Виховна година "День української писемності та мови"

Про матеріал
Виховна година "День української писемності та мови" для учнів 3 класу присвячена вивченню та вшануванню української мови. Через цікаву історію української абетки, творчі завдання та театралізовані ігри, учні розкриватимуть таємниці мови, відчуваючи гордість та цінність своєї рідної мови для національної спадщини.
Перегляд файлу

«Забавки з мовою: святкуємо День української писемності та мови»

 

Мета: Розширення знань учнів про історію та значення Дня української писемності та мови, а також виховання почуття патріотизму та гордості за власну мову.

 

План:

 

1.   Вступ (5 хв):

-  Коротке пояснення, що таке День української писемності та мови.

-  Згадка про видатних діячів, які внесли вагомий внесок у розвиток української мови (приклад: Петро Могила, Іван Франко).

 

2.   Історія української абетки (15 хв):

-  Короткий нарис історії української писемності та абетки.

 

У старовинних часах, коли слово було найціннішим скарбом, на теренах України люди відчували потребу власної системи письма. Так народжується українська абетка.

 

Історія починається з VII-VIII століття, коли великі роди київських князів розцвітали культурно та розвивали писемність. Однак, існуючі алфавіти не відображали унікальних звуків української мови.

 

У XI столітті візантійський місіонер, святий Кирило, разом із братом

Мефодієм, розробив алфавіт – кириличний – який ідеально підходив для запису звуків української мови. Це був крок у визначенні ідентичності та розквіту української писемності.

 

З роками абетка удосконалювалася, набувала своєї форми та стала символом національної самобутності. Сьогодні, кожна буква української абетки – це віконце в минуле, що розкриває нам багатство та глибину нашої мовної спадщини.

  

 - Гра "Знайди літеру" – діти шукають літери в абетці та називають слова, які починаються з цих літер.

 

3.   Мовні розваги (20 хв):

-  Гра "Склади слово" – учні викладають слова з літер, які отримали на початку уроку.

-  Малюнковий конкурс на тему "Моя улюблена буква української абетки".

 

4.   Театралізована гра "В пошуках мовних скарбів" (10 хв):

-  Розподіл учнів на групи.

-  Кожна група отримує завдання знаходження "мовного скарбу" (вирази, приказки, слова).

-  Представлення результатів.

 

5.   Підсумок та обговорення (10 хв):

-  Закріплення вивченого матеріалу.

-  Звернення до значення та гордості за рідну мову.

 

( Створення атмосфери гордості: залучення до творчих завдань або конкурсів, які дозволяють учням висловлювати свою гордість за рідну мову, наприклад, через малюнки, вірші, чи короткі оповідання.)

 

-  Вручення маленьких нагород за активність та  творчий підхід.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Театралізована гра "В пошуках мовних скарбів" (10 хв):

 

Мета гри: Заохочення інтерактивного вивчення та розвитку мовних навичок учнів.

 

Підготовка до гри:

1.                Вчителю потрібно підготувати завдання для кожної групи. Наприклад:

-  Знайти вираз із вживанням слова "мова".

-  Придумати приказку, де використовується слово "письмо".

-  Підібрати слова, які мають ту ж саму кореневу частину, що і слово "читання".

 

2.                Підготувати картки або плакати з ілюстраціями ключових слів, щоб полегшити розуміння завдань.

 

 

Хід гри:

1.   Учні розподіляються у групи (залежно від кількості завдань). Кожна група отримує пакет із завданнями.

 

2.   Учасники групи обговорюють та шукають відповіді на завдання.

 

3.   Група повинна підготувати коротку інсценізацію чи мініпрезентацію на тему свого завдання.

 

4.   Після підготовки групи представляють свої інсценізації перед класом. 

 

5.   Кожна група пояснює, як їхня інсценізація пов'язана з історією та значенням Дня української писемності та мови.

 

Прислів'я та приказки:

 

У розгляді теми Дня української писемності та мови, акцентуємо увагу на важливості збереження та передачі мовних традицій через прислів'я та приказки. Додаємо елемент конкурсу, де учні можуть створювати свої власні прислів'я на тему мови та письма. 

Наприклад:

 

-  "Мова – ключ до скарбниці культури."

-  "Письмо – дороговказ у світі знань."

-  "Вчися мові, як магії – вона відкриває двері до найцікавіших таємниць." 

 

Це завдання сприятиме творчості, поглибленню розуміння важливості мови.

pdf
Додано
17 січня
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку