Виховна година
у 5 А класі на тему:
«Інтернет.
Так чи ні?»
Мета:
Обладнання: відео, стікери, маркери або ручки, комп'ютерна презентація, ватман, надписи зі словами Інтернет-термінів, дипломи, пам*ятки.
ХІД виховної години
Доброго дня, усім. Діти, давайте привітаємося з нашими гостями.
Ми сьогодні зібралися, щоб поговорити про... До речі, зараз самі і спробуєте здогадатися.
Бабуся мережу гачечком плете
І нас так чарує мереживо те .
В саду , на деревах прудкий павучок
Плете візерунків веселий кружок .
Та вчені створили мільйони мереж ,
Які по планеті плетуться без меж.
Комп’ютерний світ об’єднали в букет ,
І вчені назвали його …( Інтернет )
(слайд 2) Правила виховної години
(слайд 3)
Останнім часом часто доводиться спостерігати, як на перервах учні постійно грають в телефоні. Таке враження, що більше нічого цікавого для них не існує.
-Шановні гості!.Хочу звернутися до вас: згадайте свої шкільні роки. Адже у нас не було ні телефонів, ні айфонів. Де ж ви черпали інформацію? Невже на перервах тільки повторювали домашні завдання?
- А мені дуже подобалося на великій перерві ходити до шкільної бібліотеки. Там постійно збиралися старшокласники. Вони сідали за столи і читали журнали. Ми дуже хотіли бути такими ж розумними, тому заводили читацькі щоденники та хизувалися один перед одним кількість прочитаних книжок.
Але час змінюється, усе рухається вперед. Зараз побачити вас, діти, у бібліотеці - рідкість. Ви переконані, що в Інтернеті можна почерпнути будь - яку інформацію. Але прикро те, що найчастіше використовуєте мережу тільки для ігор та скачування музичних файлів. Інколи задумуєшся: чи не більше шкоди для дітей від мережі ніж користі.
Заперечення учнів
Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету» (учні називають позитивні можливості Інтернету, роблять записи на плакаті)
Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Наші експерти підготували чималий список. Прислухайтесь і зробіть висновки.
Учень 1. Клавіатурний шпигун (слайд 5)
Учень 2. Хробаки
Учень 3. Адваре
Учень 4. Дропери
Учень 5. Руткіт
Учень 6. Кібер-булінг
Учень 7. Кібер-грумінг
Учень 8. Спам
Перед початком вправи педагог малює квітку без пелюстків на аркуші ватману або дошці
(слайд 7) Педагог роздає кожному учню стікери та дає завдання учасникам вигадати собі прізвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет-просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах і наклеює стікер із нік-неймом на квітку, так щоб стікер став пелюстком квітки.
продовження…(слайд 8)
Учень 9. Грифери
Учень 10. Шантаж
Учень 11. Фішинг
Учень 12. Фармінг.
Учень 13. Он-лайн
Учень 14. Недостовірна інформація
https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4
Для цієї вправи педагог використовує «Квітку» з попередньої вправи. Педагог видає учням стікери і просить кожного написати позитивнее побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з квіткою. Кожен учень має наклеїти побажання до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили, хто надає їм побажання. Учасники отримають побажання до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення» (дивіться Малюнок 3).
У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення. Педагог робить висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі.
Дуже складно перевірити, хто сааме пише тобі листи, спілкується з тобою. Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника за почерком. У такому випадку вчитель робить висновок, що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера абомобільного телефону.
(на екранні з’являються смайли учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)
( учні читають анекдоти)
АНЕКДОТИ
-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:
Лист 1.
Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....
Лист 2.
Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.
Лист 3.
Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо
- Чи потрібні такі відеоролики?
11 Обговорення
Відео «Мобільна залежність» (слайд 25)
(слайд 26)
- Скажіть, будь - ласка, чи цікавою та корисною для вас була інформація, що прозвучала на класній годині?
- То Інтернет - це корисно чи шкідливо для сучасної дитини?
- Але нам в Інтернеті потрібно поводити себе також відповідно.
Завжди потрібно залишатися людьми. А зараз я хочу вам роздати пам*ятки з правилами користування Інтернетом та з номером телефону Національної «гарячої лінії» з питань запобігання насильству та захисту прав дітей 08005003550 або електронну пошту onlandia@live.com , що нададуть наступні консультаці:
-Допомога та юридична консультація в разі злочину чи загрози дитини через Інтернет;
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.
Всі разом: - Будьмо обережні в Інтернеті!