Тема виховного заходу:
«Доброта врятує світ»
Мета:
формувати ціннісне ставлення до себе і до людей;
основи духовно-морального розвитку особистості, та загальнолюдські цінності;
уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди; моральних якостей (доброти,чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості).
Розвивати вміння відрізняти погане від доброго, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди;
вміння знаходити спільну мову і компроміс.
Виховувати позитивне світосприйняття; чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.
Формування ключових компетентностей:
Спілкування державною мовою (Уміння: висловлювати думки,погляди).
Соціальна і громадська компетентність: (Уміння:співпрацювати з іншими на результат)
Уміння навчити впроваджувати в життя : (Уміння: оцінювати результати діяльності)
Навчальні ресурси: мультфільм «Просто так», картки з
українськими народними прислів'ями та приказками на тему «Доброта »,
плакат з намальованим «деревом життя», квіточки чорного, червоного,
блакитного, жовтого, рожевого кольору, картки з малюнками, ескіз
«Добре сонечко», метелики, фото.
Методи і прийоми: робота в парах,робота з завданнями.
Хід заходу
І.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-Доброго дня, шановні діти та гості. Сьогодні я б хотіла поговорити з вами на тему, яка зараз, мені так здається , потребує особливої уваги. А ключові слова до нашого заходу зможете прочитати на ось цій хмаринці. (Добро)
ІІІ. Повідомлення теми заходу. Мотивація роботи.
Правильно. Отже, сьогодні ми з вами пройдемо дорогою добра. Це дорога якою має йти кожна людина від народження і до смерті. А тема нашого виховного заходу «Доброта врятує світ»
Вправа «Очікування»
Діти,а якими ви бажаєте бути на занятті,щоб воно пройшло цікаво і змістово?
ІV. Первинне засвоєння матеріалу.
1. Розповідь вихователя.
Вихователь. Людина приходить у світ для добра. Вона наділена розумом, тому може дуже багато чого навчитися, здатна творити сама свою долю. І щоб жити в цьому багатогранному і складному світі гідно, треба багато чого навчитись, знати, вміти, а головне – бути доброю і мудрою людиною.
2. Вправа «Мозковий штурм»
3. Вправа «Сонце доброти».Робота в групах.
Вихователь. Доброта-це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спідкати кожного з нас. Це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей. Все своє життя, починаючи з дитинства, людина пізнає, що таке «добре», а що таке «погане».
-Чи можна доброту порівняти із сонцем? (Відповідь дітей)
Тож давайте засвітимо «Сонце доброти». Для цього на промінцях треба написати з чим асоціюється слово «доброта».(Діти в групах розглядають це завдання та пишуть на промінці з чим у них асоціюється добро. Потім прикріплюють його біля сонечка).
4. Вправа «Пошук добрих слів»
- А зараз спробуємо відшукати добрі слова. Щоб знайти вихід з будь-якої ситуації.
1.Оленка робила подарунок для мами. Братик пробіг і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплакати, але братик сказав чарівне слово. Яке?
Оленка посміхнулась і сказала братику…
2.Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…
3.До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така! Взявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». (Як вона мала вчинити?)
4. Тарасові на день народження батько подарував велосипед. Хлопчик був радий. Як він міг виразити свою радість?)
5. Вправа «Галявина доброти».
Вихователь.
Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти
різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть най -
важливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть на зелену травичку.
(На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність. )
Вчитель. Діти, ось на нашій галявині розквітли різнокольорові квіти. Квіти
добра,совісті,сміливості та чесності.
6.Робота над прислів’ями. Робота в групах
Вчитель. Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплом вчить нас українська мудрість-прислів’я та приказки.
Подивіться на екран. На ньому записане прислів’я .Щоб прочитати його треба закреслити всі букви о.(Зумів скривдити, умій вибачитися)
Озуомів сокриводитои, оумоій воибаочитися .
Як ви розумієте його ? (Відповіді дітей)
- Зараз ми з вами попрацюємо в групах. Я роздам вам картки з прислів’ями.
Ви повинні поміркувати і пояснити значення цих прислів’їв.
- Добре діло роби сміло.
- Хто людям добра бажає,той сам його здобуває.
- Добре слово солодше за мед.
- У лиху годину пізнаєш вірну людину.
Фізкультхвилинка
7.Гра «Добра справа»
Вихователь. Зараз ми з вами пограємо в гру «Добра справа»
Я роздаю вам картки з малюнками будь-яких предметів чи явищ навколишнього світу(наприклад: вода, земля, будинок, посуд, квіти, книга та інші предмети). Кожен має розповісти про доброту цього предмету, що зображений на картці.
(Діти повинні розказати, яке добро приносить той чи інший предмет.)
-Ось бачите, навіть неживі предмети роблять, нам людям, добро. Тож давайте бути вдячними їм також.
8. Вихователь. Людська порядність, доброта не має меж. Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього, що нас оточує: тварин, рослин. Пам’ятайте, діти, що тварини це наші менші брати і ми за них відповідаємо.
Ви любите тваринок?
9. Гра «Риси характеру»
Вчитель. Якими ж рисами повинна бути наділена людина,щоб про неї говорили лише добре? Подивимось на екран:
ливістьДоброзич
вихОваність
доБросовісність
поРядність
тактОвність
чеснісТь
Співттячу
Душу людини порівнюють з метеликом. Тому риси характеру ми зобразимо на метеликах.
(Прикріплюємо метеликів на нашу галявину )
11. Створення «Дерева добра»
Вихователь. Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. Але добро завжди сильніше, ніж зло. Люди цінують і довго пам’ятають добрих людей, допомагають їм у скрутну хвилину, а від злих намагаються триматися подалі. Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе».
Вихователь. Погляньте, друзі, на дошку. Я намалювала дерева. Але не хотіла сама малювати квіточки, бо хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітують ці дерева. Чорним-символом Зла чи веселковим – символом Добра. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Оберіть квіточку, яка вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому. І тоді побачимо, яким стане деревце. (Діти прикрашають дерева квітами).
-Ось подивіться, яку гарну галявину ми отримали. Як би ви її назвали?
(«Галявина Добра»)
V. Закріплення вивченого
VІ. Підсумок.
Вчитель. Ми сьогодні гарно попрацювали з вами .Дізналися багато нового, створили картину «Галявина добра» і тому я хочу зробити вам подарунок.
Ми переглянемо мультфільм «Просто так!». Після перегляду ви відповісте мені на запитання «Чому саме так називається цей мультфільм ? »
(Перегляд та обговорення мультфільму «Просто так!»)
-Добігає кінця наша зустріч. Спасибі вам за доброту! І на згадку про нашу годину спілкування — ось ці пам’ятки. Прикріпіть їх вдома біля
свого робочого місця і намагайтеся щодня робити все так, як личить справжній людині. Щоб люди вас поважали і приязно ставились до вас, ніколи не забувайте золотого правила вихованості: ставитися до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.
Вчитель.-На цьому наша година спілкування закінчується, але вашим вічним домашнім завданням буде - творити добро на Землі.