Виховна година на тему « Прийди, прийди, весно…»

Про матеріал
На даному уроці учні закріплюють знання про пору року весну, місяці весни, традиції українського народу; розвивають та коригують зв'язне мовлення учнів, збагачують словниковий запас, вчаться правильно і влучно висловлювати свої думки, дрібну моторику рук, естетичний смак.
Перегляд файлу

 Тема. « Прийди, прийди, весно…»

Мета: закріпити в учнів знання про пору року весну, місяці весни, традиції українського народу; розвивати та коригувати зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, вчити правильно і влучно висловлювати свої думки, дрібну моторику рук, естетичний смак; виховувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, любов та бережне ставлення до природи.

Обладнання: малюнки,магнітики.


                   Хід заняття

I. Організація класу.

II. Повідомлення теми уроку.

- Діти розгадайте загадку, відповідь на неї і буде темою нашого заняття.
Прийшла до нас вона прекрасна 
Багатоцвітна, тепла, ясна, 
Ніби дівчина в вінку. 
Ожили луги, діброви, 
Повно гомону, розмови 
І пісень в чагарнику (В е с н а) 

Отже,  сьогодні  на уроці ви дізнаєтеся багато нового та цікавого про цю пору року. Ми з вами  дізнаємось про весняні місяці, про те, які птахи  першими повертаються з вирію, про квіти, що зацвітають першими. Але перед тим, як почати наше заняття, я повинна перевірити, як добре ви знаєте цю пору року.

 

1.  Гра «Буває не буває».

       У нас на дошці розвішені малюнки, на яких зображені явища природи. Нам потрібно залишити  тільки ті, які притаманні саме весні.

Перший малюнок. Що на ньому зображено?

- Дощ.

- Так. Весною буває дощ. Отже цей малюнок залишаємо.

- Наступний малюнок.

- Квіти.Ми їх залишаємо. Так, бо саме весною прокидаються перші квіти.

- Далі на малюнку крига пливе по річці. Це явище відбувається? Так. Отже цей малюнок залишається.

- Наступний малюнок.

- Сніг.

- Так. Сніг буває весною?

- Ні!

- Тому цей малюнок ми знімем.

- Далі на малюнку...

- Блискавка

- Так, молодці. Таке буває? Так. А що на наступному малюнку?

- Мороз.

- Молодець. Це явище весняне? Ні. Далі на малюнку...

- Бруньки.

- Таке явище буває? Саме весною на деревах розпукуються бруньки.А що на наступному малюнку?

-Приліт птахів.

-Так. Таке буває весною? Так, буває

-Молодці.


2.Інтелектуальна гра.

Яка вона весна?

У корзинці є слова один учень виходить бере листочок на якому записане слово  і ви маєте визначити  чи  повязане  воно  з  весною?

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

III. Основна частина.

1.Розповідь вчителя.

   - Діти, а хто мені скаже, які є весняні місяці? 
- Березень, квітень, травень. 
-Так. Першим місяцем весни є березень. Він – символ початку весни. Cтає світліше, день збільшується, ніч стає коротшою. З'явились бруньки на деревах.  У березні заготовляли кленовий та березовий сік. А як ви вважаєте, чому цей місяць назвали саме так? Назва місяця походить від слова «береза». Бо з берези  точили сік. 
- А я вам пропоную ось таке прислів’я – «Березень березовим віником зиму вимітає, а весну в гості запрошує». Як ви його розумієте? 
( Відповіді учнів) . 
- Так, правильно. А знаєте ви, що є народні прикмети про прихід весни. Наприклад, «Побачив шпака – знай: весна біля порога» або «Ворони купаються ранньою 
весною – до тепла» А наступним місяцем весни є … 
- Квітень 
- А чи знаєте ви , що другий місяць весни наші пращури 
називали лелечником? 
-Ні. 
- Вони вважали, що птахи, а саме лелеки приносять весну на своїх крилах. Після довгої зимової холоднечі людям дуже хотілось поспілкуватися з живою природою. Недарма весну називають ранком року. 
-А як ще називають в народі цей місяць? ( Відповіді учнів) 
- А ви знаєте, що коли на початку квітня грім – це на тепле літо. 
- Останнім місяцем весни є травень. Раніше його Називали май. Ця назва пішла від римської богині весни Майї. А ще його називають пісенник, травник, місяць-громовик . 
«Травень ліс прибирає – літо в гості закликає» 
- Як ви розумієте це прислів’я? ( Відповіді учнів). 

 

2.Кросворд.

Для пташок у цій хатині

Є завжди смачні гостинці.

Сойки, снігурі, синички - 

Всі летять до … ( Годівниці)

 

Продовжує рік свій біг.
Почав танути білий сніг,
Пташиний гомін, метушня –
Ура, скінчилася зима!
Сонце яскравіше сотні фар.
До нас весну призводить … (Березень)

 

А я перша розквітаю 
Білим цвітом серед гаю 
Відгадайте, що за квітка, 
Бо мене не буде влітку?  ( Пролісок)

 

Дзвіночки- перлинуи на ніжці тоненькій

Такі запашні і тендітні такі.

В широкому листі, немов у гіллі

Ховають від сонця голівки свої… ( Конвалія)

 

Першим я приніс весну,

 Пробудив усе від сну.

Заспіваю під вікном,

Звуть усі мене… ( Шпак)

 

 

Г

 

О

 

Д

 

І

 

В

 

Н

 

И

 

Ц

 

Я

 


Б


Е


Р


Е


З

 

Е


Н


Ь

 

П


Р


О


Л


І


С

 

О


К

 

 

 

 


К


О


Н


В


А


Л

 

І


Я


Ш


П


А


К

 

 

 

 

 

3. Фізкультхвилинка.

Бачу  учні  ви стомились, то давайте трохи відпочинемо.

Із-за парт ми вийшли всі,

Вгору добре потяглись ,

На носочки піднялись.

Опустили легко вниз-

Біля парти всі присіли,

Потім встали- й полетіли.

Руки в боки узяли,

На всі боки повели.

Руки вниз всі опустили

І за парти тихо сіли.

4. Робота з питаннями.

- А ще чим гарна весна? Теплим сонечком, зеленим листячком і першими

квітками … А які перші квіти весни ви знаєте? 
- Підсніжники, первоцвіт, конвалія, нарциси … 
- Найпрекраснішим витвором природи є квіти. Вони, як музика створюють піднесений настрій, окрилюють. Квіти є окрасою нашого життя. Вони вражають нас найтоншими пахощами, милують різнобарв’ям кольорів. 

-Діти, а яка перша квітка розцвітає? 
- Пролісок. 
- Так  пролісок або підсніжник. Наступною квіткою, що розцвітає після підсніжника є первоцвіт, бо перший розцвітає. Ці маленькі квіточки створюють велику жовту скатертину. Щойно з глинястих пагорбів та схилів зійде сніг і вони ще парують вологою, як на них починають золотистим 

блиском ясніти маленькі сонячно-жовті суцвіття. Це мати-й-мачуха. А назва її пов’язана з листочками. Річ у тому, що листя зверху гладеньке, трохи липуче. Коли притулиш його до щоки, то повіє прохолодою, а від нижньої частини листка відчуєте тепло і легкість, звідси і назва. 
Квіти про які я щойно розповідала є польовими і ростуть в лісі або на полі. Їх ми часто не побачимо. А зараз ми поговоримо про весняні квіти , які ростуть в парках, на клумбах. Це нарциси та тюльпани. Нарциси бувають жовтого або біло-жовтого кольору. 
А ви знаєте легенду про нарциси? Колись дуже-дуже давно жив принц. Він був дуже гордий, зневажливо ставився до оточуючих і тому одна чаклунка перетворила його на квітку з білими пелюстками – це волосся принца ;і з жовтою серединкою – його корона. То що ви зрозуміли з цієї розповіді? 
- Треба гарно і привітно ставитися до людей. 
- Молодці! А наступною квіткою про яку ми поговоримо є тюльпан. Тюльпани – це квіти, що теж ростуть у парках. Вони бувають різних кольорів, але найчастіше червоного. 
5.Гра «Весняні квіти» 
- А зараз ми пограємо в гру «Весняні квіти». Я буду задавати запитання, а ви повинні сказати яка це квітка. 
1.Жовтенькі, як маленькі сонечка, на товстій стеблині, а листочки незвичайні: один бік – мякий та теплий, а інший – холодний та темний . 
(М а т и- й -м а ч у х а) 
2.Ще лежить сніг, але що за диво? Наш погляд зупиняється на гарній квітці, яка ніжиться під першими променями весняного сонечка. Біла квітка з 
Тонким стебельцем і тоненькими , довгими листочками.( П і д с н і ж н и к) 
3.Ця квітка росте у квітнику, може бути двох кольорів: жовтого або біло-жовтого. (Н а р ц и с) 
4. Квітка жовтого кольору, назва якої походить від двох слів: перший розцвітаю. (П е р в о ц в і т) 
5. Ці квіти бувають різнокольорові, ростуть рано-навесні, тримають гордо голівку. Яка це квітка? 
(Т ю л ь п а н). 

V. Підсумок заняття.

- На жаль, наше заняття підходить до завершення і я хочу подякувати вам за сміливу та активну участь. Ви сьогодні гарно працювали. Я думаю, ви багато нового і цікавого дізналися про весну, адже саме весна – найпрекрасніша пора року. І скажіть, будь-ласка, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття? 
-Так. 
- А що сподобалось найбільше? (Відповіді учнів) 
- Ну що ж, до наступної зустрічі. Дякую вам за співпрацю, організованість, уважність .

- До побачення.

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 березня 2020
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку