Тема: Стоп булінг
Мета: формувати нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля; розвити навички надання і отримання допомоги.
Обладнання для вчителя: комп’ютер, екран для демонстрації матеріалів, презентація в Power Point.
Обладнання для учнів: мобільні телефони.
Хід заняття.
І Організаційний момент.
Вчитель демонструє два майже однакові за кольором і розміром яблука.
Тоді вчитель кидає одне яблуко на підлогу і додає:: “Ти таке погане, огидне яблуко!”
Після цього вчитель пропонує учням знайди в цьому яблуці щось погане, сказати про це і теж кинути його на підлогу.
Коли фрукт повернувся до вителя, він ще раз запитує, чи бачать діти якусь відмінність між цим яблуком і тим, що ввесь цей час лежало на столі.
Після висловлювань дітей вчитель розрізає обидва яблука. Те, що лежало на столі, всередині було білим, а друге — коричневим, вкритим “синцями” від ударів об підлогу. (учні коментують різницю між яблуками) Вчитель робить висновок: Діти, але це ж ми його таким зробили! Це наша провина!” Те саме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо. Зовні не бачимо, як це на них позначається, але ми завдаємо їм величезну кількість внутрішніх ран!”»Сьогодні ми з вами поговоримо про булінг.
ІІ Основна частина Доберіть три синоніми до слова «булінг» (створення хмаринки слів за допомогою сервісу для онлайн-опитування ( https://www.mentimeter.com/app).Обговорення результатів
Булінг (цькування) відрізняєтьсявід сварки такими ознаками: систематичність (повторюваність) діяння (дії або бездіяльності); умисні дії (злий умисел); владний дисбаланс між кривдником і потерпілим; відсутнє розкаяння у кривдника.
Форми насильства при вчиненні булінгу (цькування):
− фізичне
− економічне
− психологічне
− сексуальне
Питання для обговорення:
Булінг – це трьохсторонній процес, який має негативний вплив на всіх учасників цього процесу. Учасники булінгу: кривдник (булер); потерпілий або мішень булінгу; спостерігачі.
У дітей, які стали мішенню булінгу, може проявлятись девіантна поведінка – схильність до правопорушень, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.
Наслідки булінгу для потерпілого (жертви) можуть бути: − Зниження якості навчання − Підвищення агресії та перенесення її на інших − Відсутність друзів, відсутність комунікативних навичок, усамітнення − Схильність до нервово-психічних розладів та депресії − Фізичне нездужання психосоматичного походження − Занижена самооцінка − Прояви девіантної поведінки
Наслідки булінгу (цькування) для кривдника(ниці): − проблеми у стосунках з однолітками та дорослими − надмірна агресія − прояви асоціальної поведінки − неблагополучне майбутнє − недостатня соціалізація − асоціальні риси особистості
Наслідки булінгу (цькування) для спостерігачів (свідків): − досвід безсилля перед владою натовпу чи сильнішого, сорому за свою легкодухість − відчуття безпорадності − депресивний стан чи перезбудження − небажання відвідувати заклад освіти
Вправа «Нападник і той, хто захищається» Мета: розвиток комунікативних навичок. Спілкування відбувається в парах. Учасники ведуть діалог. «Нападник» говорить своєму партнерові, як той має поводитися, сварить і критикує його. «Той, хто захищається», виправдовується при цьому обоє мають витримувати свою роль. Через 3 хвилин ролі міняються.