Виховна бесіда на тему: "Правила дорожні знай – випадків нещасних уникай"

Про матеріал
Виховна бесіда на тему: "Правила дорожні знай – випадків нещасних уникай" Мета: розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах, розвивати увагу дітей, уміння переходити дорогу, правильно ходити, вміння застосовувати набуті знання практично; виховувати бажання бути в безпеці на дорогах, бажання знати і виконувати Правила дорожнього руху.
Перегляд файлу

                                      Волноваська станцiя юних технiкiв

 

 

Бесіда на тему:

 

 

Керiвник гуртка:

Лазарева   Я. П.

 

 

 

2020   

Мета: розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і

             дорогах, розвивати увагу дітей, уміння переходити дорогу, правильно

             ходити, вміння застосовувати набуті знання практично; виховувати бажання

             бути в безпеці на дорогах, бажання знати і виконувати Правила дорожнього

             руху.

Хід заходу:

І. Організаційний момент

ІІ. Основна частина

Вихователь

Ми розпочинаємо тематичний Тиждень з правил дорожнього руху. Інтенсивність руху на автомобільних трасах збільшується надзвичайно швидко, і пішоходу стає все  важче поряд із стрімким потоком транспорту. Вулиці сучасного міста  можуть бути небезпечними: найменша неузгодженість у діях водіїв і пішоходів може викликати аварії та жертви. Щоб цього не сталося, і ті, й інші повинні дотримуватись суворих законів. Закони ці називаються й інші повинні дотримуватись суворих законів. Закони ці називаються «Правила дорожнього руху».

Найбільше багатство нашої країни — люди. Особлива увага і турбота — про дітей. Щоб ви виросли здоровими і щоб здійснилися ваші мрії, важливо не тільки добре навчатися, займатися спортом, улюбленими справами, треба ще бути дисциплінованими. Скрізь — у школі, вдома, на вулиці. Але, на жаль, у нас є ще немало дітей, які вважають, що правил дотримуватися необов’язково. Вони перебігають дорогу там, де хочуть і тоді, коли хочуть, не замислюючись над тим, до яких тяжких наслідків може призвести їхня легковажність, яка небезпека чекає їх,  їхніх товаришів, інших людей.  «Зі мною цього не трапиться», — думає більшість дітей, які слухають розповіді про дорожні пригоди. Переоцінивши свою спритність і силу, вони втрачають розсудливість, вважаючи, що зуміють вдало  вийти з будь-якого, не тільки складного, але навіть небезпечного становища.

Я сподіваюсь, що ця бесіда допоможе вам, діти, ще краще вивчити правила дорожнього руху, стати «грамотними» пішоходами, пасажирами, велосипедистами.

Щоби містом  мандрувати,

                                                  Треба правила всі знати,

                                                  Азбуку дорожню вчити,

Перешкоди не чинити.

Бо біда на тих чекає,

Хто науку зневажає.

 

Цікава казочка на дорожній лад

«Гарно жилося дівчинці Маші  у Ведмедя в лісі, але дуже сумувала вона за домівкою, за дідусем та бабусею. Нарешті вона придумала спосіб, як перехитрити Ведмедя, щоб повернутися додому. Ведмідь погодився віднести гостинці, які приготує дівчинка, до дідуся і бабусі»

  •    Діти, ви пам’ятаєте цю казочку? Ось якою вона  до вас завітала на сьогоднішнє заняття.

«Ведмідь  дуже хотів залишити Машу у себе і  тому погодився. Але він дуже хвилювався, адже йому треба було  залишити звичний  для нього ліс і потрапити в незвичне оточення. А там  багато людей, вулиць  і доріг, різних автомобілів, які гудуть, сигналять і так  швидко мчать, що голова йде обертом.

Напередодні  сон його був тривожний, він часто просинався. Під ранок, коли Ведмідь  нарешті заснув, приснився йому сон. Неначебто  іде  вiн по вулиці з кошиком за плечима, а поряд машини мчать легкові, вантажні, автобуси, тролейбуси,  мотоцикли.  Навіть велосипед  проїхав, i всі без водіїв. I тут Ведмідь пoчyв, що машини розмовляють між coбoю. Та  ще  й справжніми  людськими  голосами.

  • Розійдіться!  Пропустіть!  — кричала  машина  з шашечками  такci, яке кудись поспішало.
  • Отакої!  Мені теж ніколи,  — пробурчала  вантажівка  з цілою  купою цегли.
  •       Кому  й поспішати,  так  це мені,  — вигукнув  автобус,  що зупинився поряд.    Я  важливіший  за всіх.  Людей вожу  з роботи  й на  роботу.
  •  А  я листи ii телеграми  розвожу,  — просигналив поштовий автомобіль.  — Хіба я не важливий?
  • Уci важливі, всі важливі! — раптом мигнув на перехресті  світлофор. — Але давайте їхати по порядку, за правилами. — I він сердито подивився  на  них  червоним оком.

Уci машини разом зупинилися біля Світлофора й затихли. Світлофор мигнув жовтим світлом, потім засвітив зелене око i сказав:

— Будь ласка, проїжджайте!

  Машини поїхали. А Ведмідь подумав: "Ось воно як. Усі важливі, а підкоряються світлофору. Виходить, як сказав Світлофор, важливіше за все  порядок на вулиці".

Уранці Ведмідь вирушив в путь,  пам'ятаючи свій незвичайний сон. Ось він вийшов з лісу. Вдалині виднілися будинки. Ведмідь-пішохід попростував  до них слідом  за машинами, які весь час  сигналили  й об'їжджали його. З лісу вискочив Зайчик і вказав на його помилку"

     - Яку,  діти? (На заміській дорозі пішоходи йдуть узбіччям назустріч  руху машин.)

У місті на нього чекали нові  випробування.  Щоб  скоротити  свій шлях, він переліз через дорожню огороду, не дійшовши до пішохідного переходу,  i ледве  не потрапив  під  колеса  автівки.

     — Підкажіть, як треба було вчинити Ведмедеві. (Перелазити, nepeстрибувати через дорожню загорожу забороняється. Дopoгу потрібно переходити у відведеному місці, на  що  вказує знак "Пішохідний перехід».)

"Ведмідь  злякався,  що,  вчинивши  необачно,  ледь  не  загинув. Але в наступній ситуації  він виправив свою  помилку. На складному пepeхресті  Ведмідь  згадав  свій сон  i  перейшов  дорогу  на  зелений сигнал світлофора".

Діти, а що означають інші сигнали світлофора?  (Жовтий  yвaгa, приготуйся. Червоний  — стій!)

"Задоволений своїм вдалим переходом через складну вулицю, Ведмідь попрямував далі по тротуару. Але весь час чомусь наштовхувався на зустрічних людей. У них це викликало обурення, а Ведмідь не міг зрозуміти, у чому  справа".

— Що в цьому випадку Ведмідь робив не так? (Пішоходu, рухаючисъ по тpomyapy, тримаютъся правої сторони, але Ведмідъ цього не дотримувався.)

А далі з ним сталася така несподіванка. Підійшовши до наступної дороги, Ведмідь побачив автобус, який стояв на зупинці. Він став швидко обходити його спереду. Раптом із-за автобуса зявився автомобіль. Ведмідь розгубився. Якби водій різко  не загальмував, то лісовий  пішохід опинився б під колесами.

  • Якої помилки припустився Ведмідь? (Автобус, тролейбус на зупинках треба обходити ззаду, а трамвай — спереду)

"Схвильований Ведмідь крокував далі. Побачивши знак  "Підземний перехід", він довго розмірковував, що ж це може означати: ‹Чи, може, чоловічок спускається по сходинках у нори до кротів, мишей чи лисиць? Так мені ж туди не треба. Я поспішаю зі своєю ношею до Машиної домівки. Що ж робити?» Побачивщи людей, що заходять на одному i виходять на іншому боці дороги, він ризикнув вчинити так само. I був paдий, що безпечно перейшов на другий бік дороги".

  • Діти, чи бачили ви такий перехід? Там, де є такий перехід, обов’язково треба скористатися ним. Він — найбезпечніший спосіб  neреходу дороги).

"Яке дивне це місто", - розмірковував Ведмідь, підійшовши до дуже складного перехрестя. І тут звір побачив  якогось чародія. На. ньому були смугасті нарукавники i пояс, які, відбиваючи світло, помітні i  вночі. У руках він тримав чарівну паличку. Люди і машини слухняно підкорялися помахам цієї палички".

- Діти, що це за чародій? Що за паличка підкорює пішоходів та машини? (На складних перехрестях, там, де найнапруженіший рух транспорту, стоїть регулювальник. Паличка в його руках – жезл. Регулювальник спілкується з учасниками  дорожнього руху за допомогою жестів.)

"Ще після кількох пригод Ведмідь дістався до будинку бабусі та дідуся дівчинки. Після того як Ведмідь зрозумів, що разом із пиріжками він приніс додому  й Машу, йому нічого не залишалось, як повернутися до себе в ліс.

Повернення було набагато легшим, бо він вже багато чого навчився, хоча і зрозумів, що дорожня наука – справа не проста.

Оскільки Маша  запрошувала  Ведмедя  приходити в гості, то, щоб йому було  легше  орієнтуватися  на вулицях міста, давайте допоможемо Ведмедеві міцно запам'ятати, що заборонено, а що дозволено"

Гра  " Заборонено — дозволено".

I проспекти, i бульвари

Уci  шумливі  в  наші  дні,

 ти проходь по тротуару

Лиш   по  правій  стороні!

Пустувати тут, де люд, - ….(заборонено).

Стань взірцевим пішоходом!

Це - … (дозволено).

Як заходиш до трамвая,

Краще уперед пройди,

Не крутись, це заважає.

Стій спокійно чи сиди.

Їхать "зайцем" - знають всі –

Це - … (заборонено).

А бабусі дати місце –

Це - … (дозволено).

Якщо  ти гуляєг десь там,

Бігаючи не забудь:

Переходиш перехрестя –

Особливо пильним будь.

Йти, коли  червоне світло, - … (заборонено).

На зелене навіть дітям

Йти … (дозволено).

Обміркуй ситуації

а). Тетянка   та   Оленка   помітили   одна одну тільки при виході  з   трамваю.   Зійшовши    на   зупинці, вони,  радіючи зустрічі,  наперебій почали розповідати одна одні, як провели канкули. Дівчата зовсім не помічали, що,  розмовляючи,  опинились на дорозі. Водій вантажівки побачивши дівчат в останню мить , асигналив і різко загальмував. Дівчата  з несподіванки аж підскочили:

  •         Хіба можна з таким виском гальмувати – на смерть перелякали! – обурилися вони.
  •         Щоб ви пояснили Тетянці та Оленці, якби були свідками цієї пригоди? Які правила вони порушили?

б). У переповненому автобусі  втомлені пасажири ввечері поверталися додому. Вільних місць не було. Миколка однією рукою тримався за поручень,  а в іншій було морозиво. В автобусі було жарко, морозиво почало танути. Хлопчик не встигав підхоплювати язиком стікаючі краплі. Автобус розхитувався з боку в бік, і солодкі краплі розліталися та падали на плечі пасажирів, що сиділи.  Коли літній чоловік здивовано підвів очі, не розуміючи, що відбувається, Миколка нахабно сказав:

  •         Неввічливо, громадянине, дивитися людині в рот, коли  вона їсть!
  •         Чи можна назвати Миколку вихованим? Яких правил він не дотримувався?

в). Після уроків Сашко з Галинкою вирішили поїхати до Палацу спорту, щоб записатися  в  спортивні  секції.  Зручно  вмостившись на передніх сидіннях трамвая, вони захоплено обговорювали сьогоднішню контрольну роботу. Пасажири заходили й виходили, але діти зовсім не звертали на них увагу. А біля них  стояла  старенька бабуся, важко спираючись на спинку сидіння. Через декілька  зупинок  Сашко  запитав  у нeї, чи  скоро буде   зупинка  «Спортивна›. Невдовзі Галинка уточнила, чи не проїхали вони свою  зупинку.  Приїхавши  до  місця  призначення,  діти   весело вистрибнули  з трамвая.

- Як ви вважаєте, чи можна пишатися такими "чемпіонами"? Про що не можна забувати, їдучи між людей  у транспорті?

Моделювання ситуації  з правил поведінки в транспорті.

1). Прохід до виходу у переповненому транспорті (Учні щільною групою розміщуються біля дверей класу).

2). Вхід та вихід такої групи з транспорту. Поведінка хлопців щодо дівчаток.

3). Правильна поза під час сидіння в салоні. Які пози вважаються не гарними.

Підсумок:

Бесіда:

1. Які сигнали світлофора ви знаєте?

2. Де повинні ходити пішоходи?

3. Де повинні їздити автомашини?

4. Як позначається пішохідний перехід?

5. Чи можна грати на вулиці? Чому?

6. В яких місцях можна переходити вулицю?

7. Коли треба починати перехід вулиці?

 

doc
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку