.
Діти сідають у коло.
Бібліотекар: Діти, ми зібралися сьогодні з вами для того, щоб трохи поговорити один з одним.
Завдяки чому люди розуміють одне одного?
Що таке спілкування?
Як ви думаєте, чому кожна людина зацікавлена в тому, щоб вміти говорити, вдало спілкуватися?
Чи можна за мовою людини судити про її культуру, вихованість?
Чи позначаються особливості спілкування людей на їхніх взаєминах, настрої, самопочутті й працездатності?
Що необхідно людині для того, щоб відчувати радість від спілкування?
Чи можна навчитися правильно спілкуватися з людьми?
Від якого спілкування слід відмовлятися?
Бібліотекар:
Поняття «спілкування» уживається найчастіше стосовно міжособових контактів. Спілкування — це взаємодія двох або декількох осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності. Спілкування з іншими людьми розглядається як «обробка людей людьми», виходячи з цього, суть спілкування із самим собою можна визначити як «обробку людиною самої себе». Відомий філософ Л. Феиєрбах визначав значення спілкування таким чином: «Спілкування звеличує, у суспільстві людина мимоволі, без жодного удавання тримає себе інакше, ніж наодинці».
Мистецтво спілкування — одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!
Слово — найбільш змістовний, об'ємний, виразний" засіб людського спілкування. Уміння говорити, слухати — важливі умови взаєморозуміння. Немає у світі зброї, сильнішої за слова. Недаремно говорять, що словом людським можна зсунути гору з місця. Словами борються, словами люблять, словами ненавидять, словами вбивають, словами творять величезні справи в історії людства.
Про вміння користуватися словом писали ще в давню давнину. У «Повчанні синам» Володимира Мономаха говориться: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими... без лукавого наміру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою».
А зараз я прошу вас закрити очі, розслабитися і уявити, що на небі зорепад.
Завдання №1 (на сердечках)
( Учитель роздає кожному по сердечку . Діти розплющують очі і починають зачитувати запитання і давати свою відповідь).).
Завдання №2
« Завдання : доповни думку. »
1. Я завжди хотів...
2. Зробив би все, щоб забути...
3. Думаю, що я здатний досить, щоб...
4. Сподіваюся на...
5. Моєю найбільшою помилкою було...
6. Коли у мене поганий настрій, я...
7. Гарне життя - це...
8. Коли я бачу, як мій товариш скоює поганий вчинок...
9. Іноді я боюся...
10. Коли хтось кричить на мене...
11. В майбутньому я хочу...
12. Коли інші роблять щось краще, ніж я...