Виховна година "Україна моя"

Про матеріал
Данна розробка допоможе класному керівникові в цікавій формі провести виховну годину, поповнити знання учнів новими фактами з історії України, сформувати в дітях громадянську свідомість та національну гідність.
Перегляд файлу

Тема: «Україна моя!»

Клас: 6

Форма виховної діяльності: виховна година.

Мета:

- познайомити дітей з історією своєї Батьківщини, неймовірними фактами про Україну;

- розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси, почуття відповідальності за долю своєї держави,

- виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові до рідного краю, шанобливого ставлення до державних і рослинних символів України.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер,екран, диск із Гімном України та піснею «Україна моя., Це пісні солов’їні », зображення прапора та Герба України; інформація про українську символіку; «квітка побажань»( на дошці )

Роздавальний матеріал: прислівя про Батьківщину, кросворд, різнокольорові пелюстки з аркуша.

Місце проведення: класна кімната.

Хід заходу

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

На дошці демонструють презентацію «Моя країна – Україна»

 

Вихователь: Діти, сьогодні ми поговоримо з вами про нашу Батьківщину – про Україну. Ми живемо у великій гарній країні. Моя Україно! скільки в цьому слові тепла, ніжності, любові. Це отча земля, рідний край, де ми народилися. Це ріки, озера, калинові гаї, народні пісні, які співали наші діди, наша рідна мова. Не можна уявити себе без України, без її колосистих нив, які тихенько розмовляють з вітром; без її зелених лугів, що вражають своїми барвами. А небо? Ніде у світі немає такого блакитного неба, як над нашою Україною!

 

1-й учень

Рідна Україна – мова солов’їна,

Золоте колосся, маки у житах.

Край воріт – калина, верба, яворина,

Храми і світлиці в барвах-рушниках.

 

Рідна Україна – то душі краплина,

Пісня журавлина у ранковий час.

Рідна Україна – то земля єдина,

Що сходив ногами босими Тарас.

 

Рідна Україна – пара лебедина,

Озеро бездонне і стрімка ріка,

У саду хатина – біла сорочина,

Стежечка-стежина в зелен-споришах.

 

Рідна Україна – за столом родина,

Яром-долиною стелиться туман.

Батькова розмова – тиха, вечорова,

Мамина молитва – вічний талісман.

 

Учні переглядають кліп «Моя Україна» ( режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=fxUDAikvoog).

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

2-й учень.

Батьківщина – це місце, де народилася людина, де промайнуло її дитинство із дивом-казкою, матусиною піснею, батьківською ласкою. Батьківщина – це рідний дім, де завжди з любов’ю чекають нас наші рідні. Батьківщина – це стежка,якою пішов ти до школи.

3-й учень.

Сотні видатних українців були та залишаються торцями світової історії. Художники та науковці, політики та композитори, актори та письменники – всі вони дають нам можливість з гордістю сказати: «Я – українець!»

 

Учні повідомляють неймовірні факти про Україну.

 

Неймовірні факти про Україну

  • Найбільша країна, що знаходиться в Європі.
  • Країна, на території якої зосереджено чверть усіх запасів чорнозему на Землі.
  • Українці, а саме конструкторське бюро Антонова, розробили літак із найбільшою в світі вантажопідйомністю – АН – 225 «Мрія».
  • Автор першої у світі Конституції – український політичний і громадський діяч Пилип Орлик.
  • Найбільші чоловічі монастирі називають Лаврами. Статус Лаври мають лише шість монастирів у світі. Три з них знаходяться в Україні.  Це Києво-Печерська Лавра в Києві, що отримала цей статус ще 1598 р., Свято-Успенська Лавра в м. Почаїв і Святогорська Свято-Успенська Лавра на Донеччині.
  • Найстарішим навчальним закладом Східної Європи вважають Києво-Могилянську академію (1615р.).
  • Памятники відомому українському поетові Тарасу Шевченку встановлено в 1200 місцях по всьому світові.
  • Найкоротша головна вулиця серед усіх столиць світу, але водночас одна з найширших і найгарніших – Хрещатик у Києві. Її довжина 1225 м.

 

Вихователь: Діти, сьогодні ми здійснімо подорож нашою країною, і перша зупинка – станція «Географічна».

 

  • Станція «Географічна»

 

Вихователь: Україна – славна і чудова земля, із широкими та чистими річками і морями, з високими морями та безкрайніми степами.

Повідомлення біля карти України.

1-й учень:

За площею територія України (603,7 тис км2) серед європейських країн поступається лише Росії. Україна межує з такими країнами: на сході та північному сході – з Росією, на півночі – з Білоруссю, на заході – з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, на південному заході – з Румунією та Молдовою.

2-й учень.

Територію України омивають Чорне й Азовське моря. Найбільші річки України – Дніпро, Дунай, Південний Буг, Дністер, Десна. На території України є й гори: Кримські гори і Карпати.

3-й учень

Є багато країн на землі,

В них – озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

А найкраща – завжди Батьківщина!

 

 

Вихователь: І це все – незалежна Україна. А ось як Україна прийшла до своєї незалежності, ми довідаємося на наступній станції – «Історичній».

 

  • Станція «Історична»

 

4-й учень.

Звідки ж узялося слово «Україна»? Що воно означає? Давайте послухаємо легенду.

…Колись давно Бог роздавав різним народам землі. А наш український народ дуже працелюбний, і тому за працею не було коли вчасно зявитись до Бога. Але все-таки коли наші прадіди і прабабусі прийшли, він сказав: «Запізнились, я вже всі землі роздав. А чому ви так пізно прийшли?». Люди відповіли: «Та не було часу за роботою». Тоді Бог, подумавши, сказав: «Ну коли ви такі працьовиті, люди,дам я вам землю на краю. Це край чудовий, цілющий, з родючою землею». Так від слова «край» і утворилось слово «Україна», що означає «земля, яка знаходиться на краю», а людей стали називати українцями.

 

5-й учень

Попри століття поневолення іншими державами, споконвічною була мрія багатьох українці про незалежність своєї Батьківщини. І от на початку 90-х років Україна досягла самостійності.

Вихователь: Пропоную вам зараз переглянути короткий ролик про проголошення незалежності України.

 

Перегляд ролика.

 

Вихователь: У боротьбі за незалежність України ми, насамперед забовязані українському козацтву. До 1991 року було дві спроби досягти незалежності: в 1648-1654 рр. – під керівництвом Б. Хмельницького та в 1917-1919 рр. – під керівництвом М. Грушевського та В. Вінниченка. А давайте пригадаємо імена відомих українських гетьманів.

Діти називають імена: Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Петро Дорошенко, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Іван і Павло Скоропадські, Іван Виговський, Кирило Розумовський, Пилип Орлик та ін.

 

Вихователь: А хто був останнім гетьманом України? (Пало Скоропадський) А які страви були основою козацької кухні? (Борщ і вареники)

 

Пісня «За світ встали козаченьки»

 

Вихователь: 1991 рік золотими літерами вписано в багатовікову історію нашої Батьківщини. І наступна станція «Правова».

 

  • Станція «Правова»

 

Вихователь:  Виборовши волю, Україна визначила свою символіку. А що ви розумієте під поняттям «державна символіка»? (Герб, прапор, гімн) Що вам відомо про ці символи: (Повідомлення учнів)

1-й учень:

Герб – це знак роду, міста, держави. У перекладі з німецької мови «герб» означає «спадщина». Він зустрічається ще від часів Київської Русі. Україна має Державний Герб – золотий тризуб на синьому тлі. Герб символізує мудрість, знання, любов або єдність трьох стихій: землі, повітря та води. Також наш герб – це воля, слава та сила.

 

2-й учень:

Прапор – це полотнище певного кольору і форми з емблемами й іншими прикрасами. Українські національні кольори – синій і жовтий. Здавна Україна була краєм хліборобським. Синє небо над золотою нивою – ось який прекрасний зміст вкладає нині у національні кольори кожен українець патріот.

 

3-й учень.

Гімн – це урочиста пісня, символ нашої держави, яку понад 100 років тому написали поет Павло Чубинський і композитор Михайло Вербицький. Називається він «Ще не вмерла України…»

 

Вихователь:

Державний Гімн прийнято слухати стоячи (звучить фонограма, діти встають). Де ми можемо почути Державний Гімн? (спортивні змагання, урочисті події тощо)

 

Вихователь:

А які ще символи України, діти, ви знаєте? (відповіді дітей) Так., кожен народ має символи, серед яких є рослини, тварини, предмети побуту тощо. Наприклад, улюблені рослини-символи канадців – клен, китайців – хризантема, півонія, персик, а для нас, українців, - верба і калина. «Без верби і калини нема України», - говорить народна  мудрість.

Також кожен народ має свою мову. Нашою державною мовою є українська. Про це записано в Конституції України. Для нас, українців, наша мова  - найдорожча, найніжніша. За милозвучність її називають соловїною. Ось ми й підішли до нашої наступної станції- «Віршованої».

 

  • Станція «Віршована».

Вихователь: Давайте зараз послухаємо, як і що пишуть поети про нашу Україну.

 

Учні виконують вірші про Україну

3-й учень

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

 

Одна від заходу до сходу

Володарка земель і вод –

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

 

4-й учень

І козаки, й стрільці січові

За тебе гинули в полях.

У небесах сузір’я Лева

Нам світить на Чумацький Шлях.

 

Стражденна чаєчко-небого,

Єдині два твої крила.

Виходим, нене, у дорогу,

Аби ти вільною була.

 

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

 

Вихователь: Ось і добігає кінця наша подорож. Остання станція «Кінцева».

 

  • Станція «Кінцева»

Вихователь: Багато ми сьогодні довідалися та почули про нашу Україну. І я вам пропоную розгадати кросворд.

 

Розгадування кросворду.

Запитання:

 

  1. Як називається герб нашої країни? (Тризуб)
  2. Які гори на заході України ви знаєте? (Карпати)
  3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро)
  4. Який птаха є символом України? (Лелека)
  5. Столиця України. (Київ)
  6. Кущ – символ України. (Калина)
  7. Квітка – символ рідної землі. (Мальва)

Ключове слово «Україна».

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

Вихователь: А зараз пограймо в гру «Квітка побажань» - напишемо побажання рідній країні.

 

На дошці намальоване коло, в центрі якого невеличка карта України. Учні, написавши та виголосивши побажання на пелюстках, прикріпляють їх клейкою стрічкою.

 

Вихователь: Хочу наголосити, що кожен з вам може зробити власний внесок у становище нашої держави: виконувати конституційні обов’язки громадянина, старанно вчитися, бути патріотом. Ви сьогодні – це майбутня національна еліта.

 

 

docx
Додав(-ла)
Галстян Ольга
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку