Виховна година до Міжнародного дня української мови на тему "Нас єднає мова"

Про матеріал
21 лютого Міжнародний день української мови. Матеріал цього заходу призначений для дітей початкової ланки. Мета його ознайомити учнів зі значущістю української мови у житті людини( що особливо актуально в наш час), виховувати любов до рідної мови, бажання спілкуватися нею у повсякденному житті. Підібрані завдання розвивають зв'язне мовлення, логічне мислення, сприяють повторенню програмового матеріалу.
Перегляд файлу

Виховна година до Міжнародного дня української мови

МЕТА: ознайомити дітей зі значущістю української мови у житті кожного українця; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної мови і тверде бажання вивчати її і спілкуватися нею у повсякденному житті.

ОБЛАДНАННЯ: вислови про мову; карточки з буквами і шкатулка; фонограма до пісні « Мова єднання»; мікрофон; малюнки хмаринок з написами фразеологізмів.

 

 

ХІД РОБОТИ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

Сьогодні у нас – незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну відому,

Що нас всіх чекає й збагачує МОВУ.

Щоб урок пройшов немарно

Треба сісти рівно, гарно.

Дарма часу не втрачати,

Думати і працювати!

Отож, почнімо наш урок з усмішкою і гарним настроєм.

Девіз уроку: « Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»

 ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1.БЕСІДА З ЕЛЕМЕНТАМИ РОЗПОВІДІ.

- Діти, у якій країні ми живемо? (Україна).

- Яка столиця нашої країни? ( Київ).

-А якою ж мовою розмовляють наші люди? (українською)

- Так. В нашій країні люди розмовляють українською мовою, але інколи ми чуємо й інші мови…

- Але сьогодні ми поговоримо про найріднішу, найніжнішу, наймелодійнішу, найбагатшу і найдорожчу кожному з нас – українську мову.

- Отже тема сьогоднішнього нашого заняття « Нас єднає мова!»

-Діти, що таке мова? ( це засіб спілкування).

- Народ говорить, що «буква до букви- складається слово, а слово до слова- звучитьрідна мова».

А Д. Білоус писав:

Ти поспішаєш у ясній обнові,

Як пісня, линеш рідне слово.

Ти наше диво калинове

Кохана материнська мово!

-У цьому вірші Д. Білоус описує нашу мову. Яка вона? (рідна, кохана, материнська, калинова).

- Як у кожної людини є одна мама і тато, так мова рідна лиш одна. Людина може знати дві, три або більше мов, але рідною залишається материнська мова.

- Діти, а чи потрібна нам мова? ( так)

-Для чого? (Щоб спілкуватися з іншими людьми).

-А якби почували себе люди, якби немали мови! (Вони не могли б розмовляти, передавати свої почуття словами).

ДІВЧИНА-МОВА

- Я завітала до вас на заняття і принесла  завдання. Після виконання кожного завдання, ви можете підійти до шкатулки і витягнути букву, яку я приготувала. Якщо виконаємо всі завдання, то зможемо скласти слово. А яке саме, дізнаємося.

2. Гра «Мікрофон»

   -А зараз ми з вами пограємо в гру «Мікрофон». Ви будете передавати один одному мікрофон і при цьому говорити слово на ту букву , на яку закінчується попереднє слово. Я починаю    (М)

3. Завдання 2

Гра «Правильно чи не правильно»

-Мова-  це найдорожчий скарб, який треба берегти. Та , на жаль, наша байдужість призводить до її занепаду. Забруднюють нашу мову і суржики, тобто неправильні слова.

- Давайте перевіримо, чи правильно ви розмовляєте. Виправте помилки.

Понятно – зрозуміло.

Тоже – теж.

Фамілія – прізвище.

Мусор – сміття. (О)

 

4. Метод розповіді.

  - Наша мова належить до високорозвинених мов світу. Вона посідає друге місце після італійської за своєю мелодійністю.

Ось послухайте якою є наша мова.

         Ніжна, мила, світанкова,

        Ясна, чиста, колискова,

       Мелодійна, дзвінкотюча,

       Дивна, радісна, співуча,

     Лагідна, жива, казкова,

    Красна, чарівна, шовкова,

    Найдорожча, добра, власна, 

    Мудра, сонячна, прекрасна,

   Солов’їна, барвінкова

         Українська мова

 -Діти якими словами описано нашу мову? Хто запам’ятав більше ознак? Назвіть. (Л)

5. Гра « Що є в слові».

-Я буду зачитувати вам питання, відповіді на які заховались у словах, записаних на екрані.

    У якій водоймі ловила рибу Марічка?

   На чому їхав мотоцикліст?

   Що любить їсти касир?

   Що бачив Карлсон, що спав на даху?

   Що їв тракторист на обід?  (О)

 6. Фізкультхвилинка «Посмішка».

 7. Гра «Хмаринка».

   Зараз з вами пограємо у гру «Хмаринка». У нас на дошці є хмаринки зі словами. Я буду зачитувати вам вираз, а ви скажете до якого слова на хмаринці цей вираз підходить.

Пекти раків – червоніти

Замилювати очі – обдурювати

Чухати потилицю – задумуватися

Сісти на голову – знахабніти      (Д)

8. Робота в групах « З’єднай прислів’я»

Зібрати прислів’я про мову і пояснити їх.

 Слова до слова – зложиться мова.

Птицю пізнають по пір’ю, а людину по мові.

Шабля ранить тіло, а слово – душу.

Не знаєш, то мовчи, а знаєш – не кричи.

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.   (Ц)

9. Гра «Добери слово»

  Щоб розумним й мудрим стати

  Треба рідну мову…(знати).

  А щоб вміти говорити,

  Треба рідну мову…  (вчити),

   Рідна ж мова пелюсткова,

   Мудра, світла…( світанкова).

  І дзвенить щодня і в свято,

   Бо вона така…(багата),

   Чарівна і калинова

 

В ній в віках батьки і діти,

Як без мови в світі…(жити)?

Понад світом хай лунає,

Хай ніхто не…(забуває)

Рідну мову українську,

Мудру, щедру,…(материнську).(І)

ДІВЧИНА-МОВА

-Тепер прочитаймо слово, яке ми склали.

МОЛОДЦІ!

-Ви справді молоді, бо були активні, розумні і творчі.

А на закінчення, давайте разом заспіваємо пісню!

(Н. Бучинська «Мова єднання»

ІІІ. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.

-Що вам запам’яталося на занятті?

-Для чого нам мова?

-Якою є наша мова?

-Чому потрібно вивчати рідну мову?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку