26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Виховна година "Природа не вибачає помилок"

Про матеріал
Захід що розширює уявлення учнів про екологічну безпеку; формує позитивне ставлення до екологічної грамотності та екологічної культури; спонукає дітей до участі у природоохоронних заходах, до розширення свого кругозору, до підвищення екологічної свідомості.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

виховної години

Тема: Природа не вибачає помилок

Дата проведення _________________________

Мета: розширити уявлення учнів про екологічну безпеку; формувати позитивне ставлення до екологічної грамотності та екологічної культури; спонукати дітей до участі у природоохоронних заходах, до розширення свого кругозору, до підвищення екологічної свідомості.

Обладнання: технічні засоби (проектор, комп’ютер ), малюнки «Кислотні дощі», «Парниковий ефект».

Форма проведення: усний журнал

Ключові поняття: «екологічна катастрофа», «екологічна культура», «екологічна грамотність».

План проведення виховного заходу

І. Організаційний етап.        2 хв.

1. Перевірка учнів за списком.

2. Стимулювання та мотивація пізнавальної діяльності. Форма проведення дозволяє дати необхідний обсяг інформації і організувати обговорення. Ведучими усного журналу виступають учні, обговорення проводить класний керівник.

ІІ. Повідомлення теми і очікуваних результатів    3 хв.

  1. Повідомлення теми і мети заходу.
  2. Очікувані результати - розширення уявлення  учнів про взаємозв'язки в природі, про способи збереження і надання допомоги природі; пробудити у дітей прагнення до здорового способу життя, бажання брати участь у природоохоронних заходах.

ІІІ. Основний етап.         37 хв.

  1. Вступне слово
  2. Усний журнал «Еко»
  3. Обговорення доповідей.
  4. Релаксація: екологічна вікторіна

ІV. Заключний етап.         3 хв.

  1. Підбиття підсумку (Чи справдилися очікування?)
  2. Обговорення теми наступного виховного заходу.

Хід заходу:

І. Організаційний етап.

Перевірка учнів за списком.

Вступне слово:

Учень 1:
ЗУПИНИСЯ, ЛЮДИНО, НА МИТЬ...
І ВІДЧУЙ, ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ.
ЯК ІЗ СЕРЦЯ КРИК ВИРИНА -
ЗУПИНИСЯ, ЗЕМЛЯ В НАС ОДНА!

ЯК У СЕРЦІ ТЛІЄ ЛЮБОВ,
ЩОБ КОЛИСЬ РОЗГОРІТИСЯ ЗНОВ.
ЗУПИНИСЯ. ЛЮДИНО НА МИТЬ...
І ВІДЧУЙ. ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ...

ІІ. Повідомлення теми і очикуваних результатів

  1. Повідомлення теми.

Тема нашої виховної години сьогодні екологічна – «Природа не вибачає помилок»

2. Очікування результатів.

 Під час найближчих 45 хвилин пропоную Вам замислитися про довкілля — наше природне оточення. Від забруднення воно страждає і хворіє: погіршуються умови життя рослин, тварин і самої людини. Щоб вижити, люди повинні зберегти природу Землі.

Про охорону природи дбає наша держава - Україна. Заводи і фабрики переобладнують так, щоб вони не забруднювали повітря, воду і ґрунт.
   Для збереження куточків незайманої природи створено заповідники. Там заборонено вирубувати дерева, кущі, збирати й витоптувати трав'янисті рослини. Не дозволяється полювати на звірів, птахів, ловити рибу, метеликів, інших тварин.

Але дбати про природу повинна не тільки держава, а й кожна людина. Дорослі й діти мають берегти природу там, де вони живуть, працюють і відпочивають. Що б ти не робив, спочатку подумай, чи не зашкодиш цим природі.
   Дбайливо стався до природи сам і нагадуй про це старшим.

ІІІ. Основний етап.

ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ «ПОРИ РОКУ»

Щоб зберегти планету, потрібно об'єднати всіх людей, підвищити екологічну культуру кожної людини. Екологічній культурі і присвячений наша виховна година. Сьогодні ми проведемо її у формі усного журналу, який підготувала група журналістів, репортерів з нашої групи.

Передаю слово головному редактору ________________.

Усний журнал «Еко»

Учень 2: Доброго дня, шановні слухачі. Пропонуємо вашій увазі усний випуск екологічного журналу «Еко». У перекладі на українську мову слово «еко» позначає «будинок», «середовище проживання». Проблемам навколишнього середовища і присвячений наш журнал. У журналі є такі розділи-рубрики: «Новини», «Репортаж», «Фоторепортаж», «Екологічний кримінал», «Дискусійний клуб» і навіть розділ «На дозвіллі».

 Познайомтеся, будь ласка, з вмістом сьогоднішнього номера (читає з дошки).
     В рамках розділів «новини» і «репортаж» ми розповімо про глобальні проблеми людства - кислотні дощі і парниковий ефект
В рамках розділів «Фоторепортаж» і «Екологічний кримінал» Литвиненко Владислав розповість про проект «Справа совісті».
    Ну звичайно ж який журнал без розваг ?! На цій сторінці ми проведемо цікаву екологічну вікторину з призами для найкмітливіших!
На дошці написано:

 «Новини»
 «Репортаж»
 «Фоторепортаж»
«Екологічний кримінал»

 «На дозвіллі»

 1. Глобальні проблеми людства «Кислотні дощі» і «Парниковий ефект»
2. Екологічний проект «Справа совісті»

 3.Екологічна вікторина

Отже, відкриваємо першу сторінку журналу. «Природа просить про допомогу» - так називається редакційна стаття, яку підготували _______________ і ______________.

   Виходять учні і розповідають за малюнками про кислотні дощі і парниковий ефект

       На початку 70-х років XX століття в одному з міст США пройшов дощ, після якого на ногах городянок розповзлися ... капронові панчохи. Відомо, що капрон боїться кислоти. Саме кислоту в неабиякій кількості містили дощові краплі.

Кислота утворюється при з'єднанні газоподібних промислових викидів з водяними парами. В атмосфері може з'явитися нітратна кислота, але в основному причиною кислих дощів стає сульфатна кислота.

 У котельних часто використовується викопне паливо, при згорянні якого утворюються оксиди Сульфуру. Вони потрапляють в повітря також при мідеплавильному виробництві та при виплавці інших кольорових металів, руди яких можуть містити дуже високий вміст (до 45%) домішок Сульфуру. Найбільше з'єднань Сульфуру викидається в атмосферу в Північній півкулі - над США, Європою і Японією.

 Потрапляють в атмосферу сполуки Сульфуру і в результаті виверження вулканів. Але якщо в 1990 році надходження Сульфур оксидів при вулканічних виверженнях склало 2,5 мільйона тонн, то техногенні надходження дорівнювали 250 мільйонам тонн. Як ми бачимо, люди забруднюють атмосферу в 100 разів сильніше, ніж вулкани.

 Сульфур оксиди утворюються і при розкладанні органічних сполук (спалюванні сміття), тому сміття слід переробляти, а не спалювати.

 Кислі дощі викликають підвищення кислотності води в річках і озерах, в результаті чого позбавляються можливості існувати багато видів організмів. Колишній колись символом чистоти, сніг також забруднений оксидами сульфуру. Він нешкідливий, поки стоять морози. Навесні ж рясні надходження талих вод здатні за кілька днів збільшити кислотність озерної води в 10 разів. В результаті цього може надовго, якщо не назавжди, порушитися біологічну рівновагу у водоймі.

Кислотні дощі згубно позначаються на врожайності садів, полів і городів: в розпал літа опадає листя і в'януть пагони.

 Страждають від «небесної кислоти» і металеві конструкції. Від них швидше іржавіє залізо і покривається зеленою патиною бронза, з якої відлили багато пам'ятників і твори великих скульпторів. Сульфатна кислота здатна роз'їдати навіть камінь! Вона викликає вицвітання фарб. Знаменита фреска Леонардо да Вінчі «Таємна вечеря» потьмяніла, на думку експертів, тому, що в атмосфері збільшилася кількість забруднень.
Кислі дощі можна запобігти, якщо встановлювати на підприємствах обладнання, очищає газоподібні викиди від сполук Сульфуру. Можливо, в 3 тисячолітті забудеться цей страшний термін «кислотні дощі», придуманий більше ста років тому англійським хіміком Смітом.

 

Що таке парниковий ефект, які його причини і якими наслідками може загрожувати нашій планеті його посилення?

 Якщо коротко, то парниковий ефект - це явище, при якому атмосферні гази (водяна пара, вуглекислий газ, метан і озон) утримують відштовхнуте від Землі тепло в тропосфері, не даючи йому підніматися в більш високі шари атмосфери. При цьому відбувається нагрівання, як самої атмосфери, так і земної поверхні.

Причиною парникового ефекту є властивість атмосферних газів поглинати і випромінювати теплове інфрачервоне випромінювання і в природі це явище присутнє завжди. Тривогу викликає те, що в останні століття явище парникового ефекту посилюється, а причиною посилення парникового ефекту є збільшення викидів в атмосферу газів, що виникають в результаті життєдіяльності людства.

 Автомобільні вихлопи, труби заводів, ТЕЦ і навіть спалювання побутового сміття забруднюють атмосферу парниковими газами вже не одне десятиліття, парниковий ефект посилюється і наслідком його може стати небезпечне для людства глобальне потепління клімату Землі.

 Парниковий ефект, його причини і наслідки були вперше проаналізовані вченими ще в XIX столітті і сьогодні існує кілька сценаріїв розвитку впливу глобального потепління на долі людства - від оптимістичних до катастрофічних.

 

Класний керівник:

Так давайте підіб’ємо висновки:

Якої шкоди наносять планеті кислотні дощі?

А що є причиною кислотних дощів?

Про які наслідки перегріву планети говорив ____________?

А чим визваний парниковий ефект?

Класний керівник:  Якби Земля могла говорити, вона б уже кричала: «Зупиніться, люди! Планета в небезпеці!»Так вона і кричить, голосно заявляючи про себе стихійними лихами і катаклізмами. Тільки люди не хочуть чути цього голосу. Вони продовжують винищувати природу. Саме господарська діяльність людей є причиною глобальних екологічних проблем, серед яких: - Забруднення атмосфери;

          - Забруднення вод світового океану;

          - Забруднення ґрунтів;

          - Парниковий ефект;

 У чому ж вихід? Як ми можемо допомогти нашій планеті? Наша відповідь - підвищення екологічної культури кожної людини. Людина, що володіє екологічною культурою, усвідомлює себе не окремою особиною, а частинкою природного середовища. Вона розуміє, що, допомагаючи природі, він допомагає самому собі.

Учень 2: Проблемі переробки сміття присвячений репортаж зі сміттєзвалища, який підготував _____________. «Справа Совісті» - так він назвав свій репортаж. Учень показує фотографії місцевих несанкціонованих звалищ.

Учень 3:

І це далеко не всі проблеми нашої планети, навіть не 10 їх частина. У наступних випусках нашого журналу ми поговоримо про наступне:

  • Проблема питної води на планеті Земля
  • Ріст чисельності населення і проблеми, які з цим пов’язані
  • Поміркуємо що таке ЯДЕРНА НІЧ та ЯДЕРНА ЗИМА

Класний керівник: Кожен сам може внести свою лепту у збереження навколишнього середовища і природи - необхідно пам'ятати про найпростіші правила: не смітити і викидати побутові відходи виключно в призначені для цього місця.

Релаксація: екологічна вікторіна

1. Який птах найбільший в світі? (Страус.)
2. Зимують чи птиці в шпаківні взимку? (Ні.)
3. Птах-ворожка. (Зозуля.)
4. Пінгвін відноситься до загону пташиних або ссавців? (Пташиних.)
5. З неї виводяться головастики ... (Ікра.)
6. У народі цю квітку називають «квіткою сонця». (Соняшник.)
7. Чим харчується взимку жаба? (Нічим. Жаба змушена сидіти на «дієті», так як зазвичай у цей час року вона міцно спить.)
8. Яка ягода буває білою, чорною, червоною? (Смородина.)
9. Кого з права в народі називають «лісовим лікарем»? (Дятла.)
10. Який птах «колекціонує» блискучі предмети? (Сорока.)
11. Яку птицю прийнято вважати символом мудрості? (Сову.)
12. Який птах не бажає «виконувати свій батьківський обов'язок» по відношенню до свого майбутнього потомства, підкидаючи яйця в чужі гнізда? (Зозуля.)
13. Трава, яку можна впізнати навіть із закритими очима. (Кропива.)
14. Який птах цілий рік ходить у фраку? (Пінгвін.)
15. Найменша пташка планети. (Колібрі. Її розмір не перевищує півтора-двох сантиметрів.)
16. Наука про тварин. (зоологія.)
17. Хто з лісових звірів змінює свій «гардероб» два рази на рік? (Заєць, білка, лисиця.)
18. Інженер-будівельник будинку на річці. (Бобер.)
19. Який звір по праву вважається найшвидшим? (Гепард.)
20. Яка тварина збирає яблука спиною? (Їжак.)
21. Коли їжаки НЕ колються? (Ледве народившись.)
22. Яку тварину в народі прозвали «косим»? Чому?. (Зайця. За його незвичайну - розкоси - форму очей.)
23. Які ноги у жирафа довші - передні або задні?
(Всі ноги у жирафа однакової величини.)
24. Яка риба названа ім'ям людини? (Карп.)
25. Скільки ніг у павука? (Вісім.)
26. А скільки ніг у жука? (Шість.)
27. Яка тварина щозими втрачає свій «головний убір»?
(Лось. Раз на рік, взимку, він скидає свої роги.)
28. Яка тварина любить спати вниз головою? (Летюча миша.)
29. Яку тварину називають «санітаром» лісу? (Волка.)
30. Якому комасі ми змушені плескати в долоні аж ніяк не в знак свого захоплення і схвалення? (Молі, коли хочемо її вбити.)
31. Яка добре всім відома і страшенно набридлива комаха може пересуватися вниз головою і пробувати їжу лапками? (Муха.)

  1. ІV. Заключний етап.

1.Підбиття підсумку (Чи справдилися очікування?)

Протидіяти екологічним проблемам — це не обов'язково здійснювати героїчні вчинки. Почни з маленьких кроків: посади дерево, підніми обгортку з асфальту, дізнайся, як економити електроенергію. А згодом Твоя уважність до довкілля стане стилем життя, який надихатиме інших

2.Обговорення теми наступного виховного заходу.

 

docx
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку