Виховна година : "Булінг СТОП"

Про матеріал
формувати нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля; розвити навички надання і отримання допомоги.
Перегляд файлу

Тема: Стоп булінг

Мета: формувати нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля; розвити навички надання і отримання допомоги.

Обладнання для вчителя: комп’ютер, екран для демонстрації матеріалів, презентація в Power Point.

Обладнання для учнів: мобільні телефони.

Хід заняття.

І Організаційний момент.

  1. Мотиваційна бесіда.

Вчитель демонструє два майже однакові за кольором і розміром яблука.

  • Чим відрізняються ці яблука?

Тоді вчитель кидає одне яблуко на підлогу і додає:: “Ти таке погане, огидне яблуко!”

Після цього вчитель пропонує учням знайди в цьому яблуці щось погане, сказати про це і теж кинути його на підлогу.

Коли фрукт повернувся до вителя, він ще раз запитує, чи бачать діти якусь відмінність між цим яблуком і тим, що ввесь цей час лежало на столі.

Після висловлювань дітей  вчитель розрізає обидва яблука. Те, що лежало на столі, всередині було білим, а друге — коричневим, вкритим “синцями” від ударів об підлогу.  (учні коментують різницю між яблуками) Вчитель робить висновок: Діти, але це ж ми його таким зробили! Це наша провина!” Те саме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо. Зовні не бачимо, як це на них позначається, але ми завдаємо їм величезну кількість внутрішніх ран!”»Сьогодні ми з вами поговоримо про булінг.

 

ІІ Основна частина Доберіть три синоніми до слова «булінг» (створення хмаринки слів за допомогою сервісу для онлайн-опитування ( https://www.mentimeter.com/app).Обговорення результатів

 Булінг (цькування) відрізняєтьсявід сварки такими ознаками: систематичність (повторюваність) діяння (дії або бездіяльності); умисні дії (злий умисел); владний дисбаланс між кривдником і потерпілим; відсутнє розкаяння у кривдника.

Форми насильства при вчиненні булінгу (цькування):

− фізичне

− економічне

− психологічне

− сексуальне

Питання для обговорення:

  • Як почуваються ті, кого ображають і цькують однолітки? Як це позначається на їхньому навчанні?
  • Що вони думають про тих, хто їх ображає?
  • Чому деякі люди ображають інших?

Булінг – це трьохсторонній процес, який має негативний вплив на всіх учасників цього процесу.                                                                     Учасники булінгу: кривдник (булер); потерпілий або мішень булінгу; спостерігачі.

У дітей, які стали мішенню булінгу, може проявлятись девіантна поведінка – схильність до правопорушень, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.

Наслідки булінгу для потерпілого (жертви) можуть бути: − Зниження якості навчання − Підвищення агресії та перенесення її на інших − Відсутність друзів, відсутність комунікативних навичок, усамітнення − Схильність до нервово-психічних розладів та депресії − Фізичне нездужання психосоматичного походження − Занижена самооцінка − Прояви девіантної поведінки

Наслідки булінгу (цькування) для кривдника(ниці): − проблеми у стосунках з однолітками та дорослими − надмірна агресія − прояви асоціальної поведінки − неблагополучне майбутнє − недостатня соціалізація − асоціальні риси особистості

Наслідки булінгу (цькування) для спостерігачів (свідків): − досвід безсилля перед владою натовпу чи сильнішого, сорому за свою легкодухість − відчуття безпорадності − депресивний стан чи перезбудження − небажання відвідувати заклад освіти

Вправа «Нападник і той, хто захищається»                                              Мета: розвиток комунікативних навичок.                                                       Спілкування відбувається в парах. Учасники ведуть діалог. «Нападник» говорить своєму партнерові, як той має поводитися, сварить і критикує його. «Той, хто захищається», виправдовується при цьому обоє мають витримувати свою роль. Через 3 хвилин ролі міняються.

 

docx
Додав(-ла)
Гладка Олена
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
6 червня 2023
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку