З 1998 року в Україні відзначають 1 червня Міжнародний день захисту дітей. Це свято було засновано в листопаді 1949 році на сесії Міжнародної демократичної федерації жінок у Парижі і саме тоді було прийнято рішення, що вже перший День захисту дітей відсвятковуватимуть в 1950 році. Цей день відзначають для того, щоб суспільство пам’ятало про права дітей і з повагою ставилося до них.
Обладнання:
комп’ютер, телевізор, фотогалерея з дитячими фотографіями.
Вид заходу: виховний діалог - дискусія.
Тип заходу: «круглий стіл».
Завдання: організувати фотосесію з учнів училища «Щаслива посмішка мого дитинства» і зробити виставку кращих фото на інформаторі.
Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.
А. Барбюс
Вступ
(Демонстрація відео ролика «Щасливі обличчя маленьких громадян»)
З 1998 року в Україні відзначають 1 червня Міжнародний день захисту дітей. Це свято було засновано в листопаді 1949 році на сесії Міжнародної демократичної федерації жінок у Парижі і саме тоді було прийнято рішення, що вже перший День захисту дітей відсвятковуватимуть в 1950 році. Цей день відзначають для того, щоб суспільство пам’ятало про права дітей і з повагою ставилося до них.
ООН підтримала ініціативу відзначення міжнародного дня і оголосила захист прав, здоров’я і життя дитини – одним із пріоритетів у своїй діяльності. У дітей повинні бути свої права. Саме тому міжнародне співтовариство в особі Організації Об'єднаних Націй вже кілька десятиліть працює над тим, щоб створити дітям усього світу якнайкращі умови життя і розвитку.
Жінки, які організували міжнародну демократичну федерацію заприсяглися «боротися за міцний мир як єдину гарантію щастя дітей».
Безперечно діти – є найдорожчим скарбом для кожного з нас. Діти - це радість, турбота, врешті решт - це наше майбутнє, тому саме ми, дорослі, повинні бути завжди поруч з ними.
Хто ж повинен піклуватися про дітей і допомагати твердо стати на ноги? Звичайно родина, навчальний заклад, органи влади та громадськості, які зобов’язані подбати про всебічний розвиток інтересів та здібностей української юні, забезпечити їй належний рівень виховання і дотримання прав дитинства.
Основна частина
Викладач.
Що ми знаємо про дитинство?
Дитинством вважають безтурботне життя маленьких громадян. Так це чи ні? Дійсно важке запитання, я б сказала, що це життєве запитання, бо однозначної відповіді не існує.
(Відповіді учнів)
……………………… …………………….. ……………………. .
(Учені читають вірші про дитинство)
Іду до тебе, дитинство моє
В обіймах стиглої пшениці
Гаптую маками стежину.
Знаходжу в колючках ожину.
Вдихаю сонця паляницю.
Ліплю із глини я котлети.
З ошатних мальв з’явились ляльки.
Лопух зірву... Шукаю палки...
Є він, вона, дитя...Сюжети...
Зелене поле бараболі.
Трава зіп’ялась. Справ багато.
Смичок коси в руках у тата.
І пісня мами зве... до болю...
Автор: Наталія Безсонова
Викладач
Як здійснити шлях до себе?
Хто може вказати цей шлях дитині?
Чи можливо це зробити без допомоги дорослих?
(Лунають різні відповіді від учнів)
…………………….. ……………………….. ……………………… .
Скільки б не було запитань, відповідей завжди більше, бо у кожного з вас є своя думка. З них я бачу, що ви виховуєтесь батьками, вчителями в гармонії зі щастям, теплоти, турботи, у дусі толерантності, злагоди, миру, дипломатії. Це дуже добре. Ще В. Бєлінський сказав, що немає настільки поганої людини, яку б добре виховання не зробило кращою. Ви такими є.
А як же бути тим дітям, які не можуть бути впевненими у сьогоденні?
У 2003 році дитячий фонд ООН ЮНІСЕФ оприлюднив шокуючи факти. «Половина дітей у світі живуть у сім’ях, де фізичне і психологічне насильство повсякденна реальність. А кожна десята дитина регулярно стає жертвою агресивної поведінки дорослих. А в слаборозвинених країнах діти щодня проходять випробування недоїданням та хворобами».
Що ж до нашої країни, то Верховна Рада України впродовж років незалежності прийняла закон щодо охорони дитинства та ратифікувала Конвенцію ООН, яка набула чинності 27 вересня 1991 року. Міжнародні зобов’язання нашої держави – це свідчення того, що Україна гарантує свободу і гідність своїх дітей і створює умови їх всебічного розвитку.
На превеликий жаль сьогодні не всім дітям поталанило мати щасливе безтурботне дитинство. Адже за статистикою, все більше їх народжується з патологією, з малою вагою та дітей-інвалідів, росте дитяча злочинність, дитяча наркоманія та алкоголізм. Серед дітей поширюється СНІД, венеричні захворювання, туберкульоз. Прикро про це говорити, але бувають випадки, коли діти страждають від насилля з боку близьких їм людей, коли їх просто покидають, як непотрібну річ.
Хто і як повинен допомогти таким дітям? Чи потрібно когось наказувати за «покалічені маленькі душі»?
(Відповідають учні)
………………………. …………………………… ……………………. .
Викладач
Отже, ми бачимо, що в реальності остаточно вирішити всі проблеми, пов’язані з дітьми не можливо. Одна думка зачіплює іншу.
Колись О.Герцен сказав: «Чи не від того люди мордують дітей, а інколи й дорослих, що їх так важко виховувати, а шмагати так легко? Чи не помщаємося ми покаранням за нашу нездатність?».
Чи виховують вас батьки «через ремінь»? Невже краще розуміється і засвоюється «ременеве» виховання, а ніж морально - етичне?
(Відповіді учнів)
…………………… ……………………… ……………………….. .
Викладач.
Споконвічні питання дітей: Чи мають вони права? Які саме? А відповідь ми знайдемо в Конвенції про права дитини.
Значним наслідком роботи Організації Об'єднаних Націй, повноправним членом якої є Україна, у сфері охорони дитинства став ряд міжнародних документів, що стосуються прав дитини та забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей. Серед цих документів - документом надзвичайної ваги є Конвенція ООН про права дитини. Конвенція про права дитини була прийнята і відкрита для підписання, ратифікації та приєднання резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1989 року. Слід зазначити, що кожна країна доклала чимало зусиль до розробки статей Конвенції і 44-а сесія Генеральної Асамблеї ООН прийняла цю Конвенцію на засадах консенсусу, за загальною згодою без голосування. Конвенція про права дитини - це найбільш повне усвідомлення прав дитини, прийняте міжнародним співтовариством, після чого права дітей отримали силу норм міжнародного права.
З Конвенції про права дитини з частина І, статті 1 ми дізнаємось, що «… дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку, якщо за законом, застосовуваним до даної особи, вона не досягає повноліття раніше».
(Перегляд статей Конвенції про права дитини з коментарями учнів і викладача
……………………… ……………………… ………………………. .
Викладач
Прокоментуйте слова О.Толстого: « Дітей не відлякаєш суворістю, вони не переносять тільки брехні»
(Відповіді учнів)
……………………….. …………………….. ……………………….. .
Викладач
(Демонструється відео ролик під супровід пісні Софії Ротару «Дадим шар земной детям»)
Отже, підбиваючи підсумки можна сказати, що тільки через любов і піклування, ще з раннього дитинства потрібно виховувати в дитині повагу до прав, якими вона наділена, а саме на життя, здоров’я, освіту, на захист від фізичного та психологічного насильства, на інтелектуальний та культурний розвиток, для того, щоб вона виросла здорова, мудра, яка в майбутньому створить здорову націю для розвитку благополучного суспільства.
І тільки загальними зусиллями, ми зможемо зробити все, щоб захистити, уберегти наших дітей від гіркоти розчарувань і зневіри. І тільки «тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є» (А.Чехов). Адже саме від нас, дорослих, залежить те, як складеться доля кожної маленької людини, а відтак і нового покоління українців. Тому давайте прислухаємось до слів М.Чернишевського, який сказав, що «дитина, яка терпить менше образ, виростає людиною, яка усвідомлює свою гідність». Будемо і ми гідні виховувати і виховуватись на традиціях ввічливості, турботи, поваги один до одного, для співпраці і співжиття в великій державі нашій Україні, яка є для всіх нас великим міцним будинком, в якому не можливо не почути дитячий веселий гомін.
Я думаю, що сьогодні ми з вами розглянули не байдужі для кожного з нас питання, відповіді яких зможуть стати вам дороговказом на шляху до себе, як сьогодні так і у майбутньому.
(Учень читає вірш «Дитинство» юного поета Борзаниці Дмитра)
Як в травні вийдеш на зелені трави,
На гору, оповиту ними скрізь.
Почувши аромати ці ласкаві,
Душа зрадіє і зрадіє світ.
Мелодії пташині й конвалії тонкі,
Нагадують дитинство, повернуть в давні дні.
І знов біжиш маленький
По стежечці вузькій.
Веселий, безтурботний у ті дитячі дні.
А зараз ти великий,
І радості нема.
Дитинство ж бо, як море,
Бурлить і не стиха.
Використані література та ресурси:
В.М. Скляренко та інші, Україна, вид «Фоліо», 2003р.
Л.Л. Маляренко, Країна «Дитинство», вид. «М.М.С.», 1992р.
http://lyrik.rc-svit.com/gedicht1197765.html
http://lyrik.rc-svit.com/gedicht1198018.html
http://lyrik.rc-svit.com/gedicht1198877.html
1