Виховна година на тему: "Шлях до себе" приурочена до Дня захисту дітей.

Про матеріал

З 1998 року в Україні відзначають 1 червня Міжнародний день захисту дітей. Це свято було засновано в листопаді 1949 році на сесії Міжнародної демократичної федерації жінок у Парижі і саме тоді було прийнято рішення, що вже перший День захисту дітей відсвятковуватимуть в 1950 році. Цей день відзначають для того, щоб суспільство пам’ятало про права дітей і з повагою ставилося до них.

Перегляд файлу

Обладнання:

           комп’ютер, телевізор, фотогалерея з дитячими фотографіями.

Вид заходу: виховний діалог - дискусія.

Тип заходу: «круглий стіл».

Завдання: організувати фотосесію з учнів училища «Щаслива посмішка мого дитинства» і зробити виставку кращих фото на інформаторі.

   

 

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.

А. Барбюс

 

Вступ

(Демонстрація відео ролика «Щасливі обличчя маленьких громадян»)

З 1998 року в Україні відзначають 1 червня Міжнародний день захисту дітей. Це свято було засновано в листопаді 1949 році на сесії Міжнародної демократичної федерації жінок у Парижі і саме тоді було прийнято рішення, що вже  перший День захисту дітей відсвятковуватимуть в 1950 році. Цей день відзначають для того, щоб суспільство пам’ятало про права дітей і з повагою ставилося до них.

ООН підтримала ініціативу відзначення міжнародного дня і оголосила захист прав, здоров’я і життя дитини – одним із пріоритетів у своїй діяльності. У дітей повинні бути свої права. Саме тому міжнародне співтовариство в особі Організації Об'єднаних Націй вже кілька десятиліть працює над тим, щоб створити дітям усього світу якнайкращі умови життя і розвитку.

 Жінки, які організували міжнародну демократичну федерацію заприсяглися «боротися за міцний мир як єдину гарантію щастя дітей».

Безперечно діти – є найдорожчим скарбом для кожного з нас. Діти - це радість, турбота, врешті решт - це наше майбутнє, тому саме  ми, дорослі, повинні бути завжди поруч з ними.

Хто ж повинен піклуватися про дітей і допомагати твердо стати на ноги? Звичайно родина, навчальний заклад, органи влади та громадськості, які зобов’язані  подбати про всебічний розвиток інтересів та здібностей української юні, забезпечити їй належний рівень виховання і дотримання прав дитинства.

 

Основна частина

Викладач.

Що ми знаємо про дитинство?

Дитинством вважають безтурботне життя маленьких громадян. Так це чи ні?  Дійсно важке запитання, я б сказала, що це життєве запитання, бо однозначної відповіді не існує.

 (Відповіді учнів)

………………………     ……………………..   …………………….    .

 

(Учені читають вірші про  дитинство)

 

Іду до тебе, дитинство моє

В обіймах стиглої пшениці

Гаптую маками стежину.

Знаходжу в колючках ожину.

Вдихаю сонця паляницю.

 

Ліплю із глини я котлети.

З ошатних мальв з’явились ляльки.

Лопух зірву... Шукаю палки...

Є він, вона, дитя...Сюжети...

 

Зелене поле бараболі.

Трава зіп’ялась. Справ багато.

Смичок коси в руках у тата.

І пісня мами зве... до болю...

                               Автор: Наталія Безсонова 

 

 

Викладач

Як здійснити шлях до себе?

Хто може вказати цей шлях дитині?

Чи можливо це зробити без допомоги дорослих?

 

(Лунають різні відповіді від учнів)

……………………..         ………………………..         ………………………    .

 

Скільки б не було запитань, відповідей завжди більше, бо у кожного з вас є своя думка. З них я бачу, що ви виховуєтесь батьками, вчителями в гармонії зі щастям, теплоти, турботи, у дусі толерантності, злагоди, миру, дипломатії. Це дуже добре. Ще  В. Бєлінський сказав, що немає настільки поганої людини, яку б добре виховання не зробило кращою. Ви такими є.

А як же бути тим дітям, які  не можуть бути впевненими у сьогоденні?

У 2003 році дитячий фонд ООН ЮНІСЕФ оприлюднив шокуючи факти. «Половина дітей у світі живуть у сім’ях, де фізичне і психологічне насильство повсякденна реальність. А кожна десята дитина регулярно стає жертвою агресивної поведінки дорослих. А в слаборозвинених країнах діти щодня проходять випробування недоїданням та хворобами».

Що ж до нашої країни, то Верховна Рада України впродовж років незалежності прийняла закон щодо охорони дитинства та ратифікувала Конвенцію ООН, яка набула чинності 27 вересня 1991 року. Міжнародні зобов’язання нашої держави – це свідчення того, що Україна гарантує свободу і гідність своїх дітей і створює умови їх всебічного розвитку.

На превеликий жаль сьогодні не всім дітям поталанило мати щасливе безтурботне дитинство. Адже за статистикою, все більше їх народжується з патологією, з малою вагою та дітей-інвалідів, росте дитяча злочинність, дитяча наркоманія та алкоголізм. Серед дітей поширюється СНІД, венеричні захворювання, туберкульоз. Прикро про це говорити, але  бувають випадки, коли діти страждають від насилля з боку близьких їм людей, коли їх просто покидають, як непотрібну річ. 

Хто і як повинен допомогти таким дітям? Чи потрібно когось наказувати за «покалічені маленькі душі»?

(Відповідають учні)   

……………………….    ……………………………    …………………….    .

 

Викладач

Отже, ми бачимо, що в реальності остаточно вирішити всі проблеми, пов’язані з дітьми не можливо. Одна думка зачіплює іншу.

Колись О.Герцен сказав: «Чи не від того люди мордують дітей, а інколи й дорослих, що їх так важко виховувати, а шмагати так легко? Чи не помщаємося ми покаранням за нашу нездатність?».

Чи виховують вас батьки «через ремінь»? Невже краще розуміється і засвоюється «ременеве» виховання, а ніж морально - етичне?

(Відповіді учнів)

……………………         ………………………     ……………………….. .

Викладач.

Споконвічні питання дітей: Чи мають вони права? Які саме? А відповідь ми знайдемо в Конвенції про права дитини.

Значним наслідком роботи Організації Об'єднаних Націй, повноправним членом якої є Україна, у сфері охорони дитинства став ряд міжнародних документів, що стосуються прав дитини та забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей. Серед цих документів - документом надзвичайної ваги є Конвенція ООН про права дитини. Конвенція про права дитини була прийнята і відкрита для підписання, ратифікації та приєднання резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1989 року. Слід зазначити, що кожна країна доклала чимало зусиль до розробки статей Конвенції і 44-а сесія Генеральної Асамблеї ООН прийняла цю Конвенцію на засадах консенсусу, за загальною згодою без голосування. Конвенція про права дитини - це найбільш повне усвідомлення прав дитини, прийняте міжнародним співтовариством, після чого права дітей отримали силу норм міжнародного права.

З Конвенції про права дитини з частина І, статті 1 ми дізнаємось, що «… дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку, якщо за законом, застосовуваним до даної особи, вона не досягає повноліття раніше».

(Перегляд статей Конвенції про права дитини з коментарями учнів і викладача

………………………    ………………………    ……………………….   .

Викладач

Прокоментуйте слова О.Толстого: « Дітей не відлякаєш суворістю, вони не переносять тільки брехні»

(Відповіді учнів)

………………………..   ……………………..     ……………………….. .     

Викладач

(Демонструється відео ролик під супровід пісні Софії Ротару «Дадим шар земной детям»)

Отже, підбиваючи підсумки можна сказати, що тільки через любов і піклування, ще з раннього дитинства потрібно виховувати в  дитині повагу до  прав, якими вона наділена, а саме на життя, здоров’я, освіту, на захист від фізичного та психологічного насильства, на інтелектуальний та культурний розвиток, для того, щоб  вона виросла  здорова, мудра, яка в  майбутньому створить здорову націю для розвитку благополучного суспільства.

І тільки загальними зусиллями, ми зможемо зробити все, щоб захистити, уберегти наших дітей від гіркоти розчарувань і зневіри. І тільки «тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є» (А.Чехов).  Адже саме від нас, дорослих, залежить те, як складеться доля кожної маленької людини, а відтак і нового покоління українців. Тому давайте прислухаємось до слів М.Чернишевського, який сказав, що  «дитина, яка терпить менше образ, виростає людиною, яка усвідомлює свою гідність». Будемо і ми гідні виховувати і виховуватись на традиціях ввічливості, турботи, поваги один до одного, для співпраці і співжиття в  великій державі нашій Україні, яка є для всіх нас  великим міцним будинком, в якому не можливо не почути дитячий веселий гомін.

Я думаю, що сьогодні ми з вами розглянули не байдужі для кожного з нас питання, відповіді яких зможуть стати вам  дороговказом на шляху до себе, як сьогодні так і у майбутньому.

 

(Учень читає вірш «Дитинство» юного поета Борзаниці Дмитра)

Як в травні вийдеш на зелені трави,

На гору, оповиту ними скрізь.

Почувши аромати ці ласкаві,

Душа зрадіє і зрадіє світ.

 

Мелодії пташині й конвалії тонкі,

Нагадують дитинство, повернуть в давні дні.

І знов біжиш маленький

По стежечці вузькій.

Веселий, безтурботний у ті дитячі дні.

 

А зараз ти великий,

І радості нема.

Дитинство ж бо, як море,

Бурлить і не стиха.

 

Використані література та ресурси:

В.М. Скляренко та інші, Україна, вид «Фоліо», 2003р.

Л.Л. Маляренко, Країна «Дитинство», вид. «М.М.С.», 1992р.

Конвенція ООН про права дитини(витяг)

http://lyrik.rc-svit.com/gedicht1197765.html

http://lyrik.rc-svit.com/gedicht1198018.html

http://lyrik.rc-svit.com/gedicht1198877.html

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черевко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
5947
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку