Виховна година «НАШІ ЕМОЦІЇ»

Про матеріал
Формування в учнів поняття «емоції»; формування вміння використовувати способи саморегуляції з метою корекції негативних емоцій та агресивних тенденцій поведінки молодших школярів; учити надавати допомогу одне одному в колективі; розвиток у дітей уміння розрізняти емоційні стани людини; виховання почуття відповідальності, культуру спілкування.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА-ТРЕНІНГ  «НАШІ ЕМОЦІЇ»

Мета: формувати в учнів поняття «емоції»; формувати вміння використо­вувати способи саморегуляції з метою корекції негативних емоцій та агресивних тенденцій поведінки молодших школярів; учити надавати допомогу одне одному в колективі; розвивати у дітей уміння розріз­няти емоційні стани людини; виховувати почуття відповідальності, культуру спілкування.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Зустріч і привітання гостей

2. Вступне слово вчителя

— Я вітаю вас, діти, на сьогоднішньому занятті. А щоб у нас усе вийшло, пропоную вам виконати вправу «Сонечко». Для цього слід терти долоні одна об одну протягом хвилини, відчуваючи потік по­зитивної енергії. Потім різко розведіть їх перед собою на відстані 1-2 см. Відчуваєте між ними енергетичний струм? Із цього струму «ліпимо» уявний «сніжок-сонечко» і кидаємо другу, з яким хотіли б поділитися гарним настроєм і позитивними емоціями (радістю, добротою, щирістю).

3. Мотивація діяльності

— Перегляньте уважно мультфільм і скажіть, про що сьогодні йтиметься. (Мультфільм «Емоції з рибками».)

  • Як ви розумієте тему уроку? Які  емоції зустрілися у фільмі?

— Сьогодні ми вирушимо у незвичайний світ — Світ Емо­цій. Ми будемо говорити про емоції, як вони можуть вплинути на здоров’я людини і як навчитися ними володіти. Для цього вам зна­добляться ваша кмітливість, винахідливість, уміння знаходити спільну мову з іншими людьми. Я бажаю, аби кожен із вас знайшов щось цікаве для себе!

  - Що таке емоція? ( Емоції – це загальна активна форма переживання організмом своєї життєдіяльності).

- Ми у своєму житті вміємо виражати різні емоції, наша міміка дуже багата й різноманітна. Відомо, що 80% інформації наш співрозмовник отримує через міміку і жести. А які символи допомагають зобразити емоції? 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0-02-05-aaf476bcf3baebe02c3f7ffe81bd04b1d0bc58ccc8084c6dd77f78c7b329b9ad_a928cd3060196586.jpg  З давніх-давен професія актора вимагає вміння володіти емоціями.  Пізніше з’явилися «смайлики»- це значки, що позначають якісь емоції.C:\Users\Admin\Desktop\ЕМОЦІЇ\img4.jpg Перші смайлики з’явилися не в Інтернеті: в америці в грудні 1963 року ходожник Харві Белл намалював перший смайл з нагоди злиття двох страхових компаній і його розмістили на значках співробітників. А у 1970 році смайл придбав величезну популярність: його почали друкувати на марках, футболках, рюкзаках, ….. Продукція з зображенням смайликів приносила величезні доходи всім, окрім свого творця.

3. Вправа «Емоції»

— Чи можете ви уявити людину, яка ніколи не сміється, не плаче, не сердиться, не боїться? Мабуть, ви скажете, що таких лю­дей не існує. У різні моменти життя ми сміємося, радіємо, плачемо. Радість, сум, страх, здивування — це емоції, те, як ми реагуємо на події. Навіть зараз, коли ви слухаєте мене, у когось виникає ціка­вість чи здивування або ще якісь емоції.

-Уявіть, ви прийшли до цирку, де фокусники демонструють свої цікавинки. Які емоції у вас виникали? А якщо подивитися на дресирувальника левів, які емоції будуть тепер?              

 

 

— Емоції допомагають нам зрозуміти одне одного, завдяки емо­ціям можна дізнатися про настрій людей.

 

C:\Users\Admin\Desktop\ЕМОЦІЇ\slide-11.jpg

 

— Якими є емоції, що спонукають радіти, посміхатися, відчувати задоволення? (Позитивними.)

— Як назвати емоції, що спонукають сумувати, бентежитися, тривожитися? (Негативними.)

ПОЗИТИВНІ

Вдячність

Веселість

Упевненість

Задоволення

Наполегливість

Щастя

Радість

НЕВИЗНАЧЕНІ

Байдужість

Недовірливість

Нетерплячість

Роздратування

Тривога

Схвильованість

Розгубленість

НЕГАТИВНІ

Впертість

Заздрість

Страх

Образа

Самотність

Гнів

Горе

- Ще є емоції ( Невизначені).

 

 

  

 

 

 

 

 

  • Давайте спробуємо розпізнати смайлики за цими емоціями.( учні по черзі групують відповідні пазли).

4. Розпізнавання емоцій по пазлам.

- Прокоментуйте емоції , які у вас на пазлах.

- Чим відрізняються пазли на зворотній стороні ? Як можна про них сказати згідно орфограм з української мови? ( Антонімами)

- Які емоції ви хотіли б відчувати позитивні чи негативні?

5. Вплив емоцій на здоров’я  і життя  людини. Шкала емоцій.

- Зверніть увагу, як за шкалою емоцій кожен наш стан впливає на здоров’я, настрій  та успіхи.

 

 6. Володіння емоціями.

- Чи потрібно володіти емоціями, керувати ними? ( Так)

 

            C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\b1207c251e56.jpgC:\Users\Admin\Desktop\ЕМОЦІЇ\всадник.jpg

 

- Чи бачили ви у деяких фільмах як швидко мчать коні?

- Уявимо, що коні - це наші емоції, візник – це наш розум, а  візок ( або колісниця ) - це наше тіло.

Якщо наші  негативні емоції не стримувати,як це робить візник (а попереду обрив, що буде з нашим тілом? Воно буде цілим? Якщо ми не стримуємо емоції і не керуємо ними виникають бійки, а у дорослому віці навіть вбивства, жахливі наслідки.

  • А щодо позитивних емоцій чи завжди потрібно їх стримувати? Наші позитивні емоції можуть зробити інших людей також радісними і щасливими і покращать навколишній світ.

6. Вправа «Дихай і думай красиво»

- Спробуємо вправу для керування негативними емоціями:

Мета - знижувати рівень емоційного напруження.

Інструкція. Заплющте очі, глибоко вдихніть. Подумки говоріть.

 «я -- лев» — видихни, вдихни;

 «я — птах» — видихни, вдихни;

 «я — камінь» — видихни, вдихни;

 «я — квітка» — видихни, вдихни;

 «Я спокійний(на)» — видихни.

7.Гра «Чарівний мішечок»

- Діти, а який у вас зараз настрій? Що відчуваєте? Ні на кого не ображені? Якщо у нас є такі, у кого за день чи за тиждень виникали негативні емоції, пропоную покласти їх у чарівний мішечок. (Діти кладуть у мішечок уявні негативні емоції.)

— А як ви гадаєте, куди ми подінемо цей мішечок? (Відповіді та пропозиції учнів.)

— Ми позбавилися негативних емоцій. Сподіваюсь, ваш настрій поліпшився, з’явилися інші емоції. А так це чи ні, зараз перевіримо.

 

 Підсумок заходу

► Вправа «Наші емоції» (Кубик Блума/

— Пропоную вам доповнити речення.

Мені подобається...

Мені приємно, коли...

Я ображаюся, коли....

Я злюся, коли...

Мене дратує, коли...

Мама злиться, коли...

Я радію, коли...

Йдучи до школи, я завжди переживаю...

Мені сумно, коли...

Найбільша радість для моїх батьків...

Учитель засмучується...

Я отримую задоволення від...

— Отже, головне, як ми поводимось, переживаючи певні емоції. Виявляючи певні емоції, ми повинні зважати на наше оточення та можливі наслідки.

8. Рефлексія

►► Вправа «Прогноз настрою»

На партах — малюнки: хмарки з дощем, хмарки і сніжинки, хмарки і блискавки, сонечко. Діти обирають малюнок, який демон­струє їхній настрій, а вчитель коментує.

Малюнок хмарки з дощем.

— Якщо у вас на душі похмуро, згадайте, що після дощу часто буває веселка.                                     C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0-02-05-2eb01c0394d0c16b5d0299e70559d80575bad2a83ea088e9d429952ad3384b18_2605911fcabf6cbe.pngC:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\GIF-cf7896ade004139d766f0568c286da7a.gif

Малюнок хмарки і сніжинок.

— Не забувайте, що сніжинки та краплинки однаково розтануть.

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0-02-05-1a98f9c870eef0375f1daa2d26ed482df4b3a9a6f95f0c5a8cd69bef6df6cb6c_3cd6b996065d80db.jpg

Малюнок хмарки і блискавки.

— Ви роздратовані, але заспокойтесь, адже від ваших блиска­вок можуть постраждати інші. Все буде добре.          C:\Users\Admin\Desktop\ЕМОЦІЇ\depositphotos_254742980-stock-illustration-angry-thundercloud-with-lightning-on.jpg

Малюнок сонечка.

— Сьогодні у вас на душі сонячно. Отже, зумієте своїм теплом зігріти своїх друзів.

— Дякую всім за роботу! Гарного настрою! C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\0-02-05-401eebe6f23b7c6b18101fcf03cf2550a5413cc7daa67941ee1689afac1d1419_49eb2f45c93603c.jpg

9. Вправа « Самооцінювання»

 

                    C:\Users\Admin\Desktop\ЕМОЦІЇ\Снимок.PNG

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.                Ігри та вправи на розвиток емоційної сфери [Електронний ре­сурс]— Режим доступу : prolisok.it-we.net/igri-ta-vpravi-na-rozvitok- emocijnoi-sferi
  2.                Виховний захід на тему «Емоції» [Електронний ресурс].— Режим доступу : https://naurok.com.ua/zanyattya-dlya-uchniv-3-4-klasiv- emoci-590.html
  3.                Вправи для тренінгів [Електронний ресурс].— Режим доступу : https://vseosvita.ua/library/vpravi-dla-treningiv-57871.html

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
3354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку