Виховна година «Безпечний Інтернет»

Про матеріал
Виховна година «Безпечний Інтернет» для учнів 5-9 класів Мета: • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; • мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі. • дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету; • засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті; • розвивати логіку, кмітливість; • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; • виховувати інформаційну культуру учнів.
Перегляд файлу

Виховна година «Безпечний Інтернет»

для учнів 5-9 класів

Мета:

  •                 дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  •                 сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  •                 мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.
  •                 дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету;
  •                 засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  •                 розвивати логіку, кмітливість;
  •                 сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  •                 виховувати інформаційну культуру учнів.

Завдання:

  •                   згуртування учнівського колективу;
  •                   розвиток критичного мислення, здогадки, уяви.
  •                   створення умов для розвитку здібностей формувати власну точку зору, робити  висновки.

Форма проведення: круглий стіл.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, кольорові картки, маркери, онлайн-дошка https://padlet.com/aliko2008ku/fut7my9ka0z0i81w.

Хід години

  1.        Вступне слово.

Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?

100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують? Що ви розумієте під словами безпечне користування Інтернетом?

Сьогодні ми з вами проведемо тренінг на тему, що пов’язана з безпекою в Інтернеті і має назву: «Безпечний Інтернет».

  1.               Вправа «Правила»

Перший крок в організації роботи – прийняття та засвоєння правил роботи. На початку роботи рекомендується разом з учасниками самостійно визначити та обґрунтувати правила і протягом усієї роботи їх дотримуватися.

Правила: толерантність, не критикувати, добровільність, активність, говорити коротко, але по суті, правило піднятої руки.

  1.               Вправа «Побажання»

Назвати побажання учасникам виховної години одним словом, яке починається на власне ім’я. Наприклад: Алла – активність, Оля – організованість, Костя – кмітливості, Роман – розумність тощо.

  1.               Вправа «10 правил учня»

Учні проходять вправу на сайті https://learningapps.org/

  1.               Вправа «Розкрий поняття»

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.

Адваре – рекламні модулі.

Дропери –це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.

Руткіт – це спеціальний вид троянських програм, головна мета якого – максимально глибоко інсталюватись у систему, щоб його було якомога важче знайти і видалити.

Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій.

Кібер-грумінг – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях.

Спам -це масова розсилка реклами або іншого виду повідомлень особам, які не висловлювали бажання їх отримувати.

Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати.

Шантаж. Виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу.

Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації.

Фармінг. Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів.

Он-лайн-хижаки. «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою.

Скімінг – це вид кіберзагроз, який не має відношення до програм, чи Інтернету. Мова йде про крадіжку даних з кредитних карт шляхом фізичного зняття інформації.

Недостовірна інформація.

  1.               Гра «Відтвори емоцію смайлика»

Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті. (На екранні з’являються смайлики, учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

  1.               Відео «Найжахливіший тиждень Петрика»

Діти переглядають відео.

  1.               Вправа «Можна чи ні»

Учні проходять вправу на сайті https://learningapps.org/

  1.               Гра «Подорож безпечною Мережею»

Умови гри.

Учасники гри ставлять фішки на лінію старту. Той, хто розпочинає гру, кидає кубик і рухається в напрямку до лінії фінішу, зробивши стільки кроків вперед, скільки очок показує кубик. Якщо фішка гравця попадає в зону «небезпеки» чи «безпеки», він повинен взяти відповідну картку, прочитати інформацію на зворотній стороні, виконуючи написані інструкції. Перемагає той, хто першим дійшов до фінішу. У кінці гри діти отримують «Сертифікат розумного користувача Інтернетом».

Гра «Подорож безпечною Мережею»

Завдання до гри:

Картки «небезпека»:

Я одержав листа з невідомою адресою. Відкривши його, я побачив, що там вірус. Зроби 2 кроки назад.

Я познайомився з новою людиною в Інтернет і не повідомив про це батьків. Зроби 1 крок назад.

Я скористався Інтернетом без дозволу батьків. Зроби 2 кроки назад.

Я завантажив у Мережу неправдиву інформацію. Зроби 1 крок назад.

Я повідомив у Мережу свою адресу. Зроби 2 кроки назад.

Я помістив фото в Мережу моїх друзів без їх дозволу. Зроби 1 крок назад.

Я користуюся забороненими для дітей сайтами. Зроби 1 крок назад.

Я веду непристойні розмови у Мережі Інтернет. Зроби 2 кроки назад.

Картки «безпека»:

Я зберігаю свій пароль у таємниці. Зроби 2 кроки вперед.

Я не повідомляю про себе і батьків приватну інформацію в Мережі. Зроби 1 крок вперед.

Я вірю не всій інформації віртуальних знайомих. Зроби 1 крок вперед.

Я обмежую свій час роботи в Інтернеті. Зроби 2 кроки вперед.

Я повідомлю батьків, якщо віртуальний знайомий запросить мене на побачення. Зроби 2 кроки вперед.

Щоб працювати в Інтернеті, я питаю дозволу батьків. Зроби 1 крок вперед.

Я не відкриваю незнайомі листи. Зроби 2 кроки вперед.

Я не відсилаю незнайомим людям фотографії. Зроби 1 крок вперед. 8. Підсумок заняття.

  1.          Вправа «Ребуси»

Учні проходять вправу на сайті https://learningapps.org/

  1.          Вправа «Створення правильної адреси»

А тепер потрібно виконати завдання під назвою «Створення правильної адреси». На дошці учні побачать різноманітні символи, з яких їм потрібно скласти правильну електронну адресу та самостійно добрати до пошти паролі. В кінці завдання складені паролі розташовуємо на шкалі. Зелений колір – надійний пароль, жовтий – середня надійність, червоний – ненадійний пароль.

  1.          Гра «ХТО Я?»

Гравцям на спину прикріплюються надписи зі словами Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом: спам, хакер, вірус, сайт, пошта, смайлик, Інтернет. Учасник ставить глядачам питання, на яке вони повинні дати відповідь «так» або «ні». У кожного гравця є хвилина на те, щоб за допомогою відповідей на запитання з'ясувати, що ж зображено на його картці.

  1.     Заключне слово.

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 6 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
30 березня 2021
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку