Програма курсу "Крок у світ професій" 4 клас

Про матеріал
«Крок у світ професій» для учнів 4 класів Програма курсу «Крок у світ професій» допомагає розширити уявлення дітей про світ професій і навчити дітей досліджувати свої здібності стосовно аналізованої професії. Актуальність програми курсу « Крок у світ професій» визначена тим, щоб вже на ранніх стадіях формування соціальної сфери інтересів особистості дитини, познайомити молодших школярів з професіями дорослих людей і забезпечити профильну підготовку. Таким чином, в основі даної діяльності лежить ідея раннього знайомства з різними сферами людської діяльності через організацію навчально-дослідницької діяльності учнів. Програма представляє систему інтелектуально-розвиваючих занять для учнів початкових класів. Програма є інтегративною. Різноманітність орга- нізаційних форм і розширення інтелектуальної сфери кожного учня, забезпечує зростання творчого потенціалу, пізнавальних мотивів, збагачення форм взаємодії з однолітками і дорослими в пізнавальної діяльності. Програма даного курсу є системою занять, спрямованих на формування вміння нестандартно мислити, аналізувати, зіставляти, робити логічні висновки, на розширення кругозору учнів 9- 10 років. Розвиток пізнавальних процесів необхідно в будь-якому віці, але оптимальним є молодший шкільний вік. Можливість учня «переносити» навчальний вміння, сформований на конкретному матеріалі будь-якого предмета на більш широку область, може бути використана при вивченні інших предметів. Розвиток учня відбувається тільки в процесі діяльності, причому, чим активніше діяльність, тим швидше розвиток. Тому навчання має будуватися з позиції діяльнісного підходу.
Перегляд файлу

              Навчальна  програма  інтегрованого курсу

                «Крок  у світ професій» для учнів 4 класів

Програма курсу «Крок у світ  професій» допомагає розширити уявлення дітей про світ професій і навчити дітей досліджувати свої здібності стосовно аналізованої професії.

Актуальність програми курсу « Крок у світ професій» визначена тим, щоб вже на ранніх стадіях формування соціальної сфери інтересів особистості дитини, познайомити молодших школярів з професіями дорослих людей і забезпечити  профильну підготовку.

Таким чином, в основі даної діяльності лежить ідея раннього знайомства з різними сферами людської діяльності через організацію навчально-дослідницької діяльності учнів.

Програма представляє систему інтелектуально-розвиваючих занять для учнів початкових класів. Програма є інтегративною. Різноманітність орга- нізаційних форм і розширення інтелектуальної сфери кожного учня, забезпечує зростання творчого потенціалу, пізнавальних мотивів, збагачення форм взаємодії з однолітками і дорослими в пізнавальної діяльності.

Програма даного курсу є системою занять, спрямованих на формування вміння нестандартно мислити, аналізувати, зіставляти, робити логічні висновки, на розширення кругозору учнів 9- 10 років.

Розвиток пізнавальних процесів необхідно в будь-якому віці, але оптимальним є молодший шкільний вік. Можливість учня «переносити» навчальний вміння, сформований на конкретному матеріалі будь-якого предмета на більш широку область, може бути використана при вивченні інших предметів. Розвиток учня відбувається тільки в процесі діяльності, причому, чим активніше діяльність, тим швидше розвиток. Тому навчання має будуватися з позиції діяльнісного підходу.

Мета: формування навчально-пізнавальних мотивів у учнів початкової школи, можливість випробувати себе в наближеною до реальності ігрової ситуації. Формування цілісного знання, потреби у творчій діяльності, розвиток інтелектуальних і творчих можливостей дитини.

Завдання:

∙ Розширити уявлення дітей про світ професій;

 ∙ Навчити дітей досліджувати свої здібності стосовно аналізованої професії;

∙ Розвивати творчі здібності дітей;

∙ Розвивати мовну діяльність;

∙ Долучити дітей до роботи з довідкової та енциклопедичної літературою.

Принципи: ∙ доступність, познавательность і наочність ∙ облік вікових особливостей ∙ поєднання теоретичних і практичних форм діяльності ∙ посилення прикладної спрямованості навчання ∙ психологічна комфортність основний метод

Метод проблемного навчання, що дозволяє шляхом створення проблемних ситуацій, за допомогою інформаційних питань і гнучкого їх обговорення підвищити зацікавленість учнів у тематиці занять. Так як кожне із занять має тематичне наповнення, пов'язане з розглядом певної професії, учні мають можливість розширити свої уявлення про світ професій, а також дослідити свій творчий хист стосовно

Форми і обсяг занять:

∙ Ігрова до даної професії.

 ∙ діяльність (вищі види гри - гра з правилами: прийняття та виконання готових правил, складання і дотримання колективно-виробленим правилам; рольова гра).

∙ Спільно-розподілена навчальна діяльність (включенення в навчальні комунікації, парну та групову роботу).

∙ Творча діяльність (художня творчість, конструювання, складання міні-проектів).

∙ Трудова діяльність (самообслуговування, участь в суспільно-корисній праці).

Програма « Крок у світ професій» педагогічно доцільна, так як сприяє більш різнобічному розкриттю індивідуальних здібностей дитини, розвитку у дітей інтересу до різних видів діяльності, бажанням брати активну участь у практичній діяльності, вмінню самостійно організувати свій вільний час. Пізнавально-творча позаурочна діяльність збагачує досвід колективної взаємодії школярів, що в своїй сукупності дає великий виховний ефект.

Форми обліку знань, умінь.

В процесі  вербального оцінювання , досягнення запланованих результатів будуть використані різноманітні методи і форми, взаємно доповнюють один одного (тестові матеріали, проекти, творчі роботи, самоаналіз і самооцінка, спостереження).

Контролюючі матеріали для вербального оцінювання  результатів освоєння програми: опитувальні листи, тести, бесіди.

     В результаті освоєння предметного змісту запропонованого курсу «Крок у світ професій» в учнів передбачається формування універсальних навчальних дій (пізнавальних, регулятивних, комунікативних, особистісних), що дозволяють досягати предметних і міжпредметних результатів.

 

                                  ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Розв’язати  проблему кожній дитини, а саме вибору ними майбутнього напряму  профільного навчання  має  допомогти  програма курсу «Крок у  світ  професій».

Мета курсу досягається у процесі вирішення комплексу навчальних і виховних завдань:

– виховання в учнів ставлення до себе як суб’єкта майбутнього профільного навчання, усвідомлення своєї індивідуальної неповторності, відповідальності та впевненості у досягненні майбутнього професійного успіху;

– активізація процесів самопізнання, самооцінки та актуалізація потреби у самовдосконаленні; формування системи знань учнів про зміст та структуру світу професій, вмінь самостійно аналізувати вимоги соціального середовища до фахівців на ринку праці та специфіку профільного навчання як першого кроку до оволодіння обраною професією;

– ознайомлення учнів із способами і прийомами прийняття обґрунтованих рішень щодо вибору майбутнього профілю навчання, забезпечення їх практичним досвідом пошуку необхідної інформації для розроблення або ж удосконалення індивідуальної освітньої траєкторії.

Програма передбачає реалізацію змісту в обсязі трьох години на тиждень. Програми розрахована  на 105 годин на рік в 4класі.

Основними документами планування навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є: навчальна програма; навчальний план  загальноосвітнього  навчального закладу; графік розподілу навчального матеріалу; робочий план реалізації навчальної програми.

У структурі програми виділено такі розділи:

1. Вступ

2. Світ професій

2.1. Класифікація професій

2.2. Моє місце у суспільстві

2.3. Мотиви вибору професії

3. Образ «Я»

3.1. Я і мої можливості

3.2. Я і соціальне середовище

4. Підсумкове заняття

 

Очікуваними результатами роботи за програмою є:

Регулятивні:

  - Вчити висловлювати своє припущення на основі роботи з ілюстрацією, вчити працювати за запропонованим учителем планом

   - Засобом формування цих дій служить технологія проблемного діалогу на етапі вивчення нового матеріалу.

  - Вчитися спільно з учителем та іншими учнями давати емоційну оцінку діяльності класу на занятті.

  - Засобом формування цих дій служить технологія оцінювання освітніх досягнень (навчальних успіхів)

Пізнавальні:

- Переробляти отриману інформацію: робити висновки в результаті спільної роботи всього класу.

- Перетворювати інформацію з однієї форми в іншу: складати розповіді на основі найпростіших моделей (предметних, малюнків, схематичних малюнків, схем); знаходити і формулювати рішення задачі за допомогою найпростіших моделей (предметних, малюнків, схематичних малюнків).

Комунікативні:

- Уміння донести свою позицію до інших: оформляти свою думку в усній і письмовій мові (на рівні одного речення або невеликого тексту).

- Слухати і розуміти мову інших.

- Засобом формування цих дій служить технологія проблемного діалогу (спонукає і підвідний діалог).

- Спільно домовлятися про правила спілкування і поведінки в школі і дотримуватися їх.

- Вчитися виконувати різні ролі в групі (лідера, виконавця, критика). Засобом формування цих дій служить організація роботи в парах і малих групах (у додатку подано варіанти проведення уроків).

Особистісні :

- Оволодіння початковими відомостями про особливості різних професій, їх походження і призначення;

- Формування позитивних відносин школяра до базових цінностей суспільства (людина, природа, світ, знання, праця, культура), ціннісного ставлення до соціальної реальності в цілому;

- Формування комунікативної, етичної, соціальної компетентності школярів.

 

                                       Навчально-тематичний план

 

                  Назва розділу, тем

Кількість годин

1. Вступ

3 год

2. Світ професій

 

2.1. Класифікація професій

18 год

2.2. Моє місце у суспільстві

15 год

2.3. Мотиви вибору професії

30 год

3. Образ «Я»

 

3.1. Я і мої можливості

21 год

3.2. Я і соціальне середовище

15 год

4. Підсумкове заняння

3 год

                                                                                           Всього:

105 год

 

                                          Зміст програми

 

Зміст програмного матеріалу

Вимоги до рівня підготовки учня

  1. Вступ (3 год)

Мета і завдання курсу “Крок у світ професій”. Значення правильного вибору професії для особистості та сучасного суспільства. Типові помилки вибору професії, їхні наслідки для особистості та суспільства. Інструкція учням про порядок створення лепбуку.

Практична  робота.

Створення лепбука

 

Учень:

-пояснює значення правильного вибору професії для особистості  та сучасного суспільства;

- перелічує типові помилки вибору професії та аналізує їхні наслідки для особистості та суспільства;

- ознайомлений із порядком створен ня лепбуку;

- раціонально організовує робоче місце, дотримується порядку;

- володіє навичками безпечної роботи з ножицями.

                                    2.Світ професій

 2.1. Класифікація професій (18 год)

Тема 2.1.1. Знайомство з різними професіями.

 Знайомство зі світом професій. Значення і користь всіх без винятку професій.

Ознайомлення з професією фермер, основними вимогами та знаряддями праці; розвиток логічного мислення, уваги.

Практична робота. 

Складання блок-схеми “Сфери людської діяльності та види праці”

 

                            

Учень:

- називає сфери людської діяльності та види праці;

– вирізняє особливості видів трудової діяльності людини в умовах ринку праці;

– характеризує виробничу сферу, бізнес, науку, культуру, освіту і сферу обслуговування;

- встановлює логічні зв’язки за наслідками діяльності людини у природі.

 

 

Тема 2.1.2.Навіщо людина працює?

Проблемна ситуація: навіщо людина трудиться? Поняття: «праця», «професія».

Ознайомлення з професією лісник, основними вимогами, особливостями праці; розвиток довільної уваги, памяті.

Практична  робота

Створення  прислів'я  та загадок про працю. Естетичне оздоблення.

 

 

Учень:

- пояснює значення мотивів та потреб людини при виборі професії;

– вирізняє види мотивів вибору професії;

– характеризує суб’єктивні фактори вибору професії

Тема 2.1.3. Які  професії  ти знаєш?

Проблемна ситуація: які професії ти знаєш? Міні-розповідь учнів про деякі професії.

Ознайомлення з професією агроном, умовами  та особливостями праці; розвиток сприймання, уваги, пам’яті, мислення.

Практична  робота

Намалюй професію своєї мрії + рухливі елементи ( трудове навчання)

 

Учень:

-пояснює відмінності між професією, спеціальністю, кваліфікацією і поса -дою;

– вирізняє види професій і галузі господарства;

– характеризує специфіку галузевої класифікації професій .

Тема 2.1.4. Професії типу «Лю дина – людина».

Детальний огляд професій типу «людина – людина». Специфіка пред- мету, мети, засобів, умов праці цього типу професій та вимог, які во- ни висувають до особистості.

Ознайомлення з професією журна -ліст, особливостями та вимогами пра ці, розвиток уваги, пам’яті, вербаль- ного сприйняття, уміння співпережи -вати.

Практична робота.

Виготовлення лепбуку.

 Класифікація основних груп професій типу «людина– людина».

Учень:

– пояснює особливості професій типу «людина – людина»;

– характеризує специфіку предмету, мети, засобів і умов праці професій типу «людина – людина»;

володіє початковими навичками визначення професійно важливих якостей, необхідних для роботи за професіями типу «людина – людина».

Тема 2.1.5. Професія – вчитель

Хто такий вчитель? Проблемна ситуація: яким повинен бути вчитель? Сценка «На уроці» Конкурс загадок на тему «Школа»

Практична  робота.

 Виготовлення макету школи

 

Учень:

- аналізує  різновиди професій групи «людина - людина» і їх особливості та вимоги до праці;

- розуміє важливість доброзичливого, ділового спілкування;

- виконує трудові, класні доручення з бажанням і уміє конструктивно спіл -куватися з іншими.

 

Тема 2.1.6.

Професії типу «людина – техніка». Детальний огляд професій типу «людина – техніка». Специфіка предмету, мети, засобів, умов праці цього типу професій та вимог, які вони висувають до особистості.

Ознайомлення з професією автослюсаря, особливостями роботи, розвиток довільної уваги, логічного мислення.

Практична робота.

Виготовлення макету автомобіля,  його запчастини.

Учень:

– пояснює особливості професій типу “людина – техніка”;

– характеризує специфіку предмету, мети, засобів і умов праці професій типу “людина – техніка”;

володіє початковими навичками визначення професійно важливих якостей, необхідних для роботи за професіями типу “людина – техніка”

2.2. Моє місце у суспільстві (15 год)

Тема 2.2.1. Я- особистість.

Професійна діяльність людини.

 

Практична робота. Малюнок «Професія моїх батьків»

 

Учень:

– пояснює зміст і структуру профе- сійної праці людини;

– характеризує професії за предме- том, метою, засобами і умовами праці;

– володіє початковими навичками розподілу професій на групи

Тема 2.2.2. Я – організатор.

Що я знаю про себе і свої можливості.

Практична робота.

Аплікація «Моє робоче місце»

Учень:

– пояснює значення знань про себе і свої можливості для вибору майбутнього профілю навчання;

– вирізняє складові образу “Я”;

– володіє початковими навичками самоаналізу .

Тема 2.2.3. Я –у колективі.

Вплив колектива на вибір професії.

Практична робота

«Подорож у майбутнє» (Lego).Рольова  гра.

Учень:

– пояснює вплив колектива на вибір майбутньої професії;

– вирізняє морально-духовні цінності у сфері праці, соціальні норми;

– характеризує вплив засобів масової інформації і реклами на вибір майбутньої професії

Тема 2.2.4. Де народився – там і знадобився.

Практична робота.

Виготовлення колажу «Професії»

Учень:

- характеризує зміст роботи найпопу- лярніших професій ;

- визначає споріднені професії;

- аналізує перспективи професійного росту;

- аналізує інформацію про професії по загальних ознаках професійної діяль- ності .

Тема 2.2.5. Ярмарок професій.

Практична робота.

 Творча презентація

Учень:

усвідомлено ставиться до вибору майбутньої професії;

- демонструє потребу в постійному самовдосконаленні;;

- орієнтується в інформаційному просторі про світ професій та ринок праці;

- проявляє себе як суб'єкт майбутньої професійної діяльності.

2.3. Мотиви вибору професії

 (30 год)

Тема: 2.3.1.

Професії типу «людина – знакова система».

Детальний огляд професій типу «людина – знакова система». Специфіка предмету, мети, засобів, умов праці цього типу професій та вимог, які вони висувають до особистості.

Ознайомлення із професією оператор, особливостями праці, розвиток уваги, пам’яті, мислення, стимулювання навичок планування своєї діяльності.

Практична  робота.

Створення макету  компютера і ноут бука

 

Учень:

– пояснює особливості професій типу «людина – знакова система»;

– характеризує специфіку предмету, мети, засобів і умов праці професій типу «людина – знакова система»;

– володіє початковими навичками визначення професійно важливих якостей, необхідних для роботи за професіями типу «людина – знакова система» .

Тема:2.3.2.

Професії  типу  «людина – художній образ».

Детальний огляд професій типу “лю- дина – художній образ”. Специфіка предмету, мети, засобів, умов праці цього типу професій та вимог, які вони висувають до особис тості.

Ознайомлення з професією музикан -та, умовами та особливостя- ми праці, розвиток уваги, слухового сприймання, пам’яті. 

Практична робота.

Складання віршів (тематика на свій вибір),оформлення роботи (апліка- ція).

 

 

Учень:

– пояснює особливості професій типу “людина – художній образ”;

– характеризує специфіку предмету, мети, засобів і умов праці професій типу “людина – художній образ”;

– володіє початковими навичками визначення професійно важливих якостей, необхідних для роботи за професіями типу

Тема 2.3.3.

Формула вибору професії “хочу”, “можу”, “маю”, “потрібно”.

Ознайомлення із професією архітекто ра, особливостями діяльності, розви -ток пам’яті,  емоційної сфери, твор- чості.

Практична робота.

Створити план фантастичної будівлі в місті.

 

 

 

Учень:

– пояснює змістову сутність вибору професії;

– характеризує складові формули вибору професії;

– володіє початковими навичками складання плану визначеної професії

Тема 2.3.4. Щоб інших учити, потрібно самому вміти

Практична робота.

Створення макету черепахи.

Учень:

-виділяє стратегії поведінки особистості в праці;

-пояснює особливості професійної діяльності людини в умовах праці;

- визначає власні можливості для здійснення будь-якої діяльності.

Тема 2.3.5. Професії мужніх людей

Практична робота.

Гра «Знайди професію мужності» і розфарбуй!

Учень:

-називає професії мужніх людей;

- виявляє інтерес і повагу до цих професій;

-розвиває активність і працьовитість.

 

Тема 2.3.6. Професії  настрою .

Практична робота:

Створення малюнку ,близьку до твого настрою.

Учень:

-називає різновиди професій груп і їх особливості ;

-виявляє інтерес до праці дорослих;

-встановлює логічні зв’язки за наслідками діяльності людини у природі.

Тема 2.3.7. Подорож  містом  май -стрів

Практична робота:

Створення лепбуку  ввічливих слів

Учень:

- виявляє розмаїття зв’язків і стосунків людини в суспільстві;

-встановлює соціальні взаємозв’язки між людьми в процесі виконання соціальних ролей;

- характеризує культуру спілкування.

Тема 2.3.8. Здоров’я — запорука успіху.

Практична робота:

Намалюй  майбутнє.

Учень:

– пояснює сутність професійної придатності особистості;

– характеризує вимоги професії до особистісного розвитку та здоров’я людини;

– старанно виконав творче завдання у робочому зошиті на тему: “Самовдосконалення та зміцнення здоров’я і мій вибір професії”

Тема 2.3.9. Природа — мати, тож будьте  хорошими дітьми!

Практична робота:

Інсценізація казки Юрія Ярмиша «Дрібний дощик»

Учень:

- вміє бачити і розуміти прекрасне як у природі, так і в житті, у музиці, у поезії;

- добирає виразні мовленнєві засоби для передання того, що вразило уяву;

 - розвиває навички сценічної гри.

Тема 2.3.10. Мої  інтереси та профе сія.

Практична робота:

Створення  макет , рухаючої руки.

Учень:

- знає різновиди професій групи «лю дина - техніка» і їх особливості ;

- проявляє інтерес до праці дорослих;

має розуміння безпечної поведінки;

характеризує діяльність людини пов’язану з  технікою;

                                               3.  Образ «Я»

 

3.1.  Я і мої можливості ( 21 год)

Тема 3.1.1.  «Образ -Я» у виборі майбутньої  професії.

Зустріч із Майстром своєї справи.

Відповідно до запрошеного гостя розповідь про особливості професії.

Практична робота.

Намалювати свою майбутню профе -сію.

Учень:

- називає різні професії;

- розрізняє за ознаками і діями профе сії;

- робить висновки про важливість праці у житті людини.

 Тема 3.1.2. Що я знаю про себе і свої можливості. Образ “Я”.

Ознайомлення з професією дизайне -ра, різновидами та особливостями праці, розвиток образної пам'яті,   уваги, творчості.

Практична робота.

Створити дизайнерський одяг з підручних матеріалів (для дівчаток), створити дизайн (тюнінг) авто (для хлопчиків).

Учень:

- характеризує професію дизайнера;

- пояснює особливості самооцінки людини і її значення для професійної діяльності;

- характеризує вплив самооцінки на уявлення про себе і свої можливості;

- розвиває навички самоаналізу та самовдосконалення;

- формує позитивне відношення до себе.

Тема 3.1.3.

Асоціації та уява людини. Вплив реклами на уявлення людини про себе і свої можливості.

Ознайомлення з професією агроном, умовами  та особливостями праці; розвиток сприймання, уваги, пам’яті, мислення.

Практична робота.

Виготовлення пазлів.

Учень:

- визначає різновиди професій групи «людина – знакова система» і їх особливості  та умови праці;

- виявляє  інтерес до праці дорослих;

описує діяльність людини пов’язану з  знаковою системою.

Тема 3.1.4

Увага та її особливості. Увага і про- фесійна діяльність людини.

Ознайомлення із професією  юриста, умовами та особливостями праці, розвиток комунікативних здібностей, уяви, творчості.

Практична робота.

 Скласти правила (права і обов’язки) поведінки учнів у школі. Оформлен -ня.

Учень:

- пояснює особливості уваги людини і її значення для професійної діяль- ності;

- характеризує  професію юриста;

- володіє навичками розвитку уваги, при складанні правил.

Тема 3.1.5.Пам’ять  і  її  значення для професійної  діяльності  людини. Запам’ятовування, збереження і забування інформації. Продуктивність пам’яті. Довгострокова, короткочасна та оперативна пам’ять.

Практична робота.

Створити  фантастичну  будівлю  в місті.(LEGO)

Учень:

- пояснює особливості пам’яті людини і її значення для професійної діяльності;

- характеризує види пам’яті;

- володіє навичками створювати і фантазувати.

Тема 3.1.6.

Мислення.Ознайомлення з професі- єю пожежник, особливостями роботи, історією змін, розвиток довільної уваги, логічного мислення.

Практична  робота.

Виготовлення значків «Відважний пожежник»

Учень:

- пояснює особливості мислення людини і їх значення для професійної діяльності;

- характеризує особливості роботи пожежника;

- володія мовою основних знаків.

Тема 3.1.7. Професії  моєї  родини

Практична робота.

Дерево роду.

Учень:

- використовує у іграх професії групи «людина - людина», наслідує їх особливості;

- допомагає у праці дорослим;

- виконує трудові доручення з бажан ням і уміє домовлятися з одноліт- ками.

3.2. Я і соціальне середовище (15год)

 

 

Тема 3.2.1.

Сприймання у процесі вибору майбутньої професії. Сила волі. Суперечність: “хочу”, “потрібно”, “мушу”. Ознайомлення із професією редактора, основними вимогами та особливостями праці, розвиток зорової пам’яті, уваги, мислення.

Практична робота.

Створення і малювання вигаданих грошей.

Учень:

- визначає різновиди професій групи «людина – знакова система» і їх особливості  та умови праці;

- виявляє  інтерес до праці дорослих;

- описує діяльність людини пов’язану з  знаковою системою.

Тема 3.2.2.

Як адаптуватись у сучасному суспільстві. Особистість і колектив. Лідерство .Правила  взаємин у колективі

Практична робота.

 Створення фото колажу.

Учень:

 - аналізує види професійної діяль- ності, які потребують достатнього розвитку організаторських здібностей особистості;

- характеризує взаємодію членів у групі :

-уміє проявляти творчість у своїй діяльності.

Тема 3.2.3.

Суспільство майбутнього і моє місце в ньому. Професії рідного краю .

Практичне робота.

Ігри: “Гості з майбутнього”, “Подорож у майбутнє”

Учень:

називає різні професії;

розрізняє за ознаками і діями професії;

робить висновки про важливість праці у житті людини свого краю.

 

Тема 3.2.4.

Особистість у діяльності групи. Навички групової роботи. Уміння бути членом команди, працювати на колективний результат, поважати внесок інших. Ознайомлення з профе сією екскурсовода, особливостями праці, розвиток комунікативних здіб ностей, пам’яті, уваги, мислення.

Практична робота. Історичне місто(LEGO).

Учень:

– пояснює особливості діяльності членів групи;

– вирізняє як вимогу сьогодення уміння особистості бути членом команди, працювати на колективний результат, поважати внесок інших;

– володіє навичками групової роботи.

Тема 3.2.5.

Спілкування. Функції і засоби спілкування. Спілкування з дорослими та однолітками. Вміння слухати співрозмовника.

Практична робота.

Створення лепбуку.

Учень:

– пояснює значення спілкування для активної взаємодії у соціумі;

– вирізняє функції і засоби спіл- кування;

– володіє початковими навичками ви слуховування співрозмовника .

 

 

 

                                   4.Підсумковий заняття(3 год)

Підсумковий урок. Захист обраної професії.

Практична робота.

Творча презентація обраної професії

 

Учень:

- усвідомлено ставиться до вибору майбутньої професії;

- демонструє потребу в постійному самовдосконаленні;;

- орієнтується в інформаційному прос- торі про світ професій та ринок праці;

- проявляє себе як суб'єкт майбутньої професійної діяльності.

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

  1. Дьякова В.Д. Програма роботи з майбутніми першокласниками / В.Д. Дьякова, А.В, Железняк. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», - 2008. – 80 с.
  2. Ільченко Л.В., Чернега Н.С.  Логіко-математичні ігри  як засіб формування  мислення  школярів /Навчально-методичний посібник. – м.Сквира: «Джерело», 2011. – 70с.
  3. Кидисюк Н. П. Ким стати? Дидактичні матеріали з профорієнтаційної роботи у 1-4-х  класах / Н.П. Кидисюк, Т.Б. Хомуленко. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 143с.
  4. Класні години з психологом / уклад. О. В. Скворчевська, О. С. Нурєєва. — Х. : Вид. група «Основа», 2008. — 240 с.
  5. Дзига. Українські дитячі й молодячі народні ігри та розваги / В. Семеренський, П. Черемський (уклад.); П. Черемський (композ.). – х.: Друк, 1999, 527С.
  6. Психологічне здоров'я дошкільників / Уклад. Т.І. Прищепа. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. -239 с.
  7. Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери старших дошкільників / Упоряд. О.А. Атемасова. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010.- 176 с.

 

docx
Додано
4 березня 2020
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку