Виховна година "Подорож до Країни Доброго Здоров’я"

Про матеріал
Мета: Формувати навички особистої гігієни. Розвивати у дітей активну життєву позицію, бажання бути здоровим. Звернути увагу на те, що порядок і чистота сприяють міцному здоров'ю. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.
Перегляд файлу

Виховна година

Подорож до Країни Доброго Здоров’я

 

Мета: Формувати навички особистої гігієни. Розвивати у дітей активну життєву позицію, бажання бути здоровим. Звернути увагу на те, що порядок і чистота сприяють міцному здоров'ю. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

Обладнання: карта маршруту подорожі, картинки потяга, картинки з назвами країн, музичні записи: «Голубой вагон», «Ми бандіто, ганстеріто», сигнал потяга, яблуко, пам’ятка, прислів’я, червоні і зелені картки, магнітна дошка, проектор.

 

Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий - щастя не мине!

 

II. Основна частина

Вихователь

У народі кажуть: «Немає щастя без здоров’я». Зрозуміло, всім відомо, що добре бути здоровим. Тільки треба знати, як здоровим стати. Діти! Сьогодні ми з вами вирушаємо в казкову подорож  до Країни Доброго Здоров’я. (Карта маршруту подорожі)

Під час цієї подорожі ми розкриємо таємниці про те, що потрібно робити для того щоб зберегти здоров’я, що саме порядок і чистота сприяють міцному здоров’ю. А допоможе нам здійснити нашу подорож  лікар Айболить. У нього є до вас поради, як піклуватися про себе.

 

Лікар Айболить

Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути.

Про здоров’я піклуватись: перш за все – не лінуватись.

І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.

Воду крижану не пити і ніколи не палити.

Щоб знешкодити мікроби, руки мий і щоразу чисто.

Не забудь щоденно їсти овочі та фрукти різні –

Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,

Мій любий, завжди – завжди чисти зуби.

Отже, будьте уважні під час подорожі. В дорогу!

 

 

Вихователь.

Подорожувати ми будемо потягом (сигнал і картинка поїзда), чіпляйтеся всі за лікаря Айболить і вирушаємо в дорогу.

(Звучить фонограма пісні «Блакитний вагон»).

Перед нами розкинулася країна Бруднулія.

 

Країна Бруднулія 

Вихователь.

Отже, ми заїхали у володіння царя Бруду. Тут живуть люди, які перестали піклуватися про чистоту і порядок: вони не хочуть більше умиватися, чистити зуби і мити руки, не хочуть стежити за чистотою в своїх кімнатах. Хлопчики і дівчатка вранці не поспішають до умивальника. Діти перестали чистити своє взуття, стежити за одягом, ходять патлатими.

Діти країни Бруднулії дуже погано відносяться і до своїх речей: їх портфелі, книги і зошити знаходяться в жахливому стані. Та і самі діти неохайні: одяг у них пожмаканий, брудний, обличчя і руки завжди в чорнилі.

Там живе дівчинка Плямка: Шапочка у глині, сажа на коліні, пальчики зелені, плаття у смаженні. Вся замурзана, брудна, неохайна дуже, подивіться: ось вона впала у калюжу.

 

Плямка.

Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть рук,

Не потрібне це заняття,  не вартує стільки мук.

Знов замурзуються руки, шия, вуха, все у вас,

Та навіщо сили трарить і даремно гаять час?

Стригтися також не варто, та й резону в тім нема,

Бо однаково на старість облисіє голова.

 

Вбігає муха…

 

Вихователь.

Ой, а це що за невідомий літаючий об’єкт?

 

Муха.

Я -  нахабна чорна Муха.

Скажеш «Киш!», та я не слуха.

Я куштую пиріжки, цукор, каву та вершки,

Повзаю у мисці з сиром,

Вправно плаваю в кефірі,

Над тарілками кружляю,

В сміттєпроводі гуляю,

В бруді добре розбираюсь,

Знайти друзів намагаюсь.

(Оглядає Плямку з обох боків)

 

Муха.

Довгі нігті маєш?

Мити руки забуваєш?

В тебе брудні вушка!

Ти ж моя подружка!

(Обіймає)

 

Муха.

Ну що дорогенька, подружко, сьогодні день нашої зустрічі. Я пригощаю.

(Дає Бруднулі немите яблуко)       

Пригощайся, Плямко. Брудненьке, немите, недоспіле, смачненьке.

(Плямка бере яблуко, надкушує і хапається за живіт)  

 

Плямка.

Ой, ой, напевно там багато мікробів?

 

З’являються мікроби.

 

Пісня мікробів:

Ми бандіто, гангстеріто,

Ми мікробо, вірусіто, ох, єс,

Інфекціто рознесіто

І дитянто зарезіто, ох, єс

Грипо, пчеханто і кашлянто

Зарезіто ун моменто, ох єс

Невмиванто, нечисанто

На здоров’я наплюванто, ох, єс.

 

Лікар Айболить.

Буде все у вас боліти, як нічого не лічити

Буде світ тоді не милий, і не буде в діток сили.

Коли рук своїх не мити і брудну водичку пити,

Їсти овочі не миті, ось таким брудним ходити.

Буде все у вас боліти, як зарядку не робити,

Будете тоді маленькі, безсилі і слабенькі,

А коли не має сили, світ тоді стає не милим,

А таким ходить не стид? Ви погляньте на цей вид.

 

Лікар Айболить. Ой мені прийшло СМС від мого друга Мийдодіра. Він каже, що не любить таких неохайних малят, як Плямка і може їй допомогти, якщо ви відгадаєте такі загадки:

 

1. Гарне я і запашне, роботяще змалку.

Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.

Кажуть, я даю красу і здоров’я, й силу,

Чистоту у дім несу, звуть мене всі …    ( мило )

 

2. Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,

Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.

Буде часто усміхатись білими зубами,

Мене знає вся малеча і бабусі, й мами.

Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,

Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я …    ( щітка )

 

 3. Я маленька полотнинка, випрана дбайливо.

Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

Я дощичок, до голівки притулюсь ласкаво,

Я вбиру усі краплинки з тіла після ванни.

Я не гість – хазяїн в домі, лежати я не звик,

Вам ім’я моє відомо, пригадайте, я …       ( рушник )

 

4. Білих тридцять зубчиків для кучерів і чубчиків

По голівці ходять, волосся в порядок приводять.   ( гребінець )

 

Вихователь.

Ось ви і відгадали загадки. Тепер Мийдодір допоможе жителям країни Бруднулія виправитися.

 Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, чистенький одяг. Але для цього треба щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття і привчати себе до цього треба змалку. (Сигнал і картинка поїзда)

Увага! Ви почули всі сигнал відправлення? Наша подорож продовжується, попереду на нашому шляху – країна Ледарія. Чіпляйтеся за лікаря Айболитьі відправляємось в путь.

(Звучить фонограма пісні «Блакитний вагон»).

 

Країна Ледарія

Вихователь.

Перед нами країна Ледарія. Бруднулія, Ледарія розташовані недалеко одна від одної. Люди, що проживають в них, - дружні сусіди, і тому між ними багато спільного. Як ви думаєте, чим вони схожі?

(Відповіді дітей)

Так, бруднулями бувають, як правило, ледачі люди. Ледачі школярі нудьгують на уроках і, звичайно ж, погано вчаться. Такі діти не хочуть виконувати доручення. Ледарі не люблять чисто писати в своїх зошитах, читати книжки. Вони не виховують в собі звичку трудитися, допомагати своїм батькам в домашніх справах.

Деякі дівчатка і хлопчики забувають хороше і дуже важливе правило: у кожної речі повинне бути своє місце. До цього слід привчити себе з дитинства і на все життя. Така звичка допомагає добре вчитися, встигати за день зробити масу різних справ.

Порядок необхідно дотримувати у всьому: портфель не повинен валятися на підлозі; зошити, книги і іграшки повинні завжди знаходитися на своїх місцях і в певному порядку. Тоді не треба буде нічого шукати: все завжди під руками, і в потрібний момент речі легко узяти.

Жителі цієї країни пропонують вам пограти в гру, яка називається «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний і хоче бути здоро­вим, той легко вгадає потрібне слово і тоді ми створимо пам’ятку для себе та поділимося  з ледарійцями. Я буду зачитувати вам речення, в якому не вистачає останнього слова, а ви повинні вгадити, якого слова не вистачає і назвати його. (Пам’ятка без останнього слова)

1. Як прокинувся – вставай, ліні волі…  (не давай ).

2. Квіточку роса умила, а тебе умиє…    ( мило ).

3. І дивися, не барись, в школу швидко, швидко ти …   ( зберись ).

4. Але й тут не поспішай, подивись спочатку,

Чи нічого не забув, чи в портфелі все в …    ( порядку ).

5. Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники, а носи …     ( носовички ).

6. В школі, класі не брудни, сміття бачиш …    ( підніми ).

7. Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …   ( плям ).

8. Вдома близьким не груби, менших захищай …   ( завжди ).

9. Щоб тобою всі пишались, перехожі оглядались

Так роби, щоб люди звикли, ти завжди в усьому …  ( приклад ).

10. Знай: хороші всі оцінки, як плоди в саду на … (гілці)

Молодці, ви допомогли жителям Країни Ледарія і ми створили ось таку пам’ятку. (Пам’ятка зі словами) Я віддам її лікарю Айболить, щоб він передав її ледарійцям, тоді вони перестануть лінуватися і стануть охайними і чистими.

Зараз, щоб розімнятися, я пропоную пограти в гру «Кораблі та скелі».

Об’єднуємося у дві групи. Половина – «кораблі», інша половина - «скелі». «Скелі» сідають на підлогу, «кораблі» заплющують очі та пересуваються по кімнаті. При наближені «корабля», «скелі» випускають шиплячий звук, з яким хвилі набігають на скелі. Мета «скель» - не допустити аварії «корабля». Потім гравці міняються ролями.

(Чутно сигнал поїзда)

 

Вихователь.

Наш поїзд кличе нас в останню подорож нашої пригоди. Чіпляйтеся за лікаря Айболитьі відправляємось в дорогу.

(Звучить фонограма пісні «Блакитний вагон»).

 

Країна Доброго Здоров’я

Лікар Айболить

Зараз ми прибуваємо до Країни Доброго Здоров’я.

Вихователь.

Тут чисті міста і села, чисті вулиці, по тротуарах ходять чисті, красиві й веселі діти. Вони знають багато прислів'їв про здоров'я і хочуть вас навчити:

(прислів’я прикріплені на магнітну дошку, зворотною стороною, діти перевертають і читають)

 

1. Чистота – запорука здоров’я.

 2. В здоровому тілі – здоровий дух.

 3. Чиста вода – для хвороби біда.

 4. Як про здоров’я дбаєш – так і маєш.

 5. У чистій оселі й життя веселе.

 6. Найбільше багатство – здоров’я.

 

Вихователь.

Але, щоб потрапити в цю країну треба обов'язково мати деякі речі, які саме відгадайте:

  1. Коли люди чхають, мною шлях мікробам закривають. (Носовичок)
  2. Що дістане зубами потилицю? (Гребінець)
  3. Коли пінюсь — на бруд я злюсь. (Мило)
  4. Ворсинок я багато маю, про білизну зубів я дбаю. (Щітка)

Що ж, з усіма завданнями ви впорались, щоб перевірити, чи все ви запам'ятали, як живуть у країні Доброго Здоров’я, я пропоную зіграти ще в одну гру.

Гра «Шкідливо чи корисно». Слухайте, що я казатиму, і як­що це корисно — покажіть зелену картку, якщо не корисно — червону.

1.Щодня вранці робити зарядку.  ( так )

2.Лягати спати пізно ввечері.      ( ні )

3.Інколи чистити зуби.   ( ні )

4.Бути охайним і акуратним.   (так )

5.Відпочивати на свіжому повітрі.  ( так )

6.Переглядати усі телепередачі на всіх каналах.   (ні )

7.Мити овочі й фрукти перед вживанням.   (так )

8.Берегти здоров’я власне, поки є на це ще час,

Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас!    ( так )

 

ІІІ. Заключна частина

Вихователь.

От і підійшла до кінця наша подорож.

 

Лікар Айболить.

Ви за власним бажанням стали жителями Країни Доброго Здоров’я. І вам слід пам’ятати, що найбільше багатство в людини – це здоров’я.

 

 

Вихователь.

Тепер підведемо підсумки нашої подорожі. Тож скажіть, будь ласка, по яких країнах ми сьогодні подорожували? Що ви запам’ятали із подорожі по першій країні? Які люди живуть в другій країні? Що потрібно мати, щоб потрапити до Країни Доброго Здоров’я?

Ми з лікарем Айболить будемо дуже раді, якщо ви запам’ятаєте всі поради. Бо ваше здоров’я в ваших руках. Бажаю вам міцного здоров’я. До побачення!

 

1

 

doc
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку