Виховна година "Уроки доброти"

Про матеріал

Даний виховний захід допоможе згуртувати колектив учнів, допоможе зрозуміти їм велику користь від зроблених добрих вчинків. Навчить дітей бути добрішими та уважнішими один до одного.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

   Подорож до країни     

         доброти 

           Година спілкування

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словни­ковий запас за рахунок введення образних виразів; розвивати уяву, творче та логічне мислення; виховувати почуття чуйності, доброти, любові до тварин.

Обладнання: м'які іграшки; малюнки птахів, комах; маски котика, собаки, поросяти; аудіозапис пісні «Голубой вагон».

                                Хід :

Учитель. Доброта — це слово, що зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя світлим і радісним. Особливо людської доброти потребують наші менші

дво- і чотириногі друзі, яких ми при­ручили вдома або дружимо з ними в природі.

Ось дивіться, скільки їх у нас! Кіт, собачка, білка, кінь, зайчик, лиска, поросятко, голуб... Необ­хідно не лише милуватися ними, гратися та відпо­чивати з ними, а й доглядати — годувати, напувати, мити, розчісувати, водити на прогулянку, лікувати, жаліти, ставитися бережливо, ніжно. Тоді очі вашої тварини засяють яскравими вогниками, вона раді­сно замахає хвостиком, притулиться до вас, лизне, дасть лапку.

Людина, яка дружить із живою природою, і сама стає кращою.

Сьогодні казковим потягом ми поїдемо в гості до Доброти.

Увага! Увага! Відходить потяг до країни Доброти. Просимо пасажирів зайняти свої міся­ця. («Начальник потяга» дає свисток, «провідник» підіймає жовтий прапорець. Діти стають одне за одним та імітують потяг: «Чук-чук, чу-чу-чу-чу, ту-ту!»

Звучить аудіозапис пісні «Голубий вагон».) Увага! Увага! Потяг прибув до країни Добро­ти! (Діти сідають за парти. До класу заходить п'ятикласниця «цариця Доброти».)

Цариця Доброти. Добрий день, діти! Я — цариця Доброти. Вітаю вас у своїй країні. Перепустку до моєї країни ви одержите після того, як відгадаєте три загадки. Назву тваринки не називайте, а лише відтворіть звук, характерний для неї.

Загадка перша. Хвіст гачком, а ніс п'ятачком. (Хрю-хрю!)

Загадка   друга. Пухнастенький, вусатенький лапки м'які має весело стрибає. (Няв-няв!)

Загадка третя Не говорить, не співає, Добре хату стереже

       Хто приходить — сповіщає. (Гав-гав!)

Учитель надягає дітям маски котика, собачки, поросяти. Діти аплодують «звірятам».

Цариця Доброти. Діти, я хочу розповісти вам одну історію про маленьке цуценятко.

Одного зимового дня воно сиділо і тихо скав­чало. Мимо проходили люди, але ніхто не звер­тав уваги на бідолашне. Над ним пролітав сніжок, а лапки замерзли так, що під ними не танув сніг. Цуценя завмерло і тремтіло. І раптом почуло: «Дру­жок! Іди сюди!» Цуценя побігло на голос. Але це була не господар, а схожа на неї дівчинка з добри­ми очима. Вона взяла його до рук, притисла до себе, витерла лапки і дала шматочок пирога.

Неподалік була школа. Дівчинка подумала, що хтось із школярів загубив своє цуценя, і вирішила знайти господаря. Саме пролунав дзвінок на пере­рву, їх оточили діти. Вони гладили цуценя, приго­щали своїми бутербродами, але воно було сумним.

Раптом діти розступилися і враз стало тихо. По снігу бігла дівчинка і кричала: «Знайшовся! Рябко!» Цуценя від радості застрибало, загавкало, побігло назустріч дівчинці.

 Діти, що могло б трапитися з Рябком, якби
на нього ніхто не звернув уваги? (Діти висловлюють свої припущення.)

Учень. Дякуємо тобі, царице Доброти, за гостинний прийом і за мудру науку! Пам'ятатимемо твої добрі слова!

Учитель. Любі мої, а тепер пригадайте пісні про тва­рин.

Діти виконують пісні «Пропала собака», «Не дражніть собак», «Про жука».

—Діти, я знаю, що у багатьох із вас є чотири­ногий друг. Розкажіть нам про нього.

Діти розповідають про своїх домашніх тварин.

Учитель. Ви в мене молодці, добрі, чуйні! Завжди лишайтеся такими.

Що ж означають слова добро, доброта?

1-й учень. Добро — корисна справа, вчинок.

2-й учень. Доброта — чутливе, дружнє ставлення до людей, тварин, птахів, рослин.

Учитель. Добро і доброта повинні жити у серці кож­ної людини. Запам'ятайте! На добро люди відпо­відають добром.

Той, хто робить щось добре, не повинен чекати за це винагороди. Про це гарно сказав у своєму вірші Іван Драч.

Учень

Добро твориться просто — не за так,

Так, як цвіте і опадає мак, Як хмарка в'ється і сміється пташка,

Як трудиться мурашка-горопашка.

Учитель. Отже, той хто робить щось добре, не пови­нен чекати за це винагороди.

Цариця Доброти. Діти, продовжте прислів'я.

Хто людям добра бажає — ... (той і собі має). 

Перший крок до добра — ... (не роби зла).

Робиш добро — ... (не кайся), Робиш зло — ... (зла й сподівайся).

В Біблії записано: не роби іншим того, чого не хотів би, щоб робили тобі.

Сценка «Про щирість»

Автор. Один господар повернувся з міста, дав своєму синові медівник та й каже...

Господар. На, Васильку! Та поділися з Петриком по щирості.

Василько. А як діляться по щирості?

Господар. Отак, синку! Як переломиш медівник, то даси більшу частину Петрикові, а собі лишиш меншу. Це називається по щирості.

Василько. То дайте Петрикові медівник, хай він ділиться по щирості.

Учитель. Яким, на вашу думку, є Василько?

Учні. Василько не добрий, а хитрий, нещирий.

Учитель. Отже, добра людина є щирою.

Послухайте казку «Добро і зло».

Одного разу Добро завітало в гості до Зла. Зло почало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль. Добро спробувало, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.

А коли Добро йшло від Зла, воно сказало: «Щось цукор у вас не солодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю». Зло скривилося, але робити нічого, довелося взяти гроші.

Так Добро віддячило Злу добром за зло.

Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. Зла людина своїми словами і вчинками може завдати іншим великої шкоди. Але добро завжди сильніше ніж зло. Люди цінують і довго пам'ятають добрих людей, допомагають їм у тяжку хвилину, а від злих намагаються триматися подалі. Злі люди завжди» одинокі.

Послухайте українську казку «Вовк і кіт».

Автор. Вовк утікав із лісу, біг повз село, побачив кота та й каже...

Вовк. Котику-братику, скажи, хто з ваших людей добріший, щоб мене заховав, бо за мною стрільці женуться.

Кіт. Піди до Петра. Він — добрий чоловік.


Вовк. Правда, що добрий, та я в нього вівцю вкрав.

Кіт. Ну, то йди до Дмитра — гарна людина.

Вовк. Та він сердитий на мене — за гусей.

Кіт. Погана справа!.. Ну то йди до Семена.

Вовк. Боронь Боже! Та я ж у його теля з'їв.

Кіт. Ну, коли ти такий, що всім шкоди накоїв, то хто ж тебе сховає?

Учитель. Діти, яке прислів'я сюди підходить?

Учень. І так-таки ти сам себе вини! Що, братику, посіяв — те й пожни!

Учитель. Послухайте оповідання В. Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні?»

Поліз Андрійко на шовковицю: привабили чорні ягідки. Навтішався вволю, а тут дощ пішов. Пере­сидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться — сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов після дощу в сад. «Що ж його робити», — думає Андрійко.— Злізти з шовковиці — струсиш на дідуся всю воду, змокне, під дощем захворіє».

Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутися. Жде, поки дідусь до хати піде, а він не йде. Вже сутеніти стало, коли підві­вся дідусь питає:

  • Чому це ти сидиш на дереві, внучку?
  • Боюсь струсити на вас краплі, дідусю.
  • Злазь, Андрійку!

Дідусь відійшов. Андрійко зліз із шовковиці. Дідусь пригорнув і поцілував Андрійка.

 Чому це дідусь такий добрий сьогодні? —
з подивом подумав онук.

Учитель. А ви як уважаєте?

 Яким був Андрійко?

Учень. Андрійко був добрим, терплячим, людяним.

Гра «Ромашки» (Ромашку розкладають на столі. Учні за бажанням і запрошен­ням учителя по черзі відривають пелюстки, читають уголос завдання і виконують його.)

Приклади завдань

  1. Назви хороші якості свого товариша.
  2. Розкажи про добрі вчинки своєї однокласниці.
  3. Пригадай, кого ти образив ненавмисно, та знайди спосіб виправитися.
  1. Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив.
  2. Зроби комплімент сусідові по парті.

Учитель. З давніх-давен відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі люди добре почуваються і довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що у них «кришталево чисті душі», прекрасна поведінка.

Медики стверджують, що сварки, образи, при­ниження негативно впливають на організм людини, що більшість захворювань серця спричинені саме шкідливим впливом неправильної поведінки.

Про злих, жадібних, брехливих, жорстоких людей кажуть, що у них «чорні душі». Потрібно змалку намагатися не заплямувати свою душу пога­ними вчинками, негативною поведінкою. Гарний настрій, веселість, радісне пізнання світу є запо­рукою доброго здоров'я. Послухайте казку «Білка та вовк».

Білка стрибала з гілки на гілку та й упала на сонного вовка. Вовк схопив і хотів її з'їсти. Білка почала проситися «Відпусти мене». Вовк у відповідь: «Добре я відпущу тебе, тільки ти скажи мені, чого це ви, білки, такі веселі? Мені завжди нудно, а подивиш­ся на вас — ви там на горі все стрибаєте та граєтеся». Білка відповіла: «Ти мене спочатку відпусти на дерево, а звідти я все скажу, а то я боюсь тебе». Вовк відпус­тив, а білка швиденько вибралася на саму верхівку, а звідтіля сказала: «Ти нудьгуєш тому, що злий. Тобі злість серце пече. А ми веселі тому, що ми лагідні й нікому зла не чинимо».

Учитель пропонує дітям пригадати прислів'я про добро.

  • У лиху годину впізнаєш людину.
  • Шляхом зла не доходять до добра.
  • Добрим жити на світі веселіше.
  • Худо тому, хто добра не робить нікому.
  • Поспішайте робити добро.
  • Не встояти злу проти добра.

Учитель. Послухайте вірш Любові Забашти «Людина починається з добра».

Учень

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара...

Усі. Людина починається з добра!

Діти виконують пісню «Дорогою добра».

Цариця Доброти. Я пропоную вам дотримуватись таких правил доброти. (Показує на плакат, де запи­сані правила.)

  1. Допомагай слабким, маленьким, хворим.
  2. Не будь жадібним.
  3. Прощай іншим помилки.
  4. Ніколи не заздри.
  5. Будь добрим, щирим.

Учень. Дякуємо тобі, царице Доброти, за гостинний прийом і за мудру науку! Пам'ятатимемо твої добрі слова!

Пам'ятайте! Нехай не погасне ваше бажання творити добро на планеті Земля!

Учитель. Ось і настав час повертатися додому.

Звучить пісня «Голубой вагон» (останній куплет).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку