Виховна година «Безпека в Інтернеті»

Про матеріал
Розробка виховної години з інформаційної безпеки в Інтернеті, яка дозволяє з’ясувати правила спілкування в Інтернеті, небезпечні кібертехнології, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті; в заході використовуються інтерактивні ресурси, формуються компетентності та життєві навички (толерантність, самоконтроль, навички ведення дискусії), пам’ять, увага, вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі, практичні навички роботи з ПК, обережність і відповідальність під час роботи в мережі Інтернет.
Перегляд файлу

Виховна година «Безпека в Інтернеті»

6-В клас. Класний керівник Кучерук І.М.

Мета:

  • Ознайомити учнів із інформаційною безпекою в Інтернеті.
  • З’ясувати правила спілкування в Інтернеті, небезпечні кібертехнології, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті.
  • Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах.
  • Розглянути основні небезпеки та проблеми захисту інформації. 
  • Визначити правила безпечного використання Інтернету.
  • Провести психологічні вправи  з метою виховання культури спілкування, інтерактивну вправу  за допомогою Learning Apps.
  • Розвивати життєві навички (толерантність, самоконтроль, навички ведення дискусії), пам’ять, увагу, вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі, практичні навички роботи з ПК. 
  • Виховувати бажання дотримуватись правил спілкування в Інтернеті, обережність і відповідальність під час роботи в Інтернеті. .

Обладнання: дошка з наочним матеріалом, ноутбук, проектор, мультимедійний супровід до уроку (добірка відео, презентація), роздатковий матеріал.

Форма проведення: година спілкування з елементами тренінгу.

Хід виховної години.

  1.  Вступне слово вчителя:

     Доброго дня, діти!

Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Це буде година спілкування з елементами тренінгу.

  1. Для забезпечення конструктивної атмосфери обговоримо правила (на дощці):

ПРАВИЛА

Цінувати час

Говорити по черзі

Говорити коротко і не часто, по темі

Говорити тільки від свого імені

Бути позитивними до себе та до інших (Бути  +)

Правило додавання (Я + Ти + Ми)  

Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀ + ♂)

Правило добровільної активності

Правило конфіденційності 

     100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Питання:

  • Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?
  • Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?

Перегляд відео «Безпека дітей в Інтернеті» ( про спілкування в соцмережі, 4 хв.)

https://youtu.be/dJn2g2zxOik 

Обговорення відео.

Пропоную почати знайомство з Медіа Азбукою Інтернет (перегляд презентації від А до літери Е)
Питання:   

  • Що ви розумієте під словами безпечне користування Інтернетом?

 

Послухайте, яка ситуація трапилася з дівчатками. Проблемна ситуація.

Сценка «Небезпека в Інтернеті»

Дві подруги:Аня та Аліна.

Аліна:  - Аню, ти не уявляєш собі, як мені пощастило. Я тільки що стала мільйонером!!!

Аня: - Як? Що ти таке вигадала?

Аліна:  - Та ні, це не вигадки. Ось, дивись. Це повідомлення я щойно отримала на свою електронну пошту.

Аня (читає): - „Доброго дня, маємо честь привітати Вас з перемогою у щорічній  Британській лотереї на честь королеви Єлизавети. Ви отримали 1 000 000 євро. Для того, щоб отримати винагороду, надішліть нам тільки свої паспортні данні, ідентифікаційний код та повну домашню адресу. Покваптеся, у Вас є три доби на відповідь. В іншому разі, Ваш приз переходить наступному учаснику.

З повагою, Джон Сміт”

(здивовано): - Оце так!... А як ти дізналася про цю лотерею, і що треба було зробити для участі?

Аліна (посміхаючись): - Та нічого, це фортуна. Мабуть моя електронна адреса якось попала до розіграшу, чи ще щось. Та це не головне. Зараз треба не гаяти часу і терміново відправити необхідні дані. Але є одна проблема: у мене ще немає паспорту. Що ж робити?

Аня: - Я знаю вихід. Давайнадішлемо паспортні дані твоєї матусі, організатори лотереї все одно не знають твоє ім’я.

Аліна (радісно): - Аню, ти геній!

Питання:   

  • Як ви гадаєте чи вірно вчинила дівчинка?
  • Чи можна захиститися від шахраїв і зловмисників при користуванні Інтернетом і телефоном?

Вправа 1:  Гра «Квітка»

Опис вправи:  Перед початком вправи вчитель прикріплює квітку, зроблену із кольорового паперу  без пелюстків на дошці.

Вчитель роздає кожному учню стікери та дає завдання учасникам вигадати собі прозвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах. Кожнен учень виходить із стікером, називає нікнейм, своє реальнее ім'я та хобі та наклеює стікер з нікнеймом на квітку, так щоб стікер став пелюстком квітки. Після виконання вправи квітка залишається для наступної вправи.

 

Вправа 2: Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку» під час перегляду відео (3 хв.) https://youtu.be/bkh0w6_ViRg . Обговорення.

Опис вправи:

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

Слова ведучого-тренера:

- Ми пропонуємо до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках.

     Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

     Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у     Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

     Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

     Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

Питання:   

  • У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.
  • Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?
  • Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

  • не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;
  • погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;
  • повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.

 

Пропоную перегляд відео "Найжахливіший тиждень Петрика! " https://youtu.be/CmD5TzdTbF4    і поміркувати про правила розумного користувача Інтернету.

Вправа 3:  Гра «Хто надіслав тобі  листа?»

Опис вправи:

  Для цієї вправи вчитель використовує «Квітку» з попередньої вправи. Вчитель видає учням стікери і просить кожного  написати позитивне побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з квіткою. Кожен учень має наклеїти побажання до чужого нікнейму так щоб власники нікнеймів не бачили хто надає їм побажання. Учасники отримають побажання до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення». У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення.

     Вчитель робить висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою.

Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника за почерком. У такому випадку вчитель робить висновок, що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

Після обговорення відео і вправи учні отримують правила безпеки в інтернеті.

 

 

Правила безпеки в інтернеті

  1. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятий час роботи в Інтернеті і сайти, до яких  можуть заходити діти.
  2. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу,
  3. номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
  4. Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.
  5. Якщо знайти якусь інформацію, що турбує дітей, потрібно негайно сповістити  про це батьків.
  6. Якщо отримали лист, який містить лайливі, нецензурні слова, негайно  сповістити батьків.
  7. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  8. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою познайомилися в
  9. Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати  дозволу батьків, а зустріч повинна відбуватися в громадському місці й у присутності батьків.
  10. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
  11. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  12. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Вправа 4:   Інтерактивна вправа «Корисне та небезпечне від Інтернету»     

                    в  Learning Apps на сайті «Вивчаємо разом», сторінка «Цікавинки»

https://learningapps.org/watch?v=pyyrpxkxc19

Корисне

Небезпечне

Цікава розвага

Відвертає увагу від уроків та інших важливих справ.

Джерело спілкування

Обмеженість спілкування

Джерело інформації

Джерело безграмотності

Розвиток мислення та інтелекту, уяви.

Інтернет-шахрайство

Безкоштовність отримання інформації. Газету треба купувати, за Інтернет сплачувати.

Перевантаженість інформацією

 

 Самовдосконалення

 Шкідливо для здоров’я

Швидкість отримання результату роботи (наприклад, в Classroom)

Інтернет-залежність

Вправа 5:   Підсумки (вправа «Валіза»)

Опис вправи:

  •   На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні

зрозумів ...”

  • На дощці  картинки «валіза, пральна машинка і корзина для сміття».
  • Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом:
  • якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було

було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;

  • якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини;
  • якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та

втілювати в життя.

Дякую за роботу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Потоцька Світлана Ігорівна
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єщенко Віталій Федорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
3745
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку