Виховна година
до Святого Миколая
Виховна година до Святого Миколая
І. Організаційний момент.
1. Бесіда. Гра «Галявина побажань».
- Сьогоднішнє заняття ми почнемо із «Галявини побажань».
- Діти, побажайте щось своєму сусідові по парті.
- Посміхніться один одному і день буде чудовим.
- А які зимові свята ви знаєте? (Новий Рік, Різдво, Андрія, Свято Миколая).
2. Відвідування загадки.
- Послухайте і відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, яке свято до нас завітало.
Цей добрий чоловік
У грудні, раз у рік
До хати завітає,
Чемних діток вітає,
Дарунки залишає.
ІІ. Основна частина.
1.Виступ учнів.
1-й учень (хлопчик)
У грудні, в гарну тиху ніч,
Зорі, як мільйони свіч,
Що святять вниз, на рідний край,
Де ходить Святий Миколай.
2-й учень (дівчинка)
Коли Святий Миколай
З небес на Землю йде,
То кожний дім і школа,
Мов вулик бджіл гуде.
(Розповідають учні).
2. Перегляд дитячих малюнків.
- Діти, ви намалювали багато гарних малюнків «Яким я уявляю Святого Миколая». Давайте на них поглянемо.
3. Сценка в ролях «Татова порада».
- Бути добрим нелегко. А постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради.
Учитель. Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:
Син. «А я провідав у лікарні свого товариша – дружка».
То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»
Учитель. Замисливсь тато на хвилинку і так сказав йому на те:
Батько. «Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку, ти синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно, ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались».
Учитель. Людина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем. Серед цих душевних рухів дитинства особливо глибокий слід залишають почуття жалю, милосердя, співчуття…
4. Виконання пісні.
- Святий Миколай дуже любить талановитих дітей. Давайте заспіваємо пісню.
5. Гра «Добрі справи».
- Діти ви робили багато добрих справ у цьому році?
- То ж давайте зіграємо у гру. У мене є сніжинка. Кому її дам, той повинен розповісти про свою добру справу.
Зараз ми зіграєм в гру,
але в гру цю непросту.
Ми сніжинку тут ось маєм
про добру справу розповідаєм.
(На парту кладу сніжинку, учень розповідає про свою добру справу).
6. Вірші у виконанні учнів.
- Я знаю, що ви підготували до свята вірші, давайте разом їх послухаємо.
1. З небес на землю в час нічний
Приходить Миколай Святий
Дарунки щедрі нам приносить,
Здоров’я всім у Бога просить
Чудес чекає весь народ,
Усяких благ, земних щедрот.
2. Миколай мандрує світом,
Він дарує чемним дітям
Те, про що їх світлі мрії
Тут для кожного дари є
Не забуде він нікого –
Ні хорошого, ні злого.
3. Я Святого Миколая
У віконце виглядаю
Жду даруночків, благаю,
Бо я слухав тата й маму
Мій святенький, Миколаю,
Приходи скоріш, благаю.
4. Святий, милий Миколай,
Ти мені допомагай,
Все у школі буду знати,
Пізнавати і вивчати.
5. Миколаю, мій рідненький,
Ти мене не забувай
Подаруночки цікаві
Під подушку підкладай.
6. Чудотворцю, Миколаю
Заступи мене, благаю
Від усяких негараздів
Від хвороб і всіх напастів.
7. Я Святого Миколая
Дуже – дуже добре знаю
Він на свято в чобіток
Має у своїй торбинці
Найприємніші гостинці.
Святому ману віддають
І ця дітей хвала святая
Найбільша в небі є, мабуть.
7. Гра-конкурс «Галявина доброти та милосердя».
(Кладу на парту кожного ряду по одному листу - заготовці – галявина, дерево та гілочки).
- Давайте поглянемо на наші галявини з деревцями. Ось як воно розквітло. Ви ще зробите безліч хороших справ і наше деревце заквітне ще пишніше.
8.Гра «Якщо ти добра людина, то повинен..?»
Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
- Ще не всі подарувати вірші Святому Миколаю, слухаємо наступних учнів.
9.Миколая щедрих свято
Є дарунками багате
І говоримо весь час
«Миколай, прийде до нас!»
Ім’я Святого Миколая
Він щастя і добро приносить
Здоров’я для усіх нас просить.
Виглядати у віконце
І від думки, що ти є,
В світі радість настає.
Буде в кожній хаті
Хай живуть у мирі люди,
Хай будуть багаті.
Усьому нашому народу
Ти добру волю принеси,
Усяке Зло й лиху пригоду
Від України відведи!
10. Гра «Збираємо зірки».
- А зараз давайте пограємо в гру. Я виберу трьох учнів.
- Упродовж однієї хвилини збираємо зірочки, розсипані на підлозі. Але, не всі, а тільки ті, на звороті яких написано про доброту чи правила поведінки, яких повинні дотримуватись ви.
- Ось, наприклад: милосердя – нам потрібно забрати цю зірочку?
- А неохайність?
- Виграє той, хто збере найбільше зірочок.
11. Вправа «ТАК чи НІ».
- Отже, ми своє сердечко повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Тож давайте виконаємо вправу «ТАК» чи «НІ».
- Коли вам краще жити: Коли сміються діти? (Так).
- А чи тоді, як всі кричать, і їм не можна ради дать. (Ні)
- Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
- Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні)
- А як немає забіяк, тоді усім прекрасно? (Так)
- А як серця у всіх ясні, то вам погано, діти? (Ні)
- Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
- А як обличчя всіх похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
- Рве і трощить все чудак. Це теж погано, діти? (Так)
- Тоді іще скажіть мені: як діти б’ються, добре? (Ні)
- Звичайно, краще в мирі жити із усіма дітьми дружити (Так)
- Щоб всі веселими були, у мирі й злагоді жили! (Так)
ІІІ. Підсумок. Рефлексія.
Сказав Мудрець:
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара –
Людина починається з добра.