Виховна година для 2класу "Казковий калейдоскоп"+ презентація

Про матеріал
Виховна година для других класів з елементами театралізації казки "Ріпка" та покроковою презентацією
Перегляд файлу

Виховна година  у ГПД

«Казковий   калейдоскоп»

Мета: перевірити знання учнів змісту відомих українських казок;                                                                     розширити та поглибити знання  про казку, як вид творчості;                                                                                                                                  сприяти розвитку  творчої уяви, фантазії дітей;                                                                                           формувати    загальнолюдські поняття доброти, чесності, дружби;                                                                        розвивати та бажання пізнавати нове.                                                                                                                                                   Виховувати почуття взаємодопомоги, товариськість, доброзичливість, естетичні смаки дітей, працелюбність, уміння отримувати задоволення від своєї діяльності;                                                   Виховувати любов до усної народної творчості

Діти сидять по групам ( 4дитини в 1-й групі)

Хід  заняття:

Організаційний момент.

Психологічний настрій. (Слайд 1)

1.    Привітання гостей.

Любі друзі! До нас в клас

Завітали гості щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

А тепер зручно сідаємо

Нашу виховну годину розпочинаємо.

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів.

Для того, щоб впоратися на занятті з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Вихователь.

(Слайд 2)

Казка — наче той горіх.

Ти попробуй розкуси —

Знайдеш стільки в нім краси,

Стільки мудрої поради,

Стільки вигадки і правди!

Валентин Бичко

Актуалізація опорних знань

 

І. Виступ дітей

1.Існує книг багато на землі.                                                                                                   Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

          2. Казка - це світ, чарівний та незвичний,

            Казка - це диво, сповнене краси.

            Поринуть у казку - це ж бо так цікаво,

            Це справді свято, радість для душі.

              3.У казці звірі свою мову мають,

               Дерева розмовляють, мов живі,

                 Добро і правда завжди зло долають,

                 Тому і люблять казку діти всі.

           4.Казок чимало є на світі

                 І веселих, і сумних.

                 Хіба зможемо

                 Прожити ми без них?

ІІІ.Слово вчителя.(Слайд 3)

  • Подивіться, будь ласка, скільки тут виставлено книг!
  • Ваня, прочитай, будь ласка, як називається ця книжка?
  • „Колобок”.
  • Карина, прочитай, будь ласка, назву цієї книжки!
  • „Лисиця та журавель”.
  • Богдан, а ця книга як називається?
  • „Ріпка”.

         І так далі.

Всі ці книжки можна назвати одним словом.  Діти, давайте разом скажемо що ж  це слово? Це КАЗКИ. НАПИС- КАЗКИ”. (Слайд 3 клик1)

Бачите, як багато є казок, всі вони живуть у цих книжках(Слайд 4)

  • Дітки! Коли ви лягаєте спати, вам, напевно, мама або бабуся читає казочки. (Слайд 4клик 1,2,3)
  • А ви любите слухати казочки?
  • Про що казки розповідають дорослим та дітям?
  • Чого вчить казка?

Слайд 5

  • Казки – наші  великі   вчителі, які  спочатку  виховують, а потім розважають. Казки вчать любити прекрасне, розрізняти добро  і  зло, правду і неправду, чесність і справедливість, брати  приклад з веселих, добрих,   вірних   і   чесних   героїв. Читаючи казки, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими.
  • Повідомлення теми та мети заняття
  • Сьогодні ми з вами помандруємо в чарівний світ  казок, побуваємо у них в гостях.

І побачимо,чи справді ви любите читати казки,чи уважні ви читці.

Основна  частина.

(Слайд 5,Музика )

(Враз до класу під музику  закочується Колобок з посланням)

  • Діти, погляньте, хто до нас завітав? (колобок) Та це ж КОЛОБОК.                          Та ще й з посланням! (Слайд 6)
  • Колобок приніс нам посилання від Чарівника. Давайте його прочитаємо (Слайд 7)

(Вихователь зачитує послання)

  •  «Дорогі діти! Сьогодні я хочу перевірити ,чи добре ви знаєте казки.Я завітаю довас.Чекайте на цікаві завдання.Успіхів вам!!!»                  Вихователь.
  • Ну що? Ви згодні пограти? Але  завдання будуть нелегкими, нам доведеться здолати чимало складних випробувань,  тому брати участь можуть тільки найспритніші, найрозумніші, найсильніші. А ми ж такі? (Так)
  • Та перш ніж вирушити в подорож  давайте домовимося не шуміти ,відповідати тільки з піднятою рукою або просигналізувати   кольоровим колом,що лежить у вас на столах. Згодні?  Тож можемо вирушати. (Слайд 8 клик1)
  • А ось і наш чарівник, він не забарився і швиденько завітав до нашого класу. А прийшов він не з порожніми руками, а зі(Слайд 8 клик 2)  скринькою! Якщо ми з вами впораємося з його завданням то отримаємо  солодкі подарунки.
  •     А тепер, до пригод разом з чарівником! (Слайд 9 клик 1,2)
  • Раз,два,три!Почали!

Етап №1(Слайд 11 після підказки клик 1,2,3,4,5,6.7)

-  Увага, перший етап нашої подорожі  це -  етап  «Ілюстративний»

         -  Вам потрібно за ілюстрацією і підказкою  відгадати назву казки  які чарівник замкнув в скринці. Слайд11(скринька)(Ілюстрації до казок розміщені в презентації).

Тільки  пам’ятаємо, що відповідаємо піднявши руку чи кольорове коло.

1.В ліс по стежці я ходила,
Сірого вовка зустріла.
До бабусі завітала
І її я не впізнала.
Очі, зуби – все страшне!
Чи впізнали ви мене?       

                                                                           ЧЕРВОНА ШАПОЧКА

 

2. Загубив дід рукавичку,

 Рукавичку невеличку.

Звірі в рукавичку поховались,

 Бо морозу налякались.      

РУКАВИЧКА

 

3. Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок,

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.            

  КОЛОСОК

 

4. Він утік від баби з дідом, -

Не міг всидіть на вікні.

Зустрів у лісі різних звірів

 І кожному співав пісні.

КОЛОБОК     

 

5. На городі виростала,

Восени велика стала.

Дід почав усіх гукати:

„Час красуню нашу рвати”.      

РІПКА

 

6. Ця лисиця хитра й мила

Журавля на гостину 

раптом запросила. 

ЛИСИЦЯ і ЖУРАВЕЛЬ

 

7. Підробив вовк  голосок -

Став на маминім співати.

Здогадались козенята:

Вовк – не наша мати.       

ВОВК ТА СЕМЕРО КОЗЕНЯТ

Все відгадали – молодці. І отримуєте першу частину  казкового пазлу  та можемо  рухатись далі.

Етап №2  «Математичний»

  • На нас уже чекає другий етап «Математичний» (Слайд 12)
  • На цьому етапі Чарівник перевірить ,чи добре вміють рахувати учні 2-х класів.

Слайд 13Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.

Відповідь. Слайд 13 (після відповіді дітей клик 1,2.3.4,5,6,7,8)

Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.

 

  • Слайд 14 клик 1Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?

Відповідь. Слайд 14 (після відповіді дітей клик 2.3.4,5)Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.

Слайд 15

  • Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?

Відповідь. Слайд 15 (після відповіді дітей клик1. 2.3.4,5,6,7) Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.

 

Вихователь: Молодці, добре  рахувати вмієте! Отримуєте ще частину пазлу.

Слайд 16 (коли діти приступають до роботи ввімкнути музику)

Етап № 3  «Впізнай казку за ілюстрацією»

_ А зараз  перевіримо  ,чи добре ви знаєте казки за ілюстраціями.

У вас  на парті лежать зображення  різних казкових героїв.А на дошці ви бачите ілюстрації до 5-ти казок. Із поданих предметів та персонажів до цих казок вам треба обрати лише чотири з них.Кожному по одному. 
Коли група буде готова,просигналізуйте кольоровим колом і я викличу вас до дошки для того щоб ви прикріпили героїв чи предмет до фону – казки.

(«Курочка ряба», «Попелюшка», «Вовк і семеро козенят», «Маша і ведмідь», «Дюймовочка»)

  • Молодці, діти. Всіх героїв впізнали, отже добре пам’ятаєте ці казки. А  ось вам і наступна частина пазла .

 

Фізкультхвилинка

 

Наступний наш етап -Відпочинок

Слайд 17 Клик по малюнку,а потім розгорнути на весь екран

 

          Етап № 4  «Чарівна  торбинка»

          Слайд 18 клик 1

  • Ви всі добре  відпочили тому з новими силами рухаємось далі.
  • А завдання для наступного етапу чарівник сховав до чарівної торбинки.
  • Ну що,ж  подивимося ,що в цій чарівній торбинці заховано?

В ній   знаходяться речі з казок і мультфільмів, що зняті на їх основі. Здогадайтесь  з якої  казки   ця річ.

1. Дзеркальце  („Білосніжка і семеро гномів”)  (Слайд 19)

2. Фонендоскоп („Айболить”) (Слайд 20)

3. Пиріжок («Маша і ведмідь»)  (Слайд 21)

4. Ключ („Золотий ключик”) (Слайд 22)

5. Капелюшок («Червона  шапочка»)    (Слайд 23)

6. Солома („Солом’яний бичок”)  (Слайд 24)

7. Яйце („Курочка Ряба”)  (Слайд 25)

Молодці,і з цим завданням впоралися. А ось і наступна частинка пазлу.

Етап № 5  «Хто я?Що я?»

Слайд 26

На цьому етапі вам потрібно буде упізнати казкового героя за його розповіддю про себе.

(Слайд 27)

  • Крихітне дівчатко, в квітці  народилось.

Як зраділа жінка, серцем звеселилась.

Якось серед ночі, дівчинки не  стало

Бо нахаба-жаба з ліжечка украла. (Слайд 28) (Дюймовочка)

 (Слайд 29)

  • Зажерлива баба на діда сердита

Лишилася знову з стареньким  коритом.

Назвіть хором казку відому  оту.

Яка?  (Слайд 30) (Про золоту рибку)

(Слайд 31)

  • Боялася сонечка, дощику раділа

Жила собі в діда й баби

Мов лілея біла.

Коли Весна  - красна прийшла

В ліс з дівчатами пішла

Через вогонь стрибала, хмаринкою  стала.  (Слайд 32) (Снігуронька)

(Слайд 33)

  • Зажурився коток, взяв бандуру  й молоток

Та й пішов співати в Лиски  біля хати.

Для чого ж молотка він брав?

Як півника порятував?  (Слайд 34) (Котик  і півник)

 (Слайд 35)

  •  
  •  
  • На веселі іменини, він спустивсь  на павутині,

До красуні господині.

І почав її терзати, а вона давай кричати,

Просить друзів виручати,

Але друзі всі злякались і  сховались.

Тут ліхтарик заблищав, хтось  на ворога напав.

Павутиння розрубав, Полонянку врятував.

Хто світив  - ліхтарик. Хоробрий  - комарик.

А хто ж та крикуха?  (Слайд 36) (Муха - Цокотуха)

Вихователь.

-Молодці,ви дуже уважні та кмітливі.Тож тримайте ще одну частину пазла.

Етап № 6 «Театральний» (Слайд 37)

  • А  зараз ми пограємося в театр та  покажемо казку  «Ріпка». (Слайд 37 вмикати музику на кожен вихід персонажів)
  • Сценарій казки на новий лад: "Ріпка

Інтер’єр :Хата , прибраний пліт, дерева,посередині ділянка землі.

Вихователь . По дорозі бігла мишка                                                                                                            І несла в торбинці книжку .                                                                                                                   А у книжці казочки,                                                                                                                              Ті, що люблять малюки.                                                                                                                       Одна казка загубилась, та до школи прикотилась,                                                                          Вранці я її знайшла,                                                                                                                              Вам, малята, принесла.

Вихователь.Санце встало, ранок розбудило.                                                                                    На город швиденько                                                                                                                       Вийшов суперфермер Дід Кирило.

Під сучасну музику («Зацепила»)виходить  Дід з лопатою, поливалкою, граблями. Обходить грядку, чухає голову , кладе знаряддя. Одягнений у джинси , сорочку, кашкет, чоботи. Копає лопатою, громадить граблями, сіє ріпку, поливає)

Дід. Мусив ріпку посадити.                                                                                                             Буду її доглядати,                                                                                                                                  поливати, пильнувати.

Вихователь.Озирнувся, знову ходить                                                                                                             І пішов собі додому.                                                                                                                                        Дощик землю поливав,                                                                                                                          Нашу ріпку напував,                                                                                                                    Кущики умив і квіти,                                                                                                                                        Щоб усі раділи діти.

(В цей час вибігає РІПКА та сідає на землю.)                                                                           

З’являється Дід , чухає голову,обходить Ріпку. Поливає Ріпку.

 

Дід. В мене ріпка на городі                                                                                                    Подивіться , хоч куди,                                                                                                                 Якби сил було й здоров’я                                                                                                                 Ріпку витягти мені.

 

Ріпка. Я маленькою вродилась                                                                                                             Та великою зросла.                                                                                                                                             На городі засиділась,                                                                                                                         Вже до погребу пора.

Дід. Моя Ріпко, моя Ріпко,                                                                                                        Уродилась хоч куди.                                                                                                             Моя Ріпко, моя Ріпко                                                                                                                     Час з землі тебе тягти.

Вихователь.Смикнув раз, смикнув вдруге,                                                                                   Сили всі зібрав, потяг,                                                                                                                                      Та таку красуню                                                                                                                        Зрушити не міг ніяк .                                                                                                                  Сили в діда вже не ті.                                                                                                                          А щоб ріпку цю дістати,                                                                                                            Треба мускули круті.

Дід. Бабо, Бабо, не барися,                                                                                         Засиділась на ходу,                                                                                                                                 Ти за мене ухопися                                                                                                                            Ріпку витягнем мою.

Баба виходить під музику. («А я иду такая вся…..»)

Баба. Ой , старий, ще дуже рано,                                                                                                            Я готую всім сніданок.

Дід. Бабо, кинь свої діла!                                                                                                                   Ріпка виросла - он яка

Тягнуть, не можуть витягнути.

Дід. Ну ж бо , бабо, клич онуку!                                                                                                                Чи зі школи не прийшла?

Баба. Ні, закінчила науку,                                                                                                                   Та вже губи підвела.                                                                                                                          Гей, онуко, кинь помаду                                                                                                              Треба ріпці дати раду.

Під сучасну мелодію(«Вау,мама,кто это?») виходить модно вдягнена Онука , пританцьовує.

Онука. Як же ріпку витягати,                                                                                                        Зачіску собі зім’яти,                                                                                                                       Манікюр собі зламати.                                                                                                      Бачите, он нігті в мене.                                                                                                                     Ріпку рвати ?                                                                                                                                       – Не для мене.                                                                                                                                        Дівка я така - міська.                                                                                                                          На городі може в мене                                                                                                                                        Заболіти голова..

Тягнуть Ріпку , не можуть витягнути

Онука. Бімчик, Бімчик йди сюди,                                                                                                          Нам ріпку витягнути допоможи.

Вибігає Бімчик, бігає навколо Онуки.(під пісню «Буся»)

Бім. Чую, чую хтось гукає,                                                                                                                  І на поміч закликає,                                                                                                                           Зараз хату оббіжу                                                                                                                                     І усім вам поможу.

Бім оббігає хатку та допомагає тягти.Тягнуть усі Ріпку, не можуть витягнути.

Бім. Мурка, Мурка йди сюди,                                                                                                  Нам ріпку витягнути поможи.

Пісня «Сама по себе», виходить Кішка.

Мурка.Треба ріпку витягати                                                                                               І швиденько йти до хати.                                                                                                                         Я не знаю як у кого                                                                                                                                  Мій режим ведеться строго:                                                                                                                  П’ять хвилин і на горище,                                                                                                      Полювати треба миші.

Тягнуть всі разом , не можуть витягнути.

Мурка. Від режиму відступлю,                                                                                                     Мишку я сюди позву.

Вибігає Мишка.(пісня «Пикачу»)

Мишка. Але дай лиш чесне слово,                                                                                                  Що залишуся живою.

Мурка. В мене віскас є в запасі.

  • Мишка. Вперше буду котам допомагати.                                                                                      А щоб все було гаразд,                                                                                                                   Треба в чергу встати.

Мишка ставить всіх по порядку , тягнуть Ріпку, витягають і всі падають.

Вихователь. Всі за ріпку ухопились                                                                                              І на землю покотились.                                                                                                                     Дід упав штовхнувши Бабу,                                                                                                       Та собі трималась слабо                                                                                                                       І на Внучку повалилась,                                                                                                                             Та на Бімку покотилась.                                                                                                                 Бімка впав уже на Мурку,                                                                                                                          Ну а Мишка шусть у нірку.

Всі разом. Ми візьмемося за руки,                                                                                          Веселіше стане нам.                                                                                                                           Бо у групі всі ми дружим,                                                                                                                        Усмішки даруєм вам.

Вихователь. От і казочці кінець ,                                                                                                             А хто слухав молодець. (Слайд 38)

Вихователь Молодці,А частину пазлу  отримає мишка .

  • Ось і знайшли останню частинку пазлу. Давайте спробуємо скласти казковий мегапазл і отримати винагороду. Виходьте по одному учню від групи  з пазлом  та мишка і складіть чарівний пазл.(Учні складають пазл )
  • А ось і наш чарівник.(Слайд 39)

Напевно, час вже повертатися до класу. Ви горові?

Раз,два,три!Чарівник,нас поверни! (слайд 40)

Підсумок заняття

Вихователь Ось і все. Наша подорож закінчилася. Ви просто молодці. (Слайд 41)

Скажіть мені,будь ласка,

  • (Слайд 41,клик 1)Чого ж навчають нас казки?
  • (Слайд 41,клик 2)Яких казкових героїв зустрічали?

Давайте підсумуємо нашу роботу. У вас на партах лежать смайлики з різними емоціями. Підніміть,будь ласка,ту емоцію,яка на вашу думку  відповідає  вашому настрою після заняття.

  • Чи в вас веселий настрій і ви дуже задоволені своєю роботою на занятті;
  • Чи  цей настрій звичайний  і наша подорож вам його не підвищила;
  • Чи раптом ви засумували?
  • Я бачу,що ви всі молодці і у вас гарний настрій після нашого заняття.

 

  • Сьогодні ми переконалися, що казки – це наші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами. (Слайд 42)

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть.

Бо з друзями завжди цікаво.

І веселіше в світі жить.

Слайд 43. Ввімкнути музику.

  • Діти, а чарівник нам залишив  скриньку з солодкими подарунки. Тож  пригощаймося..                  (Діти отримують солодких «Колобків»)
  • До зустрічі в нових казках!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Холодько Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Федаєва Ірина
Додано
5 січня 2021
Переглядів
767
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку