Тема. Усі професії потрібні,усі професії важливі.
Мета: розширити знання учнів про професії,їх види,значеня кожної професії у житті людей,ознайомити з знаряддям праці людей певних професій;виховувати повагу до людей різних професій,шанобливе ставлення до праці; розвивати вміння слухати мовлення,мислення,увагу,вміння висловлювати власну думку.
Обладнання: зображення працівників різних професій,знарядь праці, карта України,відеоролики,комп’ютер.
Хід заняття:
І. Організаційна частина.
1. Привітання
II. Основна частина.
1.Розповідь з елементами бесіди
- Діточки ,а хто ви є,яка ваша професія на даний час?(школярі)
- Отже ,ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки?(вчитися ,не пропускати уроки)
-Із раннього дитинства відколи ви себе пам’ятаєте,вам доводилось спостерігати, як працюють ваші батьки ,дідусі й бабусі. Щоденно ходять на роботу, пораються по господарству,забезпечують родину,усьому дають лад ,піклуються про ближніх – і так увесь рік .Адже кожна людина ,якщо вона не хвора, повинна працювати – це знають навіть малята!
Колись давно ,все було простіше – діти вчились у батьків ,допомагаючи їм,а потім продовжували їхню справу. Тепер ,у наш час ,все стало набагато складніше ,але й набагато цікавіше – ви можете обрати собі будь-яку професію, до якої душа лежить ,а далі тільки від вас залежить ,як ви будете навчатись і якими ви будете спеціалістами.
-Діти ,а чи замислювались ви коли –небудь над тим,скільки людей працюють , щоб ви були нагодовані ,одягнені ,взуті ,щоб у ваших сумках були книжки і зошити,щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику?
Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей ,то мабудь до вечора не порахували б.
-А які професії є у вашій школі?(вчитель ,медсестра,охоронець,прибиральниця).
2.Оголошення теми заняття
-Отже,діти,сьогодні ми з вами поговоримо про професії,а наша тема звучить так «Усі професії потрібні,усі професії важливі».
3.Опрацювання оповідання «Яка ж професія найкраща?»
-Послухайте оповідання ,яке називається «Яка ж професія найкраща?»
Хто потрібніший і найважливіший ,сперечалися діти,яка професія?
-Звичайно ,лікар ,сказав один.Я увесь минулий рік хворів та хворів ,ангіна та ангіна ,а лікар вирізав мені мигдалики.І от я тепер, завжди здоровий.
-Ні ,сказав інший,найпотрібніший - учитель .Він нас навчає і читати і писати.
- А от і не вчителі.Найважливіші пожежники!- гарячкував третій. Мешканці бігають ,метушаться,нічого неможуть зробити.А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
Хто кричить : найважливіші льотчики.З усіх боків чути: продавець,
комбайнер, водолаз! Словом ,сперечались ,аж захрипли ,але так нічого не вирішили .
- Як ви вважаєте, яка професія найважливіша?
- Але перед тим як ви будете відповідати на це запитання ,давайте пограємо у гру «Всі потрібні,всі важливі»
4.Гра «Всі потрібні,всі важливі»
- Ось уявіть собі ,щоб було якби зникли деякі професії ,щоб тоді сталося з нами,з нашим світом, щоб це дізнатися ми з вами пограємо у гру,я вам зачитуватиму запитання ,ви уважно слухайте і будете давати відповідь.
Отже ,діти всяка робота важлива і потрібна,тому треба вчитися робити все.І з повагою ставитись до інших,цінувати їхню працю.
5.Казка В.Сухомлинського «Ремісник і різець» її аналіз
Ремісник і різець
Майстер працював Різцем по дереву - вирізував Троянду. Різець маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд - незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,і говорить:
- Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
- Я просто шматочок криці(шматок заліза). Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник - я не Різець, а просто ножик.
-Діти,що вчить нас ця казка?
-Так ,діти,кожна людина є майстром своєї справи і тому має працювати за своєю професією,адже вчитель не може бути лікарем,лікар не може бути актором,так і у нашій казці ремісник не міг стати майстром,щоб заволодіти різцем.
6.Хвилинка –цікавинка
-Яких ви знаєте людей мужніх професій,які перебуваючи на роботі ризикують своїм життям?(пожежники,лісоруби,лікарі,шахтарі,полісмени,військові).
-А чи знаєте ви ,де зявились перші полісмени?
-Перші полісмени з’явились в країнах Давнього Сходу.В Єгипті вони спостерігали за рабами,охороняли гробниці фараонів,підтримували дисципліну на вулицях та базарах.На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму поліція слідкувала за безпекою руху ,попереджувала зіткнення колісниць.
У Давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.
7.Гра «Впізнай яка професія?»
-Як ви бачите,на дошці є кросворд,ну і звичайно,що нам потрібно його розгадати,а для того, щоб це зробити ви повинні уважно послухати загадки і відгадати їх,відгадки це і є відповіді кросворду.
-Розпочинаємо
1.Золоті у нього руки
Робить зачіски й перуки
Підстриже і пофарбує
Гарний настрій подарує.
(Перукар)
2.Хто людей з біди рятує
і хвороби всі лікує,
призначає процедури
і таблетки і мікстури.
(лікар)
3.Тисне вчасно гальма й газ,
відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій
за кермом сидить…(водій)
4.У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані
Страв обрати варіантДобрий друг...(офіціант)
5.Слоненятку чи качатку ,
кошенятку чи курчатку,
дасть пігулку чи відвар
друг тварин – ветеринар.
6.Він закони добре знає
Помилку відраз впізнає
Будь-який важливий лист
Враз напише вам…юрист.
7.Квіточки попідливає
Кущики попідстригає,
для рослинок –чарівник.
Любить землю -…садівник.
8.Хто пливе на кораблі
по незвіданій землі
веселун він і моряк.
Як зовуть його?(моряк)
-Молодці,ви гарно попрацювали.
-Ви можете побачити у кросворді ключове слово,яке це слово?
-Отже ,діти,щоб досягти якогось результату ви всі разом працювали,були активними та уважними,так і працівники різних професій.Їхня робота є пов’язаною,і всі професії пов’язані між собою.Одна без одної вони не можуть існувати.
8.Перегляд відеоролику«Всі професії потрібні,всі професії важливі»
-А зарад покладіть руки на парту,сядьте так як має сидіти справжній учень.
Я пропоную переглянути вам відеоролик,але для цього ви маєте бути чемними.
-Чи будете ви чемним?
-Отже,слухайте уважно.
-Про які професії ви почули?
-Які з них є для вас новими?
9.Розповідь
-Діти,зараз виникло багато нових професій про які вам мало відомо.
-Давайте прочитаємо назви цих професій (на дошці)
Ресепшионіст-це людина,основним завданням якої є зустріти і привітати клієнта, а потім направити його до відповідного фахівця. Він реєструє відвідувачів і телефонні дзвінки.
Програміст- займаються розробкою додатків, тобто пише функціональні комп'ютерні програми на різних мовах програмування.(бейсік,лісп,кобол)
Мерчендайзер- контролює розташування товару на полицях, рекламу товару, ціни на нього,організовує акції в місцях продажів.
Блогер-дюдина, котра живе тим, що ділиться думками з іншими про певну річ,подію та ін.
Бариста-у перекладі з італійської «бариста» означає «людина, яка працює за барною стійкою». Насправді ж бариста — це не бармен, а фахівець з приготування кави, який вміє правильно і швидко варити каву іі красиво оформляти напій перед подачею відвідувачу.
10.Фізкультхвилинка
- Я бачу ,що ви вже втомились,тому давайте трішки відпочинемо.
-Підніміться,вийдіть з-за парт і встаньте рівнесенько один за одним.
Фізкультхвилинка
Нахилилися вперед,
Нахилилися назад.
Повернулись вправо, вліво,
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири –
Набираємося сили.
До товариша всміхнулись.
Всі присіли, потягнулись
І за парти повернулись.
11.Гра «Кому що потрібно для роботи?»
-На дошці є зображення працівників ріхних професії ,предмети та інструменти які їм потрібні для роботи,ви маєте з’єднати стрілочкою,кому ,що потрібно для роботи.
Учитель- книжки,журнал,ручка,крейда.
Кухар-каструлі.
Прибиральник-віник,відро.
Лікар –аптечка.
Будівельник-кельня
Садівник –граблі,лопата.
Пожежник-вогнегасник.
Перукар-гребінець,ножиці.
Полісмен-поліцейська паличка,наручники.
-Чудово,ви впорались із завданням.
12.Гра «Вгадай слово»
-Діти,за цей час коли ви допомагали Незнайку у книгу заглянула Ворона і залишила в деяких словах «кар».Відгадайте ці слова.
_ _ кар(лікар).Той хто лікує людей.
_ _ кар(токар).Фахівець,який працює на токарному станку,виточує різні предмети та деталі.
_ _ _ кар(казкар).Той хто складає казки.
_ _ _ _кар(аптекар).Той хто працює в аптеці.
_ _ _ _ кар(перукар).Той хто робить чудові стрижки,зачіски.
13.Відеоролик «Усі ми потрібні,усі важливі»
-Діти,зараз подивіться відеоролик і уважно слухате слова пісні.
14.Гра «Склади країну-Україну»
-Діти,ви щойно переглянули відеоролик,і почули в пісні такі слова «Усі ми потрібні,усі важливі-без кожного з нас Україна неможлива».
-А на дошці ви бачите карту України і зараз ми звами заповнимо нашу країну –Україну всіма професіями,без яких вона не може ісувати .
-Як ви гадаєте,які це професії?
-Отже,кожен запише свою думку на метеликах,які я зараз вам роздам,і прикріпите до карти України.
III.Заключна частина
1.Узагальнююча бесіда
-Про які професії ви дізналися?
-Які з них для вас були новими?
Ви сьогодні гарно попрацювали.І на завершення хочу вам сказати,що ким би ви не мріяли стати,яку б професію собі не обрали ,кожен повинен добре знати свою справу,робити її чесно,сумлінно.
- Наше заняття завершено,мені було дуже приємно з вами працювати.
- До побачення!
Вчитель класу __________________________