Виховна година "Фінансова грамотність"

Про матеріал

Іноді, коли батьки відмовляються купити дитині іграшку, аргументуючи це тим, що в них немає на це грошей, дитина може запропонувати їм піти в банк або до банкомата, щоб отримати гроші там. Саме тому дітям необхідно пояснити, звідки беруться гроші. Пропонуємо виховну годину для учнів 5-7 класів.

Перегляд файлу

Виховна година

 "ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ"

 ДЛЯ УЧНІВ 5-7  КЛАСІВ

 Ведучий: Сьогодні наша класна година буде присвячена  фінансової грамотності.

Для початку ми з вами переглянемо відео про історію виникнення грошей

(відеоролик)

Як ви розумієте -що таке фінанси простою і зрозумілою мовою?

      Фінанси — це багатогранне поняття, яке включає в себе готівку і безготівкові грошові ресурси, і ін. форми та інструменти грошових коштів, а також — фінансові відносини, пов'язані з розрахунками, грошовими коштами між суб'єктами ринку. У самому спрощеному варіанті визначення фінансів звучить так: фінанси — це гроші. Але це занадто просте, примітивне визначення фінансів. Адже фінанси — це не тільки готівкові гроші, грошові кошти на рахунках у банках, і чеки, акредитиви, та інші фінансові інструменти.

Взагалі слово «фінанси» походить від латинського «financia» і перекладається як готівка, дохід. Якщо ж переводити слово «finances» з французької мови, то фінанси — це грошові кошти

 А що таке економіка? Економіка - це наука про правильне ведення господарства. Економіка - це особлива сфера життя суспільства, що охоплює виробництво товарів та послуг, обмін ними, розподіл і споживання створених у суспільстві благ.

Питання про те, як правильно розпоряджатися грошима, є одним з найбільш важливих у сучасному житті. Багато хто з нас хотіли б знати, як примножити свій стан. Накопичувати або витрачати — що допоможе стати багатшим і щасливішим?

Скарбниця життєвої мудрості багата приказками, прислів'ями та афоризмами, які говорять про користь як накопичення, так і витрати грошей: «Краще полізти в кишеню за словом, ніж за грошима» (Ст. Бринцалов), «Гроші повинні обертатися. Чим швидше витрачаєш, тим швидше отримуєш» (П. Капіца). Є люди, які відкладають і збирають гроші, щоб вони водилися, бо «копійка рубль береже». І є ті, які дотримуються правила витрачати, тому що «гроші повинні працювати». І у того, і у іншого підходу до розпорядження грішми є свої плюси і мінуси.

Що краще — накопичувати або витрачати? Кожну з цих моделей поведінки можна назвати вигідною, якщо врахувати наступні фактори:

1. Що дає накопичення? - накопичення забезпечує можливість залишитися при грошах у разі виникнення непередбаченої ситуації. Наприклад, у разі автомобільної аварії, поломки пральної машини або інших несподіваних витрат ви завжди будете мати в своєму розпорядженні потрібну суму грошей; - накопичення дає можливість купувати речі або послуги, не вдаючись до допомоги, позик та кредитів, а отже, дозволяє економити значну суму грошей, яка йде на виплату відсотків за кредитом; - накопичення дає можливість робити значні придбання. Якщо ви не в змозі з місячної зарплати купити норкове манто, то відкладання певної суми грошей, безумовно, дасть вам цю можливість; - крім фінансової накопичення забезпечує психологічну захищеність, створює своєрідну «подушку безпеки».Людина, яка регулярно відкладає гроші, не турбується про те, чи вдасться протягнути до наступної зарплати або як вижити в разі звільнення.

 2. Що дає вільне розпорядження грошима? - підхід до грошей «скільки є, стільки і витрачаю» дає можливість регулярно відчувати «смак життя», відчувати свято, не відчувати себе обмеженим і вимушеним відкладати; - вільне розпорядження грошима створює певний психологічний настрій — «у мене все добре, у мене є гроші, і я можу їх витрачати». Людина, яка випромінює позитивний настрій, отримує у відповідь позитив. У той же час відкладання грошей «на чорний день» найчастіше загрожує тим, що «чорний день» дійсно настає; - вільне поводження з грошима дозволяє грошей «працювати» і притягувати інші гроші. Трата грошей звільняє простір для приходу нових грошей. Що ж підходить саме вам? Спосіб, який визначає вашу зону росту — той, який вами найменш освоєний.

 - Якщо вам регулярно не вистачає грошей, і ви не в змозі відкласти навіть 100 гривень, освоюйте накопичення.

- Ймовірно, ви не тільки не дозволяєте собі «відпускати» гроші, але й не дозволяєте собі жити, відкладаючи цю можливість на більш довгий термін. Але не варто кидатися з крайності в крайність і починати витрачати відчайдушно. Витрачайте на те, що вам дійсно потрібно. Помічайте свої потреби і дозволяйте собі їх реалізовувати. Адже життя відбувається саме зараз. Важливо не просто освоювати той чи інший спосіб, але і розуміти, навіщо ви його виберете.

Гра «Робінзон  Крузо»

Мета: навчити планувати витрати на тривалий час насамперед, цінувати гроші.

Матеріали: 1 аркуш ватману, фарби, пензлики, скотч, маркери, олівці.

Кількість учасників: від 2 до 20

Суть гри:

 Для цієї гри краще зібрати групу дітей. Мінімальна кількість – 2 гравці. Уявіть собі, що ви потрапили на незаселений острів. І зараз ви одним помахом руки можете створити все, що вам потрібно для життя. Та пам’ятайте: як в житті, передусім потрібно створювати те, що потрібно нам перш за все. Одже, малюємо!

  • Чому вирішили звести будинок?
  • Чи потрібні вам автомобілі?
  • Доведіть, що це вам потрібно.
  • А чи є на вашому острові кінотеатр, дитячий садок?
  • Доведіть, що це вам непотрібно.

Обговоріть з дітьми, що, певна річ, у перший момент група повинна розв’язати  питання виживання: тепло, їжа, вода. І справді, зараз не до кінотеатрів і дитячих садків. А якби ви прожили на цьому острові багато років, чи з’явилася б у вас необхідність побудувати дитячий садок? Чому? Правильно, у процесі життя на острові громада розвиватиметься, і потреби зміняться. Вже не треба буде думати про їжу, про одяг, бо все це ви вже матимете. І тоді ви почнете будувати театр, музей, школу, церкву. У вас з’явиться  потреба в новій інформації, потреба в духовному розвитку.

13 порад управління грошима для дитини:

1.Старайтпесь планувати бюджет і слідувати йому.

 2. Будьте акуратними у витраті грошей , намагайтеся не розтратитися.

3. Запам'ятайте, що фінансова грамотність відіграє величезну роль у вашому майбутньому і вашої незалежності.

4. Вчіться відрізняти «потреби» від «бажань». Перші, зазвичай, менш затратні ніж бажання.

 5. Попросіть відкрити банківський рахунок на ваше ім'я і можете регулярно класти на нього гроші замість скарбнички.

6. Якщо у вас є бажання придбати дорогу річ, яка вам не по кишені, знайди більш дешеву альтернативу. це теж відмінне рішення і, до того ж, за менші гроші.

7. Заведіть скарбничку і вносите в неї здачу від своїх покупок. так ви зможете накопичити заощадження.

 8.Купіть гру Монополія (або аналог) ирегулярно грайте в неї . Це буде весело і навчить вас розуміти всю цінність грошей.

9. Коли ви йдете за покупками, то старйтесь вибрати ті товари, яких потребуєте. Якщо виберете відразу кілька товарів з однаковими функціями, то навчитеся порівнювати ціни і робити грамотний вибір.

10. Намагайтеся не «брати в борг». недобре бути в залежності від кого-небудь, взявши чужі гроші. Утримайтеся і від бажання жити в кредит.

11. Вчіться вести запис і облік всіх своїх покупок в спеціальному блокноті. Заведіть лист доходів і витрат.

12. Намагайтеся витрачати гроші з розумом. Батьки заробляють гроші своєю працею.

13.що таке регулярні платежі? (компослуги, телефон, інтернет і т. д.) Дізнайтеся яку кількість грошей витрачається щомісяця.

 На останок задача.

Задача

Вам потрібно 50 гр. Ви займаєте 25 гр. у Маші і 25 гр. у Саші. Ви йдете в магазин, купуєте аудіо диск за 45 гр. У вас залишилося 5 гр. Зустріли іншого хлопця і він у вас зайняв 3 гр. У вас залишилося 2 гр. Ці дві гривні ви віддали Саші і Маші - по гривні кожному. Це значить, ви залишилися їм винні  по 24 гр Ви ці гроші на наступний день віддали, а на наступний ви зустріли хлопця, який у вас займав 3 гр. Він їх віддав. В результаті у нас виходить: 24+24=48+3=51 гр. Звідки зайва ГРИВНЯ??? Діти, тут насправді все дуже просто....тут непотрібно вважати ці 3 гривні, які йому друг винен....тут треба скласти тільки ті 24 і 24...та ще по рублю які ви  віддали.

 Притча «Багатство і бідність»

Прийшли Бідність і Багатство до одного чоловіка і питають:
– Хто з нас красивіший?
Злякався чоловік, думає: «Якщо скажу, Бідність гарніша, то Багатство розсердиться і піде, а скажу, Багатство прекрасне, то Бідність образиться і мене замучить». Подумав трохи, а потім каже:
– Поки ви так на місці стоїте, я не можу вирішити. Ви пройдіться.

Стали Бідність і Багатство ходити туди-сюди. Подивився на них чоловік і каже:
– Ти, Бідність, дуже хороша зі спини, коли йдеш, а ти, Багатство, просто чудово в момент приходу.

Бажаємо, щоб ви завжди з розумінням ставилися до грошей.

 

 

 

КЗ «Южненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1  ЮМР »

 

 

 

 

 

 Виховна година

на тему:

«Фінансова грамотність»

http://ukrks.info/wordpress/wp-content/uploads/2014/07/finansovaya_gramotnost-600x399.jpg

 

 

 

2018 р

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку