Тема: Ми – українці: честь і слава незламним!
Мета: виховувати почуття гордості за рідну землю, незламний народ, який героїчно бореться за власну державу, виховувати співчуття до стражденних; поглибити знання учнів про кращі риси національного характеру як передумову його сили і незламності; формувати розуміння добра і зла та пробуджувати прагнення обирати добро як основу сили й наснаги.
Обладнання: ТЗН,проектор, презентація, дидактичний матеріал
Хід заходу:
Дорогі діти, прийміть найщиріші вітання з початком навчального року! Сьогодні – День знань, улюблене свято школярів. Традиційно ним завершуються літні канікули, учні та учениці повертаються до навчання, зустрічають своїх шкільних друзів і вчителів, сідають за парти, вирушають в захопливу подорож у Країну знань. Яке це щастя – вчитися!
Перед початком пропоную розв’язати невеликий кросворд, який допоможе нам зрозуміти, про що сьогодні буде йти мова.
Запитання:
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г. Шевченка? (Кобзар).
Добре, розв’язавши цей кросворд ми зрозуміли, що мова буде йти про нашу любу Україну, але не просто про Україну загалом, ми охопимо один важливий аспект сьогодення.
Отже, тема нашого уроку: «Ми – українці: честь і слава незламним!». Ми поговоримо про наших героїв на передовій, та тих, хто допомагає з тилу.
Новий навчальний рік розпочинається в умовах війни, у часи, коли Україна гордо чинить супротив одній з потужних армій світу. З повномасштабним вторгненням російської армії розпочався новий етап російсько-української визвольної війни, яка триває з 2014 року.
Війна – це збройна боротьба між народами, державами або групами людей за владу, багатство, власність, виживання, ресурси (зокрема, землю). Це змушувало людей шляхом насилля виконувати ворожу волю. Історики вважають, що свого часу війни були рушіями розвитку суспільств. Проте війна – це завжди руйнування, горе, страх і смерть. Війни виникають тоді, коли люди або групи людей не поважають погляди, переконання і поведінку інших. Тоді вони агресивно вирішують суперечності. Агресія та зброя стають останнім аргументом розв’язання задоволення власних інтересів.
Держава, на яку напав зовнішній ворог, має право і навіть обов’язок захищатися, боротися за незалежність і територію. Народ, що не відстоює власну землю, приречений на завоювання агресором.
Повертаємось до сторінок 2014 року коли все лише починалось.
Перегляд уривку з відео «Діалоги про війну».
Для більшості громадян України напад Росії став шоком. Проте російсько-українське протистояння має глибоке історичне коріння. Його витоки можна віднайти в періоді становлення Російської імперії.
Збройний конфлікт – це не лише військові операції на полі бою за участю військових. Під обстріли потрапляють і цивільні люди. Вони вимушені втікати, шукати притулку, бо їхні оселі, лікарні, школи руйнуються. Тому з війнами завжди пов’язані такі явища, як біженці, переселенці. Там, де є збройний конфлікт, масово порушуються права людей, зокрема на життя, житло, освіту, пенсію, медичний захист, свободу пересування.
Відео «Жахливі наслідки війни»
Стійкість та незламність українців на шляху до Перемоги сьогодні захоплюють весь світ. Ми – українці, наша любов до України за останній час зросла до неймовірних розмірів.
Як сталося так, що у глобалізованому світі XXI століття, коли пам’ять про дві криваві світові війни ще жива, коли на міжнародному рівніцінності гуманізму і визнання життя людини проголошуються найвищою цінністю, стала можливою агресія небачених масштабів?
24 лютого 2022 року рф напала на Україну по всій довжині спільного кордону і з території білорусі. Широкомасштабне російське вторгнення в Україну, відкритий воєнний напад – частина російсько-української війни, розв’язаної рф 2014 року, участь у якій вона постійно заперечувала. Армія ворога обстріляла прикордонні застави, завдала удари з повітря по понад 40 об’єктах військової інфраструктури майже усіх регіонів України. Одночасно розпочався рух танкових колон і живої сили ворога.
.Відео «Воєнні події»
.Російський масштабний напад на Україну став найбільшим випробуванням для нашої країни за весь час її незалежності. Йдеться про саме існування не тільки незалежної української держави, а й самої української нації. Для українців боротьба проти російської навали – це боротьба за майбутнє самого українського народу.
Окупанти, посягнувши на українські землі, сподівались захопити Вільний Народ за декілька днів, забувши про те, що століттями чужинці дивувалися неповторній Звитязі Українського воїна. Так і сьогодні, коли за короткий термін, за підтримки потужного всеохоплюючого волонтерського руху, Збройні Сили України перетворилися на одну з найбільш боєздатних та дієвих армій, а український народ не припиняє дивувати світову спільноту своєю злагодженістю та звитягою. Дякуючи незламному духу наших воїнів, ми з вами маємо змогу розпочати навчання, проводити вільний час із користю, спілкуватись та інше.
Бесіда з учнями
Слайд 11.Як на вас вплинули ці важкі місяці війни?
Що ви знаєте від дорослих про наслідки війни?
Яка територія була охоплена воєнними діями?
Про яких героїв ви знаєте або чули?
Що ви знаєте про дітей, волонтерів які допомагають ЗСУ та наближають нашу перемогу?
Як ви бачите відновлення нашої країни?
Слово вчителя
.Війна, як ніколи, згуртувала українську націю, мобілізувавши весь її потенціал на відсіч ворогу. Вона торкнулася кожної української родини, стала частиною нашого життя, а перемога у ній стала спільною метою всього українського народу. Кожний українець має свій рахунок війні та свою історію боротьби, що у сукупності складають нашу спільну історію спротиву.
На захист Батьківщини піднялися й жінки. Дійсно – нескорені! На світлинах – жінки-лікарі, що зараз в полоні. Вони принесли найвеличнішу жертву – своєю неволею заплатили за нашу волю! Нехай люблячий Господь благословить найшвидшим поверненням на рідну землю тих, хто зараз страждає в полоні!
Наші герої незламні та мужні, вони боронять наше життя та свободу на передовій. Але є й ті, хто обороняє та допомагає в тилу.
Бесіда з учнями:
- Як ви гадаєте, про кого зараз піде мова? (волонтери)
- Хто такі волонтери у вашому розумінні? (ті, хто допомагає)
Вчитель: Так, ви молодці, бо волонтер це дійсно людина, яка за власним бажанням готова витратити свої сили, час і талант на користь суспільству або конкретній людині, не чекаючи винагороди.
Під чай війни волонтери охопили багато сфер людського життя та допомагають усім, чим можуть не тільки в України, а й за її межами.
Давайте поміркуємо, чим саме волонтери допомагають під час війни?
(В’яжуть сітки, збирають кошти нашим захисникам, готують їжу для них, та звичайних людей, дають прилисток для тих, хто втратив домівку, допомагають із продуктами медикаментами та іншими необхідними речами, пишуть пости в міжнародні СМІ, репостять пости в соціальних мережах, допомагають грошима на потреби тощо).
Вчитель: Отже, волонтери це звичайні люди, які допомагають іншим, не потрібно перебувати в спільноті волонтерів, аби бути волонтером.
Підкреслюючи все, вищесказане, подивимось хвилинний відеоролик на тему волонтерства.
Вчитель:На жаль, велика кількість оборонців та волонтерів віддали своє життя за нас та нашу країну. Багато мирного населення втратили своє життя через цю, страшну війну. Пропоную вшанувати їх пам’ять хвилиною мовчання.
Хвилина мовчання
Єдність і здатність до згуртованості всього українського суспільства допоможе нам не відступити, не впасти духом та перемогти.
Щодня ми дізнаємося про страшні історії мільйонів родин. російська армія вбиває мирних мешканців , руйнує житлові будинки… Чимало людей змушені переїжджати в інші міста, щоб зберегти життя. Увесь світ повинен бачити цей жах. Потрібно зупинити російську агресію. Ми переможемо і на нашій землі запанує мир і добробут! Слава Україні!!!