Виховна година "Ми будуємо державу"

Про матеріал

Мета: систематизувати знання учнів про мо­ральні норми та правила співжиття в суспільстві; перевірити засвоєння основних морально-естетичних та правових понять; розвивати пізнавальні здібності, правознавчий світогляд; удосконалюва­ти навички роботи в групах; виховувати справжніх громадян.

Перегляд файлу

 

1

 

ВИХОВНА ГОДИНА «МИ БУДУЄМО ДЕРЖАВУ»

 (5 КЛАС)

Мета: систематизувати знання учнів про мо­ральні норми та правила співжиття в суспільстві; перевірити засвоєння основних морально-естетичних та правових понять; розвивати пізнавальні здібності, правознавчий світогляд; удосконалюва­ти навички роботи в групах; виховувати справжніх громадян.

Епіграф:

Не питай, що може зробити для тебе держави, а запитай себе, що ти можеш зробити для неї.

Джон Кеннеді

Вчитель. Нашу виховну годину мені б хотілося почати словами, що прозвучали на Парла­ментській асамблеї Ради Європи «Про європейсь­ку стратегію стосовно дітей»: «Діти є громадяна­ми не тільки нинішнього, а й майбутнього суспільства. Тому звернення до прав дитини, її інтересів і потреб повинно стати політичним пріоритетом».

Саме вам, сьогоднішнім школярам, будувати своє майбутнє, саме від вас буде залежати, яким воно буде, якою буде наша держава в майбутньо­му. А перш ніж щось будувати, треба спочатку спроектувати, змоделювати. Ось чому ми назвали наш проект «Ми будуємо державу», і результатом нашої роботи буде модель ідеальної, щасливої держави.

- Які ваші очікування від сьогоднішньої роботи?

(Діти висловлюють свої думки).

Вчитель. Жодне будівництво не можна уявити без будівельних матеріалів: чи то традиційних, чи то сучасних.

Назвіть їх, будь ласка.

На вашу думку, а що буде нашим будівельним матеріалом при будівництві держави?

Так, ваші знання, отримані на уроках історії, етики, мови, літератури, та ваш життєвий досвід (хоч і невеликий).

Отож, щоб актуалізувати все, що ви знаєте, проведемо розминку розуму у вигляді клоуз-тесту, але перед цим давайте пригадаємо правила ро­боти в групах. (На дошці пам'ятка).

  1.           «Ми» - так само важливо, як і «ти».
  2.           Я можу досягти своїх цілей, якщо ти досяг­неш своїх.
  3.     Успіх групи залежить від зусиль та успіху кожного.
  4.       Допомагаймо один одному.
  5.         Можливість висловлюватися надається кожному.
  6.       Дослухаймося до думки кожного члена групи.

Клоуз-тест

  1. Основний закон України - це ... (Конституція).
  2. Главою нашої держави є ... (Президент).
  3. Слово «декларація» означає ... (заява, оголо­шення).
  4. У дні державних свят його вивішують на будівлях. Це ... (Державний прапор).
  5. День Конституції ми святкуємо ... (28 червня).
  6. Перший збірник законів у Київській Русі - це ... («Руська правда»).
  7. Автором першої в історії українського наро­ду конституції був ... (Пилип Орлик).
  8.         Угода, міжнародний договір із певних пи­тань - це ... (конвенція).
  9. Гербом України є ... (тризуб), що означає ... (воля).
  10. Президент України дає присягу на най­давнішій історичній пам'ятці України, а саме ... (на Пересопницькому Євангелії).
  11. Величальна пісня, що лунає під час урочис­тих зібрань і великих свят, називається ... (гімн).
  12. Найвищим законодавчим органом України є ... (Верховна Рада).
  13. Міжнародний документ про права дитини - це ... (Конвенція ООН про права дитини)

  1.   Державним гімном України є пісня ...(«Ще не вмерла в Україні ні слава, ні воля»).
  2.   Кольорами Державного прапора України є ... (жовтий і блакитний), що означає ... (бла­китний - чесність, вірність - небо, повітря; жовтий (золотий) - могутність, силу, ба­гатство, шляхетність, віру, милосердя, справедливість).
  3.   Авторами Державного гімну є ... (П. Чубинський і М. Вербицький).
  4.   Народними символами України є ... (верба, калина, тополя, барвінок, вишня, вишитий рушник).
  5.  Закон про устрій, про будову держави, про головні права та обов'язки громадян певної країни - це ... (Конституція).
  6.   Президентами України в різні роки були ... (М. Грушевський, Л. Кравчук, Л. Кучма).
  7.   Державною мовою нашої країни є ... (українська).

Вчитель. Скажіть, будь ласка, із чим можна асоціювати державу? (З будинком) (Чіпляється на дошці).

-Так, із будинком. А кожна будівля має обов'яз­ково фундамент, тобто основу, стіни і дах. Як ви думаєте, що є основою будь-якої держави? (Закони, символи, мова, звичаї, традиції, кордони, назва....)

-А що є стінами? (Це органи влади)

-А хто є найголовнішим у державі? (Гал:, саме народ, громадяни)

Недаремно Луї Брайде сказав: «Єдиний титул у нашому демократичному суспільстві є вищим за титул президента - це титул громадянина».

Таким чином, якщо ми хочемо побудувати ідеальну державу, у ній повинні жити ідеальні громадяни.

Гра «Аукціон»

Яка з команд назве більше якостей ідеального громадянина, які закінчуються на суфікс -сть-.

Час - 3 хвилини.

Гра «Розумна бочка»

Кожна команда дістає слово і повинна пояс­нити його значення за допомогою тлумачного словника.

  1. Патріотизм.
  2. Альтруїзм.
    1. Гуманізм.
    2. Героїзм.

- Допишіть ці слова до тих, що у вас уже написані.

Вчитель. А тепер перевіримо, чи вмієте ви відрізнити позитивні і негативні риси людського характеру.

Гра «Четверте зайве поняття»

Якості?

1. Доброта, повага, боягузтво, колективізм.

2. Витримка, користолюбство, довіра, самозреченість.

3. Грубість, милосердя, витримка, самовладання.

4. Працелюбність, совість, активність, лицемірство.

- Методом «мозкової атаки» з усіх вище пере , рахованих якостей виберіть три основні ключові поняття, які будуть головними в нашій державі.

Слово кожній команді. «Наша країна - це країна ...».

Вчитель. Давайте пригадаємо, що означає слово «сенкан». Так, це слово японською означає «клаптиковий вірш».

 Я пропоную кожній команді скласти сенкан до слова «держава».

Якщо вже зайшла мова про ідеальних громадян то і держава мусить бути ідеальною. Спробуєш побудувати асоціативну парадигму «сонечко».


- З допомогою «мікрофона» продовжіть думку: «Наша школа — це теж невелика держава, тому що (має символи - герб, прапор, гімн, консти­туцію школи, назву, традиції, учнівський парла­мент, органи влади і, найголовніше, - учнів).

Як і кожен громадянин, учень, тобто дитина, має права.

Гра «Чи знаєте ви свої права?»

Учитель показує демонстраційний матеріал у малюнках «Права дитини» на базі Конвенції про права дитини. Діти повинні сказати, яке право зображено.

Гра «Спіймай правило»

Повторили всі права,

І тепер у нас буде гра

 Якщо право є в законі –

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

 Буде в класі тишина.

  1. Усі діти мають право на любов і турботу.
  2. Кожна дитина має право їсти тільки гамбур­гери, чипси і хот-доги.
  3. Діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні одержувати від них особливу увагу.
  4. Особлива турбота - дітям-біженцям.
  5. Кожна дитина може нецензурно висловлюва­тися, якщо вона того захоче.
  6. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.
  7. Жодна дитина не зобов'язана мити посуд, прибирати свою кімнату.
  8. Усі діти мають право на ім'я.
  9. Усі діти мають право їсти руками і діставати до стелі ногами.
  10. Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена.
  11. Кожна дитина має право читати чужі лис­ти, розглядати вміст чужого портфеля.
  12. Усі діти мають право на вільне спілкування.
  13. Кожна дитина має право одержувати їжу в постіль.
  14. Діти, які мають брата або сестру, повинні одержувати додатковий захист і турботу.

Ситуативна гра «Знавці прав і обов'язків»

1-аситуація

  •    В нас жартун у класі є:
  •    Всім він прізвиська дає..
  •    Каже: «Я мастак до жартів».
  •    Та чого ж ті жарти варті?
  •    Зве він «Савою» Савченка,
  •    «Головою» - Головенка,
  •    А Савченкова - «Сачок», Маслюченка — «Маслачок».
  •    Не каже друзям він по школі:
  •    Володя, Ліда, Валя, Толя,
  •    А тільки: Вовка, Валька, Лідка.
  •    І так щодня, тому ми свідки.
  •          Яке правило порушував «жартун»? (Право на ім'я)

2-аситуація

Під час перерви учень висловив свою думку про твір В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» в присутності вчителя: «Вони не змогли протисто­яти долі, тому що в них була слабка воля. Я зовсім не розумію, як можна ними захоплювати­ся». Учитель поставив учневі 1 бал за тему із за­рубіжної літератури.

  •          Яке право було порушено? (Право на вільне висловлювання власних думок)

3-я ситуація

«У кабінеті директора»

Директор зайнятий роботою, заходить учитель­ка з учнями.

Учитель. Дозвольте, Наталіє В'ячеславівно?

Директор. Заходьте, а що трапилося?

Учитель. Ось, знову Сидоренко вибив шибку на першому поверсі.

Директор. Світлано Миколаївно, як це трапилося?

Учитель. Як? Грали в сніжки, іншого місця їм не знайшлося. (Учень стоїть, похнюпившись).

Директор. Ну що ж, повідомте батьків, нехай відшкодують збитки.

  •          Хто і який обов'язок порушив? (Учень пови­нен берегти шкільне майно).

4-а ситуація

 «Удома»

Тато лежить, читає газету і вголос вигукує:

  •          Ех, знову наші програли італійцям, хіба це футболісти?

Син, ледве пересуваючи ноги, підходить до батька зі щоденником:

  • Тату, підпиши!
  • Що там знову?
  • Зауваження та 1 бал з української мови.
  •           Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь ).
  •            Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Тікає).
  •         Я тобі дам зауваження, я тобі дам один бал! ( Наздоганяє ).

Вчитель. Чиї права порушено? Який обов'язок не виконав син?

Отож, як бачимо, не всі права дотримуються, не всі обов'язки виконуються, тому наша шкіль­на держава ще не досить досконала. Кожна група отримала завдання: захистити проект «Школа на­шої мрії». (Слово доповідачам).

Вчитель. Що потрібно, щоб мрії стали дійсністю? А для цього треба: «Бути! Жити! Тво­рити! Світити вільною душею!» - говорив наш перший президент М. Грушевський.

1-й учень

Все найкраще у себе візьмемо,

І в майбутнє ми пронесемо,

Щоб «спасибі» нащадки сказали,

За державу, що ми збудували!

2-й учень

Ціную я ваше бажання - все знати,

Бо треба країну свою поважати,

Пишатись її працьовитим народом,

Піснями, козацьким прославленим родом!

Ще - мову плекайте свою, мов перлину!

Шануйтеся, любі, любіть Україну!

Хай ваша цікавість, допитливість щира

Додасть вам надії, любові і віри.

Бо наше минуле - святе, незабутнє.

Це - шлях у прийдешнє, це шлях у майбутнє.

Бо ми - це держава, велика, єдина,

Бо ми - українці, наш дім - Україна!

Вчитель. Тож я вірю, що ви зробите все можли­ве, докладете максимум зусиль, використаєте всі знання і зробите нашу країну такою, про яку з гордістю можна буде сказати: «Моя держава - найкраща і найбагатші у світі!».

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку