Розробка виховної години на тему "Що таке Батьківщина", яка дасть школярам образне уявлення про свою країну. Ціль проведення даного виховного заходу - виховання патріотизму.
Виховний захід
Тема: Що таке Батьківщина?
Мета: Дати школярам образне уявлення про життя в нашій країні, про її природу, про працю людей з допомогою поетичних творів.
Матеріал до виховної години, обладнання: А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «Дідова колиска», малюнки-ілюстрації про Україну.
Хід виховного заходу
Учитель прикріплює на доці малюнки із зображенням краєвидів Карпат, Києва, інших куточків України.
Вчитель: Україна – наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що там народжувалися, жили і умирали наші діди і прадіди. Це велика, багата й прекрасна країна,яка славиться своїм працю витим, сильним, гарним і хоробрим народом – українцями, що завжди відважно боронили свою Батьківщину від ворогів.
Найбільші міста України – Київ, Львів, Харків, Одеса. Славиться наша Батьківщина річками, степами, лісами. ЇЇ найбільша річка Дніпро тече через всю Україну і впадає в Чорне море. А друга річка, теж дуже мальовнича і широка, зветься Дністер.
Українська земля славиться не лише своїми природними багатствами, а і дуже талановитими людьми, які прославляють свою Батьківщину в віршах і поемах.
Тлумачення слів Батьківщина (країна, де народився), громадянин (житель країни). Добір синонімів до цих слів.
Вчитель: Діти, які картини постають у вашій уяві, коли ви чуєте слово Батьківщина? (Звучать відповіді дітей). Пропоную вам послухати вірш. (Учитель читає вірш, після чого пропонує учням виділити в ньому найважливіші у смисловому та емоційному значенні слова).
Учитель: А тепер послухайте наступний вірш (Учитель виразно читає вірш, звертаючи увагу на незвичайну форму вірша). Діти, цей твір називається акровіршем – якщо прочитати перші літери кожного рядка, утворюється яке слово? (Правильно, Україна).
Встаньте діти, підтягніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній,
І до сонця потягніться, Веретенцем покрутіться.
Відпочили? Все гаразд.
До роботи знову час.
Вчитель: Діти, а давайте в голос по черзі прочитаємо вірш В Сухомлинського «Дідова казка». (Учні ланцюжком читають текст).
Учитель: Скажіть діти, а що знайшов батько на горищі? Що він розповів синові про колиску? Що пригадується авторові, коли він чує слово Батьківщина? Що він розповів про свої думки за рідний край? Прочитайте, як письменник пояснює, що таке Батьківщина.
Вчитель: Давайте зробимо підсумки нашого уроку і згадаємо: Як називається наша держава? Яке місто є столицею України? Які інші великі міста України ви запам’ятали? Які найбільші річки протікають через Україну?