Виховна година «Ввічливі слова»

Про матеріал
Виховна година «Ввічливі слова» для учнів групи продовженого дня (1- 4 класи)
Перегляд файлу

Тема      Виховна година «Ввічливі слова»

 

Мета: поповнити знання учнів про ввічливість, куль­туру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Вправляти в куль­турному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших життєвих ситуаціях, доречно вжи­вати слова етикету в ситуаціях вітання, прощан­ня, вибачення, пригадати правила ввічливої поведінки та сло­ва ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти на запитання, чи є ми ввічливими і вихованими людьми.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності

 

Колись давно в одній країні було зачароване місто.


На великому аркуші паперу малюнок —вулиця Сумного міста.

 

 

— У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів чарівник. Він був дуже ввічливий. Проходячи вулицями міста, він говорив усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося.

 

Учитель змінює «сумні» малюнки на «веселі».

 

 

— Діти, у якому місті ви хотіли б жити?

Чому потрібно бути ввічливим?

 

III.             Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів.

 

— Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці? (про ввічливість, чарівні слова, радість)

— Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити)

 
IV. Опрацювання нового матеріалу
 
1. Ознайомлення з тематичною групою слів «Слова ввічливості»

— Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.

 

(Учитель прикріплює до дошки зображення сонечка.)

 

— У Чарівника завжди з собою багато повітряних куль з ввічливими словами, якими він щедро ділився з людьми.

 

 

  

 

 

 
2. Вправа «Чарівні слова»

— Зараз ми з вами теж побудемо трішки магами і утворимо свій великий букет чарівних слів. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова вітання вранці та ввечері, слова прощання, подяки. А допоможуть нам в цьому різнокольорові кульки, які лежать на ваших партах. Кожен з вас напише декілька слів ввічливості які він знає. (доброго ранку, щасливої дороги, дякую, спасибі, пробачте, до побачення, добрий вечір, на добраніч)

— Погляньте яке диво у нас вийшло. Вам подобається?

— Давайте їх зачитаємо.

— Наша класна кімната стала веселішою. Недарма ввічливі слова називають «чарівними». Усім, кому вони адресовані стає приємно і добре.

— Поміркуйте, чому так відбувається?

 

 

  3.  Обговорення оповідання В. О. Сухомлинського

Зараз послухайте оповідання В. О. Сухомлинського "Подорожні" і скажіть для чого потрібно використовувати  "чарівні слова" у нашій мові.

 Дрімучим лісом ішли два мандрівники – Дідусь і Хлопчик. Було жарко, мандрівникам хотілось пити. Нарешті вони прийшли до струмка . Тихо дзюрчала холодна вода. мандрівники нахилилися. Напились. Дідусь сказав:

- Спасибі тобі, струмок.

Хлопчик усміхнувся.

- Чому ти усміхаєшся, хлопче? – запитав Дідусь.

-  Навіщо, ви, Дідусю, сказали струмкові "спасибі"? Адже він не жива істота не дізнається про вашу подяку, не почує ваших слів.

- Це так. Якби води напився вовк, він може й не дякувати. Ми ж не вовки, а люди.

 

Відповіді дітей на запитання:

  1. Для чого ж люди кажуть "спасибі"?
  2. Чи можна назвати хлопчика не вихованим?
  3. Передайте розмову Дідуся і Хлопчика в особах.

Висновок: Ввічливим потрібно бути завжди, щоб залишитись людиною і не стати вовком.

  1. Гра "Сонечко"

Ви гарно працювали, тому заслуговуєте на відпочинок, тож давайте пограємо гру!

Виходить ведучий тримає у руках сонечко.

Я СОНЕЧКО ЯСКРАВЕ. СВІЧУ Я ВСІМ І ВСЮДИ

МЕНЕ ВСІ ТАК ЧЕКАЮТЬ, МЕНЕ ТАК ЛЮБЛЯТЬ ЛЮДИ.

Діти (всі разом виконуючи рухи)

- Я всміхаюсь сонечку: "Здрастуй золоте"     (руки вгору)

- Я всміхаюсь квіточці: "Хай вона росте"     (руки простягають в низ)

- Я всміхаюсь дощику: " Лийся мов з відра"  (руки в гору)

- Друзям усміхаюся, зичу їм добра   (повернулись до сусіда, посміхнись)

 

Діти, а якими лагідними словами можна сказати про сонечко

5 . Робота над прислів’ями.

Поясніть зміст прислів’їв

РОЗУМ І ВВІЧЛИВІСТЬ – БРАТ І СЕСТРА

РОЗУМ НА ДОРОЗІ НЕ ЗНАЙДЕШ

СІМ РАЗІВ ВІДМІРЯЙ, А ОДИН РАЗ ВІДРІЖ.

 

III  Підсумкова частина. Рефлексія.

 

  1. Для чого потрібно використовувати слова ВВІЧЛИВОСТІ, бути ввічливими?
  2. Як ви розумієте прислів’я: РОЗУМ І ВВІЧЛИВІСТЬ – БРАТ І СЕСТРА?
  3. Коли потрібно бути ввічливим і розумним?

 

Заключне слово вихователя. Рефлексія.

Звичайно, усі відомі нам «ввічливі» слова: прошу, дя­кую, вибачте, мені шкода, прикро, на жаль, будь ласка тощо — не більше, ніж елементарна ввічливість, але і не пусті слова. Тому нехай вони назавжди ввійдуть до вашої лексики, і звучать не тільки у школі, але й у ваших домів­ках, і завжди будуть доречними і вчасними.

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 травня 2020
Переглядів
2292
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку