Тема. Виготовлення святкових листівок «валентинок» у різних техніках
Мета:
¤ забезпечити наступність в навчально-виховному процесі для успішної адаптації школярів початкової школи до навчання в основній школі;
¤ сформувати уявлення про різновиди святкових листівок «валентинок» та ознайомити з матеріалами для їх виготовлення; формувати навички роботи з папером (вирізування, скручування, компонування та приклеювання деталей); навчити молодших школярів різним прийомам роботи з папером, а також виготовляти і оздоблювати листівки різними техніками (витинанкою, квілінгом, об'ємною аплікацією);
¤ розвивати у дітей творчу уяву, фантазію, емоційно-естетичне сприймання, відчуття кольорової гами, дрібну моторику пальців рук в процесі виконання трудових операцій ручним способом;
¤ виховувати в дітей самостійність та уміння працювати в колективі, увагу, старанність і охайність під час роботи з клеєм; формувати життєві компетентності
Матеріали та інструменти: заготовки для виконання листівок (трафарети витинанок, паперові різнокольорові ролли, шаблони сердечок, смужки, дрібні фігурні деталі), кольоровий папір, дрібний декор, джгут, стрічки, гліттер тощо; інструмент для квілінгу, олівець, лінійка, ножиці звичайні та з фігурними краями, фігурні дироколи, клей
Обладнання: проектор, мультимедійна дошка
Наочність: зразки різних видів листівок, зразки листівок «валентинок», презентація «Чарівні «Валентинки»
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційна частина
Підготовка робочих місць до заняття.
ІІ. Всупна бесіда
Валентинка – це така невелика вітальна листівка у вигляді сердечка, з добрими побажаннями, словами кохання, пропозиціями руки та серця чи просто жартами, яку не підписують. Одержувач повинен здогадатися, хто надіслав привітання. Валентинку дарують тим людям, яких люблять та цінують.
А називають так ці листівки, бо дарують їх 14 лютого – у день Святого Валентина. Це свято дуже люблять в Іспанії, Франції та інших країнах, звідки воно прийшло до нас. Найдавніша відома валентинка зберігається в Британській бібліотеці і їй майже понад 500 років. Це лист дівчини до свого нареченого.
На початку 19 століття почалося серійне виробництво «валентинок». Спочатку це були чорно-білі малюнки, намальовані власноруч на фабриці. Але з кожним роком «валентинки» ставали оригінальнішими і барвистішими.
У наш час «валентинки» представлені як вітальні листівки у вигляді сердечок, традиційного червоного та рожевого кольору, з найкращими побажаннями, визнаннями в коханні, пропозиціями руки і серця або просто жартами.
Окрім «валентинок» люди дарують своїм коханим троянди (оскільки вважається, що вони символізують любов), цукерки-сердечка та інші предмети із зображенням сердець, птахів і, звичайно, справедливо визнаного символу Дня Святого Валентина – маленького крилатого ангелика Купідона.
ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Сьогодні наш урок буде присвячений виготовленню святкових листівок «валентинок». Проведемо зараз майстер-клас, на якому ви спробуєте виготовити власними руками «валентинки» у техніці витинанки, квілінгу та об'ємної аплікації, оздобити на власний смак, а потім їх бажано підписати і подарувати тим, кого ви любите, це можуть бути ваші друзі, вчителі, вихователі або ваші батьки.
ІV. Пальчикова гімнастика
V. Демонстрація виробів-зразків
- Які матеріали використовуються? (Кольоровий картон, кольоровий папір, дрібний декор, гліттер, джгут, стрічка)
- Яким способом з'єднуться елементи у виробі? (За допомогою клею)
- Які техніки роботи застосовуються при виконанні із представлених листівок? (Витинанка, квілінг, об'ємна аплікація)
- Які інструменти та матеріали нам знадобляться для роботи? (Кольоровий папір, звичайні ножиці та ножиці з фігурними лезами, фігурні дироколи, клей, олівець, джгут, гліттер, клей, заготовки для виконання листівок).
VІ. Практична робота «Виготовлення святкових листівок «валентинок»
1 група – «валентинки» – витинанки,
2 група – листівки з елементами квілінгу,
3 група – «валентинки» – об'ємна аплікація.
VІІ. Підсумок заняття