Виховна година "Тема: Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай"

Про матеріал
Ділова гра для 3-4 класів "Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай" Мета: розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права, але й сумлінно виконувати свої обов’язки; прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі; виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей, що є старшими за віком; сприяти розвитку мислення, уяви, пам’яті і самостійності.
Перегляд файлу

 

Ділова гра для 3-4 класів

Тема: Права свої знай – та про правила й обов’язки  свої не забувай

Мета: 

розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої  права, але й сумлінно виконувати свої  обов’язки;

прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в школі;

виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей, що є старшими за віком;

сприяти розвитку мислення, уяви, пам’яті і самостійності.

Обладнання: проектор, відео, картки (геометричні фігури, ромашки, стрілочки з правилами, сонечко, хмаринка, сердечка).

Хід виховного заходу:

                                            

І.Організація дітей

1. Емоційний настрій на заняття.

Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав,
То ж і ми часу не гаймо,
Виховну годину з теми «Права дитини» починаймо.

 Учень:

Щоб права свої знати,

Треба закони добре вивчати.

Ці закони не прості –

У Конвенції вони.

Ми їх вивчимо старанно,

Знати будем дуже гарно!

ІІ. Повідомлення теми заняття.

- Отже, як ви уже зрозуміли, ми сьогодні будемо говорити про права та обов’язки дітей. Згадаємо, що таке права дитини, ширше розглянемо обов’язки учнів. 

(на екрані слайд ТЕМА виховної)

2. Правила роботи.      (Діти наклеюють на дошку)

- Для того, щоб наша робота була ефективною, пропоную повторити правила роботи :

(учень) Дисципліна –підтримувати тишу в класі, говорити з дозволу;

(учень) Толерантність –поважати думку іншого, уважно слухати, не перебивати;

(учень) Активність –брати участь у всіх подіях, вправах, ситуаціях;

(учень) Чесність і щирість – надавати правдиву інформацію;

(учень) Піднята рука –відповідати, піднявши руку.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

Вправа « Мозковий штурм»

- Що таке права дитини? (відповіді учнів)

Зачитування вчителем правила про права (на екрані):

Права – забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.

Повторення прав дитини за презентацією «Права дитини на основі «Конвенції про права дитини»

(Зачитують права учні із слайдів і пояснюють їх значення).

(На дошці РОМАШКА)   Перевірка Д/З

- На сьогодні ви мали домашнє завдання: У вигляді квіточки ви зобразили свої права. Обміняйтеся своїми малюнками, і ще раз повторіть, які ви маєте права відповідно до «Конвенції прав дитини».

Гра:

-  Повторили, а тепер можна і погратися. Гра називається «Впіймай право за хвіст». Ти можеш запропонувати її своїм однокласникам. Будь певен, така розвага сподобається усім.

Правила гри: серед низки прав розпізнай справжні і вигадані.

- Повторили всі права,

Тож тепер почнеться гра.

Якщо право є в законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо ж його нема,

В класі буде тишина.

(Кожне правило читає вчитель)

1. Кожна дитина має право на життя.

2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та запивати їх газованими напоями.

3. Діти мають право на любов і піклування своїх батьків.

4. Дитина може говорити те, що думає.

5. Діти мають право на навчання в школі.

6. Всі діти мають право говорити образливі слова.

7. Дитиною вважають людину до 21 року.

8. Особлива турбота надається дітям з обмеженими можливостями.

9. Діти мають право на отримання інформації.

10. Діти мають право без поважних причин прогулювати заняття в школі.

11. Дитина може розвивати свої таланти.

- Усі правила відгадали? Молодці!  Далі буде ще цікавіше.

 

ІV. Ознайомлення з новою темою «Ознайомлення з обов’язками учнів».

 

1. (Відгадування загадок)..
Стоїть вулик придорожній,
Уночі завжди порожній (школа)
 

Чистенькі віконця сміються до сонця
Діточки довкола – це наша люба (школа)
      

-   Чому у загадці школа порівнюється з вуликом?

(Велика кількість учнів, всі працюють під час уроків, а це багато шуму).

-     А шумно найбільше на перервах, бо не всі діти чемно себе поводять, напевно не знають «Правил поведінки в школі», своїх обов’язків.
 

   - Навіщо вивчати правила поведінки учнів в школі?

(Щоб їх не тільки знати, а й виконувати)
 

Учитель:
    -  Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось і у нашій школі є «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися.

2. Робота в групах.

- Ви маєте різнокольорові фігури. Розділіться в групи за кольорами.

3. Надання необхідної інформації.
а) Робота по групах.

Зачитування учнями -  віршованих правил поведінки в школі.

(Учні тим часом у себе на паперових «стрілочках» шукають це саме правило, але записане одним реченням, прикріпляють на плакаті. Потім з цих «стрілочок» учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи).

Правила –норми суспільного життя, які визначають дії людей,організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.

1. Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.     

2. Чемним будь, завжди вітайся

І при цьому – посміхайся.

Всіх вітай: дітей, батьків,

Друзів і учителів.

3.Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб чогось не пропустити

Та все добре зрозуміти.

4. На уроці не гукай,

Завжди руку піднімай.

Там, де шум і крик буває,

Працездатності немає.

5. На перерві в ігри грайся,

А не бігай, не штовхайся.

Як ведеш себе негоже –

Завжди травма бути може.

6. До порядку сам привчайся.

В роздягальні не штовхайся.

Одяг власний зберігай

І чужий не розкидай.

7. Школа – це твій рідний дім.

Будь господарем у нім.

Парти бережи і стіни,

Скрізь поводь себе відмінно.

8. Книжка всім знання дає.

В кожній щось цікаве є.

То ж на книжці не  малюй

Та не рви її, не псуй.

9. В нашій школі - учень ти

Скрізь дотримуйсь чистоти.

Слідкувати завжди треба,

Щоб порядок був у тебе.

10.У  їдальні  всі їдять,

Там не бігають – сидять.

Як їси – не поспішай,

Все прожуй, тоді ковтай.

11. В туалет йдуть за потреби,

Чистота там завжди треба.

Пам’ятай , що ти – людина

Й знати правила повинна.

12. Підвіконня, любі  діти,

Не для того, щоб сидіти.

Там хай квіточки стоять.

Діти ж поруч постоять.

13. В школу з книжкою ідіть.

Зайві ж речі не беріть.

Ними можна травмувати.

Всім про це потрібно знати.

 

14. По перилах не з’їжджай.

В гру на східцях теж не грай.

Сходи – це вже небезпека

Й до біди тут недалеко.

15. Наполегливо учися.

У житті це знадобиться.

Вчитись ти прийшов до школи –

Не забудь про це ніколи!

  

 

 

 

V. Бесіда про обов’язки.

Вправа « Мозковий штурм»

- Як ви розумієте значення слова  «обов’язок»? (Кожна група обговорює, а доповідач висловлює думку).

      2. Зачитування учнями правила на екрані.

Обов’язок  - це сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.

    (Обов’язок  – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі       та оточуючим. Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)

- Який ваш головний обов’язок?  (вчитися в школі, слухатися старших.)

- Коли ваші батьки стануть старшими і немічними, який у вас буде обов’язок? (Доглядати їх в старості, бо вони тепер дбають про вас малих).

 - Нехтування обов’язками може мати негативні наслідки для людини. Давайте згадаємо казки, герої яких не виконували свої обов’язки і з ними трапилися неприємності. Назвіть ці обов’язки.

(у учнів набір з переліком обов’язків).

Перегляд уривків відео з казок, з яких учні обирають і зачитують відповідь.

  1. Школа – Цирк «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»

 (Перший обов’язок усіх дітей - це учитися, систематично та глибоко

оволодівати знаннями.)

  1. Народна казка «Аленушка и братец Иванушка»

 (Обов’язок усіх дітей – слухатися старших - батьків, учителів.)

  1. Варення «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»

 (Обов’язок усіх дітей – поводитися чемно за столом та в гостях.)

  1. Шапокляк  «Чебурашка и Крокодил Гена»

 (Забороняється без дозволу брати чужі речі.)

  1. «Мойдодир»

 (Обов’язок кожного – дотримуватися чистоти та гігієни, берегти своє здоров’я)

 

Підсумок

- Давайте підведемо підсумки нашої роботи:

1. Зачитування обов’язків з екрану:

Слово вчителя:

- Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати. Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність. Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей.

VІ . Підбиття підсумків

- І як підсумок нашого заходу попрошу Вас ваші сердечка прикріпити до дошки.

- Якщо урок сподобався – до сонечка. Якщо не сподобався – до хмаринки. Поясніть свій вибір.

- А на завершення нашого заняття хочу вам побажати, щоб у вашому житті завжди все складалося якнайкраще, ростіть здоровими і щасливими!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Reshitko Viktoriya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 березня 2020
Переглядів
4129
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку