Урок "Роль прикметників у мовленні"

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 3 класу за підручником "Українська мова та читання" Ч.2 авт. І.О.Большакова, М.С. Пристінська.
Перегляд файлу

3клас (ІІ семестр)

Тема . Роль прикметників у мовленні

Мета : Поглибити знання учнів про прикметник, ознайомити з роллю прикметників у мовленні. Вчити використовувати прикметники для докладного опису предметів, розвивати мовленнєві навички, пам’ять, мислення. Виховувати пізнавальний інтерес, повагу до думки іншого, любов до мови.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- Діти, опишіть свій настрій за допомогою двох прикметників (веселий, сумний, позитивний, радісний, задоволений, засмучений …)

-Що ви очікуєте від уроку?

- Сподіваюся, що цей урок принесе вам радість, творче натхнення, задоволення від своєї праці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Актуалізація опорних знань учнів.

- Сьогодні ми продовжимо досліджувати частину мови – прикметник. Дізнаємося, яку роль виконують прикметники у нашому мовленні і будемо розвивати власні мовленнєві навички.

- Пригадайте вивчене правило і далі продовжуйте речення:

Прикметник – це… .

Прикметник називає… .

Прикметник відповідає на питання…

ІІІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.    

1.Гра "Знайди прикметник":

Розмістіть на дошці  слова-іменники та попросіть учнів додати прикметники для опису кожного слова.

Наприклад: зайчик - _________________________ зайчик;

                     квітка - __________________________ квітка.

                     веселка-______________________________ веселка.

Зачекайте, поки учні озвучать свої прикметники, і обговоріть результати разом.

2.Робота з підручником.

Вправа 2

 (ст.8 Ч.ІІ підручник «Українська мова та читання» авт. І.О.Большакова, М.С. Пристінська)

-         Розглянь малюнок. Що відбувається? Доповни речення прикметниками і запиши.

Яка морквина велика, помаранчева, довга!

Яка морквина соковита і солодка!

Яка морквина смачна і корисна!

Висновок. Прикметники відіграють важливу роль у нашому мовленні.

Вони допомагають повно описати якийсь предмет, передати всі його ознаки.

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Робота з підручником

Вправа 3

-         Прочитайте вірш С. Жупанина.

Намалюю вітер тихий, ніжний,

Намалюю дощовий і сніжний.

Вітер, що здіймає грізні хвилі,

І вітрець між хвильками на схилі.

Цей танцює з хмаркою у вальсі,

Той гортає книжку на терасі…

-Прочитайте вірш ще раз, вилучивши виділені слова.

Порівняйте ці два варіанти. З якою метою вжито прикметники?

(Прикметники роблять наше мовлення багатим, емоційним, образним і яскравим.)

-         Спишіть вірш, підкресліть прикметники.

2.Вправа 4  (усно)

- Прочитайте діалог у парі. І далі продовжуйте його, називаючи прикметники на вибір.

- Що червоне тобі подобається найбільше?

- Сонце і мамине тепло.

-  Що помаранчеве тобі подобається найбільше?

- Апельсин і мій плетений бабусею шарф.

- Які прикметники ви використали? На яку ознаку вони вказують?(на колір). Які ще ознаки предметів ви знаєте? (смак, форма, матеріал…)

V. Рефлексія.

1. «Мікрофон»

- Чи справдилися ваші очікування?

- Які завдання вам найбільше сподобалися?

-Що нового дізналися?

-Як можна використовувати прикметники у своєму мовленні?

2. Самооцінювання .

(використано матеріали:  https://naurok.com.ua/prezentaciya-vpravi-dlya-refleksi-344090.html)

 

3. Домашнє завдання.

Ст.8 виконати вправу 1

(Замініть сполучення слів прикметником за зразком. Прикметники підкресліть.)

 

docx
Додано
18 січня
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку