Виховна година "Подорож до палацу ввічливості"

Про матеріал
Виховна година для учнів 5 класу, яка спрямована на розвиток та виховання в учнів таких якостей особистості як повага, чемність, тактовність, кмітливість, винахідливість, уважність, цілеспрямованість, вміння ввічливо спілкуватися зі своїми ровесниками; сприяння згуртуванню колективу та розширення кругозору учнів.
Перегляд файлу

НАЗВА ЗАХОДУ:  «Подорож до палацу ввічливості»

 

МЕТА:

 

  • формування в учнів загальних уявлень про ввічливість, чемність, тактовність, знайомого з основами етикету;
  • поглиблення знань як програмних (набутих у ході навчальної роботи) так і позапрограмних (набутих шляхом самостійного читання, перегляду телепередач та відео матеріалів тощо);
  • формування світогляду як системи людських норм поведінки у різноманітних життєвих ситуаціях, його постійне розширення та збагачення.

 

  • виховання поваги, шанобливого та толерантного ставлення у спілкуванні до оточуючих, однолітків, однокласників, друзі, батьків, дорослих, чемного й уважного ставлення до людей;
  • виховання в учнів таких якостей особистості як повага, чемність, тактовність, кмітливість, винахідливість, уважність, цілеспрямованість, вміння ввічливо спілкуватися зі своїми ровесниками;
  • формуванню інтелектуальних, творчих здібностей учнів;
  • становлення особистісної системи цінностей учнів.

 

  • сприяння згуртуванню колективу;
  • активізація пізнавальної діяльності учнів;
  • розширення кругозору учнів;
  • стимулювання механізмів самовиховання та самоосвіти.


ВИД ДІЯЛЬНОСТІ: пізнавально-ігровий.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ: змагання (з елементами інсценізації).

ОРІЄНТОВНИ ВІК ДІТЕЙ: 10 – 11 років.

ТРИВАЛІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ: 45 хв.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: класна кімната

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

  • диск із записаною фоновою музикою;
  • стільці;
  • «квітка» із завданнями.

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ:

  1. Вихователь заздалегідь повідомляє тему виховного заходу, розповідає про специфіку його проведення, пропонує дітям взяти активну участь у підготовці.
  2. Для ефективного проведення підготовчого етапу заздалегідь визначаються учасники гри, формуються три команди.
  3. Створити групу «акторів», яка готуватиме сценку «На перерві».
  4. Ретельно продумати весь хід проведення заходу, всі аспекти, скласти сценарій.
  5. Безпосередньо перед проведенням заходу перевірити справність апаратури.

ПЛАН

 

  1. Вступне слово ведучих.
  2. Перший конкурс: «Домашнє завдання».
  3. Сценка «На перерві».
  4. Другий конкурс: «Джентльмен – Шоу».
  5. Конкурс «Найпрудкіший».
  6. Конкурс «Весела ромашка».
  7. Заключне слово ведучих.


Хід проведення

1 принцеса: Шановні гості нашого свята! Вітаємо вас у палаці «Ввічливості». Ми принцеси – Тактовність, Чемність та Повага. До мене  і моїх сестер дійшли чутки, що учні п’ятих класів не вміють ввічливо спілкуватися і не знають правил етикету.

2 принцеса: Отож, ми вирішили запросити представників п’ятого класу до нашого казкового палацу «Ввічливості»: перевірити вашу культуру поведінки.

3 принцеса: Сьогодні на вас очікує змагання, яке дозволить визначити найвихованіших і найчемніших учнів.

1 принцеса: Королівські гінці заздалегідь повідомили наших гостей про умови першого конкурсу – розповісти про походження правил етикету.

2 принцеса: Упродовж багатьох століть, скільки існує людство, люди постійно зустрічалися і розлучалися, ходили в гості та приймали гостей. І поступово від покоління до покоління переходили найзручніші, найбільш прийнятні норми поведінки у різних ситуаціях. Так виник етикет.

3 принцеса: До слова запрошуються представники команд.

 

1 команда: З часів стародавнього Риму до нас прийшов звичай гостинності. У стародавньому Єгипті для міжнародних переговорів вперше почали призначати спеціальних людей – послів, а самі переговори проводилися в урочистій обстановці. Жителі скандинавських країн першими ввели до правил ґречної поведінки звичай надавати почесні місця жінкам і найбільш шанованим гостям. За порушення етикету призначались штрафи.

 

2 команда:  А знаєте вислів «розводити китайські церемонії»? Таких церемоній у стародавньому Китаї було близько 30 тисяч. А ще колись китайці  при зустрічі тиснули руки самі собі. Хоча у більшості країн прийнято тиснути руки один одному. Калмики, вітаючись  у колишні часи, терлись носами. Японців із дитинства привчають посміхатись, щоб нікому не псувати настрою своїм «кислим виглядом». 

 

3 команда:  Досить часто поведінка, неприпустима в нашій країні, може бути цілком прийнятною для інших народів. Так, видобувати рештки їжі з зубів при людях вважається непристойним. Але не в Німеччині, де часто-густо можна побачити таку картину: ошатно одягнені люди після їжі «приводять у порядок» свої зуби за допомогою зубочистки. Або американці, які полюбляють сидіти, поклавши ноги на стіл.

1 принцеса:  Усі команди молодці, добре підготувалися. Ми зрозуміли, що зі зміною  умов життя багато правил, приписів ґречності зникають, натомість з’являються нові. Зрозуміло, що правила ґречності не є чимось назавжди усталеним, але всюди цінуються тактовність, чуйність, повага до звичаїв.

2 принцеса:  Знання етикету – необхідна умова приємного спілкування. Чому? Нам розкажуть наші юні артисти.

 

СЦЕНКА    « НА  ПЕРЕРВІ»

 

На сцену вибігає компанія дівчат і хлопців (4). Хлопчики кидають портфелі на підлогу, на стілець, розсаджуються на вільних стільцях. Дівчата заходять за ними. Один хлопчик витягає мобільний, двоє підходять до нього, а останній смикає за волосся котрусь із дівчат. Дівчина відмахується.

Перша дівчина, голосно:

- Прибери, будь ласка, рюкзак, я хочу сісти.

Хлопець:

- Не буду! Ти що, не бачиш – я зайнятий! – дівчина відходить.

Заходить інший хлопчик:

- Доброго дня! – (Хлопці не вітаються), дівчата:

- Добридень!

Інший хлопчик:

- Чому ви не поступаєтеся місцями дівчатам?

Другий хлопчик:

- А навіщо? Чим вони кращі за нас?

Інший хлопчик:

- Справжні чоловіки завжди поступаються  дівчині місцем. Хіба ви не знаєте, як себе поводять дорослі люди?

Перший хлопчик (іронічно):

- Звичайно, звідки нам знати?

Другий хлопчик (іронічно):

- Може, ти нам і розкажеш?

Інший хлопчик:

- По-перше, дорослі люди ввічливо відповідають на привітання інших. Отже, коли з тобою, Сашко (…) , вітається Маринка (…), ти обов’язково маєш відповісти «Добридень» або «Привіт».

По-друге, виховані люди завжди чемні і не ображають один одного.

Перша дівчинка:

- Так що, коли в шкільному коридорі  Андрійко(…) мене дражнить, я повинна терпіти?

Інший хлопчик:

- Ти маєш право відповісти йому, дотепно, але ввічливо. А взагалі, ви самі знаєте  всі неписані правила спілкування. Згадайте їх!

Друга дівчинка:

- Не можна ображати своїх друзів, давати їм прізвиська.

Перша дівчинка:

- Не забувайте вітатися не лише з однолітками, а й зі старшими та молодшими за вас.

 Друга дівчинка:

- Потрібно дружити і з молодшими, і зі старшими школярами, із хлопчиками, і з дівчатками.

Перший хлопчик:

- Здається, я чую музику. Цікаво, як ввічливо запросити дівчину на танець?..

Третій хлопчик:

- Я знаю! Дивись! ( Показує).

(Музика голоснішає. Усі хлопці підходять до дівчат, подають руку і разом ідуть зі сцени).

 

3 принцеса:  Ми переконалися наскільки важливі для людини гарні манери. А зараз перевіримо як би ви вчинили в аналогічній ситуації.

 

2 КОНКУРС  ( Кожній команді по черзі ставиться питання. Якщо команда не знає відповіді, суперники піднімають сигнальні картки і отримують право відповіді)

 

  1. До тебе на День народження прийшли декілька запрошених. Один із них приніс тобі розкішний, дуже дорогий подарунок, який викликав у тебе захоплення. Твої дії?

 

( Висловлювати подяку треба так, щоб не засоромити інших гостей, що прийшли з більш скромними подарунками чи взагалі без них. Ставтесь доброзичливо не тільки до отриманої цінної речі, а й до невеликих, більш скромних подарунків і скористайтесь влучним випадком показати це)

 

  1. У тебе дома гості. І раптом тобі по телефону дзвонить людина, з якою дуже хочеться поговорити. Твої дії?

 

(Необхідно скоротити, наскільки це можливо, розмову, вибачившись при цьому перед тим, хто подзвонив, і перед гостями).

 

  1. Тобі дуже захотілося чхнути в оточенні інших людей. Твої дії.?

 

(Якщо не можна утриматись, треба витягнути носову хустку і прикласти її до обличчя так, щоб приглушити чхання. Якщо людини дуже простуджена і сильно чхає, краще не ходити в колектив інших людей. Коли чхнув, вибачення не просять).

 

  1. Тобі купили новий спортивний костюм, який тобі дуже подобається. Товариш попросив тебе прийти в ньому на День народження, щоб усі друзі подивились. Твої дії?

 

(Спортивний одяг призначений для занять спортом, для екскурсії, прогулянок, мандрівок у поїзді, машині, для відвідування різноманітних спортивних змагань. У гості, на урочисті заходи, у школу його не вдягають).

 

  1. У тебе вдома гості. Один із твоїх друзів раптом розбив твою улюблену чашку, яка тобі особливо чимось дорога. Твої дії?

 

(Постарайся переконати товариша, що нічого жахливого не сталося. Спокійно прибери і продовж розмову).

 

  1. Тобі на день народження подарували річ, яка в тебе уже є чи зовсім тобі не потрібна. Твої дії?

 

(Обов’язково людині за подарунок, адже важливий не подарунок, а увага).

 

3 КОНКУРС

1 принцеса: Наші гравці демонструють гарні знання правил етикету, але ми ще не впевнені, хто ж усе-таки найкращий. Тому для вас наступне завдання: оберіть пелюстку ромашки з умовою гри. Конкурс «Найпрудкіший».

 

(За кожну правильну відповідь – 1 бал).

 

  1. Якщо ви зробили послугу своєму товаришеві, чи будете ви нею вихвалятися?
  2. Чи можна назвати другом людину, яка залишила товариша у біді?
  3. Як потрібно ввічливо звертатися до людини? (На ім’я).
  4. Чи можна порушувати дану обіцянку?
  5. Як потрібно ставитися до людей похилого віку?
  6. Чи дозволяється за правилами етикету перебивати співрозмовника?
  7. Кому в тролейбусі в першу чергу треба поступатися місцем?
  8. Чи можна ображати молодших за себе?

4 КОНКУРС

2 принцеса: Усі учасники молодці, адже мають гарні знання з предмету ввічливості. Переходимо до наступного конкурсу. Кожна з команд отримала завдання з квітки – без слів розіграти ситуацію.

 

  1. «У транспорті»
  2. «Перед ходом до будівлі».
  3. «Хлопець і дівчина біля столику в кафе».

 

3 принцеса: А доки журі підбиваю підсумки, ми хочемо подякувати учасникам. Приємно відзначити, що чутки про нечемну поведінку п’ятого класу виявилися безпідставними.

1 принцеса: Ми, принцеси Тактовність, Чемність та Повага радимо вам не забувати, як приємно спілкуватися з вихованими людьми (говорять разом). До слова запрошується представник журі.

(Оголошення переможця)

2 принцеса: Вітаємо володарів титулу «Найввічливіший клас»! Бажаємо приємного спілкування у майбутньому. До зустрічі!

 

docx
Додано
26 червня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку