Виховна година «Дітям про правила поведінки у природі»

Про матеріал

Мета: Вчити з дітьми норми і правила поведінки в природі. Спонукати дітей до фантазії й творчості. Викликати у дітей бажання допомагати у природоохоронному процесі: оберігати рідну природу, реагувати на поведінку оточуючих щодо природи, розповідати про свої дії по охороні природи. Розвивати навички дбайливого ставлення до природи, як до свого здоров'я. Виховувати бережне та турботливе ставлення до природи рідного краю.

Перегляд файлу

Дітям про правила поведінки у природі

Мета: Вчити з дітьми  норми і правила поведінки в природі. Спонукати дітей до фантазії й творчості.  Викликати у дітей бажання допомагати у природоохоронному процесі: оберігати рідну природу, реагувати на поведінку оточуючих щодо природи, розповідати про свої дії по охороні природи. Розвивати навички дбайливого ставлення до природи, як до свого здоров’я. Виховувати  бережне та турботливе ставлення до природи рідного краю.

Матеріал: схеми-малюнки правил поводження у природі, запис звуків природи, білий  папір, олівці.

Хід заняття

У гості до дітей завітав Лісовуня. Ми пам’ятаємо цього героя з уроків літературного читання  (Лариса Ніцой, "Страшне страховисько")Він дуже схвильований тому, що в лісі де він живе, побували діти. Вони позривали квіти, покидали їх, потоптали гриби – мухомори, зруйнували мурашники, і галасували так, що всі пташки повилітали з його лісу. Вони дуже нашкодили природі. Ця шкода дуже велика. Лісовуня  говорить, що рослинки, комашки, тваринки, пташки, можуть зникнути назавжди. А без них наше з вами життя неможливе. Люди не зможуть слухати пташиний спів. Все це тому, що деякі діти, а може і дорослі не знають правила поводження в природі.( вчитель вішає на дошку малюнок Лісовуні)

 

Лісовуня  пропонує подивитися знаки-малюнки. А ви мені допоможете, здогадатись про що вони нагадують? (Перегляд знаків-символів. Обговорення . )

 

-Діти, а тепер подумайте і скажіть, що зробили б ви для того, щоб Лісовуня не хвилювався за свою домівку більше. (Відповіді дітей.)

                                       Правила поведінки в лісі

Не розводьте вогнище в  лісі. Відпочивайте лише у спеціально відведених лісових зонах відпочинку.

Не підпалюйте суху траву на полях та галявинах у лісі.

Не кидайте непогашені сірники або недопалки.

Не користуйтеся в лісі різними піротехнічними виробами: петардами, бенгальськими вогнями, феєрверками, «китайськими» ліхтариками, тощо.

Не заїжджайте безпосередньо в ліс механічними транспортними засобами, іскри від них можуть викликати пожежу.

Не залишайте на сонці пляшки, залишки скла та сміття, що легко загоряються і можуть спричинити пожежу.

 Не смітіть у лісі! Після відпочинку використані пластикові пакети та пляшки, консервні банки, папір, а також скляний посуд заберіть із собою і викиньте на смітник. Хай на місці вашого відпочинку буде чисто-завтра сюди прийдуть інші.

Не розбивайте скляні пляшки! Ви самі, інші люди, лісові тварини можуть поранитись.

Не ламайте гілки дерев та кущів. Це заважає рослині жити.

Не вирізайте на деревах надписи, типу «Тут був я». Це може призвести до всихання дерева, заселення його паразитами.

Не збирайте березовий сік. Це шкодить дереву.

Не зривайте лісових квітів, особливо рідкісних первоцвітів – це порушення закону. Хай гарні рослини залишаються в природі!

Не виривайте рослини з корінням.

Їстівні гриби зрізуйте обережно, щоб не пошкодити грибницю, не руйнуйте мохового килима.

Не знищуйте неїстівних грибів! Для лісових мешканців – це ліки і джерела харчування.

Не рубайте ялинку в лісі! Її можна придбати у лісівників, які виростили спеціальні плантації до новорічних свят, без шкоди для лісу.

Не руйнуйте мурашників – вони лісові «санітари».

Не чіпайте плазунів, які здаються вам небезпечними, бридкими або непотрібними. Вони – невід’ємна , важлива частина лісового середовища. Не чіпайте змій. Вони можуть становити загрозу для вашого життя. Краще обійдіть їх стороною.

Не ловіть диких тварин і не забирайте їх додому. В неволі тварини жити не зможуть і обов’язково загинуть.

Не руйнуйте пташиних гнізд.

Не беріть у руки пташині яйця, пташенят, звірят: людський запах відлякує дорослих диких тварин, позбавляє малят батьківської опіки, вони стають легкою здобиччю для хижаків.

Навесні не можна полювати на перелітних птахів – це заборонено законо

-А зараз давайте звами пригадаємо які основні правила для того хто йде в ліс

-Наш новий друг пропонує нам пограти у гру «Чарівні намистинки» 

  • Діти, я буду читати  вам речення про вчинки людей, які шкодять лісу або сприяють його збереженню, а ви маєте їх доповнювати по змісту словами «так» або «ні»:
       1) Гуляй  у лісі тільки по стежинах.      

          2) Розорюй мурашники, їх і так дуже багато. 

3) Не галасуй у лісі.

4) Не чіпай домівок тварин і дитинчат.

5) Квіти збирай у великі оберемки і принось додому.

6) Губи дерева (ламай гілки, роби на стовбурах надписи).

7) Можна розорювати гнізда і вбивати отруйних і нагарних тварин лісу.

8) Не сміти там, де відпочиваєш.

9) Ніколи не завдавай шкоди природі.     

- Лісовуня пропонує нам розв’язати задачки (Розв’яжіть природознавчі задачі про охорону природи лісу: )

Задача 1. Під час прогулянки до лісу ви знайшли красиву квітучу рослину. Що ви будете робити?

Задача 2. Що ви зробите, коли побачите, що пташеня випало з гнізда?

Задача 3. У лісі вам зустрілось зайченя. Чи візьмете ви його додому, щоб доглядати за ним?

Задача 4. Ви побачили, що діти збивають ногами мухомори та інші отруйні гриби. Чи можна назвати їх дії правильними? Чому?

  -Підіб’ємо підсумки нашої бесіди за допомогою чарівних пелюсточок  які нам приніс Лісовуння. Візьміть  по одній пелюсточці на якій, на вашу думку, написані вірні правила поводження в лісі і прикріпіть до серединки квітки.( діти прикріпляють і повторюють правила)

 

-А зараз, я пропоную намалювати малюнки на тему: «Що я зроблю для того, щоб навколо було  всім красиво ». (Діти  під запис звуків природи малюють,)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шепюк Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ганюкова Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
35556
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку