Виховна година «Люби й бережи природу».

Про матеріал
навчити милуватися природою, оберігати її, ознайомити їх з природоохоронною діяльністю в Україні; розвивати мислення, пізнавальні інтереси; виховувати бережливе ставлення до природи
Перегляд файлу

Відкрита класна година «Люби й бережи природу».

Мета: навчити милуватися природою, оберігати її, ознайомити їх з    природоохоронною

діяльністю в Україні; розвивати мислення, пізнавальні  інтереси; виховувати бережливе ставлення до природи

 Обладнання: малюнок із пейзажем, знаки заборони і «зроби це»,  зображення тварин, фішки.

Хід класної години

 І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-                     Діти, кожна рослинка, тваринка, повітря, вода – це все частина природи, довкілля. Але людина інколи забуває, що і вона є складовою природи, а не володарем усього живого на землі. Не завойовувати, як Кутузов, а берегти й примножувати природні багатства.

-                     Як потрібно ставитися до природи?

-                     Правильно, природа – велике творіння Бога, колиска людства, втілення краси і добра. -          Як саме берегти природу?

ІІІ. Оголошення теми заняття. Йдемо в гості до природи. Є в ній різна дивина:

image 

 

В небі – зорі, в ріках – води, В полі квіточка ясна.

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

Є метелик і пташинка І таке цікаве все!

 

-                     Про що ми поговоримо сьогодні?

-                     Так, вірно. Про природу, її значення для нас, як її любити і берегти.

ІV. Робота над темою.

1.      Робота з малюнками.

-                     Спершу аби зрозуміти, як важливо берегти природу, потрібно навчитися милуватися нею, любити її.

Придивляйтеся до природи, прислухайтеся до її звуків і вона відкриє вам чарівний і дивовижний світ, подарує надзвичайну красу. Для чого людині захоплюватися красою природи, що це їй дає? Краса природи має здатність робити людину доброю, співчутливою і турботливою. Завдяки красі серце людини стає м’якішим, здатним відчувати найніжніші й найтонші порухи душі. Краса – велика сила!

-                     Діти, погляньте на ці

imageмалюнки. Які почуття викликають у вас ці пейзажі?

-                     Який у вас настрій? -          Хто з вас хотів би там побувати?

-                     Природа збуджує фантазію, інтерес до чогось нового. Сама людина стає багатшою духовно, сильнішою і мудрішою.

2.      Природа в поетичних рядках.

-          Як багато віршів складено про природу. Хто з вас знає такі вірші? -          А я знаю от такий.

Краса природи – справжнє диво.

Все неповторне і живе.

Де не поглянь, скрізь так красиво:

По небу сонечко пливе,

Навколо височіють гори,  

Між горами дзюрчить вода.

А ліс зелений, наче море,

І всюди казка ожива

 

3.      Розповідь з елементами бесіди

 

Росла собі людина і пізнавала світ. Природа давала їй все: повітря, щоб дихати, воду – щоб пити, рослини щоб їсти.

-                     Діти, чи вдячна людина природі за те, що вона їй дає? Як ставиться до неї? (Вирубує ліси, забруднює водойми, повітря)

-                     Діти, але є люди, які люблять і хочуть берегти природу, займаються цим професійно. Це екологи, які розв’язують такі проблеми як озонові дири, глобальне потепління, зникнення рослин і тварин. Держава ухвалює закони, які зобов’язують оберігати довкілля і притягують до відповідальності за невиконання цього.

-                     Яким чином люди прагнуть зберегти рослини і тварини, які перебувають на грані зникнення?

-                     Так, створюють заповідники такі як Асканія-Нова – найстаріший заповідник в  Україні, Карпатський (Закарпатська обл.), Розточчя (Львівська обл.), Медобори – наймолодший заповідник. У заповіднику Асканія-Нова охороняються рослини такі як сонтрава, едельвейс; тварини – кіт лісовий, черепаха.

-                     А хто знаю куди заносять види рослин і тварин, які є на межі вимирання? (Червона книга)

-                     Хто знає які рослини занесені туди? (Конвалія, нарцис вузьколистий, пролісок)

-                     А які тварини? (Лелеки, гадюка, черепаха, кіт лісовий, жаба ропуха)

 

4.      Правила Заборони і Зроби це.

 

-            Кожна культурна людина дбає про своє природне оточення. А що можете зробити ви, школярі, для того  аби зберегти довкілля?

 

v  Посади деревце, щоб очищало повітря. v  Посій квіточки, щоб милували твій зір. v  Розчисти джерельце, воно чекає твоєї допомоги.

v  Зроби шпаківню для пташок.

v  Люби цей світ, він просить захисту й любові.

-          А тепер ми складемо правила Заборони за цими малюнами. v  пдихаємо. v  Не можна мити транспортні засоби біля водоймищ, бо це забруднює воду, яку ми п’ємо. v  Не можна кидати будь-де папірці, пластикові пляшки, бляшанки, бо це засмічує землю, на якій ми живемо. v  Не збивай гнізда із дерев, адже у них маленькі майбутні життя. v  Подорожуючи, не залишай по собі сліди невихованого мандрівника.

 

5.      Вікторина Знавець природи.

 

Для того аби берегти природу потрібно бути добрим її знавцем. Я пропоную дізнатися хто із вас є знавцем природи за допомогою вікторини. Хто правильно відповідає на питання, той отримує фішку. У кого більша кількість – той і є знавцем природи.

Який сніг тане швидше: чистий чи брудний? (Брудний, бо він темний. Темні кольори поглинають більше сонячного проміння) Що взимку вниз вершиною росте? (Бурулька)

Який лісовий житель сушить собі гриби на деревах? (Білка)

Який звір спить всю зиму головою вниз? (Кажан)

Де зникають восени метелики? (Більшість з них гине з настанням перших похолодань. Деякі забиваються в щілини дерев, у кору дерев і там зимують.)

  

V. Підсумок заняття.

 

-   Які ви знаєте заповідники?

-   Що ви зможете зробити, щоб зберегти природу?

-   Які ви знаєте правила заборони?

І запам’ятайте:

Нам без природи не прожити – Це все довкілля, мій дружок! Це все довкілля, це природа, Частинки ми її малі.

Потрібне нам життя й свобода, Щоб вік прожити на землі!

image 

pdf
Додано
22 серпня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку