музичний супровід -  «Вальс квітів» Чайковського.

V. Підсумки уроку.

Учитель. У вас на столах є смайлики. Оцініть будь ласка роботи своїх однокласниць. Подаруйте смайлики тим ученицям, варіанти виробів яких  вам найбільше сподобались.

VІ. Мотивація оцінок за урок.

Інтерактивна вправа « Мікрофон».

Над якою темою ми сьогодні працювали? Що виготовляли? Чи навчилися ви нового? Чи були труднощі? Чи задоволені результатом роботи?

Які зміни би внесли у майбутній виріб? Де можете використати свої уміння та навички?

Чи виправдалися ваші очікування і сподівання?

VІІ.  Домашнє завдання.

Підготувати матеріали до практичної роботи (стрічки для ромашки).

Прибирання робочих місць.

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку